OUG 77

OUG 77Astazi a avut loc la sediul  Administratiei Nationale a Penitenciarelor o sedinta de lucru in cuprinsul careia a fost dezbatuta pe larg OUG 77/2013. La sedinta de lucru au participat:
– director general
– directori directii / inlocuitori
– sindicate (FSANP – L.G. Bran – vicepresedinte)

Preambul:

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 393, din 29 iunie 2013.

La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se desfiinteaza posturile vacante la:

  ministere;

  institutiile si autoritatile publice aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor, indiferent de modul de finantare;

  (…)

Structura funcţională a autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1) trebuie să respecte următoarele cerinţe:

a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;

b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;

c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;

d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.
Actiune:

La sedinta au fost dezbatute aspecte astfel incat aplicarea numitei ordonante sa nu ingreuneze si mai mult sistemul penitenciar si asa amortit de criza financiara in care se sclada de cateva luni bune.

Sindicatele au depus toate diligentele ca lucrurile sa nu capete o turnura nefavorabila membrilor pe care ii reprezinta.

Astfel:

S-a intocmit o situatie cu posturile vacante care erau supuse radierii si pentru care s-au gasit motivatii de catre unitati pentru a fi salvate (proceduri de mutare, schimbare din functie, etc). Este vorba de un numar de aproximativ 2500 de posturi din cele 3200 vacante (exceptie fac posturile: SNPAP (scoala, ca institutie), cabinete medicale, o parte substantiala din sectorul socio-educativ).
Exista opinii diferite cu privire la termenul de “post unic”. Se are in vedere faptul daca sunt incluse in aceasta categorie posturile multiple, gen fochist (cele a caror activitate are continuitate, “foc continuu”).
Pentru ziua de luni (08.07.2013)  –  se are in vedere situatia functiilor vacante destinate studentilor, elevilor scolarizati pentru sistemul admnistratiei penitenciare – 301 posturi (199 pentru SNPAP, 45 pentru Academia de Politie – arma penitenciare, 8 pentru ANI, 49 pentru scolile de specialisti).
Se prefera varianta modificarii statelor de organizare, nu cea a rescrierii lor. Se doreste a se avea o forma a statelor de organizare creionata de unitati conform specificului fiecareia.

FSANP a solicitat ca mesajul care va fi transmis in unitati de catre directorul general sa fie acela ca toate schimbarile sa fie discutate in CCR, cu participarea sindicatelor. pentru a fi asigurata transparenta decizionala.

FSANP doreste stabilirea unui mod unitar de intelegere a sintagmei „posturi unice”, eliminand astfel aparitia unor confuzii.

Termenul de aplicare a OUG sugerat pentru ANP este de 22 iulie, urmand ca in pana la 29 iulie, MJ sa supuna spre adoptare hotararile Guvernului de stabilire a numarului de posturi si a structurii functionale.

Incheiere:

Va vom tine la curent cu toate demersurile intreprinse de FSANP in perioada imediat urmatoare.

36 Comments

    • Am editat ca sa va intaresc convingerile. Succes in activitatea dvs de examinator calitativ! Axati-va mai mult pe autocritica si veti ajunge la concluzia ca sunteti mai nefolositor decat comentariul pe care vi l-am editat.

  1. Mai sunt si altii in sistem , de unii care acum fac parte de la prevenirea criminalitatii vorbesc. Au avut dascali buni si se comporta ca niste securisti,se abat de la menirea lor, fac presiuni asupra cadrelor si p.p.l care mai au demnitate si nu vor sa le faca jocul. Am cunoscut un astfel de caz , nu am sa dau nume si locatie , pentru ca cei care ar fi putut sa faca ceva sa spuna faptelor pe nume se tem . Si drept urmare acel individ slinos inca urzeste planuri mizerabile si ii terorizeaza pe cei care nu sunt de partea lui, iar acest lucru se intampla cu acordul conducerii din unitatea respectiva. Daca cei din conducere pun piciorul in prag si iar arata care este menirea lui cu adevarat, individul nu isi va mai permite sa duca pana la capat planul infect. Dar din pacate nu se intampla asta , poate ca cei din conducere sunt patati sau nepregatiti , alta explicatie nu gasesc.
    Un amanunt foarte important sa nu uite aceste lepadaturi ……Suntem Cetateni Europeni relicvelor !!!!

    realiza cat de neinsemnat si mizerabil este.

  2. domnilor de la Ploiesti daca nu aveti nimic de comentat la adresa siparezului Pompiliu inseamna ca va complaceti in situatia in care sunteti s-au va are la mina(vorba romanului)

  3. poate ne spune si noua domn director Bostina de la Targsor ce mai face protejatul sau care a luat de nevasta hoata adica pedomnisoara ppl Chirila

  4. Da celor 20 de mil de cetateni. Corect! Dar parca e mai dureros pentru cei 673 000… Vroiam sa subliniez aspectul asta si nesimtirea Anp. Pana la urma e si o chestiune de responsabilitate financiara si implicit sociala. Sper sa intelegeti.

    • Inteleg. Dar ganditi-va si la cei care nu au unde sa lucreze! Ganditi-va la cei ce traiesc de pe o zi pe alta, exceptandu-i pe aceia care o fac intentionat (lenesii)! Pentru ei e dureros, sau insuportabil?

      • Noi…astia ce lucram pe la puscariile tarii facem parte tot din popor…Dar fiind direct afectati am vrea sa aflam primii ce se intampla cu banii de nu se distribuie corect…dar tot noi stim raspunsul intrebarii… Penitenciarele patriei colcaie de hoti (nu ma refer la detinuti) care isi urmaresc propriile interese si isi construiesc averi halucinante furand de peste tot…A intrebat vreodata cineva daca ce este si sta scris intro declaratie de avere este real?
        Sigur nu…pentru ca pupincurismul este ierarhic…si foarte bine structurat. din fund in fund. Controale,panda si furaciune…de aia candideaza unii pe functii inalte…si,Dumnezeule…cum li se mai umfla muschii pe ei…
        Ca solutii,ca sa nu vorbesc in gol,am identificat cateva:
        1. testari pshihologice periodice la cei cu functii de conducere(sa vedem daca mai sunt normali)
        2.desfiintarea concursurilor de trecere de la agenti la ofiteri(ca astfel se incurajeaza toti prostii si toti mascaricii)
        3.controale zilnice cu aparatul alcooltest(cei mai multi consumatori au stelute pe umeri)
        4. si cel mai important: desfiintarea penitenciarului Codlea (aici sunt adunati cei mai multi dintre cei mai sus enumerati)

        • Referitor la declaratiile de avere, puteti sesiza ANI daca aveti banuiala ca un fpss a mintit in declaratia sa de avere si de interese.
          Referitor la controalele tip panda, recunosc ca acestea inca mai dainuesc in sistemul penitenciar, din pacate ca o plaga greu tratabila. Speram ca viitoarele generatii vor da uitarii acest tip de control comunist. Nu va sfiiti sa nominalizati acei sefi care procedeaza la asemenea tactica barbara de control! In opinia mea sunt niste neaveniti.
          Referitor la tastarile psihologice, acestea se fac anual, indiferent de funcitia detinuta.
          Referitor la desfiintarea concursurilor de trecere a agentilor in corpul ofiterilor, acest lucru ar afecta cariera profesionala a fpss si dreptul lor de a avansa. Militez pentru introducerea unui Ghid al carierei, in care un fpss sa pargurga anumite etape in cariera. Asteptam ca ANP sa depuna toate diligentele, cu ajutorul organizatiilor sindicale, in elaborarea unui Ghid al carierei.
          Referitor la controalele zilnice cu alcooltestul. Daca s-ar intampla acest lucru, ar insemna sa acceptam ideea ca fpss n-ar fi demni de valorile etice enumerate de statut. Nu putem admite ca suntem un sistem de betivani!
          Referitor la desfiintarea Penitenciarului Codlea, sunt de parere ca exagerati pe fondul unei suparari profunde. Cunosc colegi de la acel penitenciar care au dovedit integritate si bun simt isit din comun.
          P.S. Incercati sa dati si nume cand aduceti acuze! Ar fi mai fairplay!

  5. de ce nu se desfiinteza SIPA care mai nou maninca din hrana p.p.l. si asta se intimpla tot la Ploiesti unde siparezul a darimat cindva un director si mai nou a dus in fata comisiei de disciplina tot pt aceeasi abatere citiva colegi. Mai nou iese si intra in unitate cind vrea uneori si sub influienta bahica

  6. Este adevarat faptul ca ANP intentioneaza sa considere 12 % din totalul functiilor la nivel de sistem penitenciar, nu la nivel de fiecare unitate in parte? si asa sa-si pastreze zecile de functii de conducere din ANP, inclusiv prin radierea unor functii de conducere vacante din unitati pentru ca ai la nivel de ANP sa se incadreze in procentul de 12 %?

    • Doar nu va asteptati sa desfiinteze ‘jde posturi de director la Aparat Central. Ex-DG-ul Dobrica nu reusi sa darame vreo 2 incotopeniti dar-minte sa reduca cineva la 12%. Eventual suplimenteaza la executie, ca sa pastreze proportia.

      • Sustin masura guvernului. Mi se pare chiar o chestiune de bun simt procentul functiilor de conducere si a numarului minim de subordonati. Sa explice Anpul de ce biroul RU si-a marit schema la 5-7 lucratori sau de ce Anp are atatea functii de conducere celor 673 000 de cetateni care castiga salariul minim pe economie! Nu e populism dar suntem in situatia asta pentru ca au putut sa o faca si nimeni nu i-a impiedicat. Guvernul s-a cam prins ca nimanui nu-i pasa si ca nu poate avea incredere ca proprii angajati nu urmaresc interesul institutional. Asa ca au impus niste reguli. Repet mi se par normale. Abia astept reactia Anp si a unitatilor.

        • Da ! ANP-ul ar trebui sa explice de ce unele birouri (resurse umane, evidenta si org muncii ppl, informatica, interventie psihosociala s.a.) functioneaza de multi ani cu 3-4 posturi de executie dar atributiile si volumul de munca este pt 5-6 posturi. S-a mers pe principiul ”lasă ca daca treaba merge, inseamna ca se poate si asa”, dar ”treaba a mers” pe efortul si stresul lucratorilor…..Sunt o multime de persoane care cumuleaza (prin dzu) 2 sau 3 functii in acelasi sector sau sectoare diferite. Si asta pt ca la reorganizarile anterioare nu s-a tinut cont de nevoile reale ale unitatilor ci de hotararile aberante ale directorilor ”specialisti” din Ghiculeasa, care aveau doar grija maririi structurilor din aparatul central. In ANP o gramada de directii si servicii (Informatica, Contencios, elaborare acte normative, Informatii clasificate…) au corespondent, la nivelul unitatilor , compartimente cu 1-2 lucratori. Desi ANP avea o gramada de posturi vacante, a preferat sa le tina ca rezerva decat sa le distribuie in unitati. Multi au plecat din sistem pt ca s-au saturat sa munceasca 2-3 norme ca sclavii… altii au ramas pt ca nu au gasit un job mai bun sau se apropie de pensionare. Cert este ca din 2008, ANP s-a tot scremut cu marea reorganizare si penibilele concursuri de ocupare a posturilor de conducere, de ne-a prins ordonanta 77/2013 care va desfiinta multe posturi vacante, in conditiile in care sistemul se confrunta deja cu un deficit mare de personal in toate sectoarele.

      • ba da, eu ma astept ca sindicatele sa-si faca treaba pen’ care s-au nascut si sa militeze pentru aplicarea consecventa si impartiala a prevederilor acestei ordonante.Mai nou am auzit ca pentru a se pastra posturile de sef birou de resurse umane din unitati- care in treacat fie spus majoritatea au un numar de mai putin de cinci posturi de executie in subordine-in vederea eliminarii pericolului de transformare a acestor functii in functii de executie conform prevederilor prezentei ordonante 77/2013 , compartimentele de secretariat ale unitatilor vor fi integrate( incluse) in structura organizationala a biroului resurse umane.Si asa am gasit solutia de a fenta aceasta ordonanta!

        • Greu de acceptat acest scenariu, domnule Raileanu. Dar poate fi o solutie disperata a domnului Iftinca de a salva scaunele dregatorilor din teritoriu. Repet, este o solutie fantasmagorica. In nicio institutie publica Compartimentul Secretariat nu este subordonat Biroului Resurse Umane. Il vedeti dumneavoastra pe domnul Iftinca numarand la hartoage in Arhivele unitatilor?

          • Domnule Dorobantu, cred ca ar trebui sa va intereseze mai mult salvarea cat mai multor posturi ( de executie/conducere) de la desfiintare din toate unitatile penitenciare pt ca in toate sectoarele exista deficit mare de personal. Comentariile unora despre defiintarea unor birouri de resurse umane mi se par penibile, cand aceasta ordonanta va agrava si mai mult deficitul de personal din sistemul penitenciar. Dupa desfiintarea posturilor vacante, numarul total al posturilor prevazute pe sistem va fi mult mai mic, iar incadrarea se va face pe principiul 1/1.

          • Ne intereseaza salvarea tuturor posturilor, indiferent ca sunt de conducere sau de executie. Sunt constient de deficitul de personal din sistemul penitenciar. Daca analizati cu atentie comentariile mele veti observa ca nu militez pentru desfiintarea niciunui post.

          • S-ar putea să cunoască problema mai bine ca mulți dintre specialiștii domeniului. Mai interesează-te de acțiunile din ultimii ani și poate îți schimbi opinia. E bine să nu emiți aprecieri despre personae pe care nu le cunoști.

        • Multi habarnisti isi dau cu parerea despre diferite domenii de munca , doar ca sa se afle in treaba…….Am lucrat un an intr-un birou de resurse umane si pot sa spun ca este o munca grea, la cata legislatia muncii trebuie sa cunoasti . Toate drepturile salariale si alte drepturi (concedii odihna, fara plata, invoiri, compensatii chirie, indemnizatie crestere copil etc.) pe care le primesti, de la incadrare, pe toata perioada activitatii si pentru pensionare, se stabilesc prin decizii de personal. Si toate aceste drepturi trebuie sa le opereazi in evidente, fise nominale si aplicatii informatice, iar cand le acorzi trebuie sa verifici daca sunt indeplinite conditiile prevazute de lege. Daca drepturile nu le primesti la timp sau eronat, se intampla pt ca in biroul de resurse umane lucreaza 3-4 persoane sau nu sunt specialisti in domeniu.

          • Munca este complexa si necesita resurse in toate domeniile de activitate, indiferent de natura ei. Cert este ca avem deficit de personal, iar OUG 77 nu ne ajuta cu nimic. Asist cu dezamagire la schimbari din rau in mai rau. Realitatile cotidiene o demonstreaza.

          • Aceasta este camaraderia din sistemul penitenciar, avem parte doar de un nou episod. Trist, dar adevărat.

  7. Postul unic este definit ca postul ale cărui atribuţii nu pot fi preluate de către alt angajat sau cel dintr-un compartiment care are numai posturi vacante, astfel încât un post va putea fi socotit unic şi va putea fi ocupat. Există totuşi o interdicţie, aceea ca numărul de angajări pe post unic să nu fie mai mari de 15% din posturile vacantate, astfel încât să nu se depăşească plafonul fixat pentru cheltuielile salariale bugetare, de 7,5% din PIB.

  8. ca sa clarificam termenul “” post unic”:(2^6) Prin post unic, in sensul alin. (2^4), se intelege:
    a) acel post ale carui atributii, prin continutul si natura lor, sau responsabilitati stabilite nu se regasesc intr-o alta componenta organizatorica; ori
    b) un post dintre posturile aflate in compartimentele in care exista numai posturi vacante.”

Comments are closed.