V: El Jiji

El JijiM-am tot întrebat de ce nu i se aprobase lui Becali transferul la Poarta Albă și mă gândeam, în prostia mea, că „uite, dom`le se poate”. Că onor anepeul nu-i satisface toanele unui vip și că a învățat ceva din lecțiile recente.

Recunosc că m-am înșelat, că totul nu a fost decât o tergiversare, mascată în dorința de a muta tunurile mediatice de la București la Constanța. Ce a urmat știm cu toții, ciobanul ex-europarlamentar este beneficiarul  – conform celor pe care chiar el le-a declarat, c-ar fi tratat ca un prinț – unei detenții de factură semi-privată la Poarta Albă, la secția Valu lui Traian.

O mutare neinspirată a anepeului, făcută din dorința disperată de a arăta că se reușește gestionarea vip-ului în chestiune. Ironic sau pur și simplu prostește, l-au mutat pe Jiji exact în locul unde ar avea cel mai mult de câștigat: o zonă cu o minoritate macedoneană bine înfiptă în justiția locală (unde poate contesta liniștit orice hotărâre a comisiei de disciplină, sau a comisiilor de tot felul), unde are un naș academician și unde ar putea lucra atunci când starea de sănătate  îi va permite.

Dacă va fi așa, vom asista la un nou tip de detenția alternativă, un mod de a face pușcărie la fără frecvență, pe la cunoscuți sau prieteni? Putem vorbi de un eventual conflict de interese, mascat printr-un contract încheiat de un cunoscut cu penitenciarul unde se află cel mai mediatizat deținut, făcut să fie în beneficiul rubedeniei prin alianță?

Asistăm la o dramoletă dospită artificial în culoarele media până la dimensiunea nesimțită a unui memorial al durerii becaliene, unde agresivitatea slugilor cu simbrie avocățească sau jurnalistică deplâng televizat pe durata a 4-5 ore pe zi, o durere mai veche a latifundiarului de Pipera, anume aceea de a obține sub presiune mediatică zilele de învoire și un regim preferențial.

La asta se rezumă de fapt dreptul la liberă informare a publicului? La a obține un rating din emisiuni cu pseudovedete care deapănă povești de alcov și pușcăriași cu statut de vip?

Ce se uită întotdeauna este că justiția s-a pronunțat în dosarul schimburilor ilegale de terenuri, stabilind că este vorba despre fraudarea statului român cu aproximativ 900.000 $, fapt pe care niciunul dintre apărătorii de profesie becalieni nu-l aprofundează și nici nu lămuresc omul de rând că orice țeapă adusă statului se reflectă în prețuri, inflație.

Fiecare plătitor de impozite va trebui, în consecință, să bage mâna în buzunar și să plătească furtișagurile altora. Și că pomenile becaliene nu-l fac un cetățean mai bun și nu-l pun pe o treaptă mai sus pe scara reabilitării.

Și nu știu de ce, dar am impresia că ceva nu se leagă în acest talmeș-balmeș mediatic axat pe execuționalul-penal becalian. Pentru că scopul vip-ului se pare că a fost atins, sau este pe punctul de a fi fost satisfăcut: a fost transferat acolo unde a dorit, a fost trecut la regim deschis, sancțiunea disciplinară desființată în justiție, nașul academician a încheiat un contract care-l are ca obiect ca potențial beneficiar, iar la orizont mijește o întrerupere a executării pedepsei dacă nu-i iese pasența cu munca la prieteni.

Asta mă duce cu gândul că toate astea nu fac altceva decât să pregătească terenul pentru noua lege de executare a pedepselor  – 254/2013 – mult prea permisivă și deschizătoare de noi orizonturi și oportunități de tratament preferențial pentru deținuții cu dare de mână, protecție politică și (sau) sprijin mediatic.

Ceea ce este absolut jignitor față de marea majoritate a cetățenilor care se zbat în sărăcie cruntă și trăiesc la limita subzistenței. Ca să nu mai vorbesc de bătaia de joc la adresa angajaților care știu mai bine ca oricine altcineva că realitatea din sistem e alta față de cea care se vede la televizor.

Înțeleg că face parte din categoria celor cărora li se asigură protecție, dar nu e cumva mai mult decât protecție?

by V via cosmin.dorobantu@fsanp.ro

136 Comments

  1. ESTI CEEA CE VEZI!
    “Da, chiar aşa! Tot ceea ce vezi încearcă să-ţi arate cine eşti cu adevărat, ca o oglindă. Această teorie nu e uşor de acceptat. Deşi nu e complicată, e dificil de pus în practică fiindcă orgoliul nostru se simte profund lezat, mai ales dacă ceea ce observăm ne deranjează. Şi chiar atunci când admirăm pe cineva, uneori e greu să acceptăm că nu suntem o persoană atât de deosebită, că suntem într-adevăr imaginea celui pe care-l privim.
    Ce vezi în jurul tău? Cum îi vezi pe oamenii alături de care trăieşti? Cum îi vezi pe cei cu care lucrezi? Cum îi vezi pe oameni în general, pe stradă sau la cumpărături?
    Tot ceea ce priveşti te reflectă pe tine. Dacă ai folosi această teorie a oglinzii măcar câteva momente în fiecare zi, în viaţa ta s-ar produce o schimbare importantă. ”

    Lise Bourbeau

  2. Mai,RED-dog,daca tot ai inceput sa te erijezi in mare viitor lider de sindicat,poate ne povestesti,cum erai tu mare sef punct de lucru,pus de varu-tu Dinca la Hotel Flamingo.Ia povesteste cum te-a inaintat la exceptional ptr.ca te lingeau cainii maidanezi pe bot cand amenajai plaja, de te carau liberii in carca.Sau mai spune de cate ori te-a prins Enache ,baut in post,de-ai fugit de la plutonul lui.Sincer ,cred ca tu nu ai nicio o vina,dar cred ca miroase a manevra din partea lui varu-tu Dinca,sa te puna mare lider.Ramai mai bine dinamovist,nu intra in jocurile lui Varu-tu DINCA.

    • @ itsy-bitsy
      Iar au intrar micutii in alarma… 🙂
      Nu ma erijez in nimic si nici nu mi-am propus sa fiu lider de sindicat.
      Acum ce sa zic, doar nu m-oi apuca sa raspund tuturor maidanezilor de la Flamingo sau de oriunde altundeva.
      Vezi ca ai lins pe altcineva si ma confunzi…
      Nu am fugit de nicaieri mai micutule si nici nu fac jocurile nimanui, dar tu poti construi cate scenarii vrei.
      Vezi ca daca iti miroase ceva urat e foarte probabil de la tine.
      Eu deocamdata mi-am dat numele, iar tu ramai un biet maidanez care linge cine stie ce posterioare si apoi se mira ca ii miroase urat…

  3. @reddog, alte reflectii:
    Florin Mitroi, reales primar la Valu lui Traian deţine:
    – un teren intravilan în Valu lui Traian, 700 metri pătraţi, anul 1990, cote-părţi deţinute prin cumpărare şi moştenire – 5/8 Florin Mitroi, 3/16 Emanuel Mitroi, 3/16 Andreea Mitroi;
    – un teren intravilan în Valu lui Traian, 1,75 ha, anul 2000, cote-părţi deţinute prin cumpărare şi moştenire – 5/8 Florin Mitroi, 3/16 Emanuel Mitroi, 3/16 Andreea Mitroi;
    – un teren agricol, 5.612 metri pătraţi, anul 2009, cote-părţi deţinute prin cumpărare şi moştenire – 5/8 Florin Mitroi, 3/16 Emanuel Mitroi, 3/16 Andreea Mitroi;
    – o casă de locuit, 300 metri pătraţi, anul 1992, cote-părţi deţinute prin construire şi moştenire – 5/8 Florin Mitroi, 3/16 Emanuel Mitroi, 3/16 Andreea Mitroi;
    – un spaţiu comercial/de producţie, 2.500 metri pătraţi, anul 2001, cote-părţi deţinute prin construire şi moştenire – 5/8 Florin Mitroi, 3/16 Emanuel Mitroi, 3/16 Andreea Mitroi;
    – un autoturism Toyota, an fabricaţie 1994;
    – un motociclu ATV, Bombardier, an fabricaţie 2009;
    – acţiuni sau părţi sociale în SC Andra International în cuantum de 100.000 lei, cote de participare – 62,%% Florin Mitroi, 18,7% Emanuel Mitroi, 18,8% Andreea Mitroi;
    – venit anual primar, Primăria Valu lui Traian, 24.458 lei;
    – fiica Mitroi Andreea, venit anual încasat de pe urma pensiei de urmaş, 4.200 lei;
    – fiul Emanuel Mitroi, administrator SC Andra International SRL, venit anual 13.567 lei;
    95
    Top 100 proprietari de teren agricol din România

    SC ANDRA INTERNATIONAL SRL
    2914.72 ha
    CT
    96
    FIRSTFARMS AGRO EAST SRL
    2914.56 ha
    BR
    97
    SC.ISOLDE FARMS.SRL
    2914.18
    DJ
    98
    SC AGROZOOTEHNICA ADUNATII COPACENI
    2903.82
    GR
    99
    SA CEREANIM SMEENI
    2900.95
    BZ
    100
    SC ZEVO AGRICOLA SRL
    2864.65
    BH
    Sursa: APIA – date pe 2010
    http://www.totalfirme.com/354199/ANDRA_INTERNATIONAL_SRL
    http://www.valu-lui-traian.ro/administratie/primar.html
    – conform adresei nr. 66502//DEA/19.11.2013. S.C. ANDRA INTERNATIONAL. s.r.l. Constanta al carui administrator este fiul primarului din Valu-lui- Traian a castigat licitatia pentru inchiriere chiosc detinuti atat la penitenciarul Poarta Alba, spitalul Penitenciar Poarta -Alba si sectia exterioara Valu-lui- Traian cu ”incredibila” suma de 1.600 lei/mp/luna la penitenciar , de unde cumpara si detinutii de la spital si 600 de lei/mp/luna la sectia exterioara Valu-lui- Traian.
    – in viitorul apropiat va vom comunica si totalul vanzarilor prin acest chiosc doar pentru o luna de zile.Va puteti inchipui suma??
    E’ de bine asta , domnule director DINCA GELU DANUT?
    in curand , din ciclul ” reflexii de penitenciar”, veti primi alte informatii interzise cardiacilor! In topul firmelor care au inchiriat spatii de vanzare/ chiosc produse alimentare in penitenciare , s.c. ANDRA INTERNATIONAL sr.l. este pe locul 1.

        • corect raspuns,dar la Poarta Alba zici ca e 1600 lei/mp iar la Braila dai valoarea 24000.Corect dar daca aveti o sala de sport inchiriata???

        • Dar cand moderati tot felul de acuzatii…….nu mai sunt ironii…….va amintesc ca sindicatul apara drepturie membrilor daca au fost afectate…….nu fac cercetari……..ca nu sunteti organe de cercetare……..

          • Plecand de la unul din principiile care definesc sindicalismul, si anume LEGALITATEA, dragul meu Toni Grecu, luati aminte ca organizatiile sindicale ar trebui sa actioneze in vederea respectarii legii, indiferent de numele, functia persoanei care incalca norma de drept.
            De principiul asta ar trebui sa uzati si dvs, daca ati da dovada de spirit civic. Nu suntem organe de cercetare, dar nici dvs nu sunteti organ de aparare.

          • @Toni Grecu: avertizor de integritate poate fi orice persoana fizica sau juridica – cititi legea!va reamintesc ca banii incasati de penitenciar pe inchirierea spatiilor comerciale se incadreaza la – venituri proprii- de unde pot fi redirectionati in imbunatatirea conditiilor de munca ale angajatilor! acum vedeti legatura de cauzalitate? noi nu acuzam , noi radiografiem anumite sincope in rentabilizarea capitolului – venituri proprii.

    • Bun!
      Imi.adresati mie aceste reflectii?
      Nu de alta dar n-am inteles sensul citarii mele acolo.
      Acest Mitroi e foarte cunoscut in zona, nu m-a interesat sa-i inventariez averea dar, probabil, e real ce spuneti.
      In orice caz, e foarte bogat, iar averea si-a facut-o dupa ce a intrat in politica, asta fara dubii.

    • Eu chiar nu inteleg ce acuzati aici ca primarul este foarte bogat si a inchiriat in urma unei licitatii spatiul de la Penitenciar??Directorul nu este in comisia de licitatie,iar daca a dat suma cea mai mare a castigat,eu am fost in asemenea licitatii si procedura ANP impune ca unica si de baza conditie doar pretul de chirie/mp,nu-i mai intereseaza ca produsele vor fi scumpe,de proasta calitate etc,de exemplu la aparatul minune de cafea doar pretul chiriei conteaza,la chisoc asemenea si se da o comisie de monitorizare preturi care sa faca ce ?? daca constata ca sunt preturile mari,informeaza directorul si ii transmit in scris sa reduca preturile iar patronul se sterge efectiv cu ea la fund.Cred ca exagerati,nu sunt de la poarta alba si nici nu-l cunosc pe dinca sau altul,dar pe acest blog chiar acuzati gratuit de diferite nereguli inchipuite sau nu si rezultatul nu este decat delatiunea.Cu parere de rau dar acolo nu cred ca s-au inghesuit agentii economici (au fost 10 la licitatie?? ma indoiesc).

      • E normal să nu pricepi anumite lucruri, poate te-ai lămuri dacă ai lucra aici. Reproduc unul din comentariile postate la articolul referitor la dialogul social, poate îl vei găsi lămuritor:

        scrisoare deschisa adresata d-lui Dinca si d-lui Mate
        JANUARY 30, 2014 AT 6:19 PM
        Stimata conducere a Penitenciarului Poarta-Alba,suntem mai multe cadre care ne folosim de acest site,intrucat actualul sindicat.pe romaneste este varza la noi in unitate,sincer fara niciun atac la persoana,va adresam in spiritul unui dialog civilizat rugamintea de a analiza unele propuneri ,credem noi constructive si din partea celor care muncim in mijlocul detinutilor.In primul dorim sprijinul efectiv al ofiterilor pe sectii,nu ceva de genul ofiterului Vintila sau Banuta,care nu cunosc decat legislatia privind comisia de disciplina,iar cand le ceri sprijinul,pun mana pe telefon sa-l sune pe Mate.D-le Mate,daca tot v-ati erijat in fata lui Dinca ca veti starpii coruptia,va dam un pont.Nu ne mai schimbati in fiecare seara sectiile,ptr.ca ajungem sa nu mai cunoastem deloc starea de spirit ,fiecare dintre noi avem sifoanele noastre,dar d-voastra cunoasteti ca aproximativ 80% din telefoane intra prin magazinul unitatii si prin angajatii sectorului vizita care nu sunt supusi absolut niciunui control,vezi cazul de la magazinul detinutilor de la Valu.Asa ca INCERCATI sa mai rotiti si cadrele de la vizita,dar nu sotia ta,cu sotia lui Ailincai sau sotia lui Posirca cu sotia lui Bejenariu.Nu credeti D-le Dinca ca la sectorul vizite atat la Valul lui Traian cat si la Poarta Alba,sunt toti in famile,ofiteri cu functii de conducere si sotiile acestora?Cum doamne iarta-ma,poate Scriosteanu,sa poata sa-i faca control la marfa ,lui cumnatusu,fiul primarului.Bate la ochii,prea mare coruptia…..

  4. Reflectii…
    As vrea sa va spun parerea mea despre dl. Bejan, fost director la Poarta Alba, actual DG in ANP.
    Cei care il critica probabil au motive sa o faca, personal nu fac parte din nicio “gasca de puscarie” si nu am niciun interes sa-i ridic, chipurile, osanale, cum zicea anul trecut @sylvia (fata aia care stia cum imi miroare respiratia zi si noapte… 🙂
    Asadar, tanarul ofiter Bejan (probabil avea 35-36 ani) este numit director la Poarta Alba in 2002 pentru a sparge gastile.
    Pentru cei care nu stiu, venise din afara acestui penitenciar, nu activa aici, probabil asta a fost si motivul pentru care a fost numit aici.
    Sunt discutabile deciziile sale de promovare a unora?
    Probabil da, in opinia unora.
    Ce ar fi putut sa faca, sa-i promoveze tot pe cei imbatriniti in rele?
    A promovat tineri ofiteri, fiind probabil neinspirat in unele cazuri.
    Personal nu il suspectez de rea vointa cu toate ca probabil are pacatele lui.
    Nu intotdeauna iti ies lucrurile chiar daca esti bine intentionat.
    Am vazut ca s-a implicat serios in conducerea acestui penitenciar, o buna perioada locuind chiar la penitenciar ( chiar si noaptea putea fi auzit vorbind la statie cu cei din schimbul operativ )
    Personal nu cred ca peste tot cei din conducerea penitenciarelor constituie un corp unitar.
    Lupta pentru putere exista si intre ei si cu un popor lipsit de vlaga uneori se face justitie pentru ca hienele se mananca intre ele..
    Am vazut ca Bejan ar fi acuzat ca e mason.
    Nu suntare expert in masonerie dar am mari dubii ca acest Club Rottary poate fi incadrat ij randul lojelor masonice.
    Chiar de-ar fi asa, care ar fi problema?
    Masoni au fost si Al.I. Cuza, Kogalniceanu, Nicolae Balcescu si foarte multi alti romani care au ramas in constiinta acestui neam.
    Am tinut sa spun toate astea pentru ca nu tin sa intru in clubul celor care ii injura pe toti ( or fi masoni si astia? 🙂
    Ofiteri valorosi mai sunt in sistem, as putea numi cativa si de la Valu lui Traian dar nu o fac pentru ca s-ar putea interpreta ca vreau sa “perii” pe cineva…si chiar nu e cazul.

    • Bejan, nu este fostul director de la P Alba care ameninta agentul cu destituirea din sistem de fata cu hotu ? Nu el este directorul care a interzis supraveghetorilor sa mearga in sectorul administrativ pe motiv ca put a hot ? Daca aveai de semnat o hartie trebuia sa o dai sefului de tura, tu, palmasul, erai un paria. Ce face politica dintr-un simplu educator, urmariti cariera profesionala a acestui om si veti vedea de cate ori a fost PSD-ul, acum USL-ul la putere, hop si el la Bucuresti, la CIOLAN.

  5. Buna ziua!
    Se poate observa ca unii din cei atacati pe acest site vorbesc de frustrari si lipsa probelor.
    Nu contest ca sunt si unii rau voitori dar in mare parte acuzatiile sunt reale.
    Ca si in cazul guvernarii Romaniei, si asta nu numai in cazul actualei guvernari, se vede cat de onesti si performanti sunt conducatorii.
    Romanii ii acuza pe guvernanti ca sunt nemernici ( aici sindicalistul ar putea cere probe, pai ce facem, se fac afirmatii fara probe) si asta pe buna dreptate…
    Proba este strarea dezastruoasa a tarii in general si a penitenciarelor in particular…
    De ce sunt vehiculate cu obstinenta numele unor persoane?
    Chiar asa, doar din rautatea unora?
    Se tot vorbeste de conditiile de munca ( la Valu lui Traian inca se sta pe perimetru 13 ore, dar se iese la munca pentru a se lauda unii cu mari succese)
    Siguranta locului de detinere probabil nu e importanta, ca si sanatatea angajatilor dealtfel.
    Se ajunge uneori la gesturi radicale si poate si la unele exagerari din cauza lipsei unei comunicari reale.
    In rest numai de bine, Adrian Nastase si cei de teapa lui plang ca sunt victime, ca si unii dintre cei mentionati pe aici, problema ar fi asadar la acest popor rau si barfitor care ii acuza pe nedrept pe baietii astia…

    • Cu siguranță că percepția omului de rând e diferită față de cea a factorilor de decizie. La fel stă și poziția executantului vs,. manageriatul mai mult sau mai puțin abuziv, mai mult sau mai puțin obedient. Cele semnalate de dvs. d-le reddog le resimt majoritatea cetățenilor în general (ca să vă parafrazez) și majoritatea angajaților în special.

      Aveți dreptate. Nici măcar nu trebuiesc probe, nivelul de trai vorbește de la sine. Sărăcia majorității populației este invers proporțională cu acumularea de valori nemuncite de către îmbogățiții și profitorii postdecembriști.

      • Personal nu am nimic impotriva celor ce sunt bogati, ii apreciez pe cei care prin idei, perseverenta si doza de risc necesara ajung sa aiba bani.
        Problema ar fi fi cu unii din bugetarii cu functii mari care fac avere datorita acestor functii.
        Dar, problema nu este nu doar la ei, si hotii actioneaza doar cand e loc….
        Loc e destul in Romania, cu un popor lipsit de vlaga ( barometrul il constituie studentimea)
        In orice tara studentimea protesteaza, pentru ca atunci ai idealuri si simti ca poti rasturna muntii…
        Avem studentime?
        Tatal meu Andrei Oprea, cel mai mare om din aceasta lume, pentru ca a fost tatal meu, a fost subofiter la penitenciare, mi-a spus ca oamenii se judeca dupa fapte nu dupa grade.
        In anii 70-80 am stat la Peninsula, unde era penitenciarul.
        La inceputul anilor ’80 s-au dat apartamente cadrelor in Constanta.
        Intr-o zi comandantul penitenciarului, un anume colonel Gurlui, l-a chemat pe tata si i-a spus: Bai Andrei ,tie o sa-ti dea apartament americanii.
        Nu stiu exact motivele, tata a fost un om onest, isi facea serviciul, doar ca nu era membru de partid.
        Nu ca ar fi fost mare anticomunist, ii spunea mamei ( auzeam si noi, chiar daca vorbea ferit doar cu mama) ca nu vrea sa piarda timpul la sedintele alea de partid, mai bine sta acasa cu familia.
        Pana la urma a primit apartament dar cu doua camere in loc de trei, asa cum ar fi trebuit pentru o familie cu doi copii ( fata si baiat)
        In fine, astea sunt amanunte ale unor timpuri de trista amintire.
        Partea trista ar fi ca astfel de “colonei”, unii caporali sub acoperire avem si astazi in sistemul penitenciar.
        Personal ii consider niste oameni tristi pe indivizii astia…
        Doar lipsa de reactie ii face sa se creada mari, nici nu stiti ce mici pot deveni…

        • Draga Reddog, oamenii din acea perioada de” trista amintire”, cum ii zici tu, eu i-am cunoscut si pot sa spun ca erau adevarati profesionisti de la care eu am avut ce invata de am rezistat atatia ani in sistem.Poate il cunosc si pe tatal tau.
          Mie mi-a ramas o amintire frumoasa despre acesti oameni.Erau adevarati colegi, erau foarte uniti, foarte omenosi, respectosi si nu in ultimul rand CINSTITI .
          Pe vremea lor detinutul era “cetatene detinut” si statea la 2 m distanta, nu ca astazi cand stiti mai bine ca mine cum este…….
          L-am cunoscut si pe Gurlui. Poate nu a fost corect cu tatal tau , dar pentru mine a fost un adevarat comandant. De la el mi-a ramas expresia” CU HOTUL SA NU TE COMBINI CA DACA TE-A PRINS DE DEGETUL MIC ITI IA TOATA MANA”.
          Ma sperie ce vad azi in penitenciar si ma ingrazesc cand citesc ce scrieti voi aici. Da, trebuie facut ceva daca vreti sa fiti, in viitor , respectati si ascultati de “cetateanul detinut” altfel o sa va controleze el pe voi.

          • @un coleg
            Va salut!
            Vrand-nevrand v-am trezit amintiri, nu-i asa? 🙂
            Si eu i-am cunoscut pe multi din acei oameni, copil fiind.
            Multi probabil nu mai sunt printre noi.
            Dumnezeu Sa-i Ierte!
            Da, era rigoare si disciplina dar si un soi de teroare.
            Personal nu regret acele timpuri, libertatea este lucrul cel mai important.
            Ca traim in libertate si totusi sunt reale probleme in societate ar fi alta discutie.
            Asta pentru ca societatea nu are reactie.
            E normal sa va ingrozeasca lucrurile de acum, asa e in toate institutiiele romanesti ( poate cu putine exemple)
            Nu stiu cat de onest si mare comandant a fost colonelul Gurlui, este opinia dumneavoastra, si nu va acuz de rea credinta, pentru ca nu va cunosc si nu-mi permit sa va judec.
            Totusi, daca as fi rautacios as spune ca si unii lupi in blana de oaie din zilele noastre dau sfaturi gen ” degetul si hotul” si ei baga mana pana la cot…

            Daca sunteti interesat sa revedeti anumite nume din acea perioada va recomand : http://www.comunism.ro/tortionari/cheie.html

            Cautati un penitenciar anume ( Peninsula, Poarta Alba etc si ii veti descoperi pe unii din oamenii aia cinstiti…
            multi dintre ei dand sfaturi pretioase…
            Veti vedea ca nemernicii nu au un grad anume, gasim de la sergenti pana la colonei.

  6. D-le Adkins inteleg ca sunteti “fan” Seneca, dar nu uitati cum a sfarsit acesta….
    Adica toata viata lui (si inca doua milenii dupa…) a dat sfaturi ,dar si-a taiat venele ,asa ca …unii dintre ..asistatii nostri!!
    P.S.
    La ce “capitol” ati ajuns ??

    • @ son of rain
      Daca ati inteles, de ce va obositi sa ma intrebati?Viata este o pilda.Fiecare ce isi alege.

      • Mister Adkins,dincolo de idei si eu apreciez ca sinteti prea insistent cu citarea d-lui Seneca! Niste cugetari de-ale dvs,nu aveti?Ceva ptr vremurile noastre…e ca si cind ai cinta simfonii unui rapper…! Eu recunosc ca d-l Seneca e prea ermetic ptr mine…..

        • Mister Adkins,nu-i asa ca dupa viscol vine si vremea buna? Sau dupa caldura vine gerul? sau dupa iarna vine primavara?sau dupa luni vine marti? Ei, ce zici,sint filozof?

      • D-le Adkins inteleg si respect “aplecarea” dvs pentru invataturile lui Seneca….
        Mi-e neclar insa, ce urmariti :):)
        Foamea poate fi indurata cu …stoicism,in nici un caz setea!!!.mai ales in zona dvs!!

    • Seneca e modelul ideal de filozof pentru beneficiarii postdecembrişti:
      cămătar, putred de bogat, predica stoicismul…pentru alţii! Implicat în complotul nepotului Lucanus împotriva lui Nero, a avut prima dilemă existenţială reală: să-şi taie venele sau să le lase lungi?

  7. ce s-a discutat astazi in comisia mixta in legatura cu statutul si ghidul carierei domnule Dorobantu? multumesc

  8. Iata ce spune Tepes, latraul de serviciu de la sindicatul galben ”
    #7 Tepes 27-01-2014 00:35
    Ce am observat in ultima perioada intareste cele scrise de mine mai devreme,pai pe blogul de scandal al federatiei (editat) sunt atacati directori,adjun cti etc numai in unitatile unde (editat) nu are sindicate (si asa pe site figureaza mai multe sindicate afiliate decat in realitate) si aproape deloc pe unde au membrii federatia (editat), sa intelegem ca cei de pe acolo sunt perfecti sau sperati sa mai prindeti ceva cotizatii, dle moderator va rog sa publicati cele 2 comentarii,sunt rationamente logice si va pot transmite si o mica dovada. Nu aplicati cenzura ca dincolo,acolo se publica doar elogiile federtaiei (editat) si atacurile la persoana.Ei va ataca la greu,asa ca … 😳 😳 😳 😳 :oops:”
    Tepes, esti asa dus cu capul ca sa nu observi ca acolo, in penitenciarele, unde sunt grupe sindicale este vai si amar de oameni ? Tu nu poti sa privesti realitatea si sa vezi ca sunt unitati unde se mai practica sclavagismul modern ? Nu ai pic de mila fata de colegul care sta in postul de paza 13 ore sau 17 cand mai este cate o perchezitie ? Ai vazut cum mananca supraveghetorii de pe sectie ?,lucreaza unul singur cu 200 -300 de detinuti si nu-l schimba nimeni la masa . Tie ti se pare normal ca din timpul tau liber sa fii chemat la grupe de interventie, insotiri, puncte de lucru si perchezitii fara sa fii pontat ? Pentru tine este corect ca un supraveghetor care are pe sectia sa detinuti bolnavi de TBC sau SIDA sa primeasca sporul pentru conditii deosebite doar pentru cateva minute ( cat vine in contact) ? Stii cum se intruneste comisia de disciplina a cadrelor la Tulcea ?, cei 3 membri din partea conducerii ( toti ofiteri) stau la masa si cei 2 membri ai grupei sindicale stau pe scaune,undeva in spatele clubului, oameni de paie…In decembrie 2013 un coleg de la Tulcea spunea ca din cauza atmosferei nefaste din unitate a ajuns sa ia pastile psihotrope, dupa 20 de ani vechime are un coeficient de 2,50 , cand i-a cerut directorului sa-i creasca coeficientul , acesta l-a trimis in postul de paza. Dar si aici, in postul de paza, vara trecuta, cand a lesinat i-a fost dat un pahar de apa si o pastila si…continua serviciul.
    Stii ca la Valul lui Traian, pentru nenea jiji, ciobanul Romaniei s-a infiintat sectia a – lX-a, care are 3 detinuti ? Noi criticam chiar degeaba ?Priveste realitatea Tepes, nu mai fi sluga, stii ce a facut un coleg transferat de la voi de la Jilava cand a ajuns la noi ? si-a facut cruce ca a scapat din jungla, din iad.

  9. Buna seara! Am citit comentariile si pot spune , cu mici rezerve, ca afirmatiile referitoare la Pnt. Poarta Alba sunt reale. Mai mult sau mai putin toti cei ce lucram prin penitenciare cam stim cine suntem. E adevarat ca poate toti avem pacatele noastre, nu suntem grupati in ingeri si demoni, dar unii au greseli omenesti si profesionale iar altii sunt adevarati nemernici. @sindicalistul este probabil unul din cei ce au distrus miscarea sindicala din acest penitenciar, ar fi nedrept sa blamez tot (editat admin)-ul, poate in alte unitati isi apara membrii dar la Poarta Alba si in special la Valu lui Traian pur si simplu au aruncat in derizoriu ideea de sindicalism. Nu am timp sa scriu prea mult, sunt dupa o zi de serviciu. Oricum, asteptam sedinta FSANP de la sfarsitul lunii si speram sa avem si la Poarta Alba un sindicat al angajatilor, nu pseudo-sindicalisti vanduti pentru un pumn de arginti.

    • Stimati colegi de la Penitenciarul Poarta Alba, ramaneti uniti!
      Sta in PUTEREA voastra, ca prin UNITATE, INCRDERE si CURAJ, sa formati un SINDICAT FSANP care sa apere lucratorilor.
      Va ures succes!

  10. in noul statut mai sunt sanse sa fie prevazute salariile compensatorii la pensionare ?

  11. O întrebare conducerii ANP: chiar nu sunteți la curent cu faptul că DASDRP se luptă la Galați să elimine mizeriile si grosolăniile facute de către director@co.?
    A doua întrebare: domnilor, chiar nu știți cu ce se ocupă directorul? Vă dăm noi o idee, faceți o adrese și la alte instituții competente, nu doar la parghet.

    • Care DASDRP se lupta cu mizeriile,Rau din concediu,Perjeru sau Hardon? Fii mai explicit ca nu intelegem.!Ori Dumitru Marian care si -a luat si el medical cand sa faca sef de tura,Doamne ,nu-i vede nimeni pe oamenii astia?

      • Este normal sa pui astfel de intrebari deoarece esti directorul sau co. si nu ai interese sa vezi ce se intampla in unitate. Colegul @ a gresit cand a spus ca DASDRP se lupta sa elimine mizeriile, adevarul este ca majoritatea agentilor si ofiterilor lupta contra intereselor personale ale directorului&compania. asta se face ANP ca nu stie, dar o sa fie fortati la un moment dat sa raspunda la intrebari. Luati masuri d/lor din ANP pana nu este tarziu!!!!!!!!!!

  12. “Să deosebim ,dragul meu prieten, nedreptatea de insultă: cea dintîi este prin natura ei mai gravă; cea din urmă este mai uşoară (e gravă doar pentru cei gingaşi), căci prin ea oamenii nu sînt vătămaţi, ci ofensaţi. Cu toate acestea, moliciunea şi vanitatea minţilor unora este atît de mare, încît unii cred că nu există nimic mai cumplit.
    Am ajuns pe o asemenea treaptă a absurdului, încît sîntem chinuţi nu doar de durere, ci şi de ideea de durere, asemenea copiilor, care se sperie de întuneric, de urîţenia unor persoane şi de un chip deformat, şi chiar izbucnesc în lacrimi cînd aud numele neplăcute, văd mişcări de degete şi alte lucruri care îi fac să o ia la fugă, dintr-un imbold provenit din necunoaştere şi lipsă de judecată.

    Nedreptatea are intenţia de a face rău cuiva; înţelepciunea însă nu lasă loc răului – căci pentru înţelept singurul rău este josnicia, care nu poate pătrunde acolo unde este deja virtute şi moralitate; prin urmare, dacă nedreptate fără rău nu poate exista, nici rău nu este decît ce este josnic, iar ceea ce este josnic nu poate ajunge la cel stăpînit de ceea ce este moral – atunci nedreptatea nu ajunge la înţelept. Orice nedreptate este o pierdere pentru cel pe care îl afectează şi nimeni nu poate suferi o nedreptate fără vreo vătămare adusă rangului, trupului sau lucrurilor aflate în afara noastră. Înţeleptul însă nu poate pierde nimic; a depozitat în sine totul, nimic nu încredinţează sorţii, îşi ţine bunurile la loc sigur, de vreme ce este mulţumit cu virtutea, care nu simte lipsa norocului şi de aceea nu poate fi nici sporită şi nici micşorată.

    Căci ceea ce a ajuns la împlinire nu mai are loc să crească şi soarta nu ia înapoi decît ceea ce a dat ea însăşi. Iar virtutea nu a dat-o, deci nu o poate retrage – virtutea este liberă, inviolabilă, neclintită, de nezdruncinat şi este atît de tare în faţa nenorocirilor, încît nici măcar nu poate fi urnită din loc, necum înfrîntă. „Era totuşi mai bine dacă nu exista nimeni care să vrea să facă asta.”
    Tu, ceri un lucru dificil pentru neamul omenesc – ca oamenii să nu facă rau. Si asemenea acte au loc mai ales în interesul celor care urmează să le facă, nu al celui în stare să le suporte, chiar dacă lui i se întîmplă. Mai mult, inclin să cred că liniştea în mijlocul hărţuirilor arată mai bine puterea înţelepciunii, după cum cea mai clară dovadă că un comandant este puternic în arme şi oameni este siguranţa nepăsătoare pe care o arată pe teritoriul duşmanilor. ” Seneca

    • Auci! … „liniştea în mijlocul hărţuirilor arată mai bine puterea înţelepciunii, după cum cea mai clară dovadă că un comandant este puternic în arme şi oameni este siguranţa nepăsătoare pe care o arată pe teritoriul duşmanilor. Și care e comandantul ăla „puternic în arme” care ia poziția „mucles” ori „câinii latră, caravana trece”? Sau, mai degrabă a slagăr cretin care se aude prin campania electorală, care parcă face bășcălie de oameni când se sude prin difuzoare: „apa trece, pietrele rămân”? Sau în traducere – voi vorbiți, afacerile noastre merg.

      De acord, înțelepciunea de a tăcea și a nu face nimic mi se pare mai nocivă decât prostia ridicată la rang de virtute.

      ȘI chiar nu am ninic cu răposatul Seneca.

      • @nicusor de la Braila
        Ai dreptate,asta este punctul tau de vedere.Pentru unii romani,cele spuse de Seneca nu inseamna nimic.

  13. Dosarul Poarta Alba ar trebui preluat de procurorii anticoruptie din alt judet……ca la Constanta sunt toti…..prieteni…..sau mai nou fac parte din aceeasi masonerie
    A aparut un nou curent…….masoneria e un fel de clan interlop numai ca e formata din interlopi care lucreaza la stat……..

    • Păi doar ati văzut că pe nicușor constantinescu l-a săltat DNA-ul de la București și cum mai guița săracul că „e dosar politic”, că e bolnav rupt și că „boala foarte gravă” (a se vedea furăciune – boală grea) nu se poate trata decât în SUA …

      • Poate ca l-a tras curentul in jip cand dormea mort de beat la semafor si a ramas cu sechele.

        • Corect 🙂 Dar uite că nu s-a odihnit suficient. Sper să se odihnească la pârnaie; dinpăcate la regimul ăstora de asistați social și protejați, ar avea toate șansele să se libereze la 300 kg, ca porcu`…

    • păi dacă procurorul Niţă era tovarăş de pahar cu infractorul Babuş Mihai şi alţi câţiva viitori condamnaţi (cu suspendare, să nu le facă p.p.l. mucii hăţuri şi posteriorul burlan)

  14. Să vedem ce ar mai putea aduce nou Legea 254/2013.

    La art. 19, al. (1) se arată că „percheziția corporal amănunțită se face cu respectarea dreptului ppl la viață intimă”.

    Cam cât ar dura perchezițiile dacă nu există spații adecvate pentru acest gen de activitate? Nu există, dealtfel, halate, mănuși de protecție, iar detectoarele de metale sunt puține, decalibrate și depășite moral și fizic.

    La art. 21 al. (1) se precizează că avem în dotare „arme letale și neletale”.

    Pe alea neletale le-a văzut cineva? S-au cerut fonduri pentru achiziționarea lor, ori domnii manageri de anepeu acum citesc legea și sunt luați prin surprindere? Iarna nu-i ca vara, nu-i așa, domnilor manageri?

    La art. 29 se face vorbire de „supravegherea la distanță prin mijloace electronice”.

    Cam care ar fi alea? Brățările alea de rahat (medicale, pentru monitorizarea bolnavilor de Alzheimer) care ne băgau în răcori arătându-ne ppl-ii că se deplasau cu 200 km/h prin Coasta de Fildeș?

    La art. 29 se prevede audierea ppl prin videoconferință. O treabă bună, dar avem echipamentele necesare? Știu că experimental ele sunt deja folosite în București, dar fonduri pentru extinderea lor sunt, sau cel puțin vor fi? Dacă vă pasă de Jiji, să nu mai fie tracasat pe autostradă, sau de banul public, managerilor de anepeu, ar trebui să vă mișcați mai repede, ori să renunțați la reprofilarea voastră de tot rahatul.

    L art. 66 avem deosebita plăcere să ne confruntăm cu „dreptul ppl la comunicare on-line”, legiuitorul gândindu-se probabil la oameni de genul năstase. Iar art. 96, lit. b) prevede „suplimentarea dreptului la convorbiri on-line”.

    Dacă peste 5 zile, un ppl va solicita să vorbească on-line cu familia, ce-i voi spune? Că așa se legiferează la noi, întâi se dă legea și pe urmă se minunează legislativul, presa și cu cu anepeul de mână, că nu există resursele necesare implementării sale?

    Și cum poți suplimenta un drept pe care nu ai posibilitatea să-l acorzi? Îl dai retroactiv, pe măsură ce vin fondurile? Convorbirile vor fi de genul Voip? Ori cum vor fi?

    La art. 188 se prevede „reorganizarea penitenciarelor pentru minori și tineri în centre de detenție și centre educative”. Probabil va fi o mișcare doar pe hârtie, cu schimbarea denumirii de la poarta penitenciarelor în chestiune. Aceeași Mărie cu altă pălărie, sau cum?

    Ce spuneți, domnilor?

  15. Dragul meu,Marco Polo,in afara de ironie,crede-ma esti un zero barat.Sincer,am auzit de tine in momentul in care a venit taticul tau Bejan,care ca-n povestile cu Fat -frumos,te-a transformat dintr-o nulitate in ditamai directorul.Intradevar te-ai facut remarcat in scurta ta activitate de sef de tura,cand sareai gardul la sectia femei si faceai pe marele James Bond.Dupa desele plangeri adresate de cadrele femei,tati Bejan,te-a facut mare sef la evidenta.Aici,oricum erai in plus,ptr.ca sectorul il tinea in spate altcineva….o sa-ti spuna sotia ta…Vazand tati ca ai toate sansele sa o pui de vreun dosar penal la cat de competent erai,te-a si infipt sef serviciu paza.Si pentru ca in timp ti-ai exersat saruturile in dosuri sus puse,te-a imputernicit vesnic director adjunct si director cand pleaca Dinca in concediu.Referitor la Tudorascu,sincer a fost un alt prost care alaturi de Posirca,i-a tinut in brate pe pilosi lui Dinca de la Valul.,ca doar nu le dadea permisii in fiecare luna,Tudorascu sau Posirca.Se pare ca atunci cand a venit la Poarta Alba,lui Tudorascu i se promisese o functie grasa,ptr.serviciile aduse,iar cand acesta a vazut ca DINCA o lalaie,nu a mai percutat.,astfel se zice ca ai aparut tu in prim – plan cu Babus,ca deh,nu ere sa piezi tu ditamai functia.La fel a patit si Posirca,dar se pare ca l-a avut pe Dinca la mana cu niste motorina sustrasa si depozitata intr-o fosa septica de la Valul lui Traian.Crede-ma Marco Polo,ca o sa vina clipa in care pana la urma o sa iasa toate la iveala si s-ar putea sa impartiti o celula cu toate pilele voastre.Apropo,se pare ca va veni si CONSTANTINESCU,URMEAZA MAZARICA,VA TREMURA CHILOTII NUUU…

    • Dupa cat de aprige sunt comentariile, e clar ca mate, prin actiunile lui, a cam stricat planurile adevaratelor “grupari mafiote” de la poarta alba. Am o intrebare: daca sunteti de buna credinta si aveati cunostinta de toate aceste nereguli, de ce nu le-ati semnalat la momentul respectiv organelor abilitate? De ce acum cand “se fac perchezitii la intrarea in tura”, cand altcineva a castigat contractul pt chioscul detinutilor? Se pare ca “Hotul striga hotul”, se cam transforma in “coruptul striga coruptul”.

      • Din păcate, contractele pentru punctele comerciale din unități nu se încheie cu ocazia perchezițiilor la intrarea în unități. Măgăriile ăstuia au mai fost semnalate și se știe foarte bine de ele.

        Când SIPA a fost destructurată, cel despre care susții că „a cam stricat planurile adevaratelor “grupari mafiote” de la poarta alba” a profitat de faptul că au fost trecuți în pază ca ofițeri instructori și uitând că nu demult i se scurgeau mucii pe la ușa SIPA, a început hărțuirea lor.Cine a avut caracter de la SPCT și a semnalat nereguli, ori a demisionat, ori a fost detașat și târât pri comisii de disciplină. De hăituirea celor de la SPCT s-a ocupat personal chiar personajul în chestiune, fost mare sindicalist, actualmente abonat la împuterniciri.

        Se pare că ori nu cunoști situația reală, ori îi pui palma tovărășește celui care de fapt a călcat pe cadavre pentru a ajunge la funcția pe care o deține și, tot pentru cei care nu cunosc, nu a participat la concursul pentru ocuparea funcției de dir. adj. Prietenii (din anepeu, care-i dau împuterniciri pe bandă) știu de ce.

        Așa că, „sindicalistule” picat din căruța cu pământ galben, caută corupții acolo unde trebuie. În birourile conducerii și la cei care fac contracte cu dedicație.

        • Da…pentru mine e clar ca totul se reduce doar la “polite personale” platite. Nimic onorabil…nimic de caracter

          • Observ usurinta cu care va erijati in protector. Ma intreb, curios fiind, nu din alte considerente, daca sunteti cumva vreun gestionar al “politelor personale” platite, sau v-a pus vreun domn “onorabil” si “de caracter” sa-i contabilizati comentariile destinate?
            Propria initiativa nu v-o intuiesc.

          • Nu cred ca are importanta,cred ca este mai bine sa raspundeti ,tot asa va intreb si eu va pus cineva sa acuzati pe acest domna ,fara dovezi desigur??!!

          • Doar ca sa va satisfac curiozitatea: NU m-a pus nimeni nici sa contabilizez comentarii, nici sa sustin pe cineva prin postarile mele si nici nu am intentii ascunse. Sunt o persoana care isi poate forma si exprima propriile pareri legate de o situatie sau o persoana fara a ma lasa influentata de subiectivismul si interesele celor din jur, ceea ce va sfatuiesc si pe dvs sa faceti. Daca mi-am exprimat parerea va asigur ca am facut-o in cunostinta de cauza.

    • raspunsul cu salutari de la mare era pentru tine mai cristofor (ofuscatul) columb . observ ca moderatorul a preferat sa treaca comentaril meu la ….rand …ca nu cumva sa iti plesneasca vena :))))
      ma semnez (ca si tine )
      al tau (fara respect)
      tacereanefaceinteligenti

      • AL tău, tot fără pic de respect, nicușor de la Brăila. Doar două vorbe: tăcerea ne apropie de necuvântătoare și ne transformă în slugi. Te anunț oficial că aceasta nu este site-ul slugilor. Cântă la altă masă. Succes-suri!

  16. Ca tot venii vorba de mizeriile lui Mate,poate ne spune si noua d-nul Bejan,pentru ce merite deosebite il tot imputerniceste dir.adj.,cand se stie ca este o catastrofa de pazist.De fapt,Bejan,l-a facut prima data mare lider de sindicat,cand de fapt a bagat mana adanc in bugetul sindicatului si i-a platit o operatie estetica,amantei directorului de la hotel Flamingo.Atunci s-au sudat relatiile lui cu Bejan.Vazand ca raspunde si semneaza orice ,Bejan l-a imputernicit de atunci mare dir.adj.Sa enumeram doar din cateva din marile realizari de pazist ; se pare ca asa trebuie sa fii ca sa te realizezi in sistem,o evadare a doi detinuti,cand toata lumea ne-a spus Alcatrazul de chirpici.Si atunci a venit tata Movila care a demonstrat ca,cainii de pe perimetru sunt de vina.Nu a contat ca toate schimburile atrageau atentia la sala ca iarba crescuse ca-n delta.Dar cine sa taie iarba,gospodarul Tony Penu..? aveti tupeu.Poate ne spune cati decedati a avut numai pe sectia a II a.Oare,nimeni nu se intreaba de ce se decesele aveau loc doar pe sectia a – II-a ?Tin minte ca odata nu demult s-au spanzurat chiar doi detinuti in aceeasi camera ,tot pe sectia a-ii-a.SA nu mai vorbim de desele asa zise tentative de evadare,in care ai savarsit un grav abuz in serviciu,ascunznd de fapt neregulile si neluand nico masura.Oare de ce Ionescu Alin a renuntat la functia de sef de sectie,trecand subit educator.Oare de ce ai nevoie SA-L transferi pe Banuta,de la spital.,sa-ti fac actele.Ei da,d-le Bejan sunt oamenii formati de d-voastra.,deaia merg treburile bine .Si nu este atac la persoana,este o realitate.Daca nu ne curatam ,luati exemplul invatatorei din capitala.Sistemul lor a aratat ca s-a gresit,s-au luat masuri,la noi mai mult ca sigur,se va face o comisie de disciplina iar Mate si gasca,vor pedepsii la sange,vreo cativa agenti,si vreo cativa ofiterasi si gata …LINISTE.

    • pt don cristofor
      bravos tie.le stii aproape pe toate.zi-le si pa alelalte de mate:
      1.s-a desecretizat materialul despre JFK si, asa cum bine stiai si tu demult da ai tinut numai pt tine, mate l-a asasinat pe j.f kennedy.
      2.explica cititorilor cum mate si cu tizu lui l-au gasit pe “colegul” lor ofiter-tudorascu, cel care baga telefoane mobile pentru detinuti condamnati pe viata,si astfel respectivul a parasit frumosul nostru sistem penitenciar.
      altfel, desi nu ne place becalizarea de la rtv si din alte surse mass-media, o dezvoltam si pe dragul nostru site.

        • asa e. (editat admin)
          observ 4 nume ce reprezinta tinta preferata in comentariile articolului de fata.bejan,dinca,mate,tony penu.pentru functiile lui bejan si dinca doar ce s-au organizat concursuri.valorosii care ii contesta de ce nu au fost mai buni ca ei si sa ocupe cele 2 functii?pt cea a lui mate a fost concurs acum ceva timp.cristofor columb avea toate sansele sa o ocupe,mai ales ca din cate se prezinta ar cam fi cel mai bun pazist din sud-estul romaniei.de ce nu a facut-o?daca exista nemultumiri pentru iarba netaiata de tony penu de ce nu au taiat-o cei nemultumiti?
          cam despre asta este vorba domnule cosmin.
          sper ca si noi,cei care nu avem fix aceeasi parere cu anumiti care posteaza aici, am putea fi prezumati de buna credinta cu privire la ideile pe care le avem.

          • E dreptul fiecaruia sa aiba pareri. Niciunul dintre cele 4 nume vehiculate in comentariile prezentului articol nu este o tinta a cuiva. N-as vrea sa cred ca cele 4 nume devin tinta.

          • sa ai pareri decente e una si sa aduci acuzatii foarte grave sustinute de nimic e cu totul altceva.la cat de vehemente sunt afirmatiile,daca sunt si adevarate,cel care are cunostinta despre ele trebuie sa se adreseze organelor abilitate nu sa posteze aici sub adapostul anonimatului.

      • 1. Pentru stiinta ta, mate nu a asasinat pe nimeni. A distrus prin modul de lucru un climat sanatos de munca, a creat o clica și a dat din greu din coate pentru a ajunge mare sef. A acoperit multe rahaturi pentru a-si apara pielea, in timp ce pe altii i-a sanctionat la cea mai minora greseala doar pentru ca nu i-au cintat in struna.

        2. Nu stiu cat de drag ti-e acest spatiu de dezbateri, dar faptul ca l-ati destituit pe acel ofiter după ce l-ati tolerat cu ani sa faca magarii nu arata decit cit sunteti de duplicitari. Nu „becalizarea” te deranjeaza.

        Mai degraba ar trebui sa te deranjeze faptul ca pe linga magariile voastre de zi cu zi, dezvoltati acolo la poarta alba, un nou sport national: suflatul in (editat admin) lui Gigi.

      • 1-Mate a asasinat pricipiile de profesionalism, imparţialitate şi ce mai prevede L.nr.293 pe la primele art.
        2-explic eu: nu au fost în stare să-l prindă pe numitul Tudoraşcu (un tramvai imperial, expesia p.p.l.) în flagrant, aşa că i-au făcut o înscenare ca în filmele americane. Acum explică tu: a-de ce camera de luat vederi nu a funcţionat atunci când se presupune că Tudoraşcu a fugit din P.C.1, DAR A FUNCŢIONAT MAI DEVREME ŞI ULTERIOR! de ce nu s-a dispus o expertiză tehnică care să confirme sau să infirme acest aspect ? b-ce căuta Babuş Mihai pe lângă maşina lui Tudoraşcu în timp ce acesta se afla sus în comandament, dacă acesta ar fi avut niscai obiecte în maşină ar fi refuzat percheziţia fără mandat, şi nici nu l-a dus capul să ceară o expertiză dactiloscopică a respectivelor obiecte, care poate aveau niscai amprente de fost ofiţer superior de penitenciare alcoolic şi cercetat penal pentru infracţiuni privind legea circulaţiei http://portal.just.ro/36/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=3600000000035143&id_inst=36
        c-de ce piese de rezistenţă la dosar sunt declaraţiile agenţilor din PC1, recunoscuţi drept slugile lui Mate, care a fost şi el agent în PC1, şi pune acolo sclavi gen fratele lui Iliescu? în plus declaraţia vieţaşului Remus Chiper Ştefan, căruia i s-au promis ceva ridicări de sancţiuni disciplinare şi care era singurul p.p.l de pe secţia a 2-a care lucra la pantofi pe cameră şi-i mai ieşea un bănuţ? nu cumva asta este favorizarea infractorului? oare scopul scuză orice mijloace, chiar şi cele cu parfum de infracţiune?
        şi în fine d-e adevărat că mobilul prinderii lui Tudoraşcu ar fi fost, conform gurilor rele, faptul că acesta introducea telefoane la preţ de dumping, astfel stricând afacerea clanului Mate-Babuş? şi totodată se răzbunau pentru perioada când Tudoraşcu fusese numit LPR? aştept cu interes ceva răspunsuri!

    • Cum d-nul Dinca este corupt????……nu cred , el este dat exemplu in sistem de multi…….eu zic sa sesizam organele de cercetare ca pentru unul ca el si multi alti ofiteri exceptionali…….suntem catalogati tot…….i HOTI

      • “sa sesizam”….
        ai posibilitatea sa sesizezi tu,cu nume si prenume,si sa arati toate dovezile pe care le ai.hai sa scapam odata de astia la care faci referire si sa devenim un sistem curat.fa-o!nu mai astepta nici o zi!curata sistemul!da-i afara!daca merita…..daca sunt corupti….

  17. Fostul ministru al Justiţiei Tudor Chiuariu şi fostul ministru al Comunicaţiilor Nagy Zsolt au fost condamnaţi, vineri, la închisoare cu suspendare în dosarul „Poşta Română”.

    http://goo.gl/FLf7BN

    Când te gândești că ăsta ne-a condus pe noi …

  18. Toata stima,d-le Dorobantu,dar Bejan nu are cum sa fie obiectiv,atata timp cat el este artizanul coruptiei si Dinca continuatorul.Cum ,ar putea sa fie obiectiv,Bejan cand toate afacerile si le-a facut in casa la Petrovan.Cine este Petrovan….Unul din multele schelete din dulapul lui Bejan…Tare mi-e teama ca daca apuca 4 ani la A.N.P. se va transforma intr-o mare comisie de disciplina si anexa a Parchetului.Asta ,nu ca este el marele justititiar,ci pentru ca ii place foarte mult puterea sadica.Habar nu aveti ce ,,cresteti”la A.N.P.Sincer ,omul asta nu este sanatos,este foarte parsiv si ar face orice sa-si atinga scopurile.

    • Pentru a inlatura orice suspiciune, domnul Director General ar putea dispune verificari la Poarta Alba. Consecinta inactiunilor factorilor decizionali are grave repercusiuni in reala infaptuire a actului de justitie din penitenciarele romanesti. Tolerarea eventualelor activitati de coruptie din mediu penitenciar aduce grave prejudicii de imagine intregului sistem, cat si personalului.

    • Bine ai revenit printre noi, marinela f.ne era dor de tine.parca in timpul liber trebuia sa iei pastile sa dormi.s-au terminat sau trebuie crescuta doza?

        • raspunsul era pt cristofor columb-marinela. totusi,domnule dorobantu,ati observat cam tarziu atacurile la persoana.cititi comentariile acestui articol sa vedeti cate persoane au fost atacate.nu e suficient ca presa ne ataca din orice motiv,trbuie sa o facem si intre noi.exemplu:s-a vehiculat pe la rtv ca nu stiu ce s-a intamplat in perioada sarbatorilor pe la sectia valu traian referitor la jiji fara nici o dovada.mizeria a fost aruncata atunci, a patat ceva nume,n-a mai curatat-o nimeni.c-asa e la noi la romani.
          ar fi bine, ca moderator, daca permiteti publicare doar a comentariilor insotite de argumente clare,dovedite, atunci cand se face referire la o persoana.succes in activitate domnule dorobantu.

          • Dragul meu coleg, daca ati fi citit cu atentie articolul postat de subsemnatul referitor la “perioada sarbatorilor” in care dezbateam scenariul fantasmagoric in care aparea Gigi Becali si domnul director Gelu Danut Dinca de la Penitenciarul Poarta Alba, ati fi observat cu usurinta ca am fost destul de partinitor. M-am pozitionat cat se poate de convingator de partea adevarului, Actiune care nu ma face recurent al faptelor de la Penitenciarul Poata Alba.
            Ca moderator, nu-mi permit sa cer argumente pentru comentarii.
            Avem organisme in sistemul penitenciar (SPCT) care pot verifica temeinicia si veridicitatea comentariilor de pe acest site. Avem institutii in ANP care se pot AUTOSESIZA, vezi SIP (Serviciul Inspectie Penitenciara). Domnul direcot general, comisar sef de penitenciare Catalin Claudiu BEJAN, poate dispune verificari in consecinta. E datoria domniei sale.
            Eu doar aprob, comentez, semnalez presedintelui FSANP, Florin SCHIOPU sau petitionez in calitate de presedinte al Organizatiei de Tineret FSANP.
            In cel mai scurt timp voi aduce la cunostinta domnului presedinte FSANP, Florin SCHIOPU, cele semnalate in cuprinsul comentariilor prezentului articol referitoare la Penitenciarul Poarta Alba.

      • Dacă nu ești medicul curant al persoanei în chestiune, nu poți decât un simplu jeg uman. De poarta albă, eventual.

        • Hai nenea Didi lasă-ne…Nu te mai ascunde!
          Toată lumea știe cine e Nicusor de la Braila!!!
          Nu, domnule Doctor?
          Apropo…când mai ai concurs pentru Director???
          Oare chiar nu vezi că nu te vrea nimeni?!!!

          • Nu sunt medic, dar prin caracterul infect pe care-l ai, sigur tu poti infecta pina si penicilina. Nu „concursurile” minarite ma intereseaza pe mine, ci felul in care faci caterinca de 2 lei. Cred ca ar fi cazul sa renunti la acest mod de a te exprima, ori, in cazul in care te maninca buricele degetelor si mai tastezi prostii, te scarpina taica de nu te vezi. A mai patit-o si ala care facea corectura pe text, fara sa-l fi preocupat problemele care se dezbateau aici.

      • dacă un OM are curajul să spună adevărul şi să zgâlţâie puţin mafia, apar tot felul de lupoaice în călduri să-i sară la beregată…
        mai bine îţi spuneai vulpea, numele fiind la fel de fals ca şi caracterul. bravos naţiune, halal să-ţi fie!

  19. Bravo d-le Cosmin acum am aflat ce toata lumea banuia despre tertipurile prin care a ajuns Gigi la sectia de la Valul lui Traian.
    Dupa episodul Jilava unde a fost tinut din scurt fara aerele de mare VIP, la influenta care o avea acesta la nivel politic acesta a ajuns la alegerea unei puscarii unde a dorit sa isi ispaseasca pedeapsa pe cat posibil liber si alaturi de prieteni, familie si nasul sau care din ce am inteles din material s-a si grabit si a incheiat un contract cu Penitenciarul.
    Toate indiciile din material duc spre un trafic de influenta si complicitate a mai multor persoane care au inchis ochii si au permis unui detinut sa isi aleaga puscaria unde isi dorea sa execute pedeapsa fara nici o legatura cu legea,care prevade faptul ca detinutul sa execute pedeapsa cat mai aproape de domiciliu.
    Intrebarea mea este, ca daca tot se dorea scoaterea lui Gigi din Bucuresti – Jilava pentru mai multa liniste atunci de ce nu s-a ales un alt penitenciar mai apropiat de capitala ca sunt destule in sudul tarii care au regim semideschis si deschis.
    De asemena contractul incheiat cu academia lui nasu miroase a posibila favorizare de infractor, daca activitatile se vor desfasura asa cum banuiesc in biroul nasului de unde acesta isi va coordona afacerile linistit atunci chiar este o problema destul de grava.
    Sa speram insa ca colegi nostri vor avea taria de a nu se lasa implicati in acte sau fapte care sa le atraga raspunderi administrative sau penale, iar sistemul sa se decredibilizeze si mai mult in fata opiniei publice.

    • Ați intuit corect, se pare, care este situația cu cel mai mediatizat ppl. „Binefăcătorul țării”, așa cum îl denumește nenea hanibal, unul dintre aprigii retevei, alături de cosma și avocatul ionașcu.

    • Just raționament. După lege, „la stabilirea penitenciarului se are în vedere ca acesta sa fie situat cât mai aproape de localitatea de domiciliu a persoanei condamnate”, iar faptul că i s-a aprobat transferul la poarta albă arată că cineva a avut un interes să-l favorizeze pe acest Che Guevara de pârnaie.

      Deci, să recapitulăm nițel. Inițial nu i s-a aprobat transferul. A fost mare jale. Pe urmă a urmat circul cu raportul de incident și cadrele „abuzive” de la Jilava.Transferul însă nu s-a realizat decât atunci când amenajarea secției cu pricina s-a finalizat.

      Unii, mai răi la suflet, susțin că secția a avut inițial regim semideschis, apoi regim deschis. După caz, adică, sau mai bine zis, după interese. Când secția a fost revopsită pentru „deschis” ăia de la semideschis au făcut pași, JIJI – nu. Percheziții efectuate acolo: ioc. Oare de ce? Asta înseamnă protecție, sau regim preferențial?

      Scopul principal, a fost acela de a-l feri pe JIJI, cu orice preț de mediatizare. (tot ăia răi de gură, care în nesimțirea lor nu vor să-i sufle-n cur lui JIJI spun că prețul plătit ar fi perturbarea tuturor activităților din acea secție exterioară, ceea ce presupune un efort în plus și asumarea unor responsabilități suplimentare nejustificate din partea personalului),

      Nu în ultimul rând, un al doilea scop a fost de a-i permite buricului universului penitenciar să-și facă mendrele. Efectul scontat a fost ∅, pentru că presiunea mediatică a fost parcă ma intensă, oamenii plătiți de JIJI pentru serviciile media făcându-și numărul seară de seară.

      Vorba lui EL JIJI: JUSTICIA PARA TODOS, adică, pe înțelesul tuturor, regim preferențial pentru el. Vă invit, stimați cititori, să demonstrați că situația ar sta altfel.

      După aia, să mai reflectăm puțin la competența/incompetența managementului din sistemul penitenciar. Rog „țepele” și „sindicaliștii” să se abțină. Acum, cât vă rog, că după aia întoarcem foaia și n-o să vă placă.

  20. Bre ,nea Dinca si nea Mate,ma apuca rasu-plansu cand va vad la sedinte ca vi se umfla carotida,cu explicatii,protocoale ,semnaturi,privind introducerea de telelefoane in l.d..La urmatoarea sedinta ,iti dau eu o speta de loc vulnerabil ….fii atent…Patron magazin detinuti,ii face controlul la marfa care intra,cumnatul sef sector vizita,controlul la vizite conjugale sotia lui Mate si Ailincai…in familie,nu…ce dracu ,noi suntem prosti iar voi ati inventat roata,Ma apuca sila cand il vad pe Mate,ca-i controleaza pe supraveghetori, la intrarea pe tura de noapte,de le umbla si-n mancare,vezi doamne dupa cartele.Pe nevasta-ta si pe scriostenu nu-i vezi cand baga.Lor cine le face controlul,mai Tarzan.Mai terminati cu vrajeala asta ieftina….sunt curios daca are curajul cineva sa taie cangrena asta….Sa nu uiti ,de sedinta Dinca,si as vrea si niste masuri….

    • Un control “inopinat” ar putea sa scoata in lumina cele reclamate de dumneavoastra.
      Avand in vedere cele reclamate mai sus, va solicitam, domnule director general, Catalin Claudiu Bejan, in baza prerogativelor functiei detinute, sa dispuneti un control la penitenciarul Poarta Alba pentru a inlatura orice suspiciune de coruptie din partea unor lucratori ai institutiilor pe care le coordonati.

      • @COSMIN: ce e’ ma ne grabim? cred ca ai glume in program cu dl. director general! Control la Poarta-Alba? pai, unitatea asta este una productiva, nu gluma!dar ca sa vedeti legatura dintre patronul magazinului si unitate , uitati-va cat plateste chiria la unitate si mai vorbim.Iar conflcte de interese acolo intre soti, el -ofiter cu functie de conducere , ea -sotia subordonat ierarhic cat cuprinde.Mai bine am discuta despre obstructia si interdictia directorului Dinca de a permite o sedinta de sindicat F.S.A.N.P.la sectia exterioara, ce zici? 1% din salariu brut cotizatie sindicala este cam mult domnule Tony Penu , acolo este victimizare a angajatilor nu sindicalism! mai degraba arata a organizatie de tip clan mafiot decat organizatie sindicala ce aveti acolo! iar conexiunile de rudenie cu primarul comunei Valu-lui-Traian, le puteti vizualiza doar cu Google Earth, ranch-ul acela il puteti vizualiza doar prin satelit, cu masina nu reusiti sa-l cuprindeti!

        • Numai acuzatii gratuite,atcuri etc…caracteristic unora pe acest blog de scandal din punctul meu de vedere,dar fara dovezi..!!

          • @Teapa: V-as adresa cateva intrebari: 1. Cine este responsabil pentru un “scandal”, factorul decizional sau lucratorul de rand oripilat de anumite decizii ale celor pe care dumneavoastra incercati sa-i puneti intr-o lumina mai buna? 2. Aveti functie de conducere sau de executie? 3. Credeti in cei pe care-i sustineti?

            P.S. Sunteti constient ca, in eventualitatea in care s-ar sesiza institutiile statului, nu s-ar gasi dovezi? Dati-mi punctul dvs de vedere, ca tot a devenit curiozitate pentru “acest blog de scandal”.

          • Asa da domnule Cosmin, corect spus de vina sunt cei care incalca legea dar, pentru ca intotdeauna este un dar, este obisnuit sa se fluture prostia asta cu imaginea unitatii de parca trebuie sa taci orice ar fi sa nu care cumva sa iasa la iveala mizeriile. Lumea tace de frica ca tot ce ar sti fiind spus se poate inatoarce impotriva sa si in loc de solutionare apare razbunare ca ai incalcat OMERTA.

          • IMAGINEA UNITATII nu este viciata de agentul sau ofiterul executant, ci de cei cu functii de conducere, ale caror decizii modifica in bine sau in rau respectiva imagine.
            Gresesc cumva?

          • Nu iese fum fara foc, viata bate filmul, teapa e teapa apropo de ce pseudonim ai ales. Nic o ncheta penala nu incepe de la dovazi sunt sficiente indicii care legea le mai zice si temeinice. Practica a dovedit ca de la un simplu denunt care pana la urma e tot o acuzatie gratuita se creeaza un dosar voluminos.

        • La asta se adaugă și cerșetoria anuală la modul agresiv a 2% din impozitul pe venit. Fiecărui angajat i se vâră sub nas formularul 230 (redirecționarea a 2% din impozitul pe venit datorat pe anul precedent în beneficiul senelepe). Dacă oamenii refuză, se pun întrebări, și sunt etichetați ca fiind „dușmani ai poporului”.

          Că „de ce să dea 2% unei grădinițe sau școli și nu senelepeului”? Că „oricum banii ăia se pierd”, de ce nu i-ar lua, pe lângă cotizație, și p-ăștia, tot senelepeul? Practici sindicale, adică.

        • Lansez o invitație tuturor celor se arată interesați și au urmărit ce s-a mai scris pe aici, anume de a parcurge următorul raționament:

          Să presupune că anepeul a fost bine intenționat si prin transferul lui JIJI a urmărit calmarea situației de la Jilava și totodată să prevină apariția în media de noi filmulețe cu JIJI înconjurat de slugi cu abilități kineto. Să mai presupunem că e doar o eroare că JIJI pe cererea de transfer în loc de Rahova, Giurgiu sau Ploiești a scris altceva.

          În acest caz, după transfer, atacurile media ar fi fost normal să înceteze, dar faptul că administrația nu comunică și nu mișcă un deget în a lămuri opinia publică asupra legalității tratamentului aplicat lui JIJI la pârnaie, și, dimpotrivă, văd că sunt semnale că există o cârdășie în a-i ușura vip-ului detenția, îmi întărește convingerea că totul nu este altceva decât un act deliberat și conducerea anepiștă se complace, sau acceptă prin atitudinea de non-combat cu situația existentă.

          În opinia mea, prin această atitudine de tip „mucles” administrația este pe deplin responsabilă de terfelirea imaginii instituției prin acceptarea tacită a situației.

          La asta s-ar adăuga și refuzul directorului de a aproba o ședință cu membrii SINPEN la secția Valu lui Traian, care se înscrie perfect în jocul de interese al administrației centrale aflate în înțelegere cu cea de la poarta albă. managerii vor ca ședința să aibe loc la sediul central, sala de ședințe de la Valu lui Traian nefiind supusă niciunei deratizări sau reamenajări. Am înțeles că acea sală este însă pusă rapid la dispoziție tuturor agenților bancari care vin să prezinte diverse oferte pentru credite sau refinanțări.

          Ce înțelegeți dvs. de aici? Un director general aprobă cu ușurință transferul lui JIJI, dar nu acceptă în ruptul capului ca membrii personalului să se întrunească la această secție pentru o ședință de sindicat. Oare de ce?

          • @V Nu se aproba la Valu lui Traian ( cu toate ca toti membrii sunt de aici ) pentru ca exista dispret fata de ideea de sindicalism. Probabil se gandeste in felul urmator: ce mai vor si astia de la sindicat, vor sa-si bage nasul peste tot si sa ne strice afacerile… Am citit raspunsul conducerii Pnt. Poarta Alba si este de rasu-plansu. Aceleasi cuvinte goale, se da impresia ca se respecta legea si ca in acelasi timp se face o mare favoare prin aprobarea acestei sedinte. Se spune ca onor conducerea asigura fonduripentru conditiile de.munca fiind o preocupare continua, bla, bla, bla, Corect ar fi sa se mentioneze sumele alocate si punctual cum si in ce au fost investiti acesti bani. Dar aceste intrebari probabil sunt considerate ” sicanerii ” ale sindicatului… Se mentioneaza ca, citez aproximativ : ” speram ca nu vor fi sicanerii din partea sindicatului” Adica, altfel spus, va facem o mare favoare cu organizarea acestei sedinte dar aveti grija sa nu ne deranjati. Adevarul e ca nu aratam nici pe departe ca o tara membra UE. Unii dintre baietii astia au fost in schimburi de.experienta prin UE si probabil ii cred mari fraieri pe omologii lor care nu stiu sa se “descurce” facand afaceri cu baronii locali, conduc transparent si au respect pentru sindicat…

          • Asta mă va inspira pentru un nou episod, continuator al celui de față, intitulat: „Dicționar de mitocănie managerială: EL PATRON” dedicat omulețului cel coleric, spornic băutoriu, așișderea unui bou apă (adecă cel care consumă alcohol cât un bou apă).

          • Ar fi interesant daca dl. Raileanu sau dl. Schiopu ar posta aceasta adresa-raspuns.
            Nu de alta dar sa vada toti cititorii acestui site si sa judece…
            Ar fi de ras daca n-ar fi de plans… cam asta e concluzia mea.

      • Umbla vorba ca Mate, un expert in bagarea mizeriei sub pres si co-etnic cu Gigi, asa crunt in cautarea prin pachetele agentilor, dadea din colt in colt cind a trebuit facuta o sesizare la comisia de disciplina pentru Scriosteanu, rugandu-se de altii s-o faca (ala daduse vizita unui ppl fara programare si fara sa fie inregistrata in documente).

        La 20 noiembrie tentativa de evadare de la poarta alba a fost ascunsa sub pres, si anepeului i s-a servit o „parasire a sectiei de detinere”. Pe 25 decembrie a mai virit sub pres o evadare de la sectia exterioara, anepeul fiind informat despre o „tentativa de evadare”.

        Cel putin in cel de al doilea caz, anepeule, puteai sa te uiti pe niste inregistrari video, si te edificai cum sta treaba cu „tentativa”. Dar sunteti toti o apa si-un pamint, va pasa doar de interesul vostru si sa nu aveti reclamatii ca Gigi nu e multumit de conditiile de detinere. Va arde de plimbari la Strasbourg si sa va cocolositi slugile din teritoriu.

      • Draga d-l Cosmin, vei obtine acelasi rezultat ca la Galati, Tarsor s.a. trecutul este plin de pilde. Regula de veacuri este in orice tara ca in situatia unui control primeaza vointa carmuitorului. Corpul de control este de regula condus si format din oameni loiali care nu ies din cuvant si in mod exceptional rezultatul produce surprize nedorite. Asa cum la Galati directorul cert are sustine probabil puternic politica si la Targsor pana nu a intervenit DNA toate controalele AU FOST DE COSMETICA, tot asa si la Poarta Alba degeaba dispune Directorul general Bejan controale ca in sustanta nimic nu se va schimba. Vor fi gasiti tapi inspasitori probabil din randul carcotasilor si indezirabililor gastilor formate. Nici o administratie nu are interes decat in caz de forta majora sa faca mizerie in propria ograda. Doar in caz de mare scandal ar fi sacrificati pionii principali si asta daca DG va simti ca este personal amenintat. Problema este ca la conducerea penitenciarelor la fel ca in multe alte structuri (politie, sri, sie, anaf) conducatorii nu ar trebui sa fie pastrati mai mult de 4 ani. Pana si sefii de post erau schimbati pe vremea lui Ceausescu pentru a nu pactiza local si a acumula averi, doar la SRI din cate stiu se produc astfel de rotiri fiind functii sensibile si astfel daca accepti mutarea ramai director daca nu destituirea. Asa vad si eu viitorul in sistem altfel se vor creea si pastra gasti puse pe capatuiala.
        Fratilor de la Poarta Alba degeaba sunteti nemultumiti, daca aveti curaj si probe sau macar elemente conexate, sesizati organele in drept si presa nationala dar dupa cum vad nu aveti nici macar un sindicat independent. Credem ca in foarte multe penitenciare sunt cazuri ca cele relatate de la Poarta Alba dar sunt greu de probat de voi asa cum cerea cineva de aceea trebuie lasati cei in drept sa o faca.

    • Doar n-o fi fost transferat “din mila Domnului”. Convingerea mea e ca un “domn” terestru a hotarat transferarea Oeirului la Poarta Alba.
      Atata timp cat nu pune colegii nostri in situatii ingrate, trecem cu vederea prezenta lui Gigi Becali la Penitenciarul Poarta Alba.

  21. Sa nu aveti impresia ca Gigi e prost,a stiut de ce vine la Poarta Alba,aici cred ca este cel mai corupt sistem pus la cale atat de Bejan ,continuat de Dinca si aceeasi imputernicitii vesnic pe functii de conducere.De cand era Bejan director la Poarta Alba,a inceput sa se puna in miscare o adevarata grupare infractionala,s-au numit oameni loiali pe functii cheie.iar n timp acesta si-a consolidat relatii cu oameni importanti locali,a devenit mare francmason,devenind astfel D.G.Ca sa nu se risipeasca munca acestuia,l-a ajutat pe Dinca sa devina director,binenteles cu acordul afaceristilor ,care si-au dat acordul.Astfel Dinca a imbunatatit sisitemul,daruind mafiei locale toate functiile cheie din penitenciar.Asfel la sectorul vizite a pus sef pe Scriosteanu,cumnat cu patronul ce deserveste magazinul detinutilor,pe nevasta acestuia.a imputernicit-o,sefa la reeducare.Sotia lui Ailincai,este binenteles tot la vizita,sotia lui Mate tot la vizita.Va mirati de ce tot o muta pe Flintoc de colo -colo.,nu avea loc de ea ,era prea veche in sistem ,gura mare si lucra la vizite la Valu lui Traian,unde trebuia sa vina Becali.De aceea trebuia sa vina sotia lui Ailincai,care este sef de sectie la Valu lui Traian.MAFIE,se stia totul dinaintea venirii lui Becali…restul este un teatru ieftin.Dupa toate astea cine crede-ti ca poate marai la Poarta Alba cand totul este perfect pus la punct.Pana si Educatorul lui Becali,este var cu primarul din Valu.Totul este ca in familie……iar noi suntem niste simpli executanti in mainile unor mafioti cu functii.MI-E SILA/

    • M-ați lăsat fără replică….

      Bănuiam eu ceva, dar se pară că pe la dvs. sunt oarece derapaje…

      • „Dumneata nu ştii ce înseamnă „limita”, domnule Trask! Ţi-aş arăta eu, dar sunt prea bătrân, prea obosit şi prea al naibii de orb! Dacă aş mai fi bărbatul care eram acum cinci ani, aş pune un aruncător de flăcări pe şcoala asta! Am depăşit „limita”?! Cu cine dracu crezi că vorbeşti? Nu sunt de ieri-alaltăieri pe aici!

        A fost o vreme când vedeam, şi am văzut băieţi mai tineri decât aceştia cu braţele smulse şi cu picioarele retezate. Dar nimic nu se compară însă cu un spirit amputat! Pentru asta nu există proteze. Credeţi că-l trimiteţi pe acest minunat soldat acasă în Oregon cu coada între picioare, dar eu vă spun că îi executaţi sufletul! Şi de ce? Pentru că nu e un “elev de Baird”.

        „În timp ce intram aici am auzit aceste cuvinte: “leagăn al conducerii”. Ei bine, când se rupe creanga, leagănul cade. Aici a şi căzut! A căzut.

        Creatori de bărbaţi, creatori de conducători, aveţi grijă ce fel de conducători produceţi aici! Nu ştiu dacă prin tăcerea lui de astăzi Charlie a făcut bine sau rău. Nu sunt nici jurat, nici judecător, dar vă pot spune asta: el nu va vinde pe nimeni ca să-şi cumpere viitorul!

        Şi asta, prieteni, se numeşte integritate! Se numeşte curaj! Ăsta este materialul din care trebuie făcuţi conducătorii.” (dialog Slade – Trask)

        • La ROMATSA, Victor Ponta a demis conduceri din cauza incompetentei acestora. Ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, ce are de gand sa faca cand i se aduce la cunostinta incompetenta institutionalizata din sistemul penitenciar?

          • Colegule daca aveam si eu cunostiinte la romatsa nu numai ca spuneam ” ce naspa” dar imi dadeam si ochii peste cap.Acolo unul fara studii superioare poate castiga si 3000 de coco/luna.Si la noi nu e traficul aerian de pe alte meleaguri.

  22. apropo de legea 254/2013….se aude ceva de vreun regulament de aplicare sau o sa fie un haos tatal dupa data de 1 februarie ?

    • După mine, nu ar trebui să existe norme de trimitere într-un stat membru UE. Procesul legislativ ar trebui să fie unul complet, nu să mai așteptăm câteva luni până la apariția vreunui regulament.

      Totodată, el (procesul legislativ) ar trebui să armonizeze prin norma de drept, condițiile de detenție la nivelul anilor 80-90 care încă mai sunt prezente în unele penitenciare cu legislația similară din UE și nu în ultimul rând cu condițiile social-economice al statului român, aflat în colaps financiar.

      Una din recompensele prevăzute de noua lege de executare a pedepselor este și „suplimentarea dreptului la convorbiri online”; cum se va face asta și mai ales care vor fi beneficiile pentru ambele părți? În actuala legislație mai era prevăzută și „primirea de echipament IT de către ppl”. Cum s-a implementat asta și ce legătură va avea cu noua prevedere referitoare la recompensarea ppl cu suplimentarea dreptului la convorbiri online? N-o fi o prevedere doar pentru vip-uri?

      Au fost consultate sindicatele în legătură cu proiectul de lege (legea 254/2013)?

      • A apărut în schimb un „Regulament de organizare a activității judecătorului de supraveghere a privării de libertate”.

Comments are closed.