Q: Doua vorbe despre Raportul Corpului de Control al MJ – Penitenciarul Jilava

ControlANP şi, mai nou, MJ nu ratează nici o ocazie de a se face de râs. De data asta chiar sub semnătură, obligând cei 12 000 de angajaţi din subordine să nu se îndoiască vreodată de neprofesionalismul lor. Şi asta la modul urgent pentru că adresa 72210/20.12.2013, DSDRP evident, are boldat pe prima pagina titlul „URGENT”! S-au convocat „de îndată” şedinţe în care vizibil emoţionaţi de importanţa documentului momentul a fost interpretat ca unul istoric. Ne-a stat inima în loc când am auzit concluziile raportului Corpului de control al Ministrului Justiţiei (CCM) în cazul filmării deţinutului Becali şi ne-a tremurat mâna când a trebuit să semnăm de luare la cunoştinţă iar directorilor aproape că le-a intrat frica-n oase. Numai că după ce ne-am mai liniştit un pic, după ce am putut respira normal din nou, după ce am redevenit cerebrali am văzut că documentul de fapt ne face doar să zâmbim.

Practic corpul de control face o analiză scurtă a fenomenului introducerii telefoanelor mobile în Penitenciarul Jilava, după care descrie întreg evenimentul şi unele proceduri, fără a găsi un vinovat clar în afara managmentului ineficient şi a pasivităţii comisiei de disciplină şi a omisiunii acesteia de a sesiza parchetul la descoperirea telefoanelor mobile. În privinţa ultimului aspect, central şi esenţial în raportul de control, lucrurile nu sunt foarte clare pentru că după câte vedem textul articolului 742 din legea 275/2006 este interpretabil. Aceleaşi probleme de interpretare l-au avut şi administraţiile penitenciare dar ANP a intervenit, bineînţeles neoficial, şi a tranşat problema: sunt infracţiuni doar cazurile de încercare de introducere în penitenciar a telefoanelor nu şi cazurile de descoperire asupra ppl în interiorul penitenciarului a acestor bunuri. E absolut jenant cum tace ANP şi nu-şi recunoaşte vina în faţa concluziilor CCM. Nici logica inspectorilor de la minister nu este corectă aceştia ignorând faptul că ppl se pot apăra cu succes în instanţă în faţa acestui articol de lege. Mai mult nu ţin cont de dimensiunea fenomenului deşi amintesc de 2591 de cazuri de sesizare a organelor judiciare în astfel de cazuri, dar şi aici cifra este interpretată greşit şi oferită greşit de către Anp. În cele 2591 de cazuri intră şi tentativele de introducere a acestor bunuri de către familiile ppl la vizită dar şi de către colaboratori, culte sau chiar personal propriu. Ar fi mai bine să-şi imagineze ce ar însemna adaugarea a încă 10 000 de cauze anual pe aceeaşi problemă parchetelor dar şi penitenciarelor… Ar trebui să mai angajăm personal.

Altă mare problemă în viziunea CCM este durata cercetării disciplinare care, deşi nu are termene, lucru recunoscut de către inspectori, ar fi durat enorm de mult. Aproximativ o lună de zile este un termen destul rezonabil cel puţin în raport cu termenul raportului de control început la 30 august şi semnat de ministru la 10 decembrie.

Concluziile nu pot fi deloc optimiste în cele 10 pagini de neprofesionalism, de interpretare greşită a legii, de tăcere jenantă, de neasumare a unor decizii şi de minciună faţă de publicul larg, la a cărui presiune şi pentru care a fost întocmit raportul. Pentru că nu există vinovaţi, corpul de control al ministrului propune sesizarea in rem a Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti faţă de personalul Penitenciarului Jilava „conducere, membrii comisiei de disciplină şi alţi funcţionari”… Adică dacă ei nu au găsit vinovaţi poate găseşte parchetul.

Sent by Q via cosmin.dorobantu@fsanp.ro

Advertisements

27 Replies to “Q: Doua vorbe despre Raportul Corpului de Control al MJ – Penitenciarul Jilava”

    1. Problema nu este ca nu am putea sa discutam pe statut,ci faptul ca daca in componenta grupului de lucru nu ai factori de decizie din ANP nu ai siguranta ca ce discuti va trece. Ori prioritar acum pentru ANP este punerea in vigoare a legii mai favorabile, la 1 februarie 2014. Desi am dubii ca se va intampla.

  1. un banc si nu prea.
    in viziunea diferitelor organe si organisme de control care nu vad cauza ci doar “pensula cu albastru de metilen”

    “- De ce suferi tinere?
    – Hemoroizi, sa traiti!
    – Cunosti tratamentul ?
    – Pensula cu albastru de metilen, sa traiti!
    – Ai vreo dorinta?
    – Mancarea e putina…
    – Scrie sergent: portie dubla si mai satioasa!
    La alt pat:
    – De ce suferi tinere?
    – Hemoroizi, sa traiti!
    – Cunosti tratamentul ?
    – Pensula cu albastru de metilen, sa traiti!
    – Ai vreo dorinta?
    – Mi-e dor de acasa.
    – Scrie sergent: doua saptamani concediu in tara !
    Si tot asa urmeaza inca vreo cativa pacienti, bolnavi de hemoroizi.
    Intr-un colt al salonului statea unul pricajit, vai de mama lui:
    – De ce suferi tinere?
    – Amigdalita, sa traiti!
    – Cunosti tratamentul ?
    – Pensula cu albastru de metilen, sa traiti!
    – Ai vreo dorinta?
    – Sa ne mai dea o pensula, ca avem numai una”

    1. De fapt cel cu amigdalita isi dorea sa fie si el odata primul cand vine asistenta dimineata la ….pensulat!!!

  2. Vreme trece, vreme vine,
    Toate-s vechi şi nouă toate;
    Ce e rău şi ce e bine
    Tu te-ntreabă şi socoate;
    Nu spera şi nu ai teamă,
    Ce e val ca valul trece;
    De te-ndeamnă, de te cheamă,
    Tu rămâi la toate rece…… spunea poetul.

    Se schimba generatii dar din pacate nu se schimba mentalitati.Terminam in 10 ani scoli cate nu au facut parintii nostri intr-o viata dar folosim tot limba de lemn. Continuam sa dam cu var daca vine sefu in control. Daca e situatie de urgenta instituim tabela ABC. Ne inflamam punctual si pentru cauze marunte si suntem muti la drame si tragedii. Folosim ca panaceu universal de rezolvare a oricarei probleme PLANUL DE MASURI. Unele Comisii constata cu stupoare ca alte Comisii nu au constatat si dispun infiintarea unor Comisii superioare care sa afle de ce Comisiile care nu au constatat au avut nevoie de alte Comisii care sa constate ca nu au constatat. Prin puscarii infractorii comit infractiuni. Puscariile se dezvolta. Au propriul lor judecator, urmeaza sa aiba si propriul politist delegat, propriul procuror si de ce nu, o puscarie mai puscarie in care infractorii care comit infractiuni in puscarie sa fie inchisi. Nu e chiar asa greu, trebuie doar sa mai facem un Paln.
    Nici nu mai stiu unde voiam sa ajung cu discursul. Dar nu-i nimic. Si la serviciu e la fel. Nimeni nu stie unde vrea sa ajunga. Nu cred ca mai exista simplitatea de a judeca binele si raul, albul si negrul, ziua si noaptea. Am evoluat, totul e mai complex si binele care e bine pentru mine si ai mei e rau pentru ai lor si trebuie pedepsit. Si raul care e facut de ai lor nu e chiar rau, ba poate ca e chiar bine dar nu am ales eu locul potrivit ca sa-l judec.
    Avem legi pe care nu apucam sa le aplicam si pe care le schimbam cu altele pe care le vom trata la fel. Dar cine mai are nevoie de legi atunci cand avem Planuri?
    Traim o noapte continua, a mintii, a luciditatii, a curajului si a demnitatii.
    Si din pacate, sau poate ca din fericire, suntem singurii care ne putem programa desteptatorul sa ne anunte dimineata.
    Si ce poate fi mai frumos decat momentul in care vom putea spune cu totii raspicat si mai ales convinsi BUNA DIMINEATA!

  3. http://m.youtube.com/watch?v=3lKwkn6JT74

    Aceeasi scena dar alti actori.
    Adevarul este ca scene precum cea de la Neamt putem vedea in toate institutiile statului.
    Cei ce trebuie sa aplice legea sunt timorati si neprofesionisti de multe ori.
    Cauzele sunt multiple, se pare ca pendulam intre extreme, de la vremurile de trista amintire cand “hotul” era calcat pe cap am ajuns ca autoritatea celor ce trebuie sa aplice legea e pur si simplu terfelita.
    Ar trebui sa incercam sa ne gasim echilibrul si sa devenim profesionisti.

      1. De-am avea si in Romania legea de pertea noastra, ce bine ar fi! Curajul nu ne lipseste dar SUNTEM LEGATI DE MAINI!

        1. Legea o avem de partea noastra daca o stim. Tocmai de aceea incurajez ca fiecare angajat al sistemului penitenciar sa se puna la punct cu legislatia in domeniu. Doar ignoranta ne face slabi.

        2. Ce de schimbari pe la Galati,ma intreb ;; toata lumea multumita?Care-i treaba Cornele,nu stii sa te impui, nu ai niciun cuvant de spus in fata colegilor care nu vor sa lucreze 12 ore ,gen Istvan,Dumitru Marian (alias BEN) care a disparut de pe aici,Proca si multi altii? Halal Dap! AI sa ajungi tu sa sa-i inlocuiesti…………….

          9

      2. Nu stiu daca cel cu Ferrari sau cea din Neamt sunt sau nu scursuri.
        Pot fi oameni onorabili, bogatia nu e condamnabila.
        Ideea este ca totul e ok daca te supui autoritatii, indiferent daca ai Ferrari sau Dacia.
        Si cei investiti cu exercitiul autoritatii publice pot comite abuzuri, cel nedreptatit se poate adresa instantei de judecata in acest caz.
        Altfel, avem circ iar autoritatea devine o gluma proasta…

        1. Adevarul ca politistul ala s-a lovit singur si voluntar de masina sau masina a fost miscata de o forta divina.

          1. NU acesta a fost mesajul pe care am vrut sa vi-l transmit. Politistul a actionat cam teatral, e adevarat, dar trebuie sa tineti cont ca acea cocota cu Porche a fost consilier judetean. O fi avut si el motivele lui de a actionat asa.

          2. Pai daca toate (editat admin) cu pretentii isi cumpara locul prin partide.Avem consilieri de genul asta sau presedinti de consilii de genul Nicusor de la CT care dormea beat mort in masina la semafor.

        2. Ideea că nu toți posesorii de averi sunt onorabili și mă îndoiesc că țoapa posesoare de Porsche Cayenne (cică și ocupanta unui post de consilieră la primărie, pe probleme de flotări în buze, probabil) și cu un vocabular și comportament de femeie care se duce la produs cu copilul de mână, ar putea justifica suma dată pe bolid.

          La noi avem crăieți, țărani cu Maserati, țoape oligofrene care profită de o legislație permisivă.

          Rușii sunt mai fermi în acțiune:

      1. Credeti ca puteti sa va impuneti un ritm mai alert privind statul sau ne facem ca vrem sa il schimbam.

  4. Aceasta este politica pe care se marseaza azi, se cere tot timpul sa ne acoperim cu hartii. Zice-se ca este criza, dar noi consumam cate un top de hartie pentru a face o mie si una de sesizari pe la parchet pentru orice stift de telefon gasit prin curtea temnitei ! Mai mare rasul, am ajuns sa scriem mai ceva ca secretarele, in loc sa ne facem meseria si sa cunoastem starea de spirit din rândul detinutilor si sa ne ocupam efectiv de paza, supravegherea, escortarea, reintegrarea acestor oameni ! Dar, nu, noi scriem hartii tampite precum dobitocii ! Treziti-va oameni buni din MJ, ANP, reveniti cu picioarele pe pamant si ganditi-va ce inseamna cu adevarat munca de puscarie !

  5. Interesant!!!!!!Mai sesizam sau nu parchetul cand gasim telefoane la detinuti? Ca noua nu ne-a spus nimeni.Umplem parchetle si politia cu AN-uri. Poate directorul ar trebui sa ne anunte si pe noi ca a primit dispozitii sa nu mai sesizam parechetul

    1. Dupa concluziile corpului de control MJ, nu numai Jilava dar toate comisiile din penitenciare trebuie sa tremure si sunt culpabili de savarsirea infractiunii de omisiune a sesizarii organelor judiciare in cazul savarsirii unor infractiuni! Nu conteaza ca telefoanele au fost gasite aiurea sau asupra unui detinut care poate proba ca nu a iesit de 5 ani in afara penitenciarului… Toate sunt infractiuni! Sesizati parchetele altfel aveti de-a face cu rigorile legii! Blocati-i cu hartii si cu cauze penale de la parchete, judecatorii pana la CEDO! Asta vrea ministerul, cu asta e de acord Anpul si ne pune sa luam la cunostinta sub semnatura… Incredibil…

Comments are closed.