Statutul, intre reforma si carpeala

Exercitiu penitenciarDe ceva timp discutam despre un nou statut, unul care sa regandeasca cariera in sistemul penitenciar. Toata lumea este de acord, de fiecare data ne alegem cu o noua carpeala, unele recente uitate prin sertare prin ANP si/sau MJ. Ultima face concesia unei identitati profesionale, dar ramane o carpeala. Mai jos aveti propunerile sindicatelor adresate ANP/MJ alaturiu de cele primite de la dumneavoastra.

1. Proiect modificare 293 v. sindicate 9.8.2013

Advertisements

33 Replies to “Statutul, intre reforma si carpeala”

  1. Legat de cuantumul chiriilor(in prezent 50% din venitul realizat- mai mare pentru ofiteri si mult mai mic pentru agenti….),desi ati primit propuneri rezonabile dupa parerea mea-,dar poate ca sunt subiectiv :):):) – nu am observat nici o intentie de modificare ,nici macar la stadiul de “propunere” din partea reprezentantilor sindicatelor… O explicatie simpla va rog,daca se poate…Multumesc.
    Poate ar fi bun un sondaj pe tema asta ..

      1. Ce spuneti dvs poate fi interpretat ca ceva de genul “unii sunt mai egali decat altii”,dar asta este….Multumesc pt.raspuns.

        1. Nu, eu nu spun asta. Asta interpretati dumneavoastra. Spun doar ca nu mi se pare o strategie buna sa propunem limitarea unor drepturi. Au grija altii de asta.

      1. Nu stiu ce incercati sa obtineti….Poate un comentariu virulent ,o “sifoneala” sau mai stiu eu ce la adresa unui director oarecare, numa` sa fie ceva “de analizat” de catre “nemultumitii de actul managerial” !!:):):)
        Pana una alta reprezentantii sindicali in dialogul cu MJ si ANP ar trebui (cred eu ) sa analizeze propunerile venite “din teritoriu”.
        Si da,daca prin absurd :):):) as deveni peste noapte director de penitenciar-cu atributii in ceea ce priveste cuantumul chiriilor- as face lucrul asta,cu “riscul” de a pierde …sprijinul a 2-3 ofiteri chiriasi …

        1. Pana la urma, un drept castigat va ramane un drept. Eu nu as vrea sa se asocieze FSANP cu “taierea” drepturilor unor functionari publici. Oricine are posibilitatea sa acceada la functii bine platite si sa beneficieze de acest drept.

  2. Cand se laudau directorii de unitati cu participarea menbrilor de la grupa de interventie la marile defilarii multii ii laudau, dar realitatea-i ii dezastruoasa, de ce oare, a cui e vina ??

    Vinovati suntem noi cei multi care nu am luat atitudine, am tolerat anarhia din sistem dar acum ne plangem …………. de mila, ne-am bucurat ca am primit umila chenzina si atat.
    Timpul ne v-a taxa si vom plati enorm de mult prostiile altora.

    1. Astazi, l-am intrebat pe ”sefu’ ” despre timpul de pregatire aferent E.O., nemultumit fiind ca in ultima perioada (cateva luni bune) nu am mai facut nimic pentru a ne pregati fizic.(tot ceea ce tine de pregatire, facem in timpul nostru liber, unii mai constienti decat altii asupra eventualelor posibile incidente).
      Ce credeti ca mi-a raspuns ”sefu’ ” : ”mie nu-mi trebuie oameni pregatiti. ci sa fie oameni la grupa”. Total scarbit de raspuns si de ceea ce semnifica ”grupa” pentru unii, m-am retras, gandindu-ma la situatii, care mai de care mai …rele si la repercusiunile acestora, asupra noastra, membrii ai grupelor operative.
      Ce sa mai spun de echipament, care nu este complet si despre promisiunile unora, legate de echiparea completa a grupelor operative?Constat o delasare totala in ceea ce ne priveste.Detinutii sunt…:”cat casa”, odihniti, mancati si fac sport de 2 ori pe zi, pe cand noi, suntem… vai de mama nostra.
      Imi cer scuze pt. postare dar am vrut sa dau un semnal de alarma, asupra timpului aferent pregatirii grupelor operative.

  3. Domnilor Dumitrascu si Dorobantu poate introduceti in proiect si propunerile cu agentii care au studii superioare in domeniul de activitate, ca macar acestia sa primeasca sporul de studii.Asa ati promis,poate aveti o alta propunere care sa rezolve si aceasta situatie.Atentie mare la toate propunerile si daca nu incercati sa le sustineti si concretiza, vor ramane din nou in afara legii si vom da cu totii din umeri dand vina unii pe altii.Succes!

          1. daca pricepeam nu mai intrebam asa ca va rog,concret se va face ceva in sensul asta?

          2. am inteles dar au fost propuneri si pentru a fi prevazut si in noul statut despre studiile superioare . . . .

          3. Si atunci care ar fi modificarea, avand in vedere ca deja exista in statut?

            Nu sunt la acest moment decat 2 variante pozitive: spor sau functie speciala. Va referiti la altceva?

            Sporul deja exista in statut, iar functia speciala in legea de salarizare a carei aplicare este suspendata.

            Problema reala este insa vointa politica sis situatia economica, iar asta va bloca rezolvarea problemei acestui spor.

  4. din pacate practica demonstreaza ca nu toti cei care fac parte din comisia de disciplina au calitatile pe care le-ati enumerat dar executa directivele ordonate si asta cade bine

  5. Ai mare dreptate d-le ardelean. Minte ingusta, tortionarul de cadre Cristian Alexandru asteapta cu nerabdare sa poata manipula comisia de disciplina si toti sefii de birou si de serviciu care nu ii sunt vasali sa fie inlocuiti cu pupincuristii si lingai de dos-managerial. Avem multe exemple de abuzuri ale tortionarului Cristian Alexandru: Racu Rodica, Tudor Camelia, Severin Florin, Durac Lucia, Tudor Iulian etc. Avem si pupincuristii de top ai tortionarului Cristian Alexandru: Rau Cornel, Gorea, Anghel Ionut, Soltuz Marian, dar mai ales familia Chicioroaga (lingaii si patimasi pupincuristi). Lasam subcomisarii, comisarii si comisarii sefi la mana unor subofiteri din comisia de disciplina care sunt alesi de director si pot face jocurile acestuia? In aceasta situatie mai crede cineva in obiectivismul si corectitudinea comisiei de disciplina? Ar trebui sa invatam din experienta Penitenciarului Galati: asemenea competente ale comisiei de disciplina ofera (indirect) putere nemarginita unor tortionari de cadre ca Alexandru Cristian, care pot distruge oricand si pe oricine.

    1. pupincuristul nr.1 esti tu, ben … care incerci sa te ascunzi in spatele unui pseudonim … dar am reusit sa te identific …

  6. cei care astazi sunt la putere si sunt de acord cu acest proiect maine posibil sa plece si atunci o vom lua iarasi de la zero, e bine totusi sa profitam astazi ca maine sa nu fie prea tarziu, cu respect

  7. oare cand vom termina cu acest proiect, propuneri-observatii, de la MJ la ANP, SINDICATE, iar ANP, iar MJ etc, pana cand?

  8. A fi liber inseamna sa ai curajul a striga in gura mare impotriva celor care fac nedreptati, dar a avea bunul simt de a te opri atunci cand e ora de liniste pentru semenii tai!

  9. Este interesant de vazut evolutia proiectului de modificare a legii 293 dar trebuie sa fim atenti si la actele subsecvente. Spre exemplu am observat ca in competenta comisiilor de disciplina din unitati sunt totii functionarii (politistii de penitenciar) cu exceptia directorului si a directorilor adjuncti. Era de asteptat ca cei din ANP, care au lucrat la proiect sa se lepede de volumul de munca dat de sesizarile din unitati care in procent mare era reprezentat de trimiterea celor indezirabili. Se impune a crea prin viitorul ordin parghiile de a nu permite plata de polite. Pozitiv directorii au o parghie puternica la indemana in actul managerial dar, pe de alta parte nu trebuie sa li ser permita sa faca abuz de putere. Interesant cum se vor stabili componentele comisiilor pentru ca vom avea paradoxuri in care sefi de birou sau de serviciu vor fi judecati/cercetati disciplinar de agenti sau functionari inferiori in grad si functie. Aceste chestiuni duc la slabirea disciplinei si exact acesr lucru important lipseste din prevederile statutului nostru. La militari nu este permisa critica in prezenta unui alt militar mai mic in grad sau functie, la noi vom balacarii comisarii sefi prin intermediul agentilor sau a ofiterilor tineri obedienti si vom clama ca respectivul nu are prestanta Vrem respect, statut puternic dar nu vrem disciplina si ierarhie institutionala. Rezultatul va fi un corp profesional de yesmani care vor fi condusi de acei directori pe care in clameaza unii. Degeaba se incearca a amesteca corpurile si gradele ca rezultatul este ghiveci. Nu am nimic cu nimeni dar in institutiile penitenciare ierarhia este deosebit de importanta si trebuie respectata, de aici deriva disciplina. Unde este enuntat ghidul carierei in cuprinsul legii?? Laudabile unele propuneri cum este cea in caz de deces al politistului de penitenciare, dar nu este suficient. Sa nu fiu inteles gresit dar modul in care se avanseaza in cariera determina un corp profesional puternic, performant si sanatos. Am vazut ca se limiteaza agentiilor la functia de sef de birou posibilitatea de a concura nu aceasta este solutia ci elaborarea unui ghid complet al carierea care sa permita tuturo sa avanseze treptat in fuctii pentru a permite dezvoltarea profesionala si a aduce un plus sistemului.

    1. Eu unul nu cred ca onorabilitatea si verticalitatea ti-o da gradul sau corpul din care faci parte.In 23 de ani de munca in penitenciar am avut ocazia sa cunosc tot felul de oameni.Niciodata nu mi-a pasat ca este agent sau ofiter, daca nu avea calitate.Posibil ca, criteriile la care ma raportez eu sa nu fie general valabile si atunci valorile pe care eu le cred universale sa nu coincida cu ale altor oameni.Dar din perspectiva mea un om valoros reprezinta cinste, corectitudine,atitudine,respect si reprezentativ pentru munca pe care o facem, asumare.Ori aici nu este loc de impartire,in agenti si ofiteri.Comisiile de disciplina nu sunt criticabile din perpectiva ocupantilor,ci a calitatilor descrise mai sus.Ori aici,de multe ori am avut surprize.Comisiile de disciplina,in majoritatea lor sunt constituite din ofiteri.Rezultatele sunt cele pe care le stiti,sau le reclamati.De ce ar fi mai partinitori sau mai frustati agentii,membrii in comisiile de disciplina, daca sefii lor trimisi in fata comisiei de disciplina ar fi fost asa cum mi-as dori eu sa fie un lucrator de penitenciare.Neincrederea ca un agent, va judeca partinitor, ar putea sa dea dreptate celor care spun ca fiecare este judecat dupa fapta si rasplata.Si atunci cand eram militari,dar este mult de atunci,aveam colegi subofiteri care faceau parte din consilil de judecata si nu era o problema.Eu nu judec un om dupa grad,ci prin prisma faptei sesizate.Cel putin asta este rolul comisiei de disciplina.Oricine poate gresii si nu vad de ce judecata unui agent este mai prejos decat a unui ofiter.Care ar trebui sa fie urmarile daca o fapta se adevereste,cel vinovat pedepsit si unul din cei care au propus pedeapsa este agent?
      Disciplina nu este slabita de propunerea de pedepsire,facuta de Comisia de Disciplina al carui membru este un agent, ci de un cumul de factori,de a caror nerespectare nu se face vinovat intotdeauna agentul.Directorii controleaza comisiile de disciplina prin membrii desemnati de el si nu prin agenti.Vreti sa eliminam frustrarile unuia sau altuia, dar de fapt nu reusiti decat sa reaprindeti acest jar care mocneste.Dureros ca de multe ori, chiar de catre cei care au plecat din randurile tale.

      1. Propun ca din comisiile de disciplina a cadrelor sa faca parte si persoane private de libertate. La urma urmei si intre ei sunt oameni …cerebrali. Si acest lucru sa fie obligatoriu daca cel “judecat” este membru al vreunui sindicat.

        ” 🙂 “

Comments are closed.