ANP: Proiect de modificare a Statutului, altul

PenitenciarEi bine, ANP porneste viforos, de inceput de an, o noua initiativa de modificare a Statului. Fara surprize, ANP se mentine pe linia unor expuneri de motive fara prea mare legatura cu textul in sine al modificarii propuse. Fascinanta obsesia pentru milioanele de grade pentru chestori. Inca avem zeci de proiecte care ar trebui sa invie drepturi moarte uitate prin sertare.

Secretarul General al Ministerului Justitiei, Alexandra Sinc, se ocupa de maiastra intreprindere legislativa. 7 zile lucratoare pentru observatii, dupa ce specialistii MJ pitrocesc de-un an la proiect. Momentan, abordarea si proiectul nu sunt prea departe de parsivenia ilustrului judecator Silviu Barbu, momentan in dizgratie. De vazut reactia la propuneri.

Mai jos aveti proiectele. Asteptam propunerile dumneavoastra la fsanp@fsanp.ro, MJ n-a gasit de cuviinta sa puna la dispozitie o adresa de mail pentru observatii.

1. Proiect modificare Statut varianta 07.01.2013
2. Expunere de motive proiect modificare Statut varianta 07.01.2013

80 Comments

  1. Nimeni nu zice nimic de Art. 38 din Statut:
    (1) Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare vor fi sprijiniti in construirea sau cumpararea, o singura data in timpul carierei profesionale, a unei locuinte proprietate personala, in localitatea in care isi are sediul unitatea la care sunt incadrati, din fondurile Administratiei Nationale a Penitenciarelor sau alte fonduri guvernamentale, in conditiile legii.
    A beneficiat cineva pana acum de acest drept?
    Bine ca se dau numai bani de chirie si de transport. Asa este incurajata hotia in sistem. Nu am vazut pe nimeni sa fie sprijinit financiar in achizitionarea unei locuinte!! De ce nimeni nu vrea sa propuna ca,asa cum toata lumea beneficiaza de drept de hrana sau drept de echipament sa beneficieze de o suma cu care sa isi rezolve problema locuintei. Prin abordarea actuala, aflata in vigoare, nimeni nu mai e interesat sa isi achizitioneze o casa pe numele lui, in localitatea in care lucreaza! Recurge la alte strategii!
    As ruga sindicatele sa analizeze mai profund aceasta problema, pentru a se elimina discriminarea care se produce astazi in sistem!!!
    Cred ca ar fi corect ca in statut sa se prevada o suma stabilita pentru drept de locuinta, pentru toti angajatii!! Nu doar pentru smecheri, care fenteaza sistemul!!!

    • art. 40 (2) ”Funcţionarii publici cu statut special cărora nu li s-a acordat locuinţă potrivit prevederilor alin. (1) şi care nici ei şi nici soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere nu au în proprietate o locuinţă în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea au dreptul la compensarea lunară a chiriei în cuantum de până la 50% din venitul net realizat lunar, pentru o locuinţă situată în această localitate, dar nu mai mult decât chiria prevăzută în contractul de închiriere încheiat în condiţiile legii.”- in acest articol se naste o discriminare intre corpurile profesionale respectiv intre ofiteri si agenti.Ex. unui agent absolvent din SNPAP TG.OCNA i se va deconta la chirie maximum 50% din salariul net adica undeva la 500-600 lei /luna; unui ofiter absolvent al Academiei acelasi calcul ii va permite decontarea unei chirii de max. 1000 lei.Asta in situatia in care ambii ar fi necasatoriti si deci implicit fara probleme familiale.Dar daca agentul are o familie cu un copil iar ofiterul ar fi necasatorit, sau invers daca ofiterul ar avea o familie cu un copil iar agentul ar fi fara probleme familiale? .Problema este ca faptic in majoritatea cazurilor toti f.p.s.s forteaza decontarea chiriei pana la maximul cuantumului permis de lege adica de 50% si se nasc situatii in care spre ex. la Braila se plateste pentru chirie unui ofiter , necasatorit , cu functie de executie-1000 lei, iar un agent familist cu doi copii primeste 600 lei.Este corect din punct de vedere moral si al complexitatii cazurilor luate comparativ?Legea , trateaza dreptul angajatului si nu al familiei angajatului , de aceea daca este sa va prezint un exemplu comparativ care demonteaza acest mod inechitabil si discriminatoriu de acordare al unui drept , va prezint – norma de hrana 6 care este acordata tuturor de la director pana la ultimul agent in aceeasi forma – suma fixa 748 de lei8/luna.De ce aici nu ar functiona acelasi principiu si la acordarea normei de hrana : procent din salariu de baza? simplu , pentru ca in timp ce toti avem aceeasi structura anatomo-patologica{ una gura} tot asa ar trebui sa se acorde o suma fixa pentru chirie!Acest mod de acordare – suma fixa- exista in magistratura! unde s-ar fi ajuns cu administrarea eficienta a banului public, daca la magistrati s-ar fi decontat max. 50% din salariu de baza lunar??

      • Dom’Raileanu
        Am 2 rezerve:1) Nu se scrie si spune “structura anatomopatologica”,in acel caz prezentat de dvs,ci,structura anatomica(patologic inseamna modificare determinata de o boala)2)Drepturi discriminatorii intilnim foarte des in legislatia specifica(de ex acordarea tuturor a 7 zile co suplimentar),dar nici agentii nu au salariu in acelasi cuantum cu ofiterii..pe cind magistratii de la o instanta au aceleasi lefuri.Diferente exista si la ei-una e la judecatorie..alta la curte.”Vorbeam” intr-un comentariu de raspunderea legiuitorului..pai cind elaborezi norme juridice care vin in contradictie cu “legea suprema” sau discriminatorii sau cind o norma ierarhic inferioara o incalca pe aia superioara..e bine?

        • Referitor la elaborarea actelor normative, sunt perfect de acord cu dvs. Avem sanctiune. Actiunea in contencios administrativ atunci cand ni se incalca un drept sau un interes legitim.
          Putina atentie din partea legiuitorului nu ar strica. De aia s-a ajuns unde s-a ajuns in tara asta a lui Papura Voda!
          Referitor la zilele de de CO suplimentar. FSANP este de acord si sustine suplimentarea acestui drept pentru cei ce lucreaza in operativ, proportional cu legatura directa a fpss-ului cu detinutul.

          • Domnule Cosmin
            Vorbiti de sanctiune,in cazul elaborarii actelor normative..care este aceea? Una e actiune in justitie ptr a constata nelegalitatea sau nulitatea unui act normativ ..si a 2-a e sanctiunea.Eu doresc o sanctiune impotriva cuiva care-mi incalca un drept real.Eu trebuie sa obtin..ce?Ca reglementarea respectiva nu e buna!? Pe urma vorbim de dreptul incalcat..Acum nu vreau sa intru in polemica cu distinsul domn Raileanu,dar nu putem fi egali in toate cite sint..adica un ofiter(ca a terminat SH-ul e altceva) va plati o suma ca si impozit pe salariu mai mare ca un agent(si el cu SH),desi coeficientul e acelasi-16%.Si in acest caz trebuie sa plateasca cei doi impozitul la fel?

          • NU actiunea in elaborarea actelor normative. Am specificat cand introducem actiunea in contencios administrativ. Avem institutii care sa se ocupe de constitutionalitatea actelor normative.
            Daca va exprimati parerea, nu inseamna ca intrati in polemici. E dreptul dumneavoastra la opinie. Exprimati-vi-l!

        • ma refeream la patologia bolii de a fura pe cat posibil se poate din banii publici cu trimitere ca decontarea chiriei care se efectueaza de la capitolul -cheltuieli de personal!Dar astept opinia dvs. cu privire la acordarea unei sume fixe pentru chirie sau o alta varianta trecerea acestor cheltuieli la cap.-bunuri si servicii- ulterior unitatea avand ca sarcina cazarea angajatilor in locuinte obtinute prin procedura de achizitii de la agentiile imobiliare.Nu credeti ca s-ar reduce aceste costuri , fiind negociate la pachet?

          • Stimate d-le Raileanu
            Dupa mintea mea bolnava nu as plati chirie ,cheltuieli cu transportul si spor de studii superioare la nimeni ce traieste pe pamintul Romaniei!Astea sint privilegii ordinare..mi se iau banii aiurea!Mai bine s-ar da la orfelinate sau olimpici.Daca ar fi vorba de oameni ca M Eminescu,IL Caragiale,Aurel Vlaicu..etc da,dar si atunci..pe o perioada limitata!

          • Domnule Raileanu
            Tot dupa mintea mea retardata cred ca problema cheltuielilor de personal e una falsa pina /sau de/ la un punct.Daca am fi o companie nationala sau o societate pe actiuni,in comandita simpla..etc as intelege obtinerea unui profit.Atunci ,ca un capitalist versat privesc in buget sa vad unde am pierderi si de unde sa le elimin.Pot eu sa las hotii nepaziti?Pot eu sa-ilas sa se sanctioneze singuri..sau sa se transfere singuri?Nu.Imi trebuie personal suficient si profesionist ptr a duce la bun sfirsit dreptul de coercitie al statului de drept.Personalul nu munceste gratuit..trebuie remunerat.Pot sa spun ca nu am cheltuieli de personal? De unde tai? Din privilegii si de la privilegiati!Ati vazut dvs pacienti sa se opereze singuri..sa-si puna diagnostice singuri?Nu am cheltuieli de personal? Sint luicruri inerente obligatiei statului.Un drept al cetateanului se coreleaza cu o obligatie a statului roman. Cu stima.

          • El gardianul@
            nu doresc extrapolarea discutiei, ci urmaresc strict subiectul abordat: decontarea chiriei!Stiti cu ceva timp in urma federatia primea (editat admin) un centralizator pe unitati privind decontarea ochelarilor; pe cand va primi federatia (editat admin) si un centralizator pe unitati privind decontarea chiriei? Abia atunci, veti realiza cate apartamente putea achizitiona A.N.P. in rate !

          • La ce pret si la ce dobinda?Cui sa se distribuie primii-la cei ce stau in gazda la parinti?

  2. fratilor! faceti o reclamatie la anp, nu tolerati comportamente de asa fel k daia va meritati soarta! comisia de disciplina si pa el!

  3. Propunere pentru punerea la dispozitie:

    1. Pentru infractiunile in legatura cu serviciul punerea la dispozitie sa se faca de la inceputul urmaririi penale. Este anormal ca un urmarit penal sa aiba acelasi loc de munca unde probabil a comis o infractiune.
    2. Pentru faptele care pot aduce prestigiului institutiei si functionarilor punerea la dispozitie sa se faca doar la trimiterea in judecata.
    3. Pentru fapte fara importanta deosebita cum ar fi vatamarile corporale din culpa (foarte frecvente fiind accidentele de masina) sau altele sa nu opereze institutia punerii la dispozitie pentru ca nu are nici o eficienta. Este o pedeapsa in plus pe care o suportam deoarece nu prea intelegem noi cei de la puscarie cum e cu asta.

    Punerea la dispozitie ar trebui sa opereze exclusiv pentru infractiunile in legatura cu serviciul sau pentru cele care ar denota un comportament deviant sau nedemn pentru rolul nostru.

      • Nu stiu daca e cel mai bun exemplu. Daca nu e trimis in judecata pt ca parchetul spune ca fapta nu prezinta pericol social de ce sa fim noi mai catolici decat papa? Probabil nici nu se va ajunge la urmarire penala daca omul e la prima greseala sau fapta e fara importanta.
        Va dau exemplul accidentelor de circulatie cu vatamari minore. Dar nu exemple concrete vreau sa discutam ci principii. Actuala institutie a punerii la dispozitie este mult prea generala si prin ea suntem pedesiti de doua ori. Ar trebui sa fie mai strans legata de infractiunile de serviciu. Pentru asta trebuie sa existe.

        • Ce probleme aveti si dvs, domnule Raileanu! Se vede ca sunteti in pas cu schimbarile si moda. Sunteti un tip asa… “new collection”! Vad in dvs potentialul de a sjunge imaginea marilor corporatii. Sau va creati un brand propriu “Raileanu style”?

  4. Si pentru ca dupa carnati si tochitura incepe “munca” incepe din nou haosul referitor la pontaje.De fiecare data cand sunt zile libere ca e paste sau craciun sunt neclaritati si nu se stie cate ore are o luna.De exemplu pentru schimburi cate ore a avut luna decembrie si cate ore trebuiesc facute in ianuarie avand in vedere faptul ca mentinand tura plutoanele nu isi vor face norma de ore pe ianuarie daca se scad orele libere din decembrie si se adauga la ianuarie.Singura solutie este sa isi ia recuperare in tura libera.Si atunci unde este liberul?Iar ne furam caciula?

    • Liberul ptr. sarbatori legale are regimul unei zile de invoire platita,unei zile de concediu de odihna,unei zile de concediu medical,etc.deci nu trebuie sa duceti grija faptului ca nu va faceti norma de ore.Nici nu trebuie in situatia asta.

  5. Domnule Director Dirtu S., agentii din penitenciarul Bacau, va roaga sa luati masuri ca directorul adjunct sa-si revizuiasca limbajul si comportamentul de maidan pe care in mod constant il foloseste in relatiile cu noi. Nu suntem “babalai”, nici ‘militieni”, iar ppl nu sunt “sclavi”. Frumos limbaj la un ofiter cu aere de atotstiutor! Daca despre domnia sa credea ca este “babalau” atunci cind facea parte din corpul agentilor, sa fie convins ca noi nu suntem cum era el odata! Sa dovedeasca putina decenta si sa se gindeasca la faptul ca un coleg a trecut in nefiinta de citeva zile….si era agent! Sa-ti fie rusine domnule Pavel, ca nu meriti functia pe care o ocupi acum. Nu uita ca ANP ul a considerat ca nu esti apt pentru scaunul ala, de aceea nu ai trecut nici macar de proba interviului. Sau poate sunt si aia din ANP “babalai”! Arogant, lipsit de profesionalim in totalitate, semeni din ce in ce mai mult cu pictura lui Van Gogh abordata spre sfirsitul carierei lui de artist! Domnule Director Dirtu S, pina acum ati demonstrat ca aveti coloana vertebrala, vrem o dovada ca ne respectati! Sau poate aveti aceeasi parere ca subalternul dumneavoastra? Suntem “babalai”?

  6. Totusi ce semificatie are in text cuvantul “pitroces” ?
    Recunosc ca nu-mi dau seama de intelesul cuvantului.
    Este necesar sa ne dati explicatii suplimentare sau sa corectati eventuala greseala de redactare si poate colegii nu vor mai fi offtopic !

    • Am reparat. A se citi “pitrocesc”.Cu sau fara acel cuvant puteti sa faceti observatii pe proiecte. Cred totusi ca nu acest cuvant aduce comentarii off topic. Astept deci observatii pe proiect. Aveti?

  7. bună dimineaţa,
    nu are legătură cu postarea dar
    cred ca FSANP trebuie să aibă în vedere OUG 84/2012 art 3. privind salarizarea pentru 2013:
    “ART. 3
    În anul 2013, pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, indemnizaţiile, compensaţiile, sporurile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare se stabilesc în raport cu nivelul bazei de calcul al acestora utilizate pentru luna decembrie 2011.”
    Din cele de mai sus reiese că vom beneficia în acest an de sporuri, indemnizaţii reduse cu 25 %????
    Este bine de făcut acum ce trebuie, pentru că în Ianuarie vom beneficia de bani mai puţini.

      • ..etc. Clarificati exact toate diminuarile derivate din OG84/2012; un bun profesionist nu foloseste si nu lasa lucrurile confuze.Deci fara..etc..

      • pai decontarea chiriei se raporteaza la salariu, pentru ca este procent din salariu..? atunci cum ramane cu salariul din ianuarie 2013: se va raporta la decembrie 2012 sau decembrie 2011; dar decontarea echipamentului pe anul 2012 ? se deconteaza integral sau diminuata?

      • Ne guverneaza Legea unica a salarizarii si legea unica de pensionare. Adica sporuri in limita prevazuta de lege, fara vreo favorizare a celor cu statut special. Calcul la pensie si varsta de pensionare identic ca pentru oricare cetatean fara statut special care a lucrat in conditii deosebite de munca(laborator, CFR, etc). Nu avem nici un fel de legislatie speciala a pensiilor sau salariilor, in schimb avem legislatie speciala a obligatiilor si interdictiilor.

  8. Intr-adevar,cu exceptia zecilor de grade ptr ofiteri,noul proiect nu aduce modificari de esenta.Chiar si denumirea pe politist de penitenciare ..e un moft!Ce ordine in stat faci matale,politistule de penitenciare,cind ordinea in stat e stabilita in celellalte 2 faze ale procesului penal.Mai bine ne concentram pe conditiile de munca,pe norma de munca,pe salarizare,..etc

    • Domnule Darius.politist.adjectiv.gardian si nu in ultimul rand..paznic…adevarul este ca toti suntem mofturosi…ma intreb daca si numele dumneavoastra a fost un moft atunci cand vi l-au pus…fara suparare..cu respect domnului Darius-politist.adjectiv.gardian si nu in ultimul rand paznic…

      • Si sa nu uitam ca ne guverneaza legile speciale, atat in ceea ce priveste salarizarea, cat si pensiile. Nu trebuie sa renuntam la aceste doua cuvinte “conditii speciale”!

      • D-le (d-na) Politia Penitenciarelor
        1)Ca sa nu produc un dezacord cu substantivul Pulitia,am pus intre paranteze cuvintul d-na.De fapt ce sinteti,ca la femei ,in majoriatea cazurilor,substantivele proprii romanesti se termina in “a” (Maria, Tanta,Elena..etc)?.2)Daca vorbiti de moft sau de moftangii,veti vedea ca nu “mi-au pus numele …gardian”.Sper din suflet ca nu va suparati..

        • sunt deacord cu dumneavoastra,,,in schimb eu ma refeream strict la nume…ca aveti un nume mai exact..si anume..Darius..cred….si faceam o comparatie ..nu stiu ce ati inteles…ideea era ca trebuie sa avem un nume…ma scuzati daca v-am suparat..:)

          • Stimate d-le politist de penitenciare
            S-a vorbit mult si de oameni mult mai destepti ca mine despre criza de identitate sau de o identitate in criza.Nu vreau sa plictisesc cu teorie abstracta,dar priviti sistemul in cadrul universului OPSNAp!Ca ma cheama gardian,paznic,fpss..e totuna.Eu vreau transparenta,egalitate de sanse si tratament,conditii normale si decente de munca,salarizare echitabila…restul e cancan.Daca doriti putem dezvolta subiectulnostru cu atingerea obiectivului supus dezbaterii de d-l Cosmin.Cu respect,Darius-gardianul

    • Moft, nemoft, dar cand vine vorba de protectia si de alte beneficii ale celor din sistemul de siguranta si ordine publica in vreo lege speciala, de fpss se cam uita. Tocmai de aceea ne trebuie o denumire si o identitate.

    • Domnule Patriot
      Chiar monarhia ne lipseste..sau altceva?Ti s-au adus ceva argumente ..istorice.Las-o pe altadata!Monarhiile lu’ matale au fost cindva imperii coloniale..Am mai auzit chestia ca au civilizat pe arborigeni..etc.De mayasi,de amerindieni,azteci..etc ai mai auzit? Eu vreau dreptate,libertate reala si un nivel de trai decent..dupa munca depusa si inteligenta mea.

  9. Propunere: Art. 19, alin (1) ar trebui modificat astfel:
    Art. 19
    (1) Personalul din sistemul administratiei penitenciare definitiv, numit politist de penitenciare, depune juramantul de credinta in fata directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor sau, dupa caz, directorilor unitatilor din subordinea acesteia, in prezenta a doi martori, dintre care unul este conducatorul compartimentului in care a fost numit functionarul public cu statut special definitiv, iar celalalt, un alt functionar public cu statut special definitiv.

    Fundamentare:

    Este necesara schimvarea denumirii din functionar public cu statut special in politist de penitenciare deoarece:
    a) Noţiunea de poliţie a devenit o expresie familiară tuturor oamenilor şi înseamnă „activitate de ordine în stat”, generând în acest sens respect din partea cetătenilor, inclusiv din partea persoanelor private de libertate. Aşadar, eliminarea termenilor de „miliţian” din argoul interlop, precum şi eliminarea denumirii arhaice şi defăimătoare de „gardian” din limbajul mass-media, ar duce la creşterea respectului şi autorităţii funcţionarilor publici cu statut special din sistemul penitenciar. Ambiguitatea conceptuală în care ne aflăm, nu face altceva decât să ne slăbească autoritatea, respectul şi imaginea atât în faţa persoanelor private de libertate, cât şi în faţa cetăţenilor ca simpli spectatori ai unui sistem închis. Prin urmare, inconsecvenţa terminologică (miliţian, gardian, lucrător de penitenciar, gabor) nu face altceva decât să ne plaseze, din punct de vedere moral, în afara sferei de forţe ale statului.
    b) Noua infracţiune introdusă în Codul penal art. 272-1 – Sfidarea Organelor judiciare, care condamnă faptele ce aduc atingere autorităţii publice, de natură să afecteze imaginea publică a reprezentanţilor acestei autorităţi, nu vizează şi funcţionarii publici cu statut special din administraţia penitenciară.
    c) lipsa unei denumiri precise Calificarea Ocupatiilor in Romania.

    • Aveti dreptate domnule Dorobantu.Cuvantul politist inseamna ordine si impune respect,respectul pe care il merita toti angajatii sistemului atat de la societatea civila cat si de la “oamenii” cu care lucram.

      • Poate ca impune respect atunci cand esti intr-o tara civilizata.Nu la noi unde politistii sunt pe mana cu infractorii , nu intr-o tara unde daca esti victima unei infractiuni vine politistul in numele infractorului sa iti propuna sa te impaci si sa iti retragi plangerea, intr-o tara unde politistul nu face panda in boscheti si opreste numai fraieri ca nu au centura sau au depasit viteza cu 1km/h.Noi traim in tara unde nu se stie cat este pib-ul, unde politica se face pe feisbuc, unde toate hahalerele sunt vedete.Traim intr-o tara cu o scara a valorilor prost aranjata.

  10. Bine ar fi sa se puna accent in statut pe protectia noastra si a familiilor noastre atat fata de infractori DAR(subliniez acest cuvant si nu degeaba) si fata de unii colegi. Urmeaza sa apara in buletinele de informare din zilele urmatoare un eveniment petrecut astazi la Tribunalul Galati. Un interlop de la Braila ce i se spune ^Tălanul^ a sarit a bataie la agenti iar ceilati locotenenti ai lui au fortat usa de la camera de arest pt a le cere socoteala colegilor de ce s-au permis sa-l imobilizeze pe seful lor.
    Comportarea de astazi a interlopului nu este doar o intamplare, este rodul imboldului dat catre detinuti de conducerea penitenciarului si ghioceii ei deoarece bandele de interlopi vad ca nu se iau masuri cand bat alti detinuti(dusaiev a bagat in ghips 2 detinuti si se umbla cu el ca si cum el ar fi fost agresat) si acum au mai facut un pas, catre noi.
    Vorbind intre noi colegii, toti sunt infricosati pt ca nu suntem aparati, grupei de interventie i s-a pus in vedere sa fie doar prezenta pe sectii pt intimidare si nu sa intervina unde trebuie, detinutii rad cateodata de ei, astazi a fost la instanta un coleg de la grupa care stie meserie si a facut ce trebuia ca altfel se lasa cu victime in randul colegilor la cat tupeu li s-a dat detinutilor.
    Scriem aici in speranta ca vom gasi intelegere si ajutor din partea FSANP deoarece, daca mai continua asa cu cei din conducere o sa ajungem si noi cu oasele rupte sau o sa ne fie iar frica sa intram prin camere cum se stie ca a mai fost. Se poate lua o masura sau trebuie sa suportam jigniri, rautati, umilinte, capuri in gura de la sefi si in continuare injurii, amenintari, apropouri si alte injosiri de la detinuti iar sefii sa-si dea coate amuzandu-se pe sama noastra?
    Va cerem sa ne sprijiniti d-le Dumitrascu, sa fim ajutati sa muncim pt ca s-a intrecut orice masura si credem ca stiti ca nu exageram in ce am scris.
    Multumim din suflet!

    • acest proiect de lege este mai mult impus de catre MJ decat respectat pricipiul dialogului social si al consultarii publice.Graba cu care demareaza acest proiect-termen de raspuns 14.01.2013- nu prevesteste nimic bun pentru noi.Foarte multe neclaritati, termeni nou introdusi in lege fara a fi definiti, faptul ca in adresa trimisa FSANP dna secretar general SINC confirma existenta unor propuneri anterioare avansate de catre ANP despre care sindicatele nu stiu nimic ne obliga la impunerea si respectarea unor reguli: transparenta, consultare, motivarea si justetea amendamentelor la lege propuse de catre MJ si ANP .Ori pentru ca prevederile Acordului privind transparenta decizionala dar si ale Acordul colectiv sa nu devina simpla maculatura se impune prorogarea termenului impus de catre MJ si reintoarcerea proiectului la consultare adevarata cu ANP.Spre ex: apare o noua categorie de angajati in ANP -functionarii publici.cine sunt acestia, din ce functii se va compune acest corp de angajati, se preconizeaza trecerea personalului administrativ in acest corp?Intrebare care asteapta un raspuns.
      2. revocarea din functia de conducere- se impune a ramane strict apanajul comisiei de disciplina ca si sanctiune disciplinara, altfel dictatura directoriala va lua amploare.Trimitem inspectorii D.I.P. , si treaba este ca si rezolvata..scapam astfel si de dizidenti.
      3.la art. 36, lit.”i”- se modifica actualul aliniat cu unul mult mai lapidar: ”pensii, in conditiile legii”- in prezentul statut beneficiam de lege speciala, deci…
      4. la art. 30, alin.2 (2) Funcţiile de conducere din sistemul administraţiei penitenciare, rămase vacante ca urmare a neocupării, în condiţiile stabilite la alin. (1), se pot ocupa prin concurs din sursă externă sau prin TRANSFERUL CADRELOR MILITARE şi al FUNCTIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL din cadrul altor instituţii de apărare ordine publică şi siguranţă naţională ale statului sau al Ministerului Justiţiei şi unităţilor subordonate acestuia. Între cele două modalităţi de ocupare a funcţiilor de conducere nu există ordine de prioritate.” Deci neexistand o ordine clara de incadrare a functiilor de conducere ramase vacante- si stim cu totii ca este foarte simplu pentru ANP,sa Pastreze anumite functii vacante, se creeaza un canal de migrare a angajatilor din MJ – fara concurs – deci fara cuantificarea competentelor profesionale- in unitatile penitenciare dar si in aparatul central in caz de avarie: a se citi reorganizarea statelor de functii, dupa cum bine avertiza primul-ministru al Romaniei.
      5.art. 27 se recompune la lit.A din trei grade de chestori.Ne poate explica DMRU de ce se impune atatea grade de chestori intr-un sistem de 11.700 de angajati.Asteptam ca in acest proiect sa fie introdus un examen de grad la trecerea ofiterilor de la gradul de inspector principal la gradul de subcomisar , adica din corpul ofiterilor inferiori in cel al ofiterilor superiori, altfel in cativa ani vom avea doar comisari sefi de penitenciare atat pe functii de executie cat si pe functii de conducere
      6. ..citat din expunerea de motive prezentata de MJ:”Buna funcţionare a sistemului administraţiei penitenciare reprezintă o prioritate a României, în scopul asigurării DREPTURILOR persoanelor private de libertate.Jenant si jignitor acest motiv in conditiile in care aceasta lege este-STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL DE PENITENCIARE – nu este statutul detinutilor din Romania.Cerem recorectarea acestui paragraf!

    • alo, directia prevenirea criminalitatii ati auzit ce se intampla la Galati? Dl. director CRISTIAN are foarte mult curaj si tupeu in fata unor sindicalisti (editat admin) dar pentru a interveni impotriva interlopilor detinuti in aceasta unitate nu mai are acelasi curaj si aceeasi prestanta.De ce nu a solicitat jandarmeriei Galati sprijinul logistic pentru a preveni ceea ce s-a intamplat astazi la tribunalul Galati? Doar exista un protocol de colaborare!

      • Sper sa inteleaga si d-l Dumitrascu ce cap ingust la minte este juristul. Tipa la subalterni, jigneste pe multi si ameninta pe multi cu destituirea din functia de conducere, dar si-a avansat prietenele de familie ca dir. adj. Caracterul de tiran se simte si in randul detinutilor. Se incalca drepturile detinutilor si suntem la un pas de revolta intre detinuti (si asta datorita caracterului infect al juristului).

        • Nimic bun nu a venit o data cu noul director, doar ura, lipsa de transparenta^eu decid este un lifemotiv pt dansul^ umilirea colegilor, RAUTATE si RAZBUNARI.
          Capabili sint cadrele slugarnice si care nu stiu meserie, sta de vorba numai cu cine nu vorbeste si raspunde cu da, aveti dreptate, vai ce solutie, nimanui nu i-ar fi venit o asemenea idee, sinteti un vizionar al sistemului, daca (editat admin) aia din ANP-u ar gindi un sfert ca dvs …

      • prevenirea criminalitatii nu poate lua masuri ci doar informeaza adica …..ramane asa ….pana data viitoare, actioneaza doar sub acoperire, d’aia noaptea dorm inveliti si linistiti, noaptea, seful lor care primeste informarile are grija sa-l santajeze pe directorul in functie cu…..vezi ce se intampla in curtea ta? noi stim tot de aia vezi ce faci ca sa ramai pe scaun…….samd……trebuie sa ma opresc ca iar isi fac astia conturi pe facebook ca sa ma injure si sa ma acuze de vicii, o sa va arat intr-o zi doar ca limbajul folosit de ei nu respecta regulile postarii de aceea nu vor fi publicate niciodata oricum ii doare si asta ma amuza chiar daca ma injura ca la usa cortului:)))))))))!

  11. Denumire de ce nu o schimba in Politist de penitenciare daca tot fac modificari la Statut? Trebuie sa faci un exercitiu ca sa poti tine minte toate gradele de Chestor.

    • (4) În perioada de maximum 1 an prevăzută la alin. (3), unitatea din cadrul sistemului penitenciar este obligată să organizeze procedura de ocupare a postului de conducere vacant. Adica ,ocuparea functiilor de sef serviciu, sef birou, sef tura, sef sectie, etc. se va organiza de catre penitenciarul care are aceste posturi vacante. Si cine va face parte din comisie? cei care sunt vasalii directorului? daca mai luati in calcul si competentele comisiei de disciplina si eliberarea si numirile in functii lasate la latitudinea directorului de unitate, realizati unde vom ajunge?

  12. Nimic despre schimbarea denumirii…doar grade …si grade…nici macar insemne de grade nu avem….pacat…nu putem face nimic sa ne schimbam …vom ramane aceeasi paznici care lucreaza pe tarlaua directorilor de parnaie..

  13. domnule sorin, e normal sa fii chemat in weekend la munca in ianurie sa recuperezi zilele de 24 si 31 decembrie, in situatia in care eu am fost in concediu in acea perioada din decembrie? ati auzit vreo aberatie mai mare???

  14. Pai nu putem sa facem propuneri intrucat s-au postat de 2 ori “expunerile de motive” si niciodata “proiectul”. Va rog faceti rectificarile de rigoare sa putem citi proiectul. Va multumesc.

Comments are closed.