De la Brăila la Galați, cale lungă, nenicule

GemeniDouă vechi proverbe românești spun asa: ”Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!” și ”Cine sapă groapa altuia, cade singur în ea.”  Povestea care urmează a v-o spune seamănă cu un film de scurt metraj cu proști, lași și oportuniști. Narațiunea aduce în prim plan două minți de mâna a doua . Prima este tătuca Vlăsceanu Marian – șeful Biroului Resurse Umane de la Penitenciarul Brăila – un personagiu ancestral care l-ar pune într-o situație dificilă pe marele dramaturg I.L. Cragiale în a-i găsi un loc în comicul de situație sau de moravuri. Eu l-as găsi potrivit în ambele.

A doua minte de mâna a doua este și împăiatul Țugui Valeriu zis ”Valerică” – tot șeful Biroului Resurse Umane, dar la Penitenciarul Galați. Spre deosebire de Vlăsceanu, acestuia i se mai potrivește și comicul de nume. ”Valeriu” sugerează ”curaj, putere”, dar atribuit domnului Țugui zis Valerică, ca și in operele carageliene, semnifică opusul, adică ”lașitate, oportunism”.

Comicul de situație

Definit ca o categorie estetică care presupune situații provocatoare de râs, comicul de situație al flăcăului Vlăsceanu cu greu poate fi închipuit de omul de rând din sistemul penitenciar.

Iată faptele: Auzind că i se desființează funcția de șef,  căzut în genunchi și cu mâinile încrucișate ca o monahă în plină rugăciune, Vlăsceanu Marian a cerut icoanei făcătoare de minuni DMRU să-i aprobe cererea de mutare la Penitenciarul Galați pe funcția de Șef Secție Exterioară, fără minime cunoștințe de specialitate. Apoi, lovindu-se de refuzul DMRU de a nu se implica în combinații frauduloase a cerut disperat mutarea tot la Penitenciarul Galați, dar pe funcția de șef Serviciu Educație, fără a avea competențe profesionale care să-i garanteze priceperea în acest serviciu, el fiind la origine ofițer de transmisiuni.  Păi nu iți dăm noi, tăticu, doi, trei metri de cablu și o centrală telefonică portabilă să te plimbi cu ea prin curtea pușcăriei ca un mare șef ce te crezi, și să lași pretențiile astea de cocotă fără obiectul muncii? Te facem noi șef de centrală telefonică portabilă. Te bagi?

Ai auzit dumneata de OMJ 2397 și OMJ 2398 din 2012? Normal că ai auzit, căci ai pus ilegal, repet ILEGAL, avizul negativ pe cererea de schimbare din funcție a ofițerului Șerban Viorel și a mai multor agenti din Penitenciarul Brăila. Vezi neică Vlăscene ,că în viață există o lege a compensației, pe care, vrei, nu vrei, o respecți. Oricum, e singura lege pe care dumneata, împricinatule, o respecți, dar involuntar.

Și să-ți mai aduc aminte de o boroboață pe care ai comis-o pe vremuri și pe care legea compensației nu o trece cu vederea. În 2011, ai pus umărul la nenorocirea celor doi agenți care au întârziat să prezinte diploma de bacalaureat dându-i afară din sistem. Doar datorită unor zile de repaus săptămânal aceștia au câștigat în instanță și s-au reîntors în sistem. Mediocritatea și cruzimea ta și-a lăsat amprenta asupra vieții celor doi agenți. Aveau și ei familii, rate, greutăți, ca noi toți de altfel. Există un Dumnezeu, care nu doarme. Acum a venit și rândul tău să dai din colț în colț ca o rozătoare prinsă în clupsă.

Comicul de situație și comicul de nume

Bocitoarele ar trebui să-i vină și lui Țugui Valerică, căci și acestuia, la fel ca și colegului din clasa primatelor preistorice, i-a murit norocul. Valerică, personaj al cărui nume sugerează obediență exagerată și un caracter slugarnic, a făcut cerere de mutare din funcția actuală la Penitenciarul Tulcea – secția exterioară – Chilia Veche. Lui  Valerică i se transformă funcția ca și lui Vlăsceanu din conducere în execuție, iar flaimucii aștia doi, făcând uz de lașitate, vor să părăsescă barca Resurselor Umane ca doi oportuniști, eludând prevederile OMJ 2397, respectiv 2398 din 2012.

Domnii mei, posturile pe care vreți să vă mutați voi doi trebuie să se bucure de principiul transparenței și de acela al egalității de șanse. Nu se mai poate cum erați voi doi învățați. Cortina a căzut, jocurile de culise v-au fost dezavuate.

În eventualitatea unor aranjamente de funcții (n.r. adică ale voastre, să fiți mutați, în cazul în care vă faceți că nu pricepeți mesajul) domnul ministru și celelalte instituții ale statului vor fi informate.  Avem convingerea ca prevederile OUG 77/2013 vor fi respectate. Nouă așa ne-a lăsat de înțeles Administrația Națională a Penitenciarelor.

56 Comments

  1. Nimic nu-i stingher și trist,
    Precum neuronul de tanchist,
    Schimbător, cum bate vântul,
    Când la funcții-i șade gândul.

    Stai liniștit, udat a fost și e sistemul cu re(de)jecții meapeniști. Chiar dacă s-au desființat unitățile militare, cunosc mai multe cazuri în care meapeneul și-a transferat oamenii de valoare în alte unități. Pe rejectați nu i-a regretat nimeni, i-a luat anepeul de buni.

  2. si la spitalul rahova aceeasi poveste: tina este la gaesti :), tot pentru functie, cu plansete, cu audinte, tot tacamul… ceea ce este mai grav este ca spera sa fie detasata inapoi la spital deci bani mai multi, functie pastrata, asta da afacere!

  3. pentru smyle
    va rog sa nu folositi sintagme a caror sens nu-l cunoasteti,nu este vorba despre nici o incrancenare ci doar despre o discutie de principiu.O discutie constructiva presupune acceptarea opiniei celuilalt/absolvent Academia de Politie-arma penitenciare ,promotia 2003,complexul-o gluma proasta,n-am ce invata in domeniul penitenciar de la un foarte bun probabil specialist din armata,dar sistemul trebuie privit ca un tot,acolo unde apare o sincopa si activitatea noastra scartie,si riscurile sunt imense ,acest aspect nu-l intelegeti .

  4. pentru dl ION
    NU INTRU IN POLEMICA CU DOMNIA TA!ma vad insa nevoit sa-ti cer sa termini cu dezinformarile!!!A.N.P nu scolarizeaza,nu a scolarizat vreodata ofiteri la CAROL,CARE ARE CU TOTUL ALTA DESTINATIE.PT MINE ESTE CLAR CA AI FOST UN CIIST obosit,care la 45 de ani de foarte competent ce erai ti-au desfiintat functia si ca sa nu ramai pe dinafara,ai gasit o bresa in sistemul penitenciar pentru care te felicit.Ca principiu este o imoralitate ceea ce se intampla.-UN OFITER DE PENITENCIARE,ABSOLVENT DE ACADEMIE ,NU POATE OCUPA O FUNCTIE IN APARARE,DE CE INVERS SE POATE??SI DACA NOI NE-AM ALES DE LA 19 ANI CARIERA PENITENCIARA ,DE CE TREBUIE SA FIM DISCRIMINATI IN FATA UNOR OPORTUNISTI??? despre sta facem vorbire domnule Vlasceanu!!!!!

    • @ david
      Daca nu ati stiut …….aflati ca ANP recruteaza de cativa ani buni candidati în vederea participării la concursurile de admitere în instituţii de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru locurile repartizate sistemului administraţiei penitenciare. Verificati pe site-ul ANP la sectiunea Cariere – Admitere in institutiile de invatamant .
      In ce priveste transferul ofiterilor sau agentilor de penitenciare in alte structuri de aparare (MAI, SRI, MApN, STS) aflati ca este posibil, in masura in care solicitati acest lucru si institutia respectiva este de acord.
      Faptul ca ANP-ul a preferat, in perioada 2000-2004 (cand era un sistem militarizat) sa incadreze posturi vacante prin transferul unor cadre militare din unitati militare care se desfiintau, nu mi se pare un fapt imoral…. Totusi , au absolvit si ei o scoala militara de ofiteri sau subofiteri si au facut bataturi in talpi la instrutia militara …. ca si cei din arma penitenciare. Ar fi fost mai moral sa se incadreze posturile prin sursa externa (gardieni, ingineri, vanzatori… cu diloma de absolventi studii superioare) ? Nu cred….puneti-va in locul lor… Daca sunteti mai vechi in sistem, ar trebui sa va aduceti aminte ca prin anii 1977, multe unitati penitenciare s-au desfiintat, iar cadrele militare din dgp au fost preluate de catre ministerul de interne, si puse la dispozitie,pana li s-a rezolvat situatia. Credeti ca atunci a fost moral ?

      • Bubița e că au fost încadrați tot felul de meapeniști cărora li s-au desființat funcțiile și, datorită faptului că au avut tot felul de conexiuni, bașca salarii compensatorii, au speculat foamea de bani de la RU. Nu mă interesează unde au făcut și câte bătături în talpă au ăștia, problema e că sunt de o calitate umană mai mult decât îndoielnică, sunt literalmente oportuniști, colportori, carieriști și mi-e greață de specimene de genul.

        Nu e o scuză pentru anepeu că a angajat foste cadre militare pentru simplul motiv că sistemul era militarizat. Oricum, sistemul penitenciar nu a avut nicio treabă cu milităria, poate doar la capitolul „bețivi ordinari”. Mi-aduc aminte că pe șoseaua care ducea la o unitate militară din Giurgiu (am făcut acolo armata) veșnic se puteau vedea subofițeri sau maiștri militari morți de beți, unii dintre ei cu urina șiroind. Practica cooptării foștilor meapeniști a continuat și după militarizare. În unitățile din care au fost rejectați, 90% din acești Pristanda de meapeneu nu ar fi ajuns la gradul de căpitan decât cu examene și cu ceva muncă probabil, aici îi vezi cocoțați pe tot felul de funcții și se împăunează cu grade de la comisar în sus.

        Și stați liniștit, e plin sistemul de foști ceapiști, gardieni publici, ingineri, care nu sunt cu mult prea departe de apucăturile celor de mai sus. Vorba ceea, prostul nu e prost destul, până nu e și fudul. Și mai slăbește-mă te rog cu trendul anepist în materie de școlarizare. Mai știu eu unul care exporta expertiză și a ce a fost după el? Potopul.

        Adevărul din 1977 îl cunosc foarte bine. Parșivenia sistemului a fost maximă: li s-a spus celor cărora li se desființau unitățile după decretul ceaușist: „dacă nu acceptați transferul/detașarea la unitatea X, faceți cerere de transfer la MI”. Cine a pus botul și a făcut cerere de transfer, a rămas pe dinafară, pentru că MI și MApN nu sunt dornici de personal de pușcărie. La capitolul ăsta se respectă. Dar dacă li se desființează unitățile….nu mai nimeresc pușcăriile, dar nu oricum, vor șefiile RU, sau directori adjuncți…te doare capu` …

  5. David de Universitatea Naţională de Apărare ,,Carol I” ai auzit? Dacă tu nu ai auzit, nu înseamnă că nu există. La aceasta mă refeream, nu la Academia tehnică militară sau la Academiile foste Şcoli de ofiţeri. Legătura dintre transmisiuni şi RU rezultă din faptul că în unităţile militare lucrătorii de RU sunt de arma unităţii, de regulă, dar au cursuri de RU suficiente pt. a face faţă în orice birou de RU din orice instituţie.Şi nu uita că în ultimii 20 de ani facultatea de drept a devenit modă.Cine are bacul are şi dreptul!Ce-i aşa greu de înţeles?

    • Nu zău? Și dacă n-ar lucra la RU la un penitenciar, s-ar face gaură-n cer? Dar șef de secție dac-ar lucra, i-ar provoca mătreață? Sau șef PPD? Sau la SU? Sar putea face remarcat și acolo. Ori ofițer instructor, pur și simplu, n-ar putea lucra nenicu`de la meapeneu?

      Fără ciolan îl iau durerile de cap?

      De asta ce mai spui http://goo.gl/ATF1tG ? Ar fi putut rezolva asta? Sau nu? Ar fi fost sub demnitatea lui?

  6. Pentru Ion
    Daca esti unul dintre cei transferati de pe la M.Ap.N IN SISTEMUL PENITENCIAR,nu inseamna ca esti detinatorul adevarului absolut,iar manipularea pe care o fortezi nu mai impresioneaza pe nimeni,pentru ca dezinformarea nu mai produce efect in 2013,asadar: pentru academiile militare A.N.P. scolarizeaza specialisti in domeniul financiar-contabil la Sibiu/ingineri constructori si IT,MEDICI SI STOMATOLOGI -la Bucuresti.Vezi cumva vreo legatura intre transmisiuni si RU sau Educatie in sistemul penitenciar.Un transmisionist se poate transfera la vanatori de munte?problema e de principiu si pe unde au ajuns acesti verzi,au lasat praf si pulbere in urma lor,nu pentru ca sunt verzi ci,pentru ca arma penitenciara cu domeniile ei specifice este ALTCEVA,iar ei nu au nici un fel de pregatire.RADIORELEELE nu se studiaza la penitenciare,DOMNULE.EMPATIA SI PERSUASIUNE SUNT NOTIUNI STRAINE PENTRU VOI,SI NU SE INVATA COCTANDU-TE PE UN SCAUN,pentru ca oricum competentele iti vor iesi la iveala in cel mult o luna,si la noi cozile de topor sunt ,urate,dispretuite si nerespectate.

    • @ david
      Nu inteleg de unde atata incrancenare impotriva celor transferati de la MApN?
      Se pare ca aveti complexe mari de inferioritate fata de acestia….sau unul dintre ei…..

      • Dați-mi voie, sau permiteți-mi a mai face încă o dată ceva pe complexul de superioritate meapenist: cu boltă (descriind curba balistică, cum le-ar place tanchiștilor) sau în cădere liberă (picaj sau vrie, cum le place celor din aviație). Sper că n-ai vrea să te postezi între mine și ei, doar ca să realizezi că nu de încrâncenare e vorba, ci doar de scârbă în starea cea mai pură, scârbă față de carierismul și impostura meapenistă.

        Dacă te bagi, ia totuși la tine o foaie de cort.

        • @ nicusor
          Dupa cum reactionezi la ”complexul de superioritate meapenist” este clar ca dumneata ai un mare complex de inferioritate….:))
          Apropo …! cand esti in extazul maxim generat de ”scarba in stare pura”, ai grija sa nu bata vantul si sa te stropesti……

      • @smyle: nu discutam despre incrancenare, ca nu suntem pe mosia unuia dintre noi, discutam strict despre demonstrarea de performanta profesionala, de adaptabilitate maxima la noi parametrii functionali specifici unei alte functii, la interoperabilitate, si de loialitate si atasament fata de institutie, camarade de arme!ori atunci cand joci ping-pong cu functii de conducere: cand director economic, cand sef tura, cand sef resurse umane , cand sef birou educatie care ar fi competentele profesionale care fac sa fii atat de flexibil? in afara faptului ca ai un general de armata in spate!

        • @ Raileanu
          Sa fim seriosi…. numai meapenistii au in spate cate un general de armata !? sunt o gramada de ”camarazi de arma penitenciare” care au in spate cate un general, un deputat, senator, secretar de stat ….si care joaca ping-pong cu functii de conducere.

      • ba eu cred că pur şi simplu îi cunoaşte şi ştie câte parale fac, fiindcă a lucrat cu ei.
        ar fi avut complexe dacă MAPN şi-ar fi dat afară profesioniştii şi i-ar fi păstrat pe păcălicii ăştia!

  7. Pentu -ce stie tot- s-a discutat mutarea functiilor de la organiyarea muncii la evidenta.Nici vorba de RU.Ca de obicei doar zvonacii,vorba unora de aici.In rest felicitari pentru FSANP pentru efortul in salvarea cat mai multor functii.

    • @ Nu stiu nimic
      Aiurea !!! nu s-a salvat nimic…. s-au aplicat exceptiile din ordonanta si atat… care sunt acele functii salvate ?
      directorii au facut machetele cu functiile din statele de organizare si propuneri de mentinere a functiilor pe exceptiile prevazute in ordonanta , iar ANP-ul a hotarat ce si cate functii raman si le-au trimis din nou in unitati cerand directorilor sa-si asume hotararea luata de marii specialisti si capetele luminate din anp.
      Asta a fost marea salvare…

  8. Se zvonește, cică anp nu mai vrea să susțină nicio salvare de structuri sau de posturi, pe motiv că nu stau în picioare susținerile de exceptare. Astfel se vor desființa mai bine de 2800 posturi vacante. Memorandumul pentru încadrarea absolvenților nu va fi aprobat în guvern, pentru că nu bugetul nu-l poate susține.

    Așa că trăiți cu nebunul de Brăila.
    Mult succes.

  9. Pentru tine văd că nu-i clar. Chiar şi anul acesta au fost participat la cursuri organizate de Academia Militară ofiţeri de penitenciare, chiar pentru funcţii de top management.Cât despre funcţia de la RU nu e o funcţie cu specific în lucru direct cu ppl. Ştii tu ceva, dar aşa….din auzite.Aşa că las-o mai uşor cu recomandările europene dacă nu le stăpâneşti.

    • Cursurile (specializările) sunt una, iar pregătirea de bază e alta.

      Ofițerii care au participat la cursurile respective aveau deja calitatea de ofițeri de penitenciare, se pare, deci nu trebuiau să dovedească că au abilitățile necesare pentru a ocupa un astfel de post.

      Cei care provin din alte structuri trebuie să facă această dovadă. S-a găsit pentru acești șpagagii oportuniști portița cu Aradul, care-i transformă în 3 sau 6 luni în ofițeri de penitenciare cu diplomă. Ca la vopsitorie: intră verde-kaki pe o parte și iese albastru pe partea cealaltă. E rușinos ceea ce se întâmplă.

      Însă calitatea selecției personalului și răspunderea o poartă RU. Probabil că s-au orientat la selecția personalului având în vedere că trebuie să se asemene în comportament și apucături cu ppl, ca dovadă specimenele care au fost aduse aici în discuție. Doar ăștia fac ceea ce fac după ureche, „din auzite”. Și tot din auzite „stăpânesc” noțiunile despre recomandările europene pentru penitenciare.

  10. Domnule Răileanu,ne spuneți de ce în sistemul penitenciar, din 3400 de funcții vacante se desființează doar 500? Aceste propuneri de cine au fost susținute? Cine și-a asumat răspunderea pentru ele? Știți cumva? Ce credeți, s-a făcut bine sau nu?

    • @ana: cand afirmati ” doar 500” v-ati fi dorit mai multe posturi? propunerile de desfiintare cad strict in raspunderea directorilor de unitate; ca ele s-au discutat in consiliul de conducere al fiecarei unitati tine mai mult de un act de consultare dar nu si de decizie, decizia si raspunderea gestionarii resursei umane la nivel de unitate este in fisa postului de – director.Ca s-a facut bine sau nu , timpul va arata rezultatul si spun asta pentru ca politica acestui guvern este o necunoscuta la fel cum a fost si diminuarea salariala cu 25%.Pe fond ideea este ca toate aceste posturi vacante ramase nedesfiintate, vor ramane vacante – adica nebugetate- mult timp de aici inainte.Ordonanta de govern 77/2013 a avut tinta reducerea cheltuielilor de personal, ori efectul acesta in penitenciare este nul pentru ca in acest sistem nr. de angajati salarizati a ramas acelasi- nefiind vorba despre o reorganizare prin desfiintarea unor functii/ cu exceptia celor de la ru si criminalitate unde de foarte mult timp Legea 188 – statutul functionarilor publici face vorbire,Eu am o rezerva de incredere atunci cand astept sa vad concret promotiile de absolventi ”aspirate” de catre penitenciare- adica angajati. In ipoteza ca acestia vor fi angajati , vor mai fi ramas sute de posturi vacante dar care vor fi conservate adica inghetate, nici ocupate dar nici desfiintate. Ce-ar fi trebuit sa faca un bun director de penitenciar: nimic mai mult decat sa exploateze la maximum oxigenul oferit de OMJ 2398/2012 si OMJ 2397/2012, adica sa ocupe toate functiile prevazute cu coeficient de ierarhizare maxim lasand in stare de conservare functiile prevazute cu coeficient minim, functii pregatite pentru un eventual sacrificiu bugetar.Iar cand auzi un director de pemitenciar precum cel de la Braila care declara ritos: ” imi asum decizia” , ma intreb la aliniat din abateri disciplinare l-ai putea incadra in cazul in care a luat o decizie gresita.

      • 2398 si 2397 ofera oxigen numai in mintea ta (editat admin). poate esti vreun vizionar al sistemului penitenciar, asa ai descoperit ca 2397 si 2398 au fost date `pentru un eventual sacrificiu bugetar`. Dastept baiat si luptator. Iar despre deciziile gresite ale directorului de la Braila, nu ne mai spune nimic. Stim de prea multa vreme, la Braila doar unul ia decizii corecte, de-si zice raileanu.

  11. Pentru domnul Raileanu

    Precizati ca, astazi 01.08.2013 in unitati au fost dispuse de catre A.N.P.- telefonic- sedinte ale consiiului de conducere cu un singur punct pe ordinea de zi: gasirea unor solutii de catre unitati in salvarea functiei – sef birou resurse umane-.
    Din pacate la Penitenciarul Satu Mare s-a discutat cu totul altceva, transferul sefului biroului
    organizarea muncii la compartimentul evidenta.
    Oare de ce?
    Astept reactii.

  12. Si aici ma refeream la parasutisti adevarati nu la aia care au pazit unitatile sau au carat parasute pe aerodrom ca sunt si nfo printre aia de au fost la parasutisti.

    • extras din propunerile celor de la criminalitate pentru a fi introduce in statutul politistului de penitenciare:
      comentarii ,va rog!Mie personal nu imi vine sa cred ochilor , ce citesc.

      Potrivit Planului naţional de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale anticorupţie 2012-2015, măsura nr. 5 (prevăzută de obiectivul specific 4. Consolidarea mecanismelor de control administrativ din cadrul obiectivului general 4.3. Combaterea corupţiei prin măsuri administrative şi penale din SNA, precum şi recomandările Ministerului Justiţiei (prin adresa nr. 5/60752/22.07.2013), se impune introducerea, la nivelul fiecărei instituţii publice şi implicit în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, a testelor de integritate, cu titlu experimental, ca măsură exclusiv administrativă de evaluare a respectării standardelor de integritate.
      Având în vedere aspectele menţionate anterior, propunem completarea cadrului normativ existent (Legea nr. 293/2004)

      (1) Dobândirea calităţii de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare presupune acordul implicit al personalului pentru testarea integrităţii profesionale.
      (2) Testarea integrităţii profesionale este efectuată de Direcţia Prevenirea Criminalităţii şi Terorismului şi reprezintă o metodă de identificare, evaluare şi înlăturare a vulnerabilităţilor şi a riscurilor care determină personalul sistemului administraţiei penitenciare să comită fapte de corupţie.
      (3)Testarea integrităţii profesionale presupune crearea de situaţii virtuale, similare celor cu care se confruntă personalul în exercitarea atribuţiilor de serviciu, materializate prin operaţiuni disimulate, circumstanţiate de comportamentul acestuia, în vederea stabilirii reacţiei şi conduitei adoptate.
      (4) În situaţia în care, cu ocazia testării integrităţii profesionale, se constată că personalul supus testării a comis abateri de la normele legale în vigoare, se vor dispune măsuri administrative şi/sau disciplinare, conform prevederilor legale care reglementează activitatea personalului din sistemul administraţiei penitenciare.
      (5) Procedura de testare a integrităţii profesionale se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.

      • Sa te testeze inseamna sa vina cineva care nu iti este cunoscut si sa-ti propuna ceva indecent, ceea ce inseamna cresterea efectivelor de la combatere.

        • ei, in cazul in care cresterea efectivelor celor de la combatere ar rezida in recrutarea de personal feminin care ar veni sa-mi propuna ceva indecent si nu ceva ilegal, eu personal as accepta.

      • Politistii pot face asa ceva doar cu aprobarea procurorului/judecatorului, in cazuri temeinic motivate, altfel, adica daca nu exista o aprobare prealabila, fapta se numeste instigare si domnii care o fac devin buni de plata. Poate s-au gandit ca ar fi cazul sa-si justifice si ei salariul, prin regizarea unei piese de teatru la care vor schimba doar actorii, ca asta ar fi in fond testarea. Si apropo, agentii acoperiti care ne vor testa integritatea vor fi hotii, talharii, evazionistii, criminalii, violatorii???

    • astazi 01.08.2013 in unitati au fost dispuse de catre A.N.P.- telefonic- sedinte ale consiiului de conducere cu un singur punct pe ordinea de zi: gasirea unor solutii de catre unitati in salvarea functiei – sef birou resurse umane-.Ca de obicei , A.N.P. arunca pisica in teritoriu , lasitatea acestora rezidand si din faptul ca nu trimit nici un document scris si semnat – adresa sau email- prin care sa dispuna directorilor de unitate gasirea unor solutii de compromis, gen translatare de functie pentru a pastra o functie de conducere.Nici nu si-ar fi permis acest lux de abuz in serviciu: daca emiteau un document scris ar fi fost dovada clara ca .A.N.P. nu aplica unitar prevederile legale dispuse de Guvern si ca fractureaza politica guvernamentala! De ce nu a gasit solutii DMRU? ca de obicei, duplicitate! Telefonul nu se coase la dosarul penal dl. IFTINCA.

    • Iar eu când spuneam că „fac ceva pe ei ” mă referea și la unii, și la alții. Ca dealtfel la toți neaveniții în sistem care nu se mulțumesc cu faptul că au un loc de muncă nemeritat, ba mai vor să facă și legea. Impostori cu acte-n regulă.

  13. Colegule nu cred ca de la parasutisti au venit la noi mai ales ca aveau alte oportunitati mai bine platite.

  14. Ne mai miram de ce sistemul penitenciar se indreapta spre o directie gresita:de ce a fost in stare sa genereze cea mai proasta lege de executare a pedepselor(275/2006),a generat cele mai mari costuri ,mai ales pe transport la instante a ppl, dandu-le legitimitate in abuzul de drept(afacerile judiciare),impartind pe categorii unitatile penitenciare,a asigurat cele mai multe drepturi ppl fara a contrabalansa cu masuri de exceptie,incalcarea ROI si a normelor de civilizatie minime.Aceasta este imaginea reala a unui sistem condus de oameni fara competente si mai ales fara experienta practica,care au facut din sistemul penitenciar-umbrela pentru toate rebuturile din alte sisteme de aparare.Ingineri,juristi la x si 0 sau id,ofiteri de pe la armata,sri etc sunt specialisti,nu rectific,mari ,specialisti ,care vin cu o mentalite noua sa ne schimbe pe noi,gardieni analfabeti si tortionari ,cu 2-15 ani vechime, dar nu fac nimic-hartii din burta,semneaza pe sectii ca scot ppl pe la programe si nu o fac ,si papa bani la ghilabale ,din fonduri europene,sau specialisti la personal,sau pe la logistica.ei pot face orice sunt multivalenti ,numai la ei nu-in armata de la verzi nu poti pleca la albastri,la noi se poate,de ce ?PENTRU CA EI POT!!!
    CAT TIMP PE PRIMUL LOC NU VA FI PUSA RESURSA UMANA DIN PDV PROFESWIONAL,sistemul penitenciar nu va evolua.

    • ART. 5/o.g. 77/2013
      ”(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, toate instituţiile şi autorităţile publice pot ocupa prin concurs/examen posturi conform principiului: “unu la unu”, respectiv la un post ocupat devenit vacant, un post ocupat.

      (3) Ocuparea posturilor vacante prin concurs/examen, prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b), se face numai după obţinerea avizului favorabil al Guvernului, prin notă iniţiată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi Ministerul Finanţelor Publice, pe baza solicitărilor justificate ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, cu condiţia încadrării în plafonul cheltuielilor de personal şi al cheltuielilor de personal aprobate prin buget. Procedura de transmitere a solicitărilor de ocupare a posturilor se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.
      (4) Ocuparea posturilor vacante prin concurs/examen, prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. d), se face numai după obţinerea avizului favorabil al Guvernului, prin notă iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Sănătăţii, respectiv Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, după caz, şi Ministerul Finanţelor Publice, pe baza solicitărilor justificate ale ordonatorilor principali de credite, cu condiţia încadrării în plafonul cheltuielilor de personal şi al cheltuielilor de personal aprobate prin buget.
      (5) Ocuparea posturilor vacante prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. h)-m) se face în condiţiile legii, numai după aprobarea Guvernului, prin memorandum, cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.” Comentarii : dupa cum vedeti posturile vacante se puteau ocupa doar prin procedura de CONCURS/EXAMEN nu si prin procedura de MUTARE pe alta functie ( o.m.j. nr. 2397/2012) intr-o alta unitate penitenciara!Functiile de conducere vacante ramase neocupate dupa desfasurarea procedurii de concurs NU pot fi ocupate prin procedura de mutare pe alta functie deoarece conform art. 5 , alin. 3 – .. cu conditia incadrarii in plafonul cheltuielilor de personal si al cheltuielilor de personal aprobate “”- ori functiile de conducere ramase neocupate dupa procedura de concurs nu sunt bugetate, ori efectuandu-se mutarea pe o alta functie de conducere , ma intreb de unde are resurse de salarizare A.N.P. pentru a salariza aceste functii din moment ce in proiectia bugetara a anului 2013 acestea figurau- vacante! O alta intrebare: de ce nu au demarat pana la data aparitiei O.G. 77/2013 avand posibilitatea de ocupare a acestor functii conform O.M.J. 2398/2012 si O.M.J. 2397/2012 procedurile de ocupare a functiilor de conducere vacante prin schimbare sau mutare penitenciarele GALATI si TULCEA? Ori , fara suparare aceste tehnici de eludare si inselare a politicii guvernamentale de catre DMRU definite de efectele O.G. 77/2013 vor trebui aduse la cunostinta si Secretariatului General al Guvernului! Cand a fost nevoie sa ne ajutam colegii agenti in problematica incetarii raporturilor de serviciu datorita diplomei de bacalaureat neprezentate in termenele impuse de DMRU, domnul comisar sef IFTINCA a dispus tuturor sefilor de resurse umane sa-i dea afara din sistem( ca a fost un abuz penal a demonstrat-o faptul ca majoritatea agentilor au castigat in instanta reincadrarea in sistemul penitenciar) , atunci domnia-sa nu a cautat si nici nu a dorit sa formeze o strategie de salvare umanitara si legala a acestora; consecintele incetarii raporturilor de serviciu ale colegilor agenti le stiti cu totii- pierderea locuintelor creditate, lipsa loc de munca, stress familial, etc. Ori , cand domnul IFTICA doreste sa isi salveze subordonatii a gasit imediat Solutia! Ori pentru acest tip de comportament profesional , domnule comisar sef aveti nota 4!Ramane sa vedem daca a fost o solutie LEGALA!

      • Erata: aflu ca in aceeasi zi in care si-a depus cererea de mutare pe functia de sef birou educatie la penit. Galati- 26.07.2013- s-a aprobat si mutarea dl. cms. sef V.M .Deci in 8 ore o cerere plecata de la Braila a trecut prin toata metodologia necesara aprobarii- inclusiv semnatura directorului general si a produs si efecte.Dar despre cererile de schimbare din functie care zac de saptamani intregi prin sertarele DMRU neavizate ne puteti spune ceva dl. cms. sef IFTINCA? Mai tineti minte mesajul pe care l-ati transmis sindicatelor la Sibiu domnule director general? Nici nu ne asteptam sa procedati in spiritul celor clamate !

        • conditii de ocupare prin concurs pentru functia de sef birou educatie penitenciar Galati: curs /modul psihopedagogic sau curs de formator
          – cunoasterea unei limbi de circulatie internationale ; certificat de competenta lingvistica eliberat de institutii recunoscute de MECTS- nivel minim B1
          – cunostinte de operare pe calculator –
          Intreb si eu DMRU :
          1. cum ati verificat cunostintele de operare pe calculator ale ofiterului mutat la penit. Galati la cererea acestuia?( spre deosebire de procedura de concurs unde a existat – proba calculator)?
          2. cum ati verificat competentele ligvistice? din moment ce la un concurs anterior desfasurat la TG.OCNA – functia de ofiter educatie-certificatele eliberate de Alexander Language School- nu au fost luate in consideratie?
          Incalcari grave ale legislatiei in vigoare cu girul directorului general! Relatiile de tip clan – mafiot la nivel de A.N.P. sunt usor de recunoscut prin acest gen de actiuni.

      • @ Raileanu
        Faceti interpretari dar gresite… In cazul mutarii sau schimbarii din functie impactul financiar pe sistem este zero pt ca functia care ramane vacanta era bugetata in 2013 iar numirea pe noua functie se face numai pe acelasi coeficient sau mai mic decat cel detinut. Pe sistem ramane acelasi nr. de posturi , de acelasi nivel (coeficienti) si aceeasi categorie (agenti/ofiteri) . bugetate in 2013. Logica dvs ar fi fost corecta numai in cazul in care vacantarea posturilor s-ar fi facut prin iesirea din sistem (demisie, pensionare).
        Art. 56 din lg 293/2004
        Functionarii publici cu statut special definitivi pot fi mutati in alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare, la cerere sau in interesul serviciului, cu acordul lor, in aceeasi ori in alta functie prevazuta cu un coeficient de ierarhizare identic sau inferior….,
        OMJ 2397/c/2012
        Art. 2
        (1) Functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi mutati in alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare, la cerere sau in interesul serviciului, cu acordul lor, in aceeasi ori in alta functie pe un coeficient de ierarhizare identic sau inferior functiei detinute.
        (2) Mutarea se poate face numai pe functii vacante din aceeasi cateorie, de ofiter, respectiv de agent, si de acelasi tip, de conducere, respectiv de executie, pe un coeficient de ierarhizare identic sau inferior functiei detinute.
        (3) Ofiterii care ocupa functii de conducere pot solicita mutarea din functia detinuta si numirea intr-o functie de executie, pe un coeficient de ierarhizare identic sau inferior functiei in care sunt incadrati.
        (4) Pentru mutarea intr-o functie prevazuta cu coeficient de ierarhizare inferior celei detinute, functionarii publici cu statut special isi exprima acordul, in mod expres.
        (5) Prin functie prevazuta cu coeficient de ierarhizare identic se intelege functia in care se face numirea al carei coeficient de ierarhizare luat in calcul la stabilirea salariului este egal cu al functiei anterioare.

        • @ doamna Ioana:pentru ca ati invocat omj 2397/2012 , va intreb: sunteti de acord ca in cazul procedurii de mutare de pe o functie de conducere pe alta functie de conducere, mutarea sa suporte criteriile de ocupare a functiei respective la fel ca si in cazul procedurii de concurs? ori fara suparare, daca un ofiter r.u se poate muta pe functia de sef birou educatie de ce nu s-ar aplica aceasta compatibilitate si in alte situatii: de ex. seful biroului criminalitate pe functia de sef birou reintegrare sau sef sectie exterioara, etc.Dar sa ne intoarcem la esenta: asa este, in cazul mutarii pe alta functie , functia care ramane vacanta era bugetata in 2013 dar functiile care la data aplicarii o.g. 77/2013 erau vacante erau si bugetate? pentru ca daca raspunsul va fi afirmativ , ma intreb atunci de ce nu se fac angajari?

          • @ Raileanu
            Cand mutarea se face de pe o functie de conducere pe o alta functie de conducere dar in acelasi domeniu de activitate criteriile de ocupare a postului sunt aceleasi. Desigur, cand domeniul de activitate se schimba trebuie sa indeplinesti criteriile prevazute pentru ocuparea postului, adica cele din fisa postului.
            Functia care era vacanta la data aplicarii og 77/2013 nu necesita cheltuieli de personal suplimentare (la nivel de sistem), pt ca se ocupa de catre titularul functiei care se vacanteaza prin mutare si care era bugetata la acea data.
            Este simplu, inainte de intrarea in vigoare si la data aplicarii OG 77/2013 erau incadrate si bugetate de ex. 12.000 de posturi . Prin mutare si schimbare din functie, pe sistem, raman acelasi nr de posturi incadrate si bugetate – 12.ooo.
            Intucat, mutarea si schimbarea din functie se face numai pe acelasi coeficient sau mai mic, raman incadrate si bugetate acelasi numar de posturi, de acelasi nivel (coeficienti) si aceeasi categorie (agenti/ofiteri) . Prin mutare si schimbare din functie, impactul financiar pe sistem este zero , pt ca nu necesita cheltuieli suplimentare de personal.
            Numai incadrarea unor posturi din sursa externa inseamna cheltuieli suplimentare de personal ..
            Pana la intrarea in vigoare a OG 77, nu se puteau face angajari din sursa externa pt ca posturile au fost blocate prin ordonantele lui BOC, ultima fiind OUG 23/20 (ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maximum 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă). Prin OU 77/2013, incadrarea se va face conform principiului: “unu la unu”, respectiv la un post ocupat devenit vacant, un post ocupat. Restul scrie in ou 77……

    • Foarte corect spus. găsesc pertinent comentariul și de bun simț. Atâta timp cât RU sunt conduse de otrepe, la ce ne-am putea aștepta în ceea ce privește calitatea selecției personalului.

  15. Dar ce ai fi vrut Nicusor, sa te puna pe tine la RU cu 9 luni de scoala facute la Tg.Ocna? Tu ai atata scoala cate luni de vacanta au avut ofiterii din MApN in 3-4 ani de scoala militara!

    • Da, pentru ca este o evolutie aproape fireasca.
      Societatea le/a dat pensii bune, sa le manance sanatosi, ar fi fost mai bine sa fie angajati proaspetii absolventi.
      Nu este nevoie acum de mentalitatea dumnealor, de aceea platesc contribuabillii : pentru schimbarea mentalitatii, schimbarea comunistilior si a securistilor…., poate si a celor scoliti de dansii…

    • Să mă ierți, dar fac ceva pe meapeniștii dumitale și pe anii lor de școală militară. Și-ți spun și de ce: odată, la un curs, un nene fost meapenist spunea că este absolvent al Academiei de Înalte Studii Militare. Măcar a avut bunul simț să nu se dea mare specialist într-ale penitenciarelor, spunând că lucrează la o pușcărie în care sunt ppl puțini și care nu crează probleme. Nu-nțeleg ce are sula cu prefectura. Ce ar avea Academia de Înalte Studii Militare cu munca de penitenciar. Au acolo vreo clasă de penitenciare?

      Dumneata cunoști recomandările europene în materie de recrutare-formare a personalului de penitenciar? Sunt acolo niște reglementări potrivit cărora sunt recomandate ca surse de recrutare a personalului școlile proprii, și nerecomandate pentru recrutarea personalului, instituții ca armata, poliția, jandarmeria, întrucât ăștia vin cu tare comportamentale din domeniul din care provin. Nu să fiu pus șef la RU am eu nevoie, ci să nu am șef la RU un astfel de specimen. Ce nu e Clar, ioane? Sau poate te-ai născut gheorghe și te dai ion? Ori amândouă?

    • ionel, ionelule, nu mai bea băiatule,fiindcă greşeşti calculele! în 3/4(cam nehotărâţi…) ani de şcoală militară, mapn-iştii au avut…3-4 ani de vacanţă. estimp, Nicuşor lucra în sistem, aşa că mucles!

  16. Offff, domnu Dorobantu! Ce mai chin ;si ce mai jale! De ce dracului imi vine sa zic ca daca am avea ochi vigilenti ca ai lu domnu Raileanu prin toata tara am mai afla de neste situatii asemenea?
    Sau poate aflam ca Iftincu bei nu isi lasa ienicerii la greu si scoate din turban o inginerie manageriala ca sa nu piarda fanariotii….
    Sau asa cum spunea un prieten bun al nostru mai cu har poetic in el…. Vreme trece, vreme vine/ Toate-s vechi si noua-s toate….
    Ca deh…. daca e legal, nu inseamna ca e si moral!

    • Păi da, pughibalele nu pot să stea decât pe ciolan. Acum ar practica săritura din ciolan în ciolan, fie el și mai polizat…de voie, sau mai bine zis de nevoie.

      Auzi, din meapenist sârmar (adică de la transmisiuni), aterizat șef la RU!!! Mare ți-e grădina, Doamne!!! De capul vostru să fie!!!

      • Astea sunt consecințele „ocupării posturilor vacante prin transfer din snopsn”. După ce s-a umplut sistemul cu EX-tanchiști-rachetiști-parașutiști-infanteriști, rejectați din meapeneu, li s-a dat posibilitatea să ocupe chiar funcții de conducere „fără minime cunoștințe de specialitate”; pentru că „flaimucii” nu vor, pur și simplu, la munca de jos. De scârbă, nu de alta.

        Se poate și mai rău: „sursa externă” ne oferă foști ceapiști, sondori, gardieni publici, mineri, navigatori. Au ei studii superioare? Au. Au ei „minime cunoștințe de specialitate”? Ce dacă n-au, vopsitoria de la Arad ce păzește? Apoi, au și pile.

        De ce să se mai facă un protocol între MJ și MAI pentru clase de FR la A. I. Cuza, când atâția foști meapeniști beneficiari ai ordonanțelor (a se vedea salarii compensatorii convertibile în șpăgi pentru posturi, poate chiar la RU de la un penitenciar) bat disperați la ușă, fiind slugile perfecte?

        • @nicușor de la Brăila
          Breeeee !!! mai opreste-te din ”scarba aia” si revino-ti la normalitate….ca vorbesti prostii…
          ”Rejectatii din meapeneu ” care au ocupat posturile vacante prin TRANSFER nu aveau cum sa beneficieze de salarii compensatorii…
          Salariile compensatorii se dau doar la trecerea in rezerva, prin pensionare.
          Militarii care au beneficiat de salarii compensatorii (la pensionare), daca au fost reactivati in alte structuri de aparare au restituit compensatoriile. Nu putea sa scape nimeni de restituirea compensatoriilor pt ca , orice reactivare se comunica centrelor zonale ale MapN (sau ale celorlalte structuri din care au facut parte) pt luarea in evidenta (se trimite livretul militar de rezervist).
          Bati campii aiurea….
          Si daca te consideri mai ”specialist” decat ei, ai posibilitatea sa concurezi pentru o functie de conducere …de 4 ani se tot scot la concurs…. dar, ai sa spui ca sunt multi pilosi si nu ai sanse….
          Dupa cum te exprimi in scris… nu stiu ce sanse ai !
          Asa ca, pune mana pe carte….

          • Nu de cei care s-au pensionat este vorba. E vorba despre cei cărora li s-au desființat unitățile și care au beneficiat de ordonanțe. De acești impostori care la 45 de ani conduc unele unități prin împuternicire, fără să fi dat în viața lor un examen, fie el și denumit „concurs”.

            Repet pentru toți prostovanii și oportuniștii proveniți din meapeneu: nu am ce învăța de la voi pentru că am studii de specialitate, unde nu i-am văzut pe niciunul dintre ei.

            Foștilor ceapiști, ingineri, etc., le sunt explicabile apucăturile, dar celor din meapeneu (MApN, adicătelea) le lipsesc rigoarea și prestanța pe care calitatea de militar și portul uniformei militare ar fi trebuit să le-o imprime.
            Și pentru avocații lor cu 1/2 de normă: nici vouă n-am a vă demonstra nimic. Româna fără diacritice probabil e singura limbă în care vă recunoașteți între voi, apropo de pus mâna pe carte.
            Nu-ți mai da cu părerea referitor la concursuri, toată lumea știe de neregulile semnalate în decursul celor 4 ani de așa-zise concursuri.

            Se pare că absolvenților de școli militare li s-a dat șansa echivalării studiilor cu cele juridice și se puteau înscrie la A. I. Cuza fără examen, direct în anul III. Mai aveau de făcut doi ani la forma „continuarea studiilor”, și examenul de licență.

            Dar cartea e grea, taică. Mi bine e să bateți câmpii pe un site care de fapt nici nu vă reprezintă.

            Nimic nu-i stingher și trist,
            Ca un neuron tanchist,
            Schimbător, cum bate vântul,
            Când la funcții-i șade gândul.

            Nu faceți două parale, nici uman, nici profesional. Oarba după voi!

Comments are closed.