Acord privind transparența decizională și dialog

transparenta decizionalaAdministrația Națională a Penitenciarelor și Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor semnează în data de 21.12.2012 Acordul privind transparența decizională și dialogul în sistemul administrației penitenciare.

Domnul director general comisar șef de penitenciare  Marian Dobrică, se arată interesat să elimine carențele activității de reglementare provocate de lipsa transperenței decizionale și convoacă sindicatele la semnarea unui nou acord în acest sens.

Putem afirma că, în lipsa unei transparențe decizionale, normele sunt frecvent inlocuite sau mofidicate, fapt ce determină o puternică instabilitate legislativă și o accentuată nesiguranță a cadrului legislativ existent în sistemul penitenciar.

Beneficul aplicării principiului transparenței decizionale este creșterea încrederii în actele normative adoptate pentru sistemul penitenciar, având ca rezultat un grad sporit de respectare al legii, cu consecințe pozitive asupra încrederii în aparatul decizional.

În concluzie, transparenșa este o componentă esențială a elaborării actelor normative, componentă care menține echilibrul fiecărei părți interesate, elimină și combate ”orgia și corupția legislativă”.

Acordul privind transparența decizională și dialogul în sistemul administrației penitenciare

25 thoughts on “Acord privind transparența decizională și dialog”

  1. Art. 3 din Legea 293 nu arata ca in sistemul penitenciar pot exista functionari publici. Legal. Ei exista insa.

    Daca sustineti ca sunt asa multi si ca merita modificarea unei legi pentru a li se justifica prezenta, ne puteti mentiona cateva cazuri distincte si necesitatea legalizarii acestor cazuri, domnu` Schiopu?

  2. Nenea Nae si unde ma rog se face referire la functionarii publici in art. 3 din Legea 293? Eu gasesc referiri in acest articol doar la functionarii publici cu statut special si personal contractual, categorii distincte de functionarii publicii carora li se aplica Legea 188.

    Mai degraba se incearca justificarea legala, a prezentei in sistemul administratiei penitenciare, a functionarilor publici.

  3. daca tot ne place , sa ridicam osanale si sa recunoastem anumite merite ale dl. director general legate bineinteles de transparenta decizionala , pentru a nu se defini ca simpla maculatura aceste acte juridice , intrebati-l va rog : de ce este necesara aparitia corpului functionarilor publici in noul proiect de statut ce modifica Legea 293 si care sunt functiile din unitati care se vor integra in acest nou corp de salariati!Asteptam un raspuns cu celeritate bineinteles pana la data de 24.01.2013- termen scadent la consultarea sindicatelor impus de MJ si a doua intrebare: care sunt propunerile anterioare trimise de A.N.P catre M.J. privind modificari sau amendamente la Legea 293 si expunerea de motive atasata bineinteles.Ei , acu’ sa vedem transparenta cum ” fonctioneaza”!

    1. Functionarii publici sint ăia care in actualul statut sint denumiti personal contractual,adica civilii sau personalul TESA.Aici n-ar fi o dilema.Dilema veche e ca ei au disparut complet…trebuie clonati

    2. Aparitia functionarilor publici este necesara ptr ca obliga art 3 din l 293..Nea Railene..uitasi cum era odata?

    3. Functionari publici avem in sistem si am transmis ca situatia acestora trebuie reglementata.Ca acest lucru poate fi rezolvat prin alt act normativ este alta poveste si vom face propuneri in acest sens.

      1. Pai.. de acesti functionari se aminteste in L293;si tot acolo se spune ca lor li se aplica legislatia muncii.

      2. Cred ca evolutia demografica poate determina introducerea in ecuatie a unor necunoscute si ptr specialisti.E adevarat ca acolo unde nu sint “specialisti”,adica sint functii specifice sistemului…faci combinari si permutari cite vrei..sau cite ai interes!Sa nu uitam ca fpss-ii au dreptul si la stabilitate..fara cutremure de functii.Aici poate interveni Sindicatul.Putem imparti fpss-ii in… specialisti si..altii?

      3. Am o nedumerire: daca lucrez de 27 ani in sistem ca agent si promovez un concurs in corpul Ofiterilor,dupa NOUL PROIECT,obtin gradul profesional de chestor sau nu?

  4. Acolo unde legea nu prevede,eu,angajatorul dau cit imi convine!Sa vedem daca art 36 este completat cu alte acte normative. Daca nu,poate se completeaza cu norme generale.Dupa noua viziune,toate sporurile care depasesc 30% ,neprevazute de C muncii,intra in componente salariului .Eu cred ca in 2013 este posibil sa aiba loc piereri salariale…sub forma unor sporuri.Adica,se fac determinari,cercetari,aprofundari si daca nu se justifica acel spor el va dispare.Orice e posibil si totul depinde de buget.

  5. Ce-i ăla acord d-le Cosmin, directorul nostru nu respecta o lege, un regulament, statutul nostru, nu ne respecta pe noi, nu respecta reguli, decizii, adrese sau ordine MJ și vreți să respecte un acord privind transparența decizională? Ce-i aia transparentă? sunteți glumeți rău dă tot cu asta.
    Ieri doreați să știți ce măsuri a luat directorul nostru în cazul ultrajului de la Tribunalul Galați, zero barat, asta s-a întâmplat. Singura masură a fost luată de către șeful de secție care le-a ”spart gașca” împraștiindu-i, în rest conducerea a avut grijă să-l amolesteze la sala de pregătire pe colegul care și-a permis să ”sifoneze” faptul că interlopului talanul din Brăila, a fost dus la sectorul vizită fără a avea acest drept de sărbători.

    ps – d-tră sunteți persoana cu care se laudă d-l director că îl informează cine are curajul să scrie despre dumnealui? scuze, dar se laudă ca îi stie pe cei ce au tupeu să scrie pe aici și este informat de Cosmin, prietenul lui !

    1. În A.N.P. și în penitenciarele cu probleme reale, nu ar fi indicate unele controlale de genul celor făcute zilele astea la politie? Controale corecte și transparente, NU vânatoare de vrăjitoare ne trebuie în sistem!

      1. am fi putut avea aceste controale daca existau cazuri de abuz sexual sau hartuire sexuala ori cum noi suntem abuzati in grup nu se mai pune problema vreunui control!La noi violatorii ar putea fi identificati cu D.I.P si D.M.R.U., discutand despre ” violul profesional” Apropo de transparenta cand se publica procesul -verbal al c.c. din ANP/09.01 2013?

      2. Parca numai abuzurile sexuale sau hartuirile sexuale pot fi obiective de control?Poate si prostitutia..

    2. Nu vreau sa va dau eu un raspuns in legatura cu acuzatiile adresate mie de catre acel director, dar vreau sa va dea domnul Sorin Dumitrascu raspunsul. Daca eu pot sa aflu cine scrie pe FSANP? Este un mit creat de cei parati ca sa sperie pe cei ce le reclama abuzurile.
      Va rog sa-l intrebati pe domnul presedinte Sorin Dumitrascu!

      1. in unitati a fost primita adresa nr. 16224/dsdrp/10.01.2013 unde sub semnatura dl. cms. sef POPESCU se solicita directorilor de unitatii propuneri pentru reorganizarea statelor de functii in sectorul operativ..se confirma demararea acestei proceduri , de reorganizare a statelor/dispar functii sau apar functii?participa si sindicatele la acest demers?

        1. Da ,se confirma,iar la P.Craiova azi 12.01.2013 s-a tinut C.C.R. cu tema -propuneri pentru reorganizarea statelor de functii in sectorul operativ.
          S-au facut propuneri in sensul maririi nr. de posturi(agenti+ofiteri).

          1. Trebuie avut in vedere faptul ca acesta solicitare vine de la dsdrp si nu de la dmru,ceea ce inseamna ca probabil fac niste simulari pentru viitoarele reorganizari de state.

          2. De ce numai la nivelul dsdrp?
            In primul rand deoarece acest sector de activitate (operativ)este cel mai vizat pentru modificari de structura,transformari de functii,infintari de functii in vederea numirii celor “alesi”.
            In al doilea rand pentru ca este sectorul in care se pot justifica aceste “modificari”enuntate mai sus, folosindu-se evolutia demografica a p.p.l. ,care de la data discutarii primei reorganizari (feb.2010)au evoluat in sensul cresterii semnificative .
            Si in al treilea rand ,in celelalte sectoare,majoritatea sunt functii de specialisti,pe care nu au cum sa le modifice(economisti,contabili,medici,asistenti,educatori,asistenti,psihologi,etc) .
            Deja “iftincul” a trimis instructiunile in teritoriu pentru propunerile in sesnsul dorit de acesta.(se mentine punctul de vedere de la ultima reorganizare)

  6. Simplu,sa nu mai protestezi cand iti taie din salariu si din drepturi ! E o aberatie care ascunde subtil o posibilitate de control ! Angajatorul si angajatul trebuie sa ajunga la un acord privind drepturile ,ce treaba are legea aici ??Unde s-a mai vazut ca un drept sa-ti fie conditionat de o lege !!Adica asta e ceva de genul muncesti pentru mine,te platesc cat vreau, si mucles !! ce ar fi sa le dam si noi cu flit cand or vrea sa la platim impozitele si taxele si sa le platim cand ne-or plati salarii si drepturi decente.Maine or sa faca o lege sa-ti dea salariu o luna da una ba si sa zica foarte bine ca luna asta nu primesti salariu ca asa prevede legea .

  7. Ce se urmareste prin schimbarea:
    ART. 36
    Funcţionarul public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare are dreptul la:
    a) salariu lunar, compus din salariul de bază, indemnizaţii, sporuri, precum şi premii şi prime, ale căror cuantumuri se stabilesc prin lege. Salariul de bază cuprinde salariul corespunzător funcţiei îndeplinite, gradului profesional deţinut, gradaţiile, sporurile pentru misiune permanentă şi, după caz, indemnizaţia de conducere şi salariul de merit;

    cu:
    a) salariu lunar, premii şi prime, ale căror cuantumuri se stabilesc prin lege;?

Comments are closed.