Concluzii preliminare simulare salarizare 2014

SalariuConform ANP, procedura de simulare a salarizarii nu este finalizata insa cateva concluzii ingrijoratoare se prefigureaza deja. Datele nu sunt finale, mai sunt de facut ceva corectii in cateva unitati. In plus, ANP a solicitat si o analiza detaliata, dupa cate se pare. Asadar:

  1. Pe total buget de salarii pe sistem penitenciar se inregistreaza o crestere, momentan undeva in zona 14%.
  2. Aprox. 80% (nb!) dintre agenti pierd la salariu in varianta in care se aplica legea de salarizare unitara.
  3. Impactul este mai mare pe agentii cu experienta in sistemul penitenciar care pot pierde chiar si peste 20% din salariu.
  4. Ecartul salarial, contrar principiilor enuntate, intre agenti si ofiteri se mareste considerabil. Un efect nu foarte echitabil.
  5. La ofiteri, asa cum ar fi fost firesc pentru toata lumea, vechime si functia aduc un spor de salariu consistent (in unele cazuri de peste 2.000 de lei).

In context, MJ nu pare a sti ce-i de facut – riscurile nefiindu-i clare, ANP executa dispozitia ca orice ordonator de credite constiincios. Pe masura ce situatia se clarifica si apar noutati, vi le comunicam. Am vazut votul, motive de optimism nu stiu daca sunt.

Advertisements

122 Replies to “Concluzii preliminare simulare salarizare 2014”

  1. Rapunsuri la problemele semnalate de mine la Ministerul Muncii am avut mai multe insa toate ocoleau raspuns si de fiecare data am fost indreptata catre minister, argumentau ei ca ministerul este raspunzator de crearea grilelor de ierarhizare, ei nu au facut decat sa le aplice, de parca asta ar trebui sa faca Ministerul Muncii. De asemenea trebuie lamurita incadrarea pe nivel de instruire si asta o face Legea Educatiei Nationale nu “expertii”, spun asta deoarece nivelul de instruire cantareste mult in cadrul coeficientilor de ierarhizare. Pentru experti a fost mult mai simplu sa declare “studii medii” in conditiile in care nici nu au habar ce inseamna asta insa ii “avantaja” la alocarea unor coeficienti de ierarhizare mai mici pentru agenti. Banaca Mondiala a trimis un document guvernului in care definea nivelele de instruire insa nu s-a tinut cont chiar daca acesta este un criteriu foarte important in elaborarea grilelor de salarizare. Citez din Acodrul de Asistenta al Bancii Mondiale pnetru guvern ce intelege Banca Mondiala pentru “studii medii”:
    “Studii medii echivalente cu examenul de bacalaureat cu experienta într-un domeniu specific, alaturi de anumite cunostinte ale altor aspecte ale companiei. ”
    Deci nici vorba de invatamant postliceal sau tertiar nonuniversitar conform Legii Educatiei. Acest raport de asistenta a fost trimis “expertilor” pentru a se ghida insa este evident ca au ignorat total aceste lucruri.

  2. Dle Dorobantu va multumesc pentru apreciere, reducerea diferentei ofiteri-agenti discutata in cadrul ministerului va garantez ca nu are nici o sansa de reusita, fondul de salarizare este unul singur pentru toti fie ca sunt agenti sau ofiteri, daca s-ar mari coeficientii la agenti banii nu pot veni decat din acelasi fond de salarii ori acesta trebuie redistribuit, nu cred ca ofiterii vor fi de acord ca sa le scada salariile de dragul agentilor.
    “Expertii” trimisi de MAI la ministerul muncii pentru elaborarea grilelor de salarizare au fost numiti de capii din MAI cu indicatii precise cum trebuie sa arate acestea, va dau aici lista celor care au participat de la MAI: Adrian OLARESCU, Valentin MINOIU, Adriana Laura MIRON, Elena CIOCAN. Nu cred ca vreunul dintre ei moare de dragul agentilor. Singura solutie este aducerea la cunostinta Ministerului Muncii din partea sindicatelor, eu am facut acest lucru in nenumarate randuri, nu au avut nici un raspuns concret la intrebarile mele pentru ca pur si simplu nu exista raspuns la cotcariile pe care le-au facut chiar daca au fost obligati de Mariana Campeanu sa raspunda. Trebuie facuta o presiune constata la Ministerul Muncii sa refaca grilele de salarizare conform legii nu lasat la cheremul “expertilor”. Va rog sa ma credeti e singura rezolvare, alta cale nu exista.

    1. Cei nominalizati or sa moara de dragul agentilor care or sa protesteze in fata Ministerui Justitiei si in fata Ministerului Muncii. Nu cred ca domnului ministru Robert Cazanciuc o sa-i placa grupul de sindicalisti care or sa-i scandeze numele in fata Mj-ului. Nu cer, in eventualitatea unor reduceri salariale, decat sprijinul celor neindreptatiti. Le cer doar sa nu fie pasivi. Trecutul ne-a invatat ca ramanand pasivi avem de pierdut. Clasa politica e deja in flacari. Guvernul Ponta ar trebui sa invete din gresele predecesorilor lui. Sa nu uite guvernantii ca suntem aceiasi care am faultat guvernul basist! Noi am ramas aici, ei s-au schimbat.

  3. Se pare ca interventia mea din comentariul anterior nu a starnit nici o reactie. Vin cu explicatii suplimentare. Dupa cum ii si zice “Legea Unica de Salarizare” aplicarea ei trebuia sa se faca unitar pentru toti bugetarii, o anume functie indiferent in ce ramura/sector functioneaza trebuie sa aiba acelasi coeficient de ierarhizare insa acest lucru nu se intampla. Dupa cum am mai scris acesti coeficienti nu respecta principiile din lege si au fost creati pur si simplu cum i-a lasat inima pe expertii participanti la elaborarea grilelor de salarizare neexistand un mecanism de calcul, totul a fost facut dupa ureche. Se pare ca urechea “expertilor” de la “Administratie – Aparare” a fost surda cand au fost creati coeficientii pentru agenti/subofiteri si foarte ciulita la cei cu functii mari. Trebuie bine inteles ca cei cativa “experti” nu sunt patroni si sa hotarasca maniera de salarizare, nu sunt decat niste simplii angajati care trebuiau sa respecte o lege. Am facut o mica analiza pentru functia de bibliotecar din diferite ramuri bugetare pentru a scoate in evidenta ca legea nu este nici pe departe unica, am ales bibliotecari cu nivel de instruire postliceala, mediu si generala, nu se regasesc doi coeficienti de ierarhizare identici pentru nici o functie de bibliotecar in conditiile in care toti ar trebui sa fie identici.

    Invatamant
    Bibliotecar, documentarist, redactor IA – PL,M – 2.00 – 2,25
    Unitati de cultura
    Bibilotecar treapta I – PL – 2,15 – 2.70
    Bibilotecar treapta I – M – 2,10 – 2.65
    Necuprinsi in cap I din Unitati de cultura
    Bibilotecar treapta I – PL – 2.60
    Bibilotecar treapta IA – M – 2,00 – 2.55
    Bibilotecar treapta I – M,G – 2,05 – 2.65
    Personal trimis in strainatate
    Bibilotecar treapta M – 2.50

    Administratie – Aparare
    Agent sef principal de politie/penitenciare (sef formatiune*) M 2,35 – 2,45

    Dupa cum vedeti un bibliotecar cu studii generale(8 clase) are un coeficient de ierarhizare mai mare decat un agent principal sef, stau si ma intreb ce conditii dificile de munca, incompatibilitati, cunostinte, etc. are acest bibliotecar sa merite un asemenea coeficient?
    Trebuie sa intelegeti ca grilele de salarizare nu au nimic de-a face cu legea salarizarii, au fost creati pur si simplu dupa ureche.

    IN ATENTIA LIDERILOR DE SINDICAT!!!
    Trebuie sa scoateti in evidenta aceste lucruri si grilele de salarizare sa fie recalculate conform legii si principiilor din aceasta lege nu cum au hotarat o duzina de “experti”.

    1. Bun comentariu. Nu a trecut neremarcat. S-a discutat in interiorul sindicatelor vadita discrepanta dintre cele doua categorii de personal, ofiter-agent. Incontestabil militam pentru inlaturarea uriasei diferente dintre cele doua categorii.

  4. eu sunt din finante daca se aplica aceasta lege ne taie cu 40-60% jale mare- am primit o informare ca se fac doar niste simulari si ca salariile nu vor fi taiate ci numai inghetate. in aceatsa situatie ar fi o gramada cu salarii mari din mai multe institutii importante- nu se taie, se ingheata.

  5. CITITI CU ATENTIE!!!
    Ce este in neregula cu Legea Unica de Salarizare?
    Am sa fac o mica analiza si o sa demonstrez potlogariile facute cu aceasta lege, cum a fost facuta dupa ureche in mod arbitrar, de aceea va rog sa cititi cu atentie chiar daca comentariul este lung.
    Pentru mai multa coerenta am sa fac un mic istoric al legii. Aceasta lege a fost facuta sub presiunea si cu monitorizarea Bancii Mondiale. Banca Mondiala(BM) a trimis guvernului Boc un set de principii in jurul carora legea trebuia sa fie creata, aceste principii le gasiti la Art.6, lit c) din lege, tabelul originar trimis de catre BM continea in afara de aceste principii o pondere care trebuia luata in calcul la crearea coeficientilor de ierarhizare, spre exemplu Cunostinte si experienta pondere 26 sau Incompatibilitati si regimuri speciale pondere 17, etc.
    In baza acestor principii si ponderi trebuia crea un algoritm sau mecanism in baza caruia trebuiau sa rezulte coeficientii de ierarhizare pentru angajati. Toate bune si frumoase insa acest algoritm sau mecanism nu exista, la Art.6 lit d) scrie urmatoarele:
    “transparenta mecanismului de stabilire a salariului de baza, a soldelor si indemnizatiilor lunare de încadrare si a celorlalte drepturi salariale;”. Dupa cum am scris acest mecanism nu exista, coeficientii de ierarhizare aplicati s-au facut in urmatoarea maniera, in urma Acordului Bipartit comisiile participante formate din “experti” de la fiecare minister au stabilit in mod doar de ei stiut coeficientii de ierarhizare fara a respecta principiile si ponderile din lege neexistant un mecanism prin care sa se stabileasca acesti coeficienti de ierarhizare asa ca fiecare “expert” a stabilit dupa ureche acesti coeficienti.
    Asta puteti sa va dati seama cum un bibliotecar cu studii medii, dirijor, sofer sau peruchier cu studii medii au coeficientii de ierarhizare mai mari decat un politist sau militar, cei de la ministerele respective au fost mai milosi cu angajatii lor nefiind obligati sa respecte un mecanism din care sa rezulte acesti coeficienti.
    Am incercat de nenumarate ori sa aflu acest mecanism de la Ministerul Muncii, nu au fost in stare sa imi dea nici un raspuns concret, tot timpul raspunsurile au fost cu totul altele decat cele la intrebarile trimise chiar daca in lege scrie “transparenta mecanismului de stabilire a salariului de baza” pentru ca acest mecanism pur si simplu nu exista.
    Ce vreau sa mai amintesc aici este faptul ca majoritatea “expertilor” nu au nici un fel de pregatire in resurse umane sau legislatia muncii.
    Alt aspect foarte important. Tinand cond de snobismul intelectual care este definitoriu in repartizarea coeficientilor de ierarhizare amintesc aici ca incadrarile pe studii se fac arbitrar. Spre exemplu pe tot cuprinsul Legea Educatiei nu o sa gasiti sintagma de “studii medii”, in pofida acestui fapt totusi in Legea Unica de Salarizare foloseste din plin aceasta sintagma.
    La Art.23, lit e) din Legea Educatiei Nationale scrie: “învatamântul tertiar nonuniversitar, care cuprinde învatamântul postliceal”, deci in nici un caz nu poti sa incadrezi in aceasi nivel de instruire un absolvent al unui liceu cu sau fara BAC sau un absolvent de scoala profesionala cu un politist/militar absolvent al unei institutii de invatamant militar postliceal cu durata de 2-3 ani. Conform Legii Educatiei Nationale si ISCED aceste forme de invatamant reprezinta invatamant superior nonuniversitar sau “tertiar nonuniversitar” in nici un caz acele asa zise “studii medii”.
    Am adresat de asemenea o intrebare Ministerului Muncii in baza carei legi si articol de lege au folosit “studii medii” si cum au fost alocate salariatilor. Acelasi raspuns, nu pot sa explice aceasta chestiune.
    Deci ca o concluzie coeficientii de ierarhizare alocati agentilor/maistrilor militari/subofiteri sunt creati total arbitrar fara a reprezenta nivelul de instruire, riscuri, incompatibilitati, riscuri, etc. si fara a respecta celelalte legi care contribuie la crearea acestor coeficienti. Acesti coeficienti au fost creati de niste “experti” fara nici o pregatire in domeniu, fara a respecta legislatia in vigoare.
    Daca si noua lege pe care Ministerul Muncii doreste sa o creeze se vor face aceleasi abuzuri mai bine lipsa.
    De aceea liderii sindicali sau sindicatele care vor fi invitati la negocieri sa scoata in evidenta arbitrariul si abuzurile din prezenta lege. Pur si simplu sa se respecte principiile enuntate in lege si sa se respecte legislatia si normativele in vigoare. Nu ar fi lipsit de interes sa fie trasi la raspundere “expertii” si sa dea socoteala cum au creat acesti coeficienti poate pe viitor vor fi mai atenti la legislatie iar daca nu au pregatire in domeniu sa isi dea demisia.
    De asemenea trebuie avut in vedere ca cei cu grade mici nu vor fi invitati sa isi spuna opiniile legat de noua lege si tot cei cu functii mari vor face in asa fel incat sa nu isi piarda privilegiile si salariile mai mult decat generoase de acum. Deci incercati sa gasiti o solutie si sa scoateti in evidenta aceste lucruri.
    Alta solutie nu exista!

  6. CONCLUZII dezbatere:
    1. Alimentarea disensiunilor dintre AGENȚII și OFIȚERII (bazate pe cazurile singulare din unitățile mari, unde creșterile sunt semnificative / exemplu dat – 2000 lei maximul din ANP! )
    2. ÎNVRĂJBIREA AGENȚILOR cu studii medii împotriva AGENȚILOR cu studii superioare,
    3. ÎNVRĂJBIREA AGENȚILOR cu vechime mare, împotriva AGENȚILOR cu vechime mică,
    4. IMPORTANT: dacă MIE îmi ÎNGHEAȚĂ SALARIUL de ce să CREASCĂ al ALTUIA?! (gândire specifică românilor!)
    5. Cum se pot conduce mai bine masele? PRIN DEZBINARE! MJ și ANP sunt fericite!

    1. Stiti cum sunt concluziile rezultate din premise false? Eronate.

      Premisa falsa este pretinsa “singularitate”. In realitate discutam de aproape 80% dintre agenti, ori asta nu-i singular oricat te-ai juca de-a nuantele. Si 10% era mult, singular stabilit dumneavoastra cat ar fi.

      Premisa falsa este invrajbirea ca si rezultat al informarii. In realitate disensiunile sunt rezultatul unei politici guvernamentale si problemelor institutionale de comunicare interna.

      Premisa falsa este “pretinsa” inghetare. In realitate, daca legea se aplica asa cum este vor exista pierderi la salarii iar anonimul Popescu va disparea in ceata.

      Trageti, deci, singur concluzia. Ca, tot va plac concluziile.

  7. buna seara
    Va sugerez ,stimati colegi agenti, sa nu mai intrati in polemica cu specimene: gen jamo sau altii care cred, sau mai grav,sunt convinsi ca desteptaciunea vine odata cu functia si cu nr de stele de pe umar.Sunt ofiter,absolvent de academie si recunosc ca munca de penitenciar am invatat-o de la seful meu de schimb,care s-a pensionat anticipat ca n-avea omul bacul.Mi-am respectat colegii agenti si sunt onorat sa lucrez cu ei.P.S. in Ungaria un tanar ofiter castiga cat un subofiter cam cu 10 ani vechime,in paza.

  8. Nu am vazut nimic postat de domnul (editat admin), lider de sindicat, cu siguranta este multumit cu noua lege de salarizare, ca doar nu o fi fraier sa se agite pentru subofiteri…

  9. @ Maddarfacardeofiter

    Ai perfectă dreptate. Scârba a reapărut. Fix cînd ai postat tu. Ne-ai umplut de scârbă.

  10. “De multe ori nu stim ce sa ne dorim pentru ca nu stim ce ni se potriveste mai bine .
    Neimplinirile , dezamagirile , esecul , nu sunt dusmanii nostri ; ele ne spun multe despre ceea ce de fapt nu ni se potriveste sau despre faptul ca nu suntem inca pregatiti pentru o anume situatie…Privindu-le cu sinceritate si intelepciune putem gasi cararile spre bucurie si succes . Este la fel ca in cazul durerii : nimanui nu-i place durerea dar cand ea apare este un semnal ca ceva nu este in regula cu noi. Asa cum gasim leacul pentru durere , asa putem gasi leacul si pentru nemultumire . Ambele sunt prietenii nostri , sa le fim recunoscatori !”

  11. bravo frate,mare dreptate ai,dar trebuie sa ne mobilizam si sa ne aparam drepturile,chiar daca v-a trebui sa iesim in strada,….fara ofiteri

    1. @ deva
      Sa stii ca sunt ofiteri care vor fi alaturi de noi agentii.Sunt convins!!! Daca se va intampla sa fie mitinguri,ii vei vedea langa tine,doar daca tu vei fi acolo in Bucuresti in fata guvernului.

  12. Am citit aceste comentarii si inca o data scarba reapare…
    Domnilor colegi, si ma refer la ofiteri ! Ati uitat ca multi dintre voi ati fost la randul vostru SUBofiteri! Asta arata ca ati ajuns niste intelectuali rasati! Aveti o gramada de proiecte si de rezultate, milioane de carti scrise, tratate etc. Unii dintre voi ati ajuns ofiteri pentru ca parintii v-au facut peste noapte ofiteri. Cu facultati de istorie , de geografie chiar de teologie ati ajuns ofiteri in paza! V-ati bazat pe subofiteri mai mult decat atunci cand ati fost subofiteri. V-au invatat meserie daca nu o stiati cat ati fost subofiteri, ceea ce e rau! in fine! Problema e una simpla. S-a jignit cam mult! Sa ajungem la intervale? Astia sunt ofiterii de penitenciar? Intelectualii? Daca erati asa intelectuali de ce nu aveti joburile la multinationale? De ce? Ca acolo le trebuie oameni capabili! Nu oameni care plimba foi si nu au productivitate! Acolo vi se cere productivitate! Noi agentii nu avem nevoie de ofiteri, dar voi ofiterii intelectuali de puscarii, aveti nevoie de noi!Sa va aparam scaunele prin munca pentru alti colegi care stau in birouri! Avem exemple nenumarate din tara unde sunt pline birourile si cu ofiteri si cu agenti! Si :fraierii” din paza fac munca altuia! Stim ca sunt in birouri oameni care au functii de sef punct de lucru si stau pe scaunele caldute. Stim ofiteri pe care ii cauti prin unitate si nu dai de ei! -Stim ca munca lor o fac fraierii de l;a paza , aia care tin un penitenciar in spate! Si da ma ofiteru lui peste JAMO, mergem in agricultura ca macar o stim si munca aia, pe cand tu, ingineru lui peste ai ajuns mare ofiter pe cateva mii de euro. Du-te afara sa vezi ce inseamna sector operativ si administrativ. Administrativ ,j lucratorii din acest sector iau jumatate din salarul unuia din operativ! Si nu conteaza daca esti ofiter sau agent! Ai de a face cu p.p.l.? Esti in operativ! Nu? Bye bye, jumate de leafa! Pentru ce iau cei din birouri 30 % spor de periculozitate? Sa joace solitaire mai bine? Sa fim seriosi. Va doresc tuturor colegilor multa sanatate! Cat despre tine ofiter smardoi, iti zic una si buna, esti un nimeni! Daca vrei , ne poti bate pe toti subofiterii! Cu limba…stii tu unde! Acolo unde ai pupat ca sa ajungi ofiter smardoi! Mi-e scarba de astia ca tine! Parca te si vad cum tremuri cand sare un ppl la tine! Chemi mascatii sa te apere! :))))))

    1. Stimati domni,
      Vad ca se ajunge la o escaladare a unui conflict pervers,generat aiurea!Lumea noastra nu se imparte in agenti si ofiteri,ci, in oameni si mai putin oameni.De unde atita ura?!De la bani,de la studii sau de la prostie!Altele sint principiile ,alta e logica!Inainte un agent avea 4 ,7 sau 10 clase si-si facea treaba.Un ofiter avea liceul si 3 ani de studii la scoala lor.Unde este evolutia?Stiti ce n-a evoluat? DEMNITATEA,ba!Ce e aia? Aia care te lasa sa faci treaba unuia ce-si zice ofiter,aia care te lasa sa nu iei atitudine,aia care te lasa sa umbli obscur si sa iei pe la “spate” ceva, ce in alt caz n-ai lua…etcAcum iti crapa inima in tine…prea tirziu ,ba!Citi au demnitate,ba?Toti stau in birlog ca ursul iarna…findca le convine,demnitatea e ptr Vlad,Mircea ,Fane..si altii despre care poate ati citit in carti sau ati auzit povesti.La teatru nu cred sa fi fost in ultimul timp,ca nu cred sa mai fie in localitatile sub 100 mii locuitori!la cinema..iar nu cred, ca s-au transformat in bodegi,multe!Ba ,faceti scoli cu nemiluita…ca va trebuie hirtie si rame!

    2. Stimati domni,
      Vad ca se ajunge la o escaladare a unui conflict pervers,generat aiurea!Lumea noastra nu se imparte in agenti si ofiteri,ci, in oameni si mai putin oameni.De unde atita ura?!De la bani,de la studii sau de la prostie!Altele sint principiile ,alta e logica!Inainte un agent avea 4 ,7 sau 10 clase si-si facea treaba.Un ofiter avea liceul si 3 ani de studii la scoala lor.Unde este evolutia?Stiti ce n-a evoluat? DEMNITATEA,ba!Ce e aia? Aia care te lasa sa faci treaba unuia ce-si zice ofiter,aia care te lasa sa nu iei atitudine,aia care te lasa sa umbli obscur si sa iei pe la “spate” ceva, ce in alt caz n-ai lua…etcAcum iti crapa inima in tine…prea tirziu ,ba!Citi au demnitate,ba?Toti stau in birlog ca ursul iarna…findca le convine,demnitatea e ptr Vlad,Mircea ,Fane..si altii despre care poate ati citit in carti sau ati auzit povesti.La teatru nu cred sa fi fost in ultimul timp,ca nu cred sa mai fie in localitatile sub 100 mii locuitori!la cinema..iar nu cred, ca s-au transformat in bodegi,multe!Ba ,faceti scoli cu nemiluita…ca va trebuie hirtie si rame!

  13. acum vedem mai bine folosul avansarii la exceptional : 2 si 62 ptr subinspector la peste 7 ptr comisar sef , ajungem sa avem ofiteri care nu vad hotul la fata si sunt rasplatiti cu peste 6000 ron pe luna plus banii de chirie,transport si alte mizilicuri , salariul de mulinationala ramane mic

  14. acest proiect de lege,aceasta simulare de departe se vede ca nu este una sanatoasa!!! care este d e fapt principiul care sta la baza acestui proiect d e lege? este ca si cum ai trage o palma zdravana peste ochi unuia care are vechime in sistem pe principiul ” de ce pastele matii mai traiesti,ma?inca nu ai murit?”scz..insa incep s a ma simt vinovat pt jumatate d eviata petrecuta in sistem.

  15. De ce nu spune nimeni ca nu toți agenți pierd la salariu? Pierd la salariu cei cu salariile mai mari (în fapt rămân cu ele neschimbate!), cei cu salariile mici câștigă! Câștigă și cei cu studii superioare! Deci pentru ce toată agitația?

      1. Terminați cu dezinformarea! Nu pierde nimeni un leu! Salariile mari rămân o vreme înghețate, salariile mici se măresc! Ați citit legea?! Consultați un jurist destupat la minte … dacă nu ați înțeles legea! Simularea se face pentru o previzionare a impactului bugetar.

        1. Dezinformare fuse si mai acum cativa ani? Nimeni nu trebuia sa piarda “niciun leut” si iesi legea asta plus reducderi de salarii si libere fara plata? Si atunci, destui faceau pe responsabilii si faceau apel la ascultare de porunci, desi nici acum si nici atunci nu spune nimeni sa-i imprastiem pe pereti pe guvernanti.

          1. D-na min Campeanu vorbea de varianta cresterii salariale cu 4%.Oare nu facea o comparatie in ce priveste impactul in cazul aplicarii legii unice de salarizare si cei 4%?Oricum ,partea “mobila” pe care voiau s-o aplice unii nu prea e agreata,si mi se pare corect,de confederatii(cel putin asa am inteles de la B H)

    1. Domnule Popescu din cate cunosc eu in urma simularilor,90% din agenti pierd la salariu si pierd de la 120Ron la 400Ron(cel putin unde cunosc situatia).Nu este normal sa piarda nimeni.Nu am inteles, la ce faceti referire cand afirmati ca agentii cu studii superioare castiga?Fiti mai concret,din cate stiu eu si aceasta categorie pierde la salariu daca are o vechime mai mare de 10 ani in sistem.

    2. Va rog nu mai faceti confuzie intre salariu si sporul de vechime. Este cu totul altceva.
      Sporul de vechime nu trebuie luat in calcul la valoarea salariului, este un spor castigat.

    3. Corect ar fi sa creasca si salariile agentilor cu vechime mare.Dupa 20 ani munciti in sistem….. sa ai acelasi salariu ca si cel cu 3 ani…Nu am vazut comentarii referitoare la cei ce-au stabilit coeficientii.Stiti ce comentau “civilii”?- cum e posibil ca un agent sa aiba salariul mai mare ca un profesor sau un medic (rezident)?!Nu s-au luat in calcul dificultatea muncii ,pericolul ei( ca la mineri),stresul…etc.Chestia cu studiile superioare ale agentilor,faptul ca ei ar fi indreptati la lefuri mai mari…desi presteaza aceeasi munca(zic ei,de calitate mai buna si in folosul cetateanului si nu al lor,cu mai mult spor!…bla,bla) reprezinta o discriminare! La munca egala-leafa egala,asa scrie undeva un principiu!Nimeni nu spune de ce au facut astia atita carte,cind sint voci critice care spun ca agentul face treaba ofiterului(si poate mai bine ca el),il poate inlocui oricind si oriunde! Oare studiile inalte facute la Herculane..etc au asa o valoare?!Pai la ce bun sa mai piarda omul 3 ani la Academie,cind iese toba de carte in oraselele noastre!Ceva nu e clar(nici daca ar fi soare si luna in acelasi timp!)Agentul doct,cu 2 sau 3 facultati si 2-3 mastere nu mai are loc de agentul”mediu” si de ofiterul modest(la carte)!Ba,eu nu inteleg de ce carturarii astia nu sint imputerniciti macar directori,asa ca palma data pe obraz(nu in alt loc) sa-l faca rosu la locul de contact!Eu as incuraja oamenii studiosi si le-as da bursa sau bani ( de carti ,dar si de chefuri)din fondul ANP,numai sa mearga la scoala si sa treaca anul universitar.N-am auzit de agenti cu 4 facultati! Cu 2 am vazaut ,cu 3 e posibil sa fie…dar cu 4 ma indoiesc ca exista.La astia le-as da 4 salarii de ofiter (Dir Adj).Ba ,eu nu vreau misto-uri sau polemica cu voi..spun si eu ce gindesc,ca atita pot… si am voie!Daca nu v-o place … sa stiti ca nu mai gindesc!

  16. Problema ridicata de ofiterul de executie proaspat absolvent este reala. Potrivit noului regulament de paza probabil este si responsabil de zona si cu siguranta coordoneaza si oameni (sa recunoastem: sefii de tura nu se mai implica in nimic pana la ora 3 si jum sau 4). Este primul care este luat la intrebari legat de sectorul de activitate… Nu mi se pare corect ca diferenta salariala dintre o functie care implica coordonare si raspundere sa fie aproape egala cu salarizarea unei functii exclusiv de executie. Din orice punct de vedere o priviti nu este corecta!

    1. Pai ar trebui sa iau si eu atunci vreo 3 salarii pt. ceea ce fac …ca agent … mai oameni buni nimeni nu are nimic cu o diferenta intre agent si ofiter , dar e prea mare asta e problema… Si noi ca agenti meritam mai mult de atat.. si nu mai intru in detalii, ca iar ne intindem si batem campii

  17. pt raileanu, subofiter si buha….
    sincer va dau dreptate..peste 80% din ofiterii din sistem si mai ales din ANP provin din randul subofiterilor…. a subofiterilor care au facut o facultate deosebita pe la centrele universitare Herculane, Petrosani,etc, cursuri…nici macar la FF, au ajuns ofiteri chiar in functii de conducere, iar acum este foarte greu, asa cum spunea si colegul… il poate inlocui un agent…e ok..se poate, doar si el “ofiterul” tot agent ramane… practic acesti agenti facuti peste noapte ofiteri se pot observa de la o posta prin felul lor de a comunica, de a se comporta, si chiar de a se imbraca chiar si in uniforma….
    pacat ca ofiteri pregatiti in acea Academie de Politie nu acced pe functii de conducere, poate s-ar mai schimba cate ceva
    dar asta e viata,
    si..apropos colegi, am lucrat si eu in acest sistem 96-2001, cand intr-o inchisoare nu erau mai mult de 10 ofiteri, dar cu scoala si maxim 200 subofiteri , dar cu un efectiv de 1500-2000 de detinuti, insa am foarte multi colegi cu care inca mai tin legatura si imi pare rau de ce se intampla.
    Azi, din cate am inteles, un agent cand vine in prima zi la lucru, deja se intereseaza cum sa ajunga ofiter… Bine, rau nu este, insa ar trebui sa invete muuult pana ajunge acolo…
    Sincer imi pare rau daca am deranjat pe cineva insa cred ca am spus lucrurilor pe nume.

    1. Ma inchin in fata dvs…Adevarul e ca ofiterii adevarati sunt super dotati, dar nu lucreaza la puscarie..
      Suntem toti oameni… diferentele …lasati-le la o parte…
      Nu stiu ce incercati sa demonstrati …dar lasati-o balta nu mai puneti paie pe foc…

    2. @Jamo: nicidecum nu ai deranjat, ai prezentat o opinie, ai dreptul la aceasta .Deci in concluzie, agentul deghizat in ofiter tot agent ramane! Groaznic!

    3. Ptr.Jamo

      Ai dreptate despre perioada amintita de tine ,mergea mult mai bine cu zece ofiteri-deci treaba se facea de subofiteri-si se face in continuare tot de subofiteri chiar daca sunt actualmente 100 de ofiteri.
      Mai ai dreptate cand spui ca “sa invete muuult pana ajunge acolo’ ,cei care nu au spate dar cei care au spate NU(am trait acest moment luand nota mare la care multi ofiteri actuali nici nu viseaza,nu sunt un frustat , SUNT REALIST).
      Daca nu mai esti in sistem inseamna ca realitatea care ti se spune este distorsionata si nu ar trebui sa jignesti asa cum ai facut.
      Imi pare rau daca am spus vorbe mai grele ,dar ai meritat pentru ca NU AI SUS LUCRURILE PE NUME.
      Agentul este un agent ,,daca il comparati cu un ofiter provenit din agent va inselati.Acel ofiter (nu ii bag pe toti in aceiasi oala)parvenit nu trece de la statul de agent numai la ofiter ci mai trece si la mandrie ,prostie si multe altele care nu arata ca merita acele stele asa cum marea majoritate a ofiterilor din academie o arata, recunosc asta.
      Pana la urma nu conteaza unde a facut un agent(sau ofiter) facultatea ,important este sa iti faci treaba acolo unde esti repartizat ,sa iti placa ceea ce faci ,sa fi OM.
      Mai ai dreptate in legatura cu agentul care vine in unitate ,dar intai se intereseaza cum sa ajunga la un birou si dupa aceea ofiter.De aceea am fost suparat pe tine pentru ca ai bagat agentii cu vechime din operativ si care isi fac treaba in aceiasi oala cu cei amintiti mai sus.

  18. Regalistule, in perioada in care (nu) ne-ai lipsit,ai organizat niscai lupte de cocosi ??
    Dupa mintea ta ar fi mai bine sa ne conduca fosila aia de Mihai sau una din progeniturile lui,
    nu-i asa ??

      1. O mica corectura: e vorba de 27 lei/zi incepand cu 01.08.2013. Anp zice ca nu au nimic oficial si ca nu ar prea avea cunostinta de asta., insa, in situatia cu simularea pe 284 apare ca suma un 810 🙂

        1. @ LG Bran
          Sau lg bran(logaritm in baza bran)-ia calculeaza tu,vicepresedinte de B.Ex -FSANP ce ai fost tu ales,produsul inmultirii tale,din situatia cu simularea,pe care ai obturat-o din priviri 27 x 31 cand vreodata va fi egal cu 810? poate cu 837 da,asa cum stii sa corectezi,reciteste acolo la coloana respectiva si vezi ca scrie clar: 821 adica pentru tine OPTSUTEDOUAZECISIUNU lei.Mai corecteaza-ma si pe mine acum.Deci discutam de luna august.Daca tocmai ANP-ul nu are nimic oficial,de unde o fi avand contabila de la puscaria voastra ceva oficial? 🙂 Gandesc eu ca fiecare puscarie merge cu simularea pe aceasi luna,nu?Apropo,cu cine de la ANP ai vorbit strict despre norma de hrana? Bzzzzzzzz 🙂

  19. Am o propunere : celor care lucreaza in penitenciarele unde se gasesc zilnic!!! peste 20 de telefoane mobile asupra detinutilo(ex.Galati,Jilava,Rahova etc) sa le fie dublat sporul de “antena”!! avand in vedere la ce riscuri de iradiere se expun!!!
    Sau poate ca-si adauga singuri in pretul unui telefon “plasat” pepeleilor:):) o oarecare suma ,adica un fel de TVA!!

  20. Cred ca ar trebui o diferentiere privind salarizarea intre ofiteri si agenti…
    Si cand vorbesc, ma referer la faptul ca momentan este o diferenta nesemnificativa de salariu intre un agent si un ofiter de executie, de aceeasi varsta, care au au terminat o scoala (Academie sau SNPAP), ceea ce in tarile occidentale nu vei vedea… Este ofiter si cred ca este normal sa fie remunerat ca atare. Iar dl agent, sa fim seriosi, are un salariu destul de bunicel ptr ceea ce face… chiar daca sta 12 ore in postul de paza la 37-40 grade…. dar sa nu uitam ca STA… iar un muncitor in constructii, mai si munceste la aceeasi temperatura… Stiu, o sa spuneti ce face ofiterul… Ei bine, cred ca este pus ca sa coordoneze acei agenti si chiar ofiteri daca are functie de conducere, si raspunde ptr ceea ce face… Si apoi pana la urma, pe domnii agenti cine i-a tinut sa nu urmeze o institutie a statului care pregateste ofiteri de penitenciare sau sa participe la concursurile organizate pentru trecerea in corpul ofiterilor? Aaaaaa…. este greu, este raspundere, trebuie sa inveti… asa este, aveti dreptate… Atunci, veti fi platiti ptr ce MUNCITI… Atentie, am scris cu majuscule !!!
    Probabil vor aparea riposte ale dlor agenti, insa inainte de a riposta, cantariti domnilor (partea cu un lucrator in constructii sau agricultura ce munceste la 40 grade)
    Sper sa fie postat acest comentariu…
    Multumesc ptr atentia acorata.

    1. Coane dar din biroul ala cu AC tu muncesti? Pe bune? Sau cand pe sectie e o problema si detinutul vrea sa vorbeasca, cu ST si cand vede ca e un subinspector fara o constitutie fizica deosebita, nu il potilinisti dar te ajuta un agent mai vechi si mai haladit ce faci?Asa de control daca tot spui de munca? De ce nu spuneti de sefii de tura care se ascund in spatele actualilor sefi de schimb si fosti loctiitori de sefi de tura?Daca vrei sa fim realisti hai sa fim realisti.Mereu vor fi situatii si situatii numai ca nu vei putea sa faci foarte multe categorii la salarizare pe cat ti-ai dori.Ar fi bine ca macar acum sindicatele sa mearga impreuna si sa lase certurile pe care e mai reprezentativ decat celalalt .

    2. Diferenta de salarizare intre agenti si ofiteri exista si este semnificativa. Este normal sa existe, de discutat ecartul potrivit. Va respect opinia, incercati sa va puneti si in pantofii celuilalt. Pentru o experienta cat mai realista recomand o luna, 10 ore pe zi, la 37 – 45 de grade, sau o luna 12 – 13 ore pe tura cu 500 – 700 de detinuti de gestionat in fiecare zi.

      Personal, trecand prin toate, va pot spune ca am luat decizii dificile din biroul de director sau lider de sindicat si m-am straduit sa organizez cat mai bine activitatile implicandu-ma direct, insa nu se compara cu munca de agent daca discutam de dificultate, riscuri sau stress. Nu va contrazic, va spun doar ce am simtit pe propria piele, desi poate nu-i foarte relevant.

      1. Avand in vedere ca am ceva ani in sistem am baut si apa fiarta din ghium la camp.Stiu cum e .Stiu cum e si singur pe sectie cu 300 de detinuti, stiu si cum e sa lucrezi 12/24 fara libere.Cei noi nu prea stiu cum e sau cum a fost si nu pot face diferenta.Din nou se vede ca cei noi cred ca doar pentru ca au facut o facultate au dreptul sa aiba salariul de multinationala , eventual ajutor pentru vila cu piscina, un A6 la scara.Asta asa de inceput.Si avand in vedere ca ponderea lucratorilor o constituie agentii ar fi bine daca ar mai creste indicii sa nu ajunga bataia de joc a unui sistem pentru care au muncit niste ani, destui de multi in unele cazuri.

      2. da , asa este! trebuie sa se mentina o diferenta consistenta intre cele doua corpuri profesionale: uite, eu as merge mai departe si cred ca norma de hrana nu trebuie sa fie in acelasi cuantum la ofiteri si agenti, sa fie mai mare la ofiteri! la fel si cu drepturile de echipament : la ofiteri sa fie mai mare,si spre comparatie arat ca practica decontarii chiriei ne arata ca ofiterul are dreptul la o suma mai mare decat cea pe care o poate primi un agent, ori in acest caz observ ca principiul a fost altul. Ei , ce ziceti?

    3. Diferenta intre cei care sunt ofiteri si si subofiteri este ca primii au platit sa ia examenul de trecere la ofiteri iar ceilalti au invatat la examen dar au luat tot primii .Asa ca mai taci ,ca marea majoritate a ofiterilor sunt niste trantori si nu stiu pe ce ia banii.
      Ce ai scris este totala nesimtire de ofiter care inpinge vantul prin penitenciar degeaba.
      Sa iti fie rusine ,din cauza voastra nu merge nimic in tara asta.Esti un nimeni cu stele.
      Sunt subofiteri care va tin in spate si care coordoneaza sectoarele in locul vostru pentru ca nu stiti de capul vostru.
      Sper sa apara comentariul meu., daca nu inseamna ca este un ofiter care il citeste inainte de al plasa pe site.
      Pentru Jamo

      1. Of ,daca ai scrie si gramatical inpinge ,ofiterilor sunt niste trantori si nu stiu pe ce ia banii,,, mergi in alta parte subofiterule ca chiar n-am nimic cu tine ,impinge se scrie ,daca si tu vei ajunge ofiter vreodata,,,sper sa ma pensionez pana atunci ,cu scuzele de rigoare.

        1. @ Ofiterul
          poti sa corectezi cand tu esti corect,nu o faci pe corectul.Fi atent ofiterule:
          “… in alta parte subofiterule ca chiar n-am nimic cu tine…” spune tu, ofiterule zelos, unde este minusul din compunerea dumitale? 🙂

        2. Ptr. Ofiterul
          Merta sa iti raspund?Au raspuns alti pentru mine.Sper sa iesi mai repede la pensie ,sunt alti mai capabili decat tine.Apropo ,esti la serviciu cand scri asta?Eu nu am timp la serviciu pentru aberatiile tale cu scuzele de rigoare.

    4. @JAMO:in primul rand in tarile occidentale nu vei vedea atat de multe functii de ofiteri de executie: de protectia muncii, de situatii de urgenta, de informatii clasificate, de secretariat, educatori, psihologi( ofiteri) , de purtator de cuvant , de achizitii, instructor paza, de formare profesionala; etc.Nu crezi ca multe din aceste functii ar fi putut fi ocupate si sunt ocupate de catre agenti care , atentie- nu sunt remunerati conform functiei, pe care o ocupa prin dzu, adica fac munca de ofiter din acesta super-pregatit la celebra Academie – dar sunt platiti la salariul de agent sau muncitor in constructii cum iti place sa afirmi.Nu uita ca 80% din efectivul actual de ofiteri provine din fosti agenti care au finalizat o procedura interna de concurs si au ajuns sefii tai, aia care ai fi vrut sa castige cat muncitorul din agricultura la 40 de grade.Cate functii de ofiter de executie crezi ca nu ar fi putut fi indeplinite cu brio de catre agenti cu studii superioare?citez din preputul gandirii tale : ”Ei bine, cred ca este pus ca sa coordoneze acei agenti ..”- ei bine amice , iti spun eu ce trebuie sa faca un ofiter; sa gandesca, sa gaseasca Solutia optima intr-o situatie data, sa realizeze proiectii, sa aiba viziune, sa implementeze noul si performanta, sa creeze o relatie intercomunicationala flexibila cu ceilalti colegi( atenti nu am spus agenti) , sa fie inovator( ca d-aia a platit statul roman atatia bani pentru scolarizarea lui) nicidecum sa fie pus ca dispecer !si sa nu uitam plata dubla la functiile de conducere ale ofiterilor: odata prin acordarea coeficientului de ierarhizare conform statului de functii unde se reflecta aceasta capacitate de comanda( coef. de 4,70- 5,60, etc) dar si prin acordarea indemnizatiei de conducere de pana la 25%, ori daca te uiti comparativ la doi coeficienti, unul de ofiter de executie si unul de ofiter de comanda vei avea dintr-o data , lumina!Dupa atitudinea afisata, cred ca esti un boboc de absolvent-ofiter de aceea iti recomand sa faci o introspectie in tine insati si sa vezi ca ai plecat pe o directie gresita.Corecteaza-te ,pana nu vei fi contaminat cu virusul arogantei si superioritatii.cu stima
      Un agent!

    5. mai gardianule sigur esti ofiter….vezi eu nu mi-am ascuns numele…vino sa-ti dau replica daca doresti si live ,,..face of face..,,multi daca nu majoritatea v-ati facut ofiteri fara scoala adecvata ,adica ACADEMIA…cum este corect….a-ti avut o facultate care o au si majoritatea agentilor ,de unde se trag 80% dintre ofiteri actuali din ANP ca sa nu mai vorebesc de cei angajati din afara sistemului ..ASTEPT DACA ESTI BAZAT SA DISCUTAM!!!!!

      1. Zici barosane ca ti se facu de-un “interval”!! Da-ne mai multe date personale ,ca doar nu-i fi singurul ‘avram valentin’ de pe Terra…Ca o curiozitate ,la tine care-i numele si care prenumele ca la voi astia e greu de stabilit…Mai e unul care posteaza din cand in cand pe aici,dar am dedus zona din care provine -nu ma intreba cum :):):)!-si pe urma totul a fost usor…

      2. Valy,stai potolit cu feciorii din ziua de azi,ii cresti c-o ..ta si pe urma….. sint voinici!

    6. Domnule Jamo, si eu sunt un ofiter cu functie de executie absolvent de Academie cum probabil si tu esti.Mentionez ca si eu vin la lucru dimineata si plec cu o ora mai tarziu, chiar daca seful meu nu imi semneaza fisa de ore suplimentare, Cu totii suntem angajati ai aceluiasi sistem indiferent de pozitia in ierarhia statului de organizare pe care o ocupam si trebuie sa conlucram pt a imbunatati acest sistem asa cum este el.
      Revenind la salarizare si mie mi se pare normal sa fim remunerati dupa munca care o facem. Nu mi se pare corect ca un sofer cu 10 ani vechime sa castige mai bine ca mine, nu pot sa cred ca munca acestuia necesita un grad de complexitate, cunostinte si raspundere macar egala cu cea care o am eu. Trebuie sa castigam cu totii mai bine, dar trebuie sa existe si o diferentiere.si aceasta o putem vedea cel mai simplu la o COMPANIE MULTINATIONALA, nu facem comparatie cu magazinele de cartier! Angajatul fara vechime(cu bacalaureat sau cu studii superioare) castiga 1500 de lei si inginerul 6000 de lei, unde directorul castiga poate de 50 de ori mai mult ca si angajatul ,. ori la noi intre agent cu vechime 20 de ani si director cu aceeasi vechime nu este decat o diferenta de 2 ori. Explicati-mi si mie ce raspundere are un ordonator tertiar de credite in speta directorul cu un salariu de maxim 6500 ron si domnul agent paza perimetru care castiga 3000 ron aceasta vi se pare o remuneratie normala. De ce trebuie sa castig 2000 de lei si soferul 2500, cu ce a invatat soferul mai mult ca mine! Va multumesc..

      1. Cred ca solutia e simpla!Muta-te la o MULTINATIONALA si nu mai visa cai verzi pe pereti!Mai intereseaza-te si tu in unele tari UE, sa vezi si tu ca diferenta salariala intre un ofiter si un agent e chiar mai mica mult decat la noi.Nu e diferenta asta nesimtita ca la noi,unde agentii trag pe branci din cauza lipsei de personal incadrat si ofiterii stau la cafele pana la 10 si pe urma vin sa arunce si ei o privire pe unde se afla agentul care e satul de lucru pana la acea ora si munceste si pentru voi ofiterii.

      2. Domnule ofiter cu functie de executie absolvent de Academie, ANP nu este multinationala, e doar un serviciu bugetar. Multinationalele cu salarii adevarate (platite din banii lor, nu ai statului) au nevoie de informaticieni, specialisti in P.R, ingineri – care aduc bani multi firmei – dar sigur nu au nevoie de “academicienii de penitenciare” care nu stiu sa faca nimic practic, deci n-or sa aduca niciodata bani nimanui.
        Poate, ofiter fiind, deci iubitor de carte si informatie, veti citi despre modelul francez (parca), unde aparatul administrativ e doar unul la nivel de regiune – existand penitenciare unde gasesti doar seful de tura (ofiter) cu schimbul sau (agenti). Si treaba merge brici fara cohoarta de ofiteri si agenti din fiecare penitenciar care nu vad obiectul muncii (detinutul) la fata – inf. clasificate, protectia muncii, achizitori, contabili, economisti, pregatire profesionala, resurse umane, etc. Nu lucrez in paza/ supraveghere, dar sunt foarte lucid, si imi dau seama ca munca compartimentului meu din penitenciar poate fi facuta de un singur compartiment la nivel de regiune sau chiar la nivel de ANP , nu de un compartiment in fiecare penitenciar – suntem in era informaticii, e nevoie doar de programe bune, nu de risipa de personal. Sau din ratiuni economice, s-ar putea externaliza o multime din aceste servicii din cadrul ANP.
        Dar munca supraveghetorului, care reuseste sa “managerieze” de cele mai multe ori singur, cei 200-300 de detinuti dintr-o sectie de detinere, astfel incat sa-si incheie tura fara mortaciuni sau revolte in perioada asta de criza nu poate fi nici centralizata, nici inlocuita cu programe pe calculator. Accede mai des interiorul sectorului de detinere tinere ofiter, observa, trage invataminte si concluzii, ajuta daca poti, si apoi fa reclamatii ca meriti mai multi bani decat colegul de langa tine (oricum o sa-i primesti dupa noua lege, nemunca este intotdeauna mai bine rasplatita in Romania).
        Si sa mai stii domnule tanar ofiter ca mult-hulitul sofer cu 10 ani vechime, care ia cu 500 de lei mai mult sau mai putin ca d-ta raspunde zilnic de vietile a catorva zeci de detinuti si a unui numar (mic) de cadre din escorta, si mai face si munca de escorta de cele mai multe ori, deci 2 in unul, si e platit o data.

      3. As dori sa fac o mica corectura la comentariul dumneavoastra: in niciun penitenciar nu o sa gasiti agenti paza salarizati cu 3000 lei, poate doar daca sunteti d-l chestor Bala; in acest caz gasiti si agenti care castiga 4500 lei. Din cate stiu eu in acest moment, din randul agentilor, singura categorie care se apropie de 3000 lei salarizare lunara este cea a agentilor cu peste 20 vechime si gradatie maxima, incadrati pe functii maxime – 2,90.

    7. 1- Cine vroia sa se faca zidar- facea liceul de constructii si se angaja in domeniu.
      2- Si aceai agenti, ca de altfel si ofiterii, au dat niste examene ca sa intre in acea scoala, au stat un an de zile si si-au tocit coatele si au pierdut noptile ca sa invete.
      3- Mori, esti prea prost pentru secolul acesta.

    8. Ar fi bine ca macar acum sindicatele sa mearga impreuna,sa se mobilizeze cu toate fortele pentru a contracara ce se pune acum la cale prin aplicarea aberantei legi a salarizarii L. 284/2010.

      1. Sindicatele,ce inseamna pentru dumneata acest cuvant konstantin N?Tot ceea ce afirmi dumneata, este parte integranta SI DIN DUMNEATA,EU SI ALTII !!!

    9. D-nule Jamo nu comparati toti subofiterii cu muncitorii in constructii…ma bucur ca va spuneti parerea dar sunt agenti cu mult mai multe studii ca multi ofiteri care au terminat incredibila Academie.
      Noi prostimea care s-a luptat de fiecare data pentru bunul mers al sistemului , bineinteles si al domniilor dvs. va multumim pentru multiplele idei geniale, sclipiri, care ne-au adus intr-un stadiu in care totul merge ca uns.
      Nu consider ca meritati aceste cresteri salariale deoarece nu lucram intr-o multinationala, unde evaluarea o face un adevarat manager si nu un ofiter caruia trebuie sa-i fi sluga..

    10. Cand vin controale de la Bucuresti ,etc ,,, ce face subofiterul ?merge acasa si se culca ,,mda ,, ce raspundere are d-lui?hai sa nu ne mai dam raniti ,ca nu tine ptr unii dintre d-stra,

      1. Daca stai prea mult in preajma ofiterilor(unora)risti sa te prostesti(numai jmekeri-defapt e invers)sa devii exact ca ei.Spre deosebire de subofitereul care se culca acasa,ofiterii se “culca” la servici.Cati sefi de sectie sunt pe interior 6 ore,sau fac distribuirea ppl pe camere(o face tot agentul care se culca acasa cand vine controlul)Cati sefi de tura isi fac treburile,de la foaia de stare a pazei pana la normele de hrana?Cati ofiteri fac pontajul?
        Si nea ofiterul pentru cultura ta de hasis din emisfera stanga a asa numitului tau (altora)hipotalamus,subofiterul doarme linistit acasa pentru ca stie ca si-a facut serviciul cum trebuie(singur la 400-500 ppl-ei) pe cand voi ofiterii tremura rahatul in voi la fiecare control tocmai ca nu va faceti serviciul.
        In instanta ta morala infama camaraderia exista?Stii ca ca subofiterul te ridica si te coboara?Asa ca fixeazati airbagul sa nu te lovesti la cap,sa faci cumva o fractura la esofag.

      2. Aha am inteles…oare d-ta ai corectat pe cineva…gramatical…
        Apropo cand vin aia de la Bucuresti, invata si ofiterii sa faca adrese, sa-si folosesca mijloacele locomotorii si bineinteles cutiuta pe care o poarta deasupra stelutelor..
        PS
        Nu e valabil pt. toti ofiterii

      3. D-le “Ofiter” controalele vin multe si cam fara rost ca sa-si justifice si multimea care se inghesuie in birourile ANP de la Bucuresti salariul. Si sunt multi, mult prea multi. Daca ANP ar deveni directie in cadrul Ministerul Justitiei iar cei multi si fara rost s-ar imprastia prin puscarii -in operativ – pentru a face o munca utila alta ar fi situatia.
        Daca ne facem treaba cand si cum trebuie nu ar trebui sa ne temem de niste controale facute de oameni competenti, si nu ar trebui sa stam peste program sa “dregem busuiocul” doar la momentul controlului. Iar subofiterul din sectie sau din foisor care iese la ora 07.00 din serviciu – citeste 08.00 – crezi ca poate sa mai stea sa va faca voua hartiile nefacute la timpul lor?

    11. NU STIU CINE ESTI TU ‘OFITERULE’ JAMQ,DAR CE FACEAI PE 6 DECEMBRIE LA ORELE 18-TE PREGATEAI DE MOS NICOLAE? EU AVEAM GRIIJA DE LINISTEA TA.vezi arhiva

  21. “Aţi alungat pe lefegii
    în drum cu dame şi copii.
    Le-aţi smuls modestul lor dejun
    Le-aţi smuls şi francul de tutun.
    Miniştri cruzi mai bine v-aţi
    fi hotărât să suprimaţi
    atâtea mii de sinecuri
    nu pâinea de l-atâtea guri.
    Pe nevoiaşii cei infimi
    nu trebuia ca să-i suprimi.
    Guvern pornit pe suprimat
    Ascult-al meu deziderat:

    Suprimă apă vin lichid,
    al broaştelor nectar stupid.
    Suprimă apa din buget
    să bem bere şi mischet.
    Hai te implor ca un milog
    suprimă soacrele te rog
    suprimă-le f.f. urgent
    şi iţi ridic un monument.
    Şi pentru primă eşti dator
    pe orişicare creditor.
    Când voi scăpa de acest călău
    voi proslăvi numele tău.
    Suprimă pe acei băieţi
    care-şi dau ifos poeţi
    şi prin gazete zilnic fac
    plantaţii vaste de… spanac.
    Suprimă pe orice păgân
    ce n-a citit Moftul Român.
    Şi nu e aşa de levent
    s-achite un abonament?”

  22. domnilor lider stabiliti planul de bataie si suntem alaturi de d-vs.dar nu ne mai spuneti sa stam sa asteptam ca poate o sa fie bine.daca nu acum atunci cand?ori incepem protestele ori ne dam demisia din sindicat sa mai reducem din pierderile salariale.

  23. http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/pr_OUG_MASURI%20_2013.pdf
    http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/Nota_OUG_MASURI%20_2013.pdf

    CAPITOLUL II
    Coeficienţii de ierarhizare pentru personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor şi parchetelor

    Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Vechimea in funcţie Clasa de salarizare şi coeficientul de ierarhizare
    Baza Gradaţia corespunzătoare tranşelor de vechime
    1 2 3 4 5
    Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare
    1. Prim-grefier, grefier-şef secţie, grefier-şef S 70 5,50
    2. Grefier-şef serviciu, grefier-şef cabinet S 68 5,23
    3. Prim-grefier, grefier-şef secţie, grefier-şef M 65 4,86
    4. Grefier-şef serviciu, grefier-şef cabinet M 63 4,62
    5. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, gradul I S Peste 20 ani 61 4,40 64 4,74 66 4,98 68 5,23 69 5,36 70 5,50
    S 15-20 ani 59 4,19 62 4,51 64 4,74 66 4,98 67 5,10 68 5,23
    S 10-15 ani 57 3,99 60 4,29 62 4,51 64 4,74 65 4,86 66 4,98
    S 5-10 ani 55 3,79 58 4,09 60 4,29 62 4,51 63 4,62 64 4,74
    S Baza 0-5 ani 53 3,61 56 3,89 58 4,09 60 4,29 61 4,40 62 4,51
    6. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, gradul II S Peste 20 ani 59 4,19 62 4,51 64 4,74 66 4,98 67 5,10 68 5,23
    S 15-20 ani 57 3,99 60 4,29 62 4,51 64 4,74 65 4,86 66 4,98
    S 10-15 ani 55 3,79 58 4,09 60 4,29 62 4,51 63 4,62 64 4,74
    S 5-10 ani 53 3,61 56 3,89 58 4,09 60 4,29 61 4,40 62 4,51
    S Baza 0-5 ani 51 3,44 54 3,70 56 3,89 58 4,09 59 4,19 60 4,29
    7. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist debutant S Baza 0-5 ani 28 1,95 31 2,10 33 2,20 35 2,32 36 2,37 37 2,43
    8. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist treapta I M Peste 20 ani 56 3,89 59 4,19 61 4,40 63 4,62 64 4,74 65 4,86
    M 15-20 ani 54 3,70 57 3,99 59 4,19 61 4,40 62 4,51 63 4,62
    M 10-15 ani 52 3,52 55 3,79 57 3,99 59 4,19 60 4,29 61 4,40
    M 5-10 ani 50 3,35 53 3,61 55 3,79 57 3,99 58 4,09 59 4,19
    M Baza 0-5 ani 48 3,19 51 3,44 53 3,61 55 3,79 56 3,89 57 3,99
    9. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist treapta a II-a M Peste 20 ani 54 3,70 57 3,99 59 4,19 61 4,40 62 4,51 63 4,62
    M 15-20 ani 52 3,52 55 3,79 57 3,99 59 4,19 60 4,29 61 4,40
    M 10-15 ani 50 3,35 53 3,61 55 3,79 57 3,99 58 4,09 59 4,19
    M 5-10 ani 48 3,19 51 3,44 53 3,61 55 3,79 56 3,89 57 3,99
    M Baza 0-5 ani 46 3,04 49 3,27 51 3,44 53 3,61 54 3,70 55 3,79
    10. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist debutant M Baza 0-5 ani 24 1,77 27 1,90 29 2,00 31 2,10 32 2,15 33 2,20
    11. Grefier-arhivar şef M 55 3,79
    12. Grefier-arhivar, grefier-registrator treapta I M Peste 20 ani 46 3,04 49 3,27 51 3,44 53 3,61 54 3,70 55 3,79
    M 15-20 ani 44 2,89 47 3,11 49 3,27 51 3,44 52 3,52 53 3,61
    M 10-15 ani 42 2,75 45 2,96 47 3,11 49 3,27 50 3,35 51 3,44
    M 5-10 ani 40 2,62 43 2,82 45 2,96 47 3,11 48 3,19 49 3,27
    M Baza 0-5 ani 39 2,56 42 2,75 44 2,89 46 3,04 47 3,11 48 3,19
    13. Grefier-arhivar, grefier-registrator treapta II M Peste 20 ani 41 2,69 44 2,89 46 3,04 48 3,19 49 3,27 50 3,35
    M 15-20 ani 39 2,56 42 2,75 44 2,89 46 3,04 47 3,11 48 3,19
    M 10-15 ani 37 2,43 40 2,62 42 2,75 44 2,89 45 2,96 46 3,04
    M 5-10 ani 35 2,32 38 2,49 40 2,62 42 2,75 43 2,82 44 2,89
    M Baza 0-5 ani 33 2,20 36 2,37 38 2,49 40 2,62 41 2,69 42 2,75
    14. Grefier-arhivar, grefier-registrator, debutant M Baza 0-5 ani 20 1,60 23 1,72 25 1,81 27 1,90 28 1,95 29 2,00
    NOTĂ:
    1. Prin vechime in funcţie, in sensul prezentei anexe, se inţelege vechimea in funcţii auxiliare de specialitate din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor.
    2. Pentru funcţiile cu un singur nivel de salarizare, clasa de salarizare cuprinde şi cele 9 clase de salarizare corespunzătoare tranşelor de vechime la nivel maxim, precum şi vechimea in funcţie la nivel maxim.
    3. Pentru celelalte funcţii din prezenta anexă sunt prevăzute clasele pentru cele 5 gradaţii corespunzătoare tranşelor de vechime in muncă.

    CAPITOLUL III
    Coeficienţii de ierarhizare pentru personalul conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor

    Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Vechimea in funcţie Clasa de salarizare şi coeficientul de ierarhizare
    Baza Gradaţia corespunzătoare tranşelor de vechime
    1 2 3 4 5
    Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare
    1. Agent procedural, şofer M Peste 20 ani 29 2,00 32 2,15 34 2,26 36 2,37 37 2,43 38 2,49
    M 15-20 ani 27 1,90 30 2,05 32 2,15 34 2,26 35 2,32 36 2,37
    M 10-15 ani 25 1,81 28 1,95 30 2,05 32 2,15 33 2,20 34 2,26
    M 5-10 ani 23 1,72 26 1,86 28 1,95 30 2,05 31 2,10 32 2,15
    M Baza 0-5 ani 21 1,64 24 1,77 26 1,86 28 1,95 29 2,00 30 2,05
    2. Aprod M Peste 20 ani 28 1,95 31 2,10 33 2,20 35 2,32 36 2,37 37 2,43
    M 15-20 ani 26 1,86 29 2,00 31 2,10 33 2,20 34 2,26 35 2,32
    M 10-15 ani 24 1,77 27 1,90 29 2,00 31 2,10 32 2,15 33 2,20
    M 5-10 ani 22 1,68 25 1,81 27 1,90 29 2,00 30 2,05 31 2,10
    M Baza 0-5 ani 20 1,60 23 1,72 25 1,81 27 1,90 28 1,95 29 2,00
    NOTĂ:
    1. Prin vechime in funcţie, in sensul prezentei anexe, se inţelege vechimea in funcţii de personal conex in cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor.
    2. Pentru funcţiile din prezenta anexă sunt prevăzute clasele pentru cele 5 gradaţii corespunzătoare tranşelor de vechime in muncă.

    Legea 284/2010
    (3) Valoarea de referinţă corespunzătoare coeficientului de ierarhizare 1,00 se stabileşte
    anual prin legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar potrivit Legii responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, la propunerea Ministerului
    Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor Publice.
    (4) La data intrării în vigoare a prezentei legi, valoarea de referinţă este de 600 lei.
    CAPITOLUL I
    Soldele de funcţie şi salariile de funcţie pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii
    publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din cadrul instituţiilor
    publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
    ______________________________________________________________________________
    |Nr. | Funcţia |Nivelul |Clasa de |Coeficienţi|
    |crt.| |studiilor|salarizare |de |
    | | | | |ierarhizare|
    | | | |___________|___________|
    | | | |minim|maxim|minim|maxim|
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 1.| Şeful Statului Major General, secretar| S | – | 105 | – |13,10|
    | | de stat – şef al Departamentului | | | | | |
    | | ordine şi siguranţă publică, | | | | | |
    | | prim-adjunctul directorului | | | | | |
    | | Serviciului Român de Informaţii, | | | | | |
    | | prim-adjunctul directorului | | | | | |
    | | Serviciului de Informaţii Externe, | | | | | |
    | | directorul Serviciului de | | | | | |
    | | Telecomunicaţii Speciale şi directorul| | | | | |
    | | Serviciului de Protecţie şi Pază | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 2.| Adjuncţii directorului Serviciului | S | – | 103 | – |12,41|
    | | Român de Informaţii, adjuncţii | | | | | |
    | | directorului Serviciului de Informaţii| | | | | |
    | | Externe, adjuncţii directorului | | | | | |
    | | Serviciului de Telecomunicaţii | | | | | |
    | | Speciale şi adjuncţii directorului | | | | | |
    | | Serviciului de Protecţie şi Pază | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|| 3.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 98 | 102 |10,97|12,11|
    | | general, amiral, chestor general de | | | | | |
    | | poliţie, director general al | | | | | |
    | | Administraţiei Naţionale a | | | | | |
    | | Penitenciarelor | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 4.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 94 | 97 | 9,94|10,70|
    | | general-locotenent, viceamiral, | | | | | |
    | | chestor-şef de poliţie, director | | | | | |
    | | general adjunct al Administraţiei | | | | | |
    | | Naţionale a Penitenciarelor | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 5.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 90 | 93 | 9,00| 9,70|
    | | general-maior, contraamiral, chestor | | | | | |
    | | principal de poliţie | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 6.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 84 | 89 | 7,76| 8,78|
    | | general de brigadă, general de flotilă| | | | | |
    | | aeriană, contraamiral de flotilă, | | | | | |
    | | chestor de poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 7.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 71 | 83 | 5,63| 7,58|
    | | colonel, comandor, comisar-şef de | | | | | |
    | | poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 8.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 62 | 68 | 4,51| 5,23|
    | | locotenent-colonel, căpitan-comandor, | | | | | |
    | | comisar de poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 9.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 56 | 61 | 3,89| 4,40|
    | | maior, locotenent-comandor, subcomisar| | | | | |
    | | de poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 10.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 47 | 54 | 3,11| 3,70|
    | | căpitan, inspector principal de | | | | | |
    | | poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 11.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 41 | 45 | 2,69| 2,96|
    | | locotenent, inspector de poliţie/ | | | | | |
    | | penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 12.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 39 | 40 | 2,56| 2,62|
    | | sublocotenent, aspirant, subinspector | | | | | |
    | | de poliţie/penitenciare | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 13.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | – | 37 | – | 2,43|
    | | subinspector de poliţie/penitenciare | | | | | |
    | | debutant | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 14.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 39 | 40 | 2,56| 2,62|
    | | maistru militar principal/plutonier |_________|_____|_____|_____|_____|
    | | adjutant principal/şef | M | 37 | 38 | 2,43| 2,49|
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 15.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 37 | 38 | 2,43| 2,49|
    | | maistru militar cls. I/plutonier |_________|_____|_____|_____|_____|
    | | adjutant | M | 34 | 35 | 2,26| 2,32|
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 16.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 34 | 35 | 2,26| 2,32|
    | | maistru militar cls. a II-a/plutonier |_________|_____|_____|_____|_____|
    | | major | M | 32 | 33 | 2,15| 2,20|
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 17.| Funcţii corespunzătoare gradului de | S | 32 | 33 | 2,15| 2,20|
    | | maistru militar cls. a III-a/plutonier|_________|_____|_____|_____|_____|
    | | | M | 30 | 31 | 2,05| 2,10||____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 18.| Funcţii corespunzătoare gradului de | M | 28 | 29 | 1,95| 2,00|
    | | maistru militar cls. a IV-a/sergent | | | | | |
    | | major | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 19.| Funcţii corespunzătoare gradelor de | S | 39 | 40 | 2,56| 2,62|
    | | agent – agent şef principal de |_________|_____|_____|_____|_____|
    | | poliţie/penitenciare (şef | M | 37 | 38 | 2,43| 2,49|
    | | formaţiune*)) | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 20.| Funcţii corespunzătoare gradelor de | S | 32 | 38 | 2,15| 2,49|
    | | agent – agent şef principal de |_________|_____|_____|_____|_____|
    | | poliţie/penitenciare | M | 28 | 36 | 1,95| 2,37|
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 21.| Funcţii corespunzătoare gradelor de | M | – | 27 | – | 1,90|
    | | agent de poliţie/penitenciare debutant| | | | | |
    | | (sergent major) | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    | 22.| Funcţii corespunzătoare gradului de | M | – | 26 | – | 1,86|
    | | maistru militar cls. a V-a/sergent | | | | | |
    |____|_______________________________________|_________|_____|_____|_____|_____|
    *) Prin formaţiune se înţelege: echipaj, post de poliţie, patrulă, arest, schimb, tură, atelier
    etc.
    N
    ART. 32
    Guvernul României este abilitat să stabilească şi alte drepturi salariale specifice pentru
    personalul instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, la propunerea
    conducătorilor acestora.

  24. Trebuie sa fim uniti ,vocali si sa protestam alaturi de sindicalisti pana la capat,toata lumea la capitala!

  25. Din fericire, ma pensionez in curand, asa ca avem timp sa vorbim. va doresc mult succes. si apropo, nu-s dintre ”pierzatori”, dar am prieteni din ambele categorii si de aceea am spus si eu o vorba daca nu e cu banat.

  26. OAre nu ar fi fost corect sa existe o reactie de respingere similara si in cayul colegilor care au pierdut masiv prin ordonanta 77? Nu am vazut nici o zbatere in acest sens la fel ca aceasta din prezent. de ce? pentru 1-2 oameni nu avea rost nu? Acum ca sunt mai multi e presiunea mai mare nu-i asa? Si ofiterii si agentii sunt oameni si fiecare este la fel d eimportant pt sistem, dar se aplica masuri diferite…. De ce nu ati luat atitudine si atunci la fel cum o faceti acum, prompt si vehement? Si pentru agenti si pentru ofiteri o astfel de masura ”doare” in acelasi mod.

    1. Sa inteleg ca sunteti unul dintre cei ce-au pierdut functia din cauza OUG 77. FSANP a folicitat ANP gasirea solutiilor. Dumneavoastra nu ati facut niciun demers in a va apara pozitia. Asteptati tacut sa o faca altii.
      Inainte de a ne acuza in vreun fel, daca putem fi acuzati de pasivitate din partea unora ca dvs, analizati actiunile intreprinse de dvs!
      N-am primit nicio solicitare scrisa a vreunui “pierzator” care sa ne confere temei legal pentru a actiona.

    2. Situatia este complet diferita. Daca dumneavoastra considerati ca masurile sunt comparabile macar, nu va pot contrazice. Altfel daca va pricepeti mai bine la momentul si masura unor interventii sunteti binevenit a reactiona cand credeti de cuviinta.

      In cazul in care n-am fost clar, o mana de sefi care-si pierd functia pentru ca n-au subordonati, nu se compara cu mii de salariati carora li se reduc considerabil veniturile. Iar, in cazurile care au legatura cu aplicarea OUG 77/2013 in care ni s-a cerut ajutorul am intervenit.

      1. Cred ca era un privilegiu acea functie cu 1 sau2 subordonati;si un sef de schimb,agent fiind ,avea mai multi.Si inca nu s-a facut dreptate!Ca la noi….Eu nu stiu sigur inca,dar sa nu distorsionam micutul adevar!Este posibil ca salariile agentilor sa fie inghetate citiva ani si nu diminuate!Nu stiu sigur daca a fost “dictat” si nu compromis! Totusi ,cine a participat la negocieri? Sindicatele sau altii?Nu e asa ca romanul moare cu speranta? Aia cu “speranta moare ultima” si ca legea nu se va aplica…e decedata in acest moment!

        1. Legea unitara de salarizare a fost greseala. N-au fost negocieri, repet. MFP a dictat coeficientii astfel incat sa intre in tintele FMI. Propunerile au fost ignorate.

          Sigur, s-ar putea sa fie o alarma falsa, asa cum ziceam. Nu strica insa sa fim atenti, in caz ca asa se va intampla, mai ales ca estimarile sunt dezastruoase.

          Altfel, nu cred ca MFP ar face estimarile pe aceasta lege daca n-ar avea de gand s-o aplice, mai ales ca un impact bugetar mai fusese calculat in 2010, si nu-i doar curiozitate.

          Ca sa fim mai exacti in metafora, legea e adormita momentan, nu decedata. Si, daca vrem sa ramanem cu speranta, cum am mai ramas cand am pierdut 25% din salariu, calea e chair asta: stam si asteptam.

          1. Nu,nu,noi suntem adormitii decedati,sau morti vii,nu cred ca se impune sa asteptam ceea ce au de gand sa faca pana la capat.
            Acum se impune mitinguri de protest,sa vada idiotii ca nu suntem prostii lor,altfel riscam sa apara in M.O si dupa aceea tot putem sa latram,aici pe site sau la Guvern.
            Deci daca vrem ceva,acum e momentul,nu sa stam pana ii creste parul lui Georgescu in simulari.

          2. De acord. Dar as vrea sa stiu si punctul de vedere al MFP. Care e scopul acestei simulari? Pe Ponta pot sa-l suspectez de multe, dar nu de prostie. Nu cred ca Legea lui Bocquito va fi aplicata de Guvernul PSD-PNL. Ar insemna ca acest guvern nu mai are notiunea realitatii.

      2. Cu tot respectul vă rog, cum va fi salarizarea personalului contractual civil, cum vor fi salarizați in cazul aplicării L. 284/2010?
        Dacă mai știți ceva despre grupa specială de muncă pentru civili care a fost sistată din aprilie 2001 odată cu apariția L. 19/2000. Mai avem vreo speranță să se modifice legea și să primim această grupă specială? Pentru unii nu mai e timp! Cu stimă,

        1. Pe legea 284/2010 exact cum scrie in lege referitor la personalul civil. Din pacate nu am in memorie intr-atatea detalii incat sa va pot informa fara riscul de a gresi. In ceea ce priveste grupa, procesul e lent. Am incercat intai sa dovedim conditiile de munca, motiv pentru care am obtinut examenele anuale de medicina muncii, dupa care va trebui sa ne batem pentru grupe de munca si pentru cei cativa civili care mai sunt. Din pacate va fi vorba de cel putin 1 – 2 ani de zile pana la un rezultat.

  27. ar trebui sa primim si noi rezultatul simularilor pt fiecare functie in parte ,atata timp cit este vorba de viitorul nostru asa ca va rugam sa insistati ca fiecare agent sa primeasca un fluturas cu noul calcul al salariului

  28. Prin aceste taieri de salarii de catre guvernanti nu fac decat sa scoata iarasi lumea in strada ,asa ca toti trebuie sa fim uniti si sa nu lasam ca aceasta lege a salarizari daqta de BOC sa fie pusa in aplicare
    SINDICALISTI UNITATE,UNITATE .

  29. Toate cele spuse despre salarizare sunt adevarate…un alt efect pervers nementionat este ca nu sunt luati in calcul agentii cu studii superioare. Desii in lege este prevazut din cate am inteles coeficientii sunt aceeasi indiferent de studii. Stiti ceva in acest sens?
    Cu respect,

      1. Este adevarat ca acolo unde salariile, dupa noua lege, sint mai mici decit cele anterioare,aceasta lege nu se aplica,in sensul ca agentii vor primi salariile dupa legea veche pina cind salariul minim va fi crescut astfel incit salariul real sa creasca peste cel de acum?Altfel spus ,salariile agentilor vor fi “inghetate” un timp,iar cele ale ofiterilor vor creste,la functiile de conducere mari,dublindu-se?Nu stiu de ce lumea este atit de uimita de aceasta informatie,,ca ,daca retin bine, dvs ati prezentat de acum citiva ani acest posibil prejudiciu pe care l-ar suporta agentii!Retin ca sint 3 factori care au generat aceasta.Cine-i cunoaste?Cine a negociat coeficientii-sindicatele din institutii sau confederatiile?Se poate vorbi de o neputinta (atunci),de o resemnare si de o aminare a efectelor noii legi de salarizare unitara??

        1. Daca legea se aplica asa va fi dezastruos pentru majoritatea agentilor. Da, informatia e veche, nu se mai stepta nimeni ca Guvernul Ponta sa aplice prostiile Guvernului Boc. N-a fost negociere, a fost dictat, iar victimele n-au binevoit sa se apere.

      2. Dincate stiu eu, doar in cazul in care se vor infiinta astfel de posturi… pana acum nimeni nu a avut o astfel de initiativa.

        1. scuze… comentariul era un raspuns pentru postarea dumneavoastra anterioara, legata de posturile de agent cu studii superioare.

        1. agentii cu studii superioare pot merge pana la coeficientul maxim prevazut pentru posturile de agenti sef formatiune – 2,49. Din cate stiu eu, in sistemul penitenciar prin sef formatiune se intelege: SPL, sef escorta, sef schimb, supraveghetor sef si sef grupa interventie.

      3. In lege intr-adevar sunt diferentiatii, insa de la RU spun ca in normele de aplicare ale legii acest lucru nu mai este prevazut, si implicit in aceasta simulare coeficientii sunt identici fara a se lua in considerare daca sunt sau nu agenti cu studii superioare…Intrebati pe cineva de la un penitenciar de la BRU care a completat efectiv aceasta macheta daca am sau nu dreptate…Tare ma tem ca am dreptate !

  30. Domnulle Dumutrascu,
    Aveti un nr .de telefon sau o adresa de email. unde te pot contacta pentru a discuta cu privire la simulari?

  31. Domnule Dumitrascu, cand mai apareti la posturile de televiziune va rog respectuos sa aduceti in discutie si aberatiile prezentate de dumneavoastra si de Max in comentariul anterior pe acest site ,ale acestei legi unitare care e o catastrofa pentru sistemul de siguranta si aparare nationala.Va rog,in perindarile dumneavoastra destul de dese prin posturile de televiziune, sa propuneti producatorilor de emisiuni sa realizeze si o dezbatere televizata cu problemele reale ale lucratorilor de penitenciar si dezbatute frecvent pe acest site.Nu e posibil sa se ajunga ca agentii sa aiba din nou coeficienti de max.2.50 si ofiteri dublu sau triplu chiar.Pai ce s-ar face sistemul fara bietul agent care sta in foisor cate 12 ore uneori fara pauza ,cand la 41 de grade sta in soare, atat la foisoare cat si pe la punctele de lucru ,sa aduca impreuna cu detinutii bani in sistem,cand agentul sta fara dublura cu cate 400-500 de detinuti de nu mai stie incotro s-o apuce ,cand are sute de ore suplimentare neplatite,nerecuperate etc. si ca rasplata legea ii taie din nou salariul mai bine de un sfert si il mareste pe cel al celor care iau salar de pe urma eforturilor acestor amarati de agenti. Reactia sindicatului trebuie sa fie pe masura nesimtirii acelor care au putut sa nascocesca o astfel de lege aberanta care vrea sa trateze unitar toate categoriiile de angajati si bagati toti in aceasi oala.Trebuie actionat si prezentate toate aberatiile acestei legi in mass media ca o masura de a contracara din fasa aplicarea acestei legi in formula actuala.Astfel guvernantii vor trebui sa de-a explicatii si nu le va fi asa de usor in momentul cand lumea deja va stii aberatiile pe care le-au facut cu acesta lege.Poate aduceti in discutie si de ce nu se aproba mai repede statutul politistului de penitenciare.Nu trebuie lasati sa ne puna in fata lucrului implinit adica sa ne trezim ca pe nepusa masa legea se publica in monitorul oficial si intra in aplicare incepand cu o anumita data si nu mai avem ce face.Va rog sa analizati dupa rezultatele simularilor facute situatia salariala a tuturor categoriilor de personal si sa propuneti corectarea tuturor acestor aberatii ale legii de salarizare unitara.Nu ezitati sa faceti toate demersurile necesare si sa solicitati sprijinul membrilor de sindicat atunci cand este nevoie.Indicat ar fi sa stabiliti o stategie comuna de actiuni cu cei din (editat admin) si toate sindicatele din sitemula de aparare.Mult succes!

  32. Chiar daca agentii duc greul in tot sistemul penitenciar romanesc si suntem cam 80% din totalul de angajati ai ANP, conform acestei simulari efectuate realitatea este crunta rau si guvernul acesta se pare ca o va pune in aplicare altefel nu vad rostul acestei estimari.Agentii care au vechime in munca si experienta vor pierde peste 20% din salariu(300-500RON) ,adica o amputare mai rea decat cea efectuata de Boc cu trupa lui iar domnii de la birouri adica ofiterii (carora multi agenti le suplinesc functiile-sef tura,sef sectie,educatori,etc)vor primii in plus la salariu pana la 2000RON-conf.FSANP(aproape inca un salariu de agent).Asta da dreptate si hara bagata din nou intre agenti si ofiteri.Oricum asta e o aberatie care nu poate sa ramana asa si trebuie intervenit imediat pentru a fi remediata aceasta jignire la adresa agentilor.In loc sa le maresti salariul acestora ca o recunoastere a vechimii,performantei acestora in sistem, legea le tai aproape un sfert din salariu si da inca un salariu de agent, la ofiteri.Numai la noi se poate intampla ca astfel de capete luminate sa conceapa o astfel de lege.E foarte clar ca sindicatele nu au voie sa tolereze,sa accepte o astfel de nedreptate si vor prezenta aceste aberatii ale legii Domnului ministru si nu numai,pentru clarificarea si revizuirea acestor aberatii.De aceea sustineam intr-un alt comentariu din urma cu ceva vreme faptul ca sindicatul trebuie sa se lupte si pentru acei subofiteri cu studii superioare in domeniul de activitate ,sa le fie recunoscute si sa fie incadrati ca atare,pentru a nu mai fi aceste aberatii ale unor legi,care ii nenorocesc pe unii si ii ajuta pe altii pe nedrept.

    1. FSANP nu tolereaza taierea barbara a salariilor. Fiti ferm convins ca vom lua atitudine. Ne trebuie sprijinul intregilor lucratori afectati.
      Fiecare lucratori trebuie sa se imbarbateze si sa ne urmeze. Nu va fie teama! LUATI ATITUDINE! Nu mai suntem marionete, nu acceptati calaul
      Multi vom fi o voce care va rasuna.

      1. Bravo,d-le Cosmin!Vom lua atitudine si,in caz ca,Doamne fereste!se va aplica aceasta lege in defavoarea agentilor,vom iesi in strada pana la solutionarea si rezolvarea problemelor!

      2. Vax albina, Cosmine! au mai taiat si PDL-ISTI 25%,drepturi inghetate la nivelul lui 2011, salariul este la nivelul lui 2010! Si….? Chiar nu am auzit nimic! Nici acum nu vom auzi! Au grija guvernantii sa opreasca exodul demonstrantilor spre capitala! Transportatorii sunt ori oamenii lor (a nu se uita de turismul electoral), ori licentele celor care le fac opozitie vor fi ridicate!
        Ceea ce nu imi este clar, in afara de faptul ca exista o diferenta exagerata intre clasele de salarizare, este faptul ca pentru fpss, totul se opreste la 25 de ani vechime!! pai, nu ne vom pensiona la 60? profesorii si alte categorii de bugetari continua sa primeasca clase de salarizare pana la peste 40 ani vechime (profesorii). unui fpss ii ingheata, la minim 45 de ani varsta , drepturile salariale! Compensatiile ulterioare nu au nimic de a face cu aceasta!
        In alta ordine de idei, am stiut impactul legii asupra salariului, inca din 2010! nu s-a luat nicio masura, nu s-a ridicat un deget cu toate ca legislatia de salarizare a fiecarui an de dupa 2010 a invocat 284! ce am sperat, ca se va sari peste ea? era publicata in MO si produce efecte inca de atunci!
        Legea pare sa fie buna, salariul functiei de baza si salariul brut lunar nu par sa fie diminuate, ba chiar marite, chiar daca sunt limitate nivelul sporurilor la 30%.! ce nu se stie si reprezinta impactul negativ al salariului calculat pe 284 fata de cel actual, se refera la acele sume compensatorii care daca vor disparea, in deplin acord cu pastrarea contributiilor la acelasi nivel, vor avea ca rezultat un venit brut diminuat! si toate acestea cu coeficientul 1=600. daca va fi 800, e ok! nu ma intereseaza ca dl ofiter va servi cu 1000-2000 in plus, dar nici eu sa nu fiu “pedepsit” pentru ca am deja 25 de ani in sistem iar cel mai tanar agent e si el deja cu salariul la nivelul celui avut de mine!
        Poate ca nu e asa de negru ….Ponta! Poate isi mai aduce aminte cat a hulit legile salarizarii si a pensionarii unice! Poate isi vor aduce aminte USL-asii ca au promis ca vor repara nedreptatea si ne vor reincadra in legile noastre speciale! Poate! depinde cat de adanc e fundul sacului si cat de mare e gaura din el! Dar, evenimenetele contemporane noua, cu Rosia Montana si multe celelalte, indica ca inca mai coboram in prapastie! O sa vina Ponta sa negocieze cu un “shut de caralii” baricadati in penitenciar sa renunte la protest si sa se intoarca militianul la familie si copilasi? Mira-m-as!

  33. miile de agenti de penitenciare dorm linistiti in continuare, cele cateva zile trecute de la afisarea sondajului pun un diagnostic extrem de ingrijorator asupra lucratorului de penitenciare: frica, lasitatea, indiferenta, o coloana vertebrala inexistenta la unii dintre noi .De unde riscuri pentru MJ ,logo-ul multora dintre angajatii acestui sistem fiind: ” muieti-s posmagii?”Prognozata aplicare a acestei legi- si sa nu uitam ca aceasta este rodul mintilor usl-iste va adanci deja existenta prapastie intre cele doua categorii profesionale: agenti si ofiteri, cu consecintele profesionale de rigoare: preluarea de catre agenti a unor atributii specifice in fisa unui ofiter:ex. activitati subsecvente sefului de sectie care sunt preluate in marea majoritate a cazurilor de catre agentii supraveghetori, agenti care efectueaza prin dzu atributii specifice fisei postului de ofiter de executie cum ar fi: of. instructor paza, ofiter ssm si su, ofier ru, etc.Solutii pasnice nu prea sunt pentru acest caz, nici legea prin esenta ei nu este una pasnica ci dimpotriva declansatoare de conflicte, poate asa s-a si dorit.Un sondaj l-a care au raspuns doar 200 de angajati este edificator pentru ceea ce cred ca se va intampla in continuare ca si riposta celor nedreptatiti: NIMIC!

Comments are closed.