Politist de penitenciare

whoamiIeri, 03.03.2013, s-a „bătut în cuie” denumirea de ”polițist de penitenciare” pentru funcționarul public cu statut special din sistemul administrației penitenciare.

La ședința de lucru din Administrația Națională a Penitenciarelor, conducerea ANP și organizațiile sindicale au căzut de comun acord ca noua titulatură a funcționarilor publici din sistemul penitenciar să fie ”polițist de penitenciare”, denumire îmbrațișată de majoritatea angajaților din penitenciarele românești.

Epuizați și nemulțumiți de actuala titulatură vehiculată prin mass-media, lucrătorii din penitenciare s-au declarat hotărâți să înlocuiască peiorativul ”gardian” cu o nouă denumire: ”polițist de penitenciare”.

Dorința declarată a acestora a fost susținută de organizațiile sindicale, considerând necesară ideea reinventării denominației profesionale.

”Experții clasici pe probleme de penitenciare” ar considera noua titulatură o dezrădăcinare, pe când noul val de angajați cu viziune și devoratori de proiecte de anvergură ar considera denumirea o provocare.

Necesitatea unei denumiri a plecat de la premisa că, procesul de dezvoltare a unei cariere profesionale este în strânsă legătură cu dezvoltarea unei denumiri clare, conștiente, adaptative realității cotidiene, mereu în schimbare.

O primă condiție a noii denumiri este aceea de apărare și garantare a intereselor proprii lucrătorilor din penitenciarele românești, deoarece noile reforme legislative nu vizează și funcționarii publici din sistemul penitenciar.

O a doua condiție a noii denumiri este aceea de consolidare a imaginii profesionale, asigurând  satisfacție atât individuală, cât și colectivă angajaților din penitenciare.

Nu asistăm la o reinventare profesională, cum ar considera gurile rele, ci la un proces de tranziție de la apelative defăimătoare (”gardian, milițian, caraliu)”, la o denumire (polițist de penitenciare”) care impune autoritate și prestanță.

Noua denumire are misiunea de a consolida statutul emergent al funcționarului public din sistemul penitenciar.

P.S.

Ca urmare a demarării ședințelor de modificare a Legii 293 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, vă invităm să veniți cu propuneri fundamentate de modificare/completare a  susnumitei legi.

137 thoughts on “Politist de penitenciare”

  1. Cand va intra in vigoare statutul politistului de penitenciare? Ce pasi mai trebuie facuti ?

  2. D-le Cosmin se pare ca pe la ANP este bilant, dar toata lumea tace malc, nu se doreste sa se stie nimic din ce se discuta pe acolo sau sindicatele nu au voie sa participe in acel cerc restrans.

  3. Domnule Cosmin Dorobantu, la inceputul acestui an s-a lansat un calendar al concursurilor, aveti idee, mai e de actualitate, se mai pune in aplicare? Multumesc.

    1. Calendarul este estimativ. Decizia Curtii Constitutionale referitoare la OUG 77 a schimbat putin ipotezele problemei. Nu cred ca va fi respectat intocmai. Cand voi avea informatii precise, o sa va informez.

  4. February 26, 2014 at 5:37 pm

    Viata este frumoasa si banoasa pentru unele persoane de la spitalul rahova. Directorul a avut din nou garda revigoranta cu a lui sultana..Sultana rezistand eroic 32 de ore la serviciu.Sa intelegem ca din sultana directorului s-a transformat in razboinica spitalului? Este permis ca aceasta persoana sa aiba timp de “lucru” efectuat 32 de ore? Dar cum s-a mai spus..pixul este la sultana…..hormonul bate neuronul 😉

    Reply

    agent de politie penitenciara

    February 26, 2014 at 8:01 pm

    dar sultanica ce face?nu baga si ea garzi,ce naiba?e mare sefa(asa crede ea)pe ATI,dar e o infumurata din provincie,care s-a ajuns!

    Reply

    asss

    February 26, 2014 at 8:30 pm

    Sultanica de pe ati se lauda ca asistenta care a fost detasata la penit. rahova (intre timp s -a intors) si mutata la primire detinuti nu v-a mai lucra niciodata pe ati cat este suleyman director….sultanico ti-ai luat teapa..iti va fi din nou colega.

    Reply

    agent de politie penitenciara

    February 27, 2014 at 1:38 am

    Aa,ce bine ptr.sultanica-o tipa ciudata,care nu saluta colegii(cat de cretin poti fi?)si,care,tot o tine in brate pe o blonda de pe la farmacie(taie frunza la caini)!…Cica-sefa ATI?!?!in baza la ce sau pe ce criterii,e medic si nu stim?75% din colegi nu o inghite(poate chiar mai multi)pe aceasta obraznica ”sefa”!

    Reply

    malus

    February 26, 2014 at 8:35 pm

    Scuze domnului Dreptunghiularu pentru ca -i reiau un comentariu!
    O situatie extrem de grava care se intampla intr-o institutitie subordonata a M J, adica un director de spital penitenciar isi permite ca in timpul garzilor platite sa aiba (editat admin) cu subordonata. Nu pot sa cred ca asa ceva se poate intampla cu adevarat,de ce ANP, MJ,raman nepasatoare la aceste sesizari? Sa se vefifice de cate ori a facut asistenta de serviciu de noapte cu directorul,stiind ca aceasta are program de 8 h,daca a parasit sectia cu ocazia acestor ture ,lucru foarte la indemana celor care doresc sa lamureasca aceste acuzatii stiind ca la spitalul Rahova exista camere de luat vederi si cartele personalizate de acces. Cu siguranta nimeni nu va recunoaste nimic dar cum se va justifica faptul ca asistenta sefa isi petrece tura de noapte platita in biroul directorului?
    Abuzurile acestui “doctor” (am pus ghilimele pentru ca,in materie de pregatire profesionala de abia se ridica la nivelul unei asistente medicale de provincie) treneaza inca de la inscaunarea cu usurinta in functia de director. Dupa ce a reusit sa puna pe fuga majoritatea personalului incomod, nu de mult si ultimul medic chirurg aflat pe statul de organizare acum a venit si randul celor doua anesteziste care mai amintesc de specificul spitalului Rahova, acela de chirurgie. Ca sa vedeti pana unde poata sa mearga mintea bolnava a acestui individ va voi relata pe scurt modul in care cele doua colege sunt amenintate sa-si dea demisia,in special doamna doctor Nita care trebuie sa traiasca cu teroarea in suflet in situatia in care primeste amenintari ca va fi sesizata autoritatea tutelara cu privire la faptul ca aceasta,chipurile ,,nu este in deplinatatea facultatilor mintale si nu se poate ingriji de copilul pe care dand dovada de omenie fara margini l-a infiat pentru crestere,ingrijire si educare. Cum managerul nu are la cunostinta asemenea sentimente,el care a esuat lamentabil din toate punctele de vedere, profesional, moral si (editat admin)( aici nu vreau sa vorbesc de funie in casa spanzuratului) speram ca-si va primi asa cum se cuvine rasplata divina pe acest pamant . . .
    Deasemenea va aducem la cunostinta ca in scurt timp un material in care vom relua toate abuzurile ,care va fi semnat si asumat va fi postat pe site-ul MJ si al tuturor agentiilor de presa

    Reply

    om de rand

    February 27, 2014 at 12:48 pm

    Uite ca se intampla , mai sunt si alte unitati unde se practica , este ceva firesc cat timp ANP-ul isi trimite sluga sa tina in frau multimea (prostimea) in unitate. Militianul , gardianul si cum mama Dreacu ii mai spune , nu poate marai , carai sau scancii , drepturi doar pe hartie in realitate mori cu hartia in mana , de la director la ANP se pierde , bani pe echipament cand doreste maria sa… pana atunci sunt folositi in alte scopuri si multe altele , te doare degetul daca dai in taste sa le enumeri .Cat timp sluga credincioasa tine in frau prostimea e protejata de ANP( daca mai exista ceva relatii sentimentale cum se mai practica… greu sa mai scoti capul din pamant. Apoi mai e si miscarea asta sindicala care…. nu stiu daca e frumos sa ma exprim dar le cam scapa esenta printre degate , penita si hartie.

    Reply

    Agentu’ 007

    February 28, 2014 at 1:03 pm

    Cam puternica Suleimana pentru o ciobanita din provincie care miroase a cas si lapte. Acum mai nou face si repartizarea agentilor in serviciu, pe cine nu suporta: “hai cu el la oras”.
    Dupa ce din cauza ei au plecat toti doctorii si mai multe asistente, urmeaza debarcarea sau demisia altei asistente de la ORL, luata la ochi de Suleimana ca e mai frumoasa si mai puternica decat ea sau probabil nu a raspuns avansurilor Sultanului.
    Ce ar fi daca, intr-o zi din luna martie, adica 10, sa chemam cateva televiziuni si ziare si sa refuzam intrarea in serviciu?
    Sa vedem atunci cum se scoate conducerea ANP ca SIPA stie de toate abuzurile din Spitalul Rahova asa poate afla si Minstrul Justitiei si Ponta si toata tara.

    Reply

    agent

    March 2, 2014 at 2:21 pm

    Sa intelegem ca directorul spitalului rahova imbina utilul cu placutul? Ca toate garzile sunt dublate cu a lui sultana de pe chirurgie…Sultana vine la serviciu la 12 ore ca sa coboare la sultaneala (biroul directorului)Urat….Ce exemplu da celor pe care ii are in subordine…Mai exista respect?

    Reply

    Nenea Iancu’

    March 5, 2014 at 8:42 pm

    “O noapte furtunoasa…” – pentru Suleyman de Rahova
    In sfarsit se ispraveste comedia, luni ne rasculam si coate goale, mate fripte, mitocanul trebuie sa plece.Parol.
    Dragoste cu sila nu se poate, e foc mare trebuie sa fugi, tu cu sultana ta cu tot.
    Existenta ti-e periclitata. Tu cu imoralitatea si iprocrizia care te caracterizeaza, tu care faci totul numai din prefacatorie, ne-ai mintit, ne-ai amagit, numai sa fii reprimit la Spitalul Rahova, iar acum negru si tras la fata de furie cu o mana iti mangai mustatile si nu stii cum sa iesi din incurcatura.Toate nenorocirile pe care le faci ca slujnicar care ai aterizat intr-o functie de conducere temporala si facand abuz de aceasta te uiti cu ochii zgaiti la cucoane pe holuri, in birouri si umbli ca un afemeiat dupa nevestele subalternilor.
    Pleaca!
    Trebuie sa pleci!
    E incurcatura nene pentru ca “Cetatene suntem sub regimul libertatii, egalitatii si fraternitatii, unul nu poate fi mai sus decat altul, nu permite Constitutia.”
    Revin cu “O scrisoare pierduta”

    1. Pamflet – I.L Caragiale
      Suleymanul turmentat de betia puterii, aceasta anomalia a fiintei umane a ajuns caraghios, de rasul si dispretul public.
      Cine l-a cunoscut a vazut cum este,cum gandeste, cum resipra,cum…un tip pocit,odios care il caracterizeaza ridicolul, Incearca sa opreasca progresul inerent.
      Un individualist acoperit cu false poleiri,un agramat care pentru el instrumentul de lupta este santajul si nu inteligenta si nivelul de cultura.
      Un tip care se considera totul, care ii priveste cu dispret pe cei care nu rad la glumele de 2 lei ale sale, un falsificator al realitatii, un instigator la ura al adevaratelor diferentelor de opinie intre colegi.
      Cine nu e cu el e impotriva lui!
      Dezbina si conduce!
      Aceasta este deviza putreziciunii morale, luminata doar de incultura,marginire si apucaturi de borfas.
      Un tortionar. I-a adus pe oameni in situatia ridicula sa se urasca, sa se injure, sa se sfasie intre ei doar de dragul lui, de dragul Suleymanului si al sultanei.
      Cu ce se aleg? Cu nimic, cu dispret!

      1. Fara numar, fara numar, ia pamfletul suleimane …poate te trezesti la realitate, nu mai vana oamenii!

        1. Suleiman se crede imparat iar angajatii ieniceri de suflet ,care nu au voie sa cracneasca . . .dupa ce a fost linistit cu bataile pe care le aplica detinutilor singura placere care i-a mai ramas este teroarea aplicata tuturor angajatilor.incepand cu repartizarea in serviciu dupa bunul plac,schimbarea din functie si nerespectarea functiilor din statul de organizare si asta pentru a face loc unui agent care este prieten cu liderul de sindicat preferat, mariei sale totul ii este la indemana ca doar la mnealui este puterea. Acesta are aceste metehne de mult timp i daca ne aducem aminte reclamatii a mai avut si pe timpul DG-ului Bala, domnul Stancovici a mai reglat aceste probleme acum vreo 3 ani si iata ca directorul asemeni unui mormoloc trage in continuare la undita uitand de cate ori s-a intepat. Strigate de ajutor au fost mai tot timpul si nimeni din cei responabili sa restaureze ordinea nu au avut reactie ,se pare ca totul sta in puterea noastra ,trebuie sa ne recastigam intr-un fel linistea,demnitatea,climatul de munca corespunzator,potrivit unei institutii de stat apartinind MINISTERULUI JUSTITIEI . Trebuie sa luam pozitie fata de toate abuzurile comise si sa nu mai toleram nimic ce contravine codului deontologic si sa intelegem ca toti suntem egali in fata legii,potrivit constitutiei pe care directorul o calca in picioare.

      2. Ai cazut in cursa, imparate Suleyman, in cursa Satanei.
        Priveste in jur si vezi cine ti-e aproape, esti inconjurat de tradatori care daca au tradat o data tradeaza si a doua, si a treia si a nu stiu cata oara.
        Fascinat de cantecele diavolesti, servite de cei din jur ti se intuneca mintea si bajbai pe intuneric, in eclipsa pe care ai creat-o perseverand in dusmanie,ura,intoleranta si prostie. Te crezi incomensurabil dar hotarele neexistente ale regatului tau imaginar se ingusteaza in fiecare zi, la fiecare ora, la fiecare minut.
        Nu trebuie sa dai crezare diavolilor nici cand spun adevarul despre lucruri pe care nu le pricepi fara sa gandesti, ai grija, creaturile din jur sunt in stare de orice si se leapada de tine ca de insusi Satana.
        Parca esti posedat de Diavol sau de o boala care se manifesta cu simptome de posesiune “demoniaca” aratate de dorinta autoritatii si asprimea prejudecatilor.
        Dorinta primordiala a fost sa creezi razboi, un razboi dus de toti impotriva tuturor pentru a-ti mentine puterea pe care o visezi dar nu ai vazut-o niciodata. Acest vis te va urmari toata viata.
        Imparatia pe care o doresti nu-i pe lumea asta.
        Razi singur de tine si nu pierzi nicio ocazie sa dovedesti ca nu poti interveni in rotatia…pamantului. Esti detestabil. Am putea socoti ca nu simti durerea, dar gandurile negre iscate pe fata catranita si ochii retrasi prea mult in orbite arata adevarul. Adevarul care doare si lasa urme adanci create de tine fara ajutorul nimanui, urme care nu se vor mai acoperi niciodata. Ai sa ramai ca un CUC intarziat, cautandu-si pe nimerite adapostul in bezna, dar si asa trebuiesti suspus la tortura exorcizarii pana iti vei redobandi credinta. Pentru asta trebuie sa te sacrifici si sa scapi de copoii dresati sa incolteasca prada si sa nu te complaci ca un calau in a trage pe roata oameni nevinovati sau a-i arde de vii in specatcole publice pe cei care ti-au fost candva aproape. Ar fi o capitulare de crestin.
        Daca nu te trezesti vei avea parte de mai multi razboinici destoinici in condee pentru a impune bunurile civilizatiei si reintrarea lucrurilor pe fagasul normal.
        Daca nu te trezesti luntrea te va purta catre o alta destinatie si vei ramane cu amintirile unui trecut pe care nu l-ai trait.
        Sau poate l-ai trait degeaba.

    2. Jiji, rasboinicul luminii

      February 27, 2014 at 7:20 pm

      Curvăsăreală…satana a intrat acolo, să le fie rușine.

      Reply

      dreptunghiularu

      February 27, 2014 at 8:17 pm

      Eeeee!!! Da de ce sa le fie rusine , nea jiji? Daca treba merge bine? Lasa domle ca pe ei o sa-i doara salele mai tarziu, poate face munca in folosul comunitatii sultana daca de dragul sultanului suleyman “presteaza” si 32 de ore .sa fie pusa la panoul de onoare sa o vada si sa o stie toata lumea si sa moara sultanica de necaz. :-))

      Reply

      ioan gura de aur

      March 2, 2014 at 11:06 am

      O sa gaseasca explicatia ,ca este lipsa de personal si din cauza asta saracuta mai trage cate o tura de noapte sa si mai ajute colegii dar ar trebui pusa intrebarea ,de ce s-a ajuns in situatia asta? Simplu , din cauza ei si a directorului . . . si a celor care prin natura serviciului nu s-au sesizat desi tot timpul au fost semnale ca ceva este putred de la numirea acestuia in functie . Si -a pus cineva intrebarea , cum se face ca exodul personalului a inceput dupa venirea acestuia la putere? Intrebarile retorice ar putea continua dar nu stim pe cine ar mai putea interesa, mai ales ca prin unitate a “trecut” si corpul de control al MJ ,care a plecat asa cum a si venit, nu putem decat sa ne resemnam ,sa acceptam ca suntem victimele unui sistem bolnav,sa induram chiar cu pretul sanatatii marlaniile unui individ fara scrupule
      P.S s-a facutbreterire la spitalul Rahova

      Reply

      men

      February 27, 2014 at 8:42 pm

      Dragoste mare intre sultana si managerul de la spitalu rahova mon cher!!Parol!!

      Reply

  5. consider că noul statut va schimba radical fata acestui sistem bălăcărit de presa si tv, cu stima şi respect!

  6. din moment de noua denumire nu-mi ia din bani nu vad nici o problema ca ma voi numi politist de penitenciare, din contra fata de paznic este chiar super ok.

  7. Polita Locala a scapat de arhaicul ,,gardian”, incet vom scapa si noi dupa aprobarea Statutului Politistului de Penitenciare

  8. nu mai fa scenarii apocaliptice si nu mai vorbi in numele sistemului, avem nevoie de o identitate pe masura unei institutii de aparare si cu siguranta nu vei pierde nimic, in timp vei intelege si domnia ta ca acest element de noutate va da un suflu nou acestei meserii iar generatiile care vor urma nu vor veni doar pentru bani ci si pentru mandria de a fi politisti de penitenciare…reflecta, cugeta si repeta in gand DE CE NU? noaptea e un sfesnic bun

    1. @ pentru cei care …vor :):)
      Eu stiam ca “noaptea e un SFETNIC bun” !!! da-i bine si “sfesnic” ca doar suntem politisti !!!

    2. Dar tu ,de ce vorbesti in numele sistemului?Solicit sondaj de opinie pentru a vedea vointa majoritatii privind denumirea.

      1. N-aveți gusturi rele. Superbă piesa și mesajul. Modul de viață american li se datorează oamenilor în cărucioare. N-am idee cam cât respect li se acordă acestor posesori de tăblițe, acestor nume ștanțate pe o bucată de oțel.

        Dar măcar au o uniformă frumoasă. The best.

  9. Cum ar fi daca odata cu noua denumire ar aparea ca prin minune si legitimatii asemanatoare celor de la politie…… Adica facute la Monetaria Statului…………Dar cred ca cer, sau visez prea mult. Asta ar fi un adevarat fiasco pentru I.P.A. Sunt de parere ca e un subiect bun de analizat.

  10. Domnule Cosmin Dorobantu, la inceputul acestui an s-a lansat un calendar al concursurilor, aveti idee, mai e de actualitate, va mai fi pus in aplicare? Multumesc.

  11. @agent de`!!
    Acu` ca te-ai vazut (aproape) politist,vrei si pistol,poate si masina blindata care sa te aduca de la serviciu acasa si invers…
    Da` tare “vulnerabil” mai esti matale !!!
    P.S. Pentru a-ti rezolva problemele in familie te sfatuiesc sa folosesti in primul rand …negocierea. dupa care pumnii/palmele, bastonul si daca “argumentele” nu tin, poti apela si la pistol !!!
    P.P.S .Inafara de negociere nu am apelat la altceva-asta ca sa previn …rautacismele :):):) !!!

    1. @ fiul pi..ii

      Din două, una: ori ești (editat admin), ori ești (editat admin). A cerut cineva mașină blindată sau ți-a cerut cineva sfatul despre cum ar putea „negocia„ problemele de familie?

      Dacă ăsta e nivelul tău de înțelegere, înseamnă că ți-a căzut de mult hamsterul de pe scăriță. Ești praf rău de tot :)

  12. sa fim dotati cu spray lacrimogen,catuse,baston electrosoc-nu sa ne dea centura aia de panoplie!cand scoatem 200 detinuti pe holul sectiei,suntem ff vulnerabili!si apropo de armament:in lege scrie”portul armamentului din dotare permanent”?!?!unde e protectia noastra?pe hartie?

    1. Colegule daca vrei armament poate fi vorba de cel mult cu munitie neletala.Cu armament nu ai sa vezi in vreo tara civilizata printre detinuti.E o regula simpla si de baza in munca noastra.

      1. Atata lucru stiam si eu-fara armament printre detinuti!era vorba de a purta pistol si acasa,doar vom fi politisti ,nu?pe baza de tichet,fiecare sa aiba pistolul lui,ce-i atat de complicat?

          1. Din aceasta cauza sunt multi colegi care nu doresc sa ne numim politie penitenciara.Asta nu intelegi nici dumneata domnule Dorobantu.Nu este vorba de conflict intre generatii ,neadaptare la doleantele noului val sau alte prostii.Concret priveste cum se pune problema ,personajul ce semneaza cu ,,agent de politie penit.,, din cauza uniformei nu mai poate face naveta.Oare cum facea naveta si cum deconta?Vrea pistol acasa,sa i-si obtina legal permis ,cu testare psihologica.De curiozitate domnule D.,informati-va cati lucratori nu au luat psihologicul,de curiozitate.

            1. Cei mai multi din sistem care isi doresc mai mult decat orice sa se numeasca politisti sunt – din ce am vazut pe viu printre colegi- tinereii de sub 30-32 de ani, abia veniti in sistem, dornici sa impresioneze vreo fatuca si sa “push the pedal to the metal” la vreo jermanca tdi si sa scape si el de amenda.Cam asta e scopul principal.A si sa se mandreasca mami ca are fiu politist.

          2. varu’,ia scuteste-ma de comentarii,obtuz la minte si chip!

    2. propun introducerea in legea privind statutul la capitolul drepturi dupa sintagma alocatii pentru hrana si “alocatii pentru locuinta” care sa se acorde in suma fixa tuturor cadrelor, iar cei care primesc acum sume pentru chirii si transport sa le poata primi in continuare, daca opteaza pentru aceasta, pentru suma ce depaseste valoarea alocatiei locative care se acorda pentru toti salariatii i,
      argumente: toti salariatii au nevoie locative( cumparare, constructie , reparare, intretinere de locuinte) pentru a li se asigura un trai decent in raport cu demnitatea,importanta si responsabilitatea pe care le presupune munca in mediul penitenciar si respectul si aprecierea de care trebuie sa se bucure in societate lucratorul de penitenciare, pentru a nu fi nevoit sa traiasca in conditii inferioare caltatii de funtionar intrun domeniu special

        1. multumesc ca ati luat act de aceste propuneri ,de introducere a “aloctiei pentru locuinta” si va doresc mult succes in introducerea acesteia pentru ca in teritoriu exista sustinere pentru aceasta un alt argument pe langa cele prezentate anterior sunt si prevederile din Recomandarile europene pentru penitenciare in care sunt prezentate faptul ca standardul de viata al functionarului de penitenciare trebuie sa fie unul ridicat(vezi Recomandarile)

        2. vad ca unii sunt foarte deranjati de faptul ca ar putea exista posibilitattea ca sa se acorde “alocatie pentru locuinta” tuturor salariatilor ,cum dealtfel este si echitabil, probabil vor sa o ia numai ei considerandu-se personalitati care trebuie sa aibe anumite privilegii in raport cu ceilalti muritori

          1. bravo domnu minca! din pacate vezi cum sar la gatul nostru ticalosi de teapa acestui asa zis agent de penitenciar. in realitate o javra obisnuita sa stea si acasa si la servici ca o lighioana miloaga cersind bani si favoruri de la sefi si nevasta! daca acei bani pentru chirii si transport s-ar imparti echitabil la tot personalul ar incasa dansii mai putin. si asta nu vor accepta niciodata! singura speranta este ca atunci cand vom vedea la tv o emisiune despre noi sa sunam, intram in direct si spunem lucrurilor pe nume! daca niste detinuti analfabeti reusesc sa faca asta nu vad de ce noi stam ca prostii si ne certam aici! eu personal de mult am asta in gand…! adica daca am vrut sa fac ceva cu viata mea si sa-mi cumpar o casa acum trebuie sa ascult criticile acestor lepre obisnuite cu pomana?! dar va rog sa va ganditi ca aproape toti sefii de sindicat incaseaza bani de chirii sau transport! asa ca, din pacate, ne luptam cu morile de vant!

      1. mincule,esti un ticalos!aparusi si aici?pe SNLP ti s-a dat cu flit!D-le Cosmin,e un instigator (editat admin),nu-l luati in seama!e un psihopat pe tema chiriilor,il roade mult ca si-a luat casa prin banca pe 30 ani,si,netrebnicu’ n-are cu se s-o achite!iar ptr.(editat admin)care macane vis- a -vis de purtarea armamentului.atat va doresc:o sabie in gat sau un glont in fund de la interlopi!(editat admin),nu stiti decat sa comentati ca tatele!

      2. D-le Mincu,si eu sint de acord cu dvs! Ce facem daca banii alocati ptr locuinte sint cheltuiti de unii ptr achizitia de masini, tractoare ,oi,capre,struti? Oare ar trebui justificati?

        1. Depistati-i pe aceia,”uni” ,nu dati in toata lumea!Nu toti avem mostenire lasata mura-n gura,terenuri,conturi,afaceri,magazine!!!IUn bou ca minca ”da duma”,iar altii ii canta in struna!varule,inainte sa ..stii tu treaba cu grija altuia:tu ai luat testarea psihologica???

        2. nu trebuie sa justificam ce facem cu banii, fiecare va face ca va voi, la fel ca si cu banii din alocatia pentru hrana, dar nu vor mai fi nevoiti sa se ascunda cei care foloseau banii de chirii in alte scopuri,

          1. vezi-ti de treaba ta,mincule!nu e timpul pentru aberatiile tale;oricum,nu vei primi nimic-ai casa luata prin banca,deci ai posibilitati financiare!hai,canta la alta masa!

  13. Dragul meu Becali Gi ,vad ca D-zeu,ti-a ascultat rugaciunile si ti-a dat posibilitatea sa-ti vezi neamurile,Bine ati venit la Puerto-Bianca,Eu capul famigliei don Gello Dinca Corleone si locotenentul meu signor Tarzan Mate FERMECATORUL,va dorim tot binele din lume..Pentru inceput,din partea casei,animatoarele de la reeducare,va vor face rezumatul cu recenzia poeziei ,,Sunt o zdreanta,,,dupa care locotenentul meu Mate Fermecatorul,la comisia de munca,va va pune la dispozitie,functia de bibliotecar,sef la bucatarie,planton pe spital,sau in ultima instanta baiat bun la toate la Toni Sindicalistu.In caz ca dati rateuri,vi se va explica,cat este de greu sa joci fundas la inchidere sau mai rau portar sau responsabil cu masajul.Dar ,cred ca pana la urma ne vom intelege…AAAAA,ptr.d-nul Borcea,fanclubul Reddog,in semn de omagiu,va intra in greva foamei,in fata celulei.De necaz Reddog a jurat,ca nu va mai bea apa niciodata si va da foc inca odata la o butelie.

    1. Titlul corect al poeziei este “Suntem doua zdrente” si, dupa cum se lauda chiar autoarele, a fost citita atat de supraveghetori cat si de top manageri. Asa ca, fratilor, cand mai aveti chef de o ora de lectura, trageti-va bine caciulitele pe….urechi. Nu de alta, dar nu vrem sa apara o epidemie.

      1. Niște răi, asta sunteți. Niște otrăvi de penitenciar.

        Tot de la niște guri spurcate ca ale domniilor voastre, am auzit că de fapt titlul poeziei e „Mr. & Mrs. Smith”, iar schimbul intercultural s-ar produce într-n loc curățel din punct de vedere al medicinei muncii.

        Nu săriți în sus de invidie, n-au descoperit dumnealor mecanica fluidelor, se pare că e un patent luat de la Suleyman de rahova.

  14. daca schimbda denumirea sa aiba in vedere si drepturi si obligatii in consecinta pentru a reprezenta cu adevarat “politia”…una peste alta mai bine dadeau 500 ron in plus la salariu si sa ramana tot fpss

    1. Puteau sa dea 500 ron in plus la salariu si sa schimbe si denumirea. Pare-se ca suna altcumva, nu credeti? Dar, deh… asa s-a invatat romanul, negociator! 😀

  15. Pingback: Politist de penitenciare | Radio GRADO
  16. pentru cristofor columb
    Cand spui de Colibasi la ce te referi? Acolo nu a iesit nimeni, chiar e o aberatie. La fel de aberrant e si cu Poarta alba.

      1. …n-au stat … prea mult și nu i-a trecut nimeni la catastif. Oare de ce? Pentru că era mult mai simplu și mai „safe” decât să fi ieșit.

  17. cert este ca am vazut cum este sa fii tratat ca gardian, paznic, vreau sa vad cum va fi si ca politist de penitenciare si inca ceva subfinantarea sistemului nu are nici o legatura cu denumirea

  18. sper ca acest statut al politistului de penitenciare sa fie aprobat cat mai repede, ultima denumire clara a fost cea dinainte de 89 – de militian – iata ca au trecut mai bine de 20 ani fara nume, fara identitate…este timpul unui nou inceput, este timpul sa avem din nou o identitate, salut deci noua denumire de politie penitenciara stabilita, seara frumoasa

  19. Domnilor fiti mai indulgenti si nu trageti in ….pianist(adica in moderator)!!!
    Sa nu uitam ca d-l Dorobantu este presedintele organizatiei de tineret :):) a FSANP…
    Avem presedinte”batran”, avem vice` de la Vaslui tot cu….experienta.
    Chiar asa, nici o parere dinspre Moldova??

  20. Cosmine,întreabă-l pe dl schiopu dacă a ştiut.
    acum mai puţin de un an s-a transmis totul pentru consultare inclusiv schiţe şi materiale, tot, dar nu a avut nimeni nimic de spus.
    de ce induceţi oamenii în eroare?

  21. Asociem “politist de penitenciar” cu politist din codul penal art 257? :) Nu tot ceea ce ne dorim se si intampla,indiferent daca esti militian sau “politist de penitenciar,sau politist veterinar.
    Asta pentru domnul Cosmin,pentru care trebuie sa-i spun ca afirmatiile facute pentru generatiile mai batrane,este lipsa de respect,si ca nu este vina lor ca atunci era MILITIA!
    “Raman stupefiat la ignoranta unor colegi care nu trec dincolo de gandirea veche de militian de puscarie. O gandire gaunoasa, lipsita de perspectiva.” intreabati-va domnule Cosmin, lider de opinie si de sondaje pe acest site,ce intrebari isi pun acei “militieni” si ceilalti oameni “perimati” despre dumneavostra.
    Vreau sa cred ca acestea nu sunt argumentele si armele de care uzatiNu?

    1. Indiferent de varsta, vechime sau alte considerente pe care le invocati, fiecare din noi trebuie sa ne adapteze realitatii actuale, sa evolueze. Daca nu ne adaptam cerintelor cotidiene vom fi marginalizati.
      Dati-mi voie, domnule Adkins sa nu ma consider liderul de opinie al unor oameni incapabil a se adapta!

  22. Toata lumea se plange de noua tinuta.Ma intreb unde au fost liderii nostrii cand s-a proiectat noua tinuta de specialistii din ANP, de nu au stiut nimic pana acum cand e gata de livrare.Sau chiar a fost facut totul in asa mare secret!!!!!! Sper ca aceasta tinuta sa fie achizitionata din contravaloarea drepturilor pe anul 2014,iar cea din 2013 sa ne intre in conturi in primul semestru,parca asa spune ultima reglementare in domeniu daca nu ma insel.Cu respect

      1. incorect! liderii aveau obligatia sa monitorizeze intreaga evolutie a acestui proces de echipare: consultare caiet de sarcini, vizionare proiect sablon tinuta, culori, calitate material, etc..Liderii nu trebuiau sa astepte invitatii speciale( ca d’aia se cheama ca sunt lideri). In plus chiar ca nu era un moment ce trebuia scapat de sub control asa cum nu trebuie sa fie nici ghidul carierei si nici proiectul de statut.Au fost defazati , si pentru asta trebuie sa o incaseze.

        1. Domnule Raileanu, in cazul “echipamentul”, administratia penitenciara a refuzat sa respecte unul din principiile fundamentale ale dialogului social – transparenta.
          Organizatiile sindicale au fost puse in fata faptului implinit.

      2. @Cosmin: atunci infiintati un departament de contrainformatii! s-ar parea ca avem nevoie de el.

    1. ANP s-a consultat, referitor la tinuta, cu “specialisti ofiteri” din unitatile subordonate. Sindicatele nu au fost consultate.
      Ps sindicatele au cerut , anul trecut, otinuta de protectie ptr punctele de lucru iar ANP a generalizat cu aceasta tinuta la intreg operativul, probabil comisioanele vor fi consistente.

  23. daca proiectul este gata ce mai asteapta ANP-ul? ca anexa in statut apare si uzul de arma adapatat sistemului?

  24. in legatura cu noua tinuta, ce spune ANP-ul la multiplele propuneri, pertinente, formulate cum ar fi: stema pe sapca, tricouri bleomaren sau macar guleru, vesta multifunctionala, scurta de iarna la nivelul taliei, etc?

  25. Totusi, domnule Dorobantu, in editiile anterioare legate de statut spuneati ca proiectul este gata, singura divergenta in discutie era trecerea agentilor in randul ofiterilor, in atare conditii odata rezolvata si aceasta divergenta de nivel sef birou, cum de altfel si DG a spus, sa inteleg ca proiectul este in sfarsit gata? multumesc, cu respect!

      1. Repostați proiectil de lege pentru ca toată lumea să se poată pronunța în cunoștință de cauză. Am speranța că e o anumită deschidere nu numai în ceea ce privește atribuirea unei identități acestei categorii profesionale, mult hulită în presă.

  26. Am avut dreptate d-le Dumitrascu,cand am aratat modul prin care Becali,a fost in vizita la primarul din Valu lui Traian?Normal , pentru majoritatea cadrelor din sistemul penitenciar ,ar putea fi o aberatie,la fel de aberante erau lucrurile si la Colibasi.Acum fara nicio o perdea, verii lui Becali si Borcea s-au predat la Poarta -Alba.Oare chiar nu vedeti ca aici la malul marii s-a facut pe fata o famiglia mafiota in toata regula.Oare chiar restul cadrelor trebuie sa fim slugile clanurilor mafiote conduse de machidoni,care-i platesc gras pe Dinca si varul lor Mate.Am ajuns mai rau ca-n penitenciarele din Columbia.Ce sa ma astept si de la Bejan,care nu schitiaza nici cel mai mic gest…..pai cum sa schiteze cand si el a pus umarul la consolidarea caracatitei.Sincer ,alaturi de cei nominalizati de lege,tare as vrea sa-i vad si pe Dinca,Mate sau Bejan.GATA MAFIOTILOR,TOTUL ARE O LIMITA….NU VA E SILA DE VOI…..

    1. Nu as vrea sa fiu in pielea colegilor care il vor avea pe MM pe sectie.E recalcitrant tare golanul ala.

    2. Subscriu.

      Nu sunt pe deplin convins că doar o mică „coțcărie” a proaspeților clienți ai pușcăriilor (o simplă viză de flotant pe actele de identitate) i-ar face automat și deținuți „eligibili” pentru poarta albă.

      Hai să fim serioși! Dacă lui Jiji nu i-a mers cu conducerea de la Jilava, se pare că spăgarii de la ligă au dat peste raiul șpăgarilor din sistem.

      Astfel nu se explică de ce au pentru poarta albă atracția muștelor pentru balegă.

      Ceva e putred în Danemarca!

      1. E cam putred in mintea voastra,ei spera in clementa judecatorilor machedoni,parca nu stiti,va place doar sa denigrati fara dovezi.Halal presedinte de sindicat sub anonimat si doritor de presedentie de sindicat cu 10 membrii.

        1. Dacă speră în clemența judecătorilor de neam cu ei, unde e denigrarea? În context,„membri” era forma corectă, în loc de „membrii”. În alt context, mai bine 10 membri, decât 200 de zdrențe, părerea mea.

          Nu știu dacă președintele de sindicat s-ar „coborî” până acolo pentru a posta aici-șa (licență poetică, ucigaș de limbă română care ești!).

  27. Felicitari pentru aceasta hotarare !
    Sa speram ca acest lucru va mai compensa un salariu modest si o ( noua) tinuta, din material sintetic…

    1. Ca sa fiu in ton cu sarcasmul dumneavoastra, pe care-l apreciez, spun ca doar al 13-lea salariu si primele pierdute mai pot spala dezamagirea respectivei uniforme.

      1. daca si astia au salarii mici 😕 :))))))) uniforma e chiar ok! sa fim seriosi :))))

          1. Ai dreptate, Cosmine, cel putin in privinta salariilor asistentilor medicali. Si nu ma refer la cei din privat, ca in provincie nu prea sunt, ci la cei din policlinica si spital care au salariul mai mare decat il avem noi cu norma de hrana cu tot, deci si pensia le va fi mai mare ca a noastra, ca se aplica la valoarea venitului impozitat. Si nu pericole, si nu alarme, si nu neaprobari de parasire a “garnizoanei”, si nu bataie de joc din toate partile, si poate si poate o ciocolata sau o floare cu care sa pleci acasa, nu plosnite sau raie sau cate altele. Si sa mai stam oare pe ganduri daca ne gasim in alta parte? Chiar nu, deloc…..

    2. Colegule pune mana si citeste macar cate ceva despre haine tehnice facute din sintetic.Vei gasi peste tot niste materiale interesante.

  28. Ia sa vedeti ca unora nu o sa le mai trebuiasca nimic daca se vor numi politisti.Faptul ca nu avem dotari,sistem subfinantat, suntem mai putini dacat ar trebui – in unele unitati- faptul ca pericolul muncii se rasfrange si asupra familiei, nu va mai conta nimic pentru ca ne vom numi politisti.

    1. Nu vad legatura intre denumirea de “politist de penitenciare” si lipsurile invocate de dvs. Suntem constienti de existenta acestor lispsuri, dar nu trebuie acum sa dam vina pe schimbarile in bine.
      Incercati sa vedeti aspectul pozitiv!
      Nu trebuie acum sa renuntam la partile bune din cauza existentei altora rele. Le acceptam pe cele bune si incercam sa le rezolvam pe cele rele, fara a ne lamenta.

      1. Media ne va spune in continuare gardieni si paznici.De ce? Pentru ca asa stiu ei si asa au vazut in filme.Cat despre uniforma unii contesta culoarea, croiala, etc.Ati fi vrut ca la americani vreun verde turbat sau maro?Sau negru era mai bine?Sa fie versace sau armani?Ba nu hugo boss sa fie ca ei au experienta cu uniforme – pentru cine nu stie hugo boss a facut uniforme pentru ss- si vor face ceva dragutz.Pentru unii care poarta uniforma doar la munca si nu fac parada pe strada sa iasa mai ieftin la autobuz cred ca mai mult ii incalzea sa fie denumiti politisti mai tarziu si mai intai sa aiba o statie , un telefon, o grupa de interventie care sa intervina si sa fie sustinuta in actiuni.
        Vor veni altii cu bani din fotbal la puscarie si iar vom fi gardieni, tortionari si ei niste biete victime carora nu le putem asigura confortul de 5 stele cu care erau obisnuiti.

        1. Mass-media se va adapta rapid noii denumiri, atata timp cat vom sti sa o promovam.
          Gardienii publici au scapat de vechea denumire, tot prin promovarea noii denumiri.
          Noi nu vom scapa niciodata de actuala denumire de “gardieni”, atata timp cat vom tine “ascunsa” noua denumire.

          1. Media a avut niste multi ani sa invete ca ne numin agenti/subofiteri/ofiteri de penitenciare nu gardieni/paznici.Ce va face sa credeti ca va fi altfel acum?

            1. Agenti/subofiteri, ofiteri nu e o denumire ci doua corpuri de lucratori de penitenciare.
              Actuala Politie Comunitara, fostii Gardieni Publici – exemplul cel mai elocvent.

              1. Daca plecam de la premisa cu 2 corpuri niciodata nu vom fi o echipa.Din cauza nepotismelor si a bisericutelor nu am invatat sa lucram in echipa si daca vom continua sa vedem un corp de sclavi si unul de stapani aceasta situatie se va perpetua.

      1. Da, si asta face diferenta dintre uniforma unei institutii a statului si cea, de exemplu, a unei firme de paza.
        Insemnele de arma, emblemele si numele institutiei inscriptionat sunt cele care fac diferenta.

        1. Exact, altfel ne vom lovi de aceesi problema: uniforma fara identitate, incapabila de a ne asigura individualitatea profesiei si de a promova disciplina in randul detinutilor,

  29. Ar fi bine sa intre acuma, printr-o ordonanta de urgenta sau vreu “artificiu”, ca sa poata fi imprimate tinutele, sau ne trezim la anul ca se schimba tinuta ca sa aiba toata lumea, inclusiv cei din administrativ ?!

    1. E o idee destul de buna. Trebuie modificatORDIN nr. 2.908/C din 4 octombrie 2013 privind aprobarea Regulamentului pentru descrierea, compunerea şi modul de purtare a uniformelor şi echipamentului specific pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi a regulilor de acordare a drepturilor de echipament.

  30. Sper ca noua denumire sa se faca inainte de a da noua tinuta,sa nu ne dea tinuta cu vechea sigla,apoi sa ne o schimbe iarasi ca ne face “politisti”.Stie cineva banii de echipament pe 2013 cand incep sa-i dea,am auzit ca la politie sa dat si a doua transa,la noi cand?

  31. In sfarsit un lucru bun pentru sistemul penitenciar, o tinuta noua si o denumire noua, doresc sa vad cat mai repede proiectul final postat pe site MJ

  32. ca sa te recomanzi unde, stimate domn? Parca te si vad prin piata, pe la florarese, recomandandu-te – Politia penitenciara! Mainile sus! 😀 😀

  33. Stimate d-le Presedinte
    Nu am nimic (de-aface) cu noua titulatura,politist de penitenciare. E ca si cum azi te cheama Gheorghe si miine George. Tot ala ramii in constiinta omului.Sigur, ca nu e rau pentru tine ,gardian ,sa ai si schimbari, desi numai cea de titulatura nu e suficienta.! De fapt , ce e gardianul de inchisoare?Dar politistul de penitenciare? Nu e tot gardianul de penitenciare?!Ma refer la atributiile de serviciu….Politistii adevarati ,nu sint porecliti? Dvs enumerati niste conditii generale si obligatorii care legitimeaza noul “nume”!Se vede cu ochiul liber ca ne abatem de la ele! Nu o reinventare a denumirii iti apara interesele profesionale,nu te scuteste de milionul de ore suplimentare,nu te apara de discriminarea teoretica si practica,chiar cu administrativul,nu-ti modifica structura,gresita,organizatorica si functionala…etc.Astept o reevaluare a cauzelor care sa justifice real si legitim, mai presus de interesele individuale si de grup ,tinind seama de conditiile specifice, noua denumire ! Nu e o provocare si ptr domnia voastra?

    1. E clar, esti URS. Unul din motive ar fi art.257 Cod penal: …
      4) Faptele prevăzute la alin. 1-3, comise asupra unui poliţist sau jandarm aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu exercitarea acestor atribuţii se sancţionează cu pedeapsa prevăzută de lege pentru acea infracţiune,ale cărei limite se majorează cu jumătate.

      1. Corect. Felicitari, colegule g!
        Raman stupefiat la ignoranta unor colegi care nu trec dincolo de gandirea veche de militian de puscarie. O gandire gaunoasa, lipsita de perspectiva.
        Din pacate, defilam cu asemenea oameni. Opinia publica ne judeca dupa acesti oameni care nu pot face fata schimbarilor, oameni perimati.

        1. Oltene denumirea corecta ar fi scafandru penitenciar deoarece cu asa lideri ne scufundam in mocirla sistemului penitenciar.

        2. D-le Dorobantu,si eu ramin siderefat sa vad ca nu acceptati si alte opinii!Cum spuneati anterior,ptr domnia voastra,”tinerea e un mare dezavantaj”! Va rog sa nu mai permiteti si sa nu va mai permiteti acte de jignire directa sau indirecta! Asa ca intre noi doi,care ne comentam aici!

          1. Ramaneti cum doriti! Accept opinii fundamentate, nu lamentari si atitudini negativiste. Cauza esecurilor sistemului penitenciar este atitudinea respingatoare de nou a lucratorilor-guru care au impresia ca le stiu pe toate datorita experientei profesionale.

            1. Nu aveti dreptul moral,si nici legal ,sa etichetati opiniile sau atitudinile altora-fundamentate,lamentari sau negativiste-atita timp cit interlocutorul nu v-o cere si nici domnia voastra nu sinteti un super-guru,care,repet are un dezavantaj(recunoscut si nu mai trebuie probat) . Cred ca realizati ca nici domnia voastra nu sinteti depozitarul adevarului! Personal,inchei polemica cu dvs,in baza bunei cresteri si a principiului-“respecta ca sa fii respectat”!Imi face placere deosebita sa schimbam opinii ,chiar divergente,dar,sper ca ne mai respectam…..asa ca politisti, de la politistul nou si tinar de penitenciare… la politistul “nou’ cu gindire de militian! S-auzim numai de bine!

            2. Nu dle Dorobantu, este vorba de cei ca dvs care sunt veniti nici ei nu stiu cum in sistem si au impresia ca le stiu pe toate….Apropos, dle Dorobantu care va place sa credeti ca suntei deasupra tuturor, cate ture ati facut pe sectia de detinere, in postul de paza sau chiar la escorte de cand sunteti angajat? Se pare ca nu prea multe…. am dreptate?
              Sper sa publicati acest comentariu …. chiar daca este suparator de real…

              1. “veniti nici ei nu stiu cum in sistem”
                Va dau un raspuns simplu, deoarece timpul meu este pretios si nu-mi permit sa-l irosesc intr-un dialog deloc constructiv: Invatand am ajuns in sistem. Nu am Impresia ca le stiu pe toate, ci imi doresc sa le stiu pe toate.

                1. Perfect… Atunci acceptati si opiniile ca sa nu zic indrumarile celor mai vechi …. doar asa le veti stii pe aproape pe toate…
                  Si , cu scuzele de rigoare, stiu ca timpul e pretios nu numai ptr dvs, imi raspundeti la restul intrebarii cel legat de nr de ture efectuat de dvs pe sectia de detinere, foisor sau escorte?…. asta asa ca sa vedem ce fel de lideri avem….
                  Pai daca timpul dvs este asa pretios, lasati dl Dorobantu pe altcineva sa se implice in activitatea sindicala!!!!

                  1. Va las pe dumneavoastra, dragul meu coleg. Ceea ce fac acum, fac GRATIS. Spuneti cine sunteti, de la ce penitenciar si aveti tot sprijinul meu in a va etala calitatile de lider. Observ ca sunteti foarte critic la adresa mea din spatele unei identitati false. E usor sa fii erou anonim. Nu sunteti singurul caz, am mai intalnit pe acest site postaci adversivi subsemnatului si sunt convins ca voi mai intalni, asa ca v-as ruga politicos sa incetati orice stare conflictuala cu mine!
                    Inainte de a ma judeca pe mine ca nu fac nimic pentru colegi, intrebati-va pe dumneavoastra ce ati facut pentru ei!
                    Referitor la opiniile mele, va aduc la cunostinta ca sunt opinii personale care nu pot fi in concordanta cu ale tuturor lucratorilor. Daca nu v-ati dat seama pana la varsta asta, va spun eu: oamenii au personalitati, pareri, convingeri diferite.

      2. Deci,tu crezi ca te apara art257 de toate relele sau agresiunile/Pai si fpss-ul este investit cu exercitiul autoritatii publice! Deja sinteti doi ursi!

        1. corect BEN 😀

          Singura diferenta este ca daca ne luam bataie si are legatura cu modul in care ne-am facut treaba ala isi ia pedeapsa pentru fapta respectiva, pedeapsa majorata cu 1/3.

          Daca ia politistul bataie sau jandarmul ala isi ia pedeapsa pentru fapta respectiva, pedeapsa majorata cu 1/2.

        2. Pentru blândul Ben: Îmi cer scuze dacă v-am creat neplăceri vizavi de ”Urs”. Am făcut aluzie la numele sub care postați. Pe vremuri era un serial pentru copii pe care îl urmăream cu plăcere cu un urs pe care îl chema Ben. Ultrajul în noul cod penal conține două categorii, una privind infracţiunea de ultraj asigurând o protecţie generală funcţionarului public (art. 257) şi cea de-a doua, infracţiune de ultraj judiciar în care protecţia juridică este îndreptată faţă de judecător, procuror şi avocat (art. 279). În noua redactare, a fost incriminată distinct în alin. 4, faptele comise împotriva unui poliţist sau jandarm aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu exercitarea acestor atribuţii. Modificarea denumirii fpss nu face altceva decât de a pune pe picior de egalitate și recunoașterea activității noastre profesionale cu celelalte instituții coercitive – spunem noi (sau eu, deocamdată). Ar fi multe de spus, dar e greu în condițiile în care folosiți cuvinte de genul ”siderefat” incorect scris și probabil tot la fel înțeles, bineînțeles și alte construcții în exprimare pe care nu le înțeleg, că sunt un alt fel de urs. Și NU, fpss nu beneficiază de alin.4 din 257 Cp nou. După cum se observă, reglementarea nu distinge despere ce fel de polițist este vorba, astfel că o dată cu schimbarea denumirii am putea îndrepta o eroare a legiuitorului. Reglementarea ar aduce și o protecție suplimentară familiei dumneavoastră.

            1. Sigur ca da,daca dvs v-ati cenzura anumite reactii si scrieri! Observ ca si dvs mi-ati cenzurat acele comentarii,pertinente de altfel, care erau raspunsuri la atitudinea nepoliticoasa manifestata!

          1. Care este protectia suplimentara pentru familie? Ce are una cu alta?

            Singura diferenta ce apare la alin. 4 reprezinta o majorare cu 17% a cuantumului unei pedepse, oricare ar fi ea, pentru cel ce loveste un FPSS, fata de cel ce loveste un politist sau un jandarm. E matematic, sincer.

            Nu trebuie sa ne raportam la art. 279 pentru ca nu ne priveste nici pe noi, FPSS-ii, nici politistii, nici jandarmii.

            Daca ala de ne-o da in freza isi ia o pedeapsa mai mare cu 17% fata de cel ce loveste un politist, cum afecteaza asta “egalitatea și recunoașterea activității noastre profesionale cu celelalte instituții coercitive”?

          2. Draga g
            Nu creez o polemica referitoare la semnificatia acestui”g” si nici daca se scrie cu litere mici sau mari! Asta cu protectia mea si a familiei….mai are rost sa scriem vorbe?! Momentan evit sa fac o analiza a textului tau,banuiesti de ce! Daca ai ceva de spus sau de scris,fa-o! Problema mea nu este cit de mare este sanctiunea pe care o poate suporta agresorul,indiferent ca sint gardian sau politist la politia animalelor sau la politia sanitar-veterinara! Ideea era de a identifica schimbarile reale pe care le-ar aduce noul nume si care sint nevoile functionarilor din operativ,care lucreaza suplimentar intr-un an 1 mil de ore.Nu trebuie sa-ti sugrumi interlocutorul numai si pentru ca nu-i agreezi ideile!

        3. acum ceva timp un detinut a sarit la mine pe holul sectiei incercand sa ma loveasca. am facut ce stiu mai bine si l-am calmat urgent. fara semne! dar pentru asta a trebuit sa scriu 2 ore la toata hartogaraia blestemata care ni se baga pe gat cu singurul scop ca nici un sef sa nu dea nici un fel de explicatii de ce si pentru ce. penitenciarul a dat mai departe dosarul la parchet si m-am trezit cu politia venind sa-mi ceara declaratii cu privire la acest act incadrat ca ultraj la adresa mea. si totodata sa ma intrebe daca doresc sa ma judec cu acest detinut. pentru ce, m-am intrebat?! o javra cu regim de maxima siguranta, o saracie pe care cel mult puteam sa o distrez plimbandul de colo colo pe la tribunal! pentru ca alta satisfactie ce puteam obtine? si asa ca va intreb cu ce ma ajuta pe mine acea treime de pedeapsa suplimentara daca ea nu poate fi aplicata in cazul nostru? ma loveste unul condamnat pe viata, ce sa-i mai faci aluia? asa ca domnu g, te rog sa mai iesi din biroul dumitale, trage o raita prin puscarie si vezi cu ce se mananca serviciul acesta! legi mai cunoastem si noi dar atata timp cat avem capete luminate ca dumneavoastra la conducere nu ne folosesc. preferam sa-i dea 10 zile izolare hotului decat sa fiu eu nevoit sa scriu 2 ore cu seful de tura si alte 2 cu politia! cam asa se va instaura respectul pentru noi! ca puteti de maine sa-mi spuneti maresal, daca hotul tot ma injura si comisia de disciplina pentru asta ii da avertisment, cred ca toata vorbaria asta e in zadar.

  34. Foarte bine,dar cand va intra in Parlament legea?Anul asta,dupa cum decurg lucrurile,in nici un caz,poate la anul;sa dea Domnul sa ma insel!Nimic nu-mi doresc ,pe plan profesional,decat sa fiu politist de penitenciare!

Comments are closed.