O lupta a orgoliilor care nu ajuta pe nimeni. Din contra, ar fi utila o reactie unitara a structurilor sindicale din sectorul de aparare, pe proiectele importante pentru sistem.

S-a asternut linistea dupa maratonul demersurilor ce au vizat atingerea unui scop si anume modificarea OUG 9/2017. Un efort presarat cu multa indiferenta din partea MJ, o amortire a decizie din partea ANP si un efort nebun al organizatiilor sindicale din sistemul penitenciar pentru a indrepta unele din textele ,,nevinovate” ale colegilor din structurile de aparare, ordine publica si siguranta nationala. Atat in zona institutionala, cat si sindicala.

Si ca sa nu credeti ca mint, va voi prezenta  ce se promovase si ce a fost aprobat.

Art. 1, alin. (2), al OUG 9/2017, sustinuta atat de noi cat si colegii din MAI se modifica astfel:

„(2) Prin excepţie de la prevederile alin.(1), începând cu luna aprilie 2017, personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare beneficiază de prevederile art.31 alin. (6) şi (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare.”

La articolul 4, se introduc patru noi alineate, alineatele (2)-(5), cu următorul cuprins:

Forma art. 4 alin. (2)  propusa de politisti, forma in care noi ne regaseam, dar ca sa-l parafrazez pe Caragiale,,lipseam cu desavarsire”. Ca in situatia de anul trecut cu salariul de merit. Si asta ca noi nu avem nici sporuri pe baza de pontaj, nici spor de incordare neuropsihica.

(2) Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna aprilie 2017, pentru personalul militar, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor şi personalul civil din cadrul instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, sporurile, indemnizaţiile şi alte asemenea drepturi specifice acestui domeniu de activitate, acordate proporţional cu timpul efectiv lucrat – pe baza pontajelor, şi care nu fac parte, potrivit legii, din salariul de bază/salariul funcţiei de bază/solda funcţiei de bază, precum şi drepturile salariale acordate pentru risc şi suprasolicitare neuropsihică, se determină prin raportare la salariul de bază/solda de funcţie/salariul de funcţie cuvenit care nu poate fi mai mic decât nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Forma promovata de noi si asumata de o serie de oameni(actuali ministri-altii decat ministrul justitiei, fosti ministri ai justitiei, parlamentari din Comisiile Camerei Deputatilor sau directori generali) care ne-au sustinut si carora le multumim, se prezinta asa:

(2) Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna aprilie 2017, pentru personalul militar, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor şi personalul civil din cadrul instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, sporurile, indemnizaţiile şi alte asemenea drepturi specifice acestui domeniu de activitate, acordate proporţional cu timpul efectiv lucrat – pe baza pontajelor, şi care nu fac parte, potrivit legii, din salariul de bază/salariul funcţiei de bază/solda funcţiei de bază, precum şi drepturile salariale acordate pentru risc şi suprasolicitare neuropsihică sau dupa caz,  de risc/pericol deosebit, se determină prin raportare la salariul de bază/solda de funcţie/salariul de funcţie cuvenit care nu poate fi mai mic decât nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Celelalte amendamente le stiti. Unele au fost aprobate, altele nu. Important este ca am reusit, e adevarat ca ducand o munca deosebit de grea, de convingere a parlamentarilor si  reprezentantilor Guvernului Romaniei, ca trebuie sa primim ce au primit colegii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.

La final, doresc sa le transmit colegilor nostri sindicalisti din structurile MAI (ei fiind singuri care au structuri de sindicat) ca poate a venit timpul sa ne maturizam, sa trecem peste orgolii, sa ne asezam la masa, sa comunicam si sa putem deveni o forta de care sa se tina cont, asa cum se intampla in sanatate sau invatamant, mai ales ca provocarile sunt multiple, iar cea mai importanta(legea salarizarii) bate la usa.

Nu cred ca este util sa luam starturi separate in rezolvarea problemelor unui sistem cu multe vulnerabilitati, de multe ori care isi sacrifica salariatii si care ar trebui sa redevina ce a fost. Un cumul de institutii care impuneau respect.

 

 

Advertisements

9 Replies to “O lupta a orgoliilor care nu ajuta pe nimeni. Din contra, ar fi utila o reactie unitara a structurilor sindicale din sectorul de aparare, pe proiectele importante pentru sistem.”

  1. Domnule Schiopu, vă rog să aveți în vedere, ca si amendament la proiectul legii salarizării unitare prevederea acordării de salarii de fidelitate la ieșirea la pensie, lucru care deși apărea in precedentele proiecte ale legii salarizării, în proiectul actual introdus în senat, nu este prevăzut. Vă mulțumesc.

  2. Aveti dreptate domnule Florin .
    Concret dupa toate aprobarile si modificarile aprobate , in concret care este suma suplinentara ce va fi regasita pe fluturas in 10 mai ? Atata timp cat totul va fi calculat la 1450
    Cu multumiri .

    1. Este in functie de salariu fiecaruia. Una peste alta, din ce am discutat cu DEA, ar fi o medie de 350-400 lei. Cel putin asa a fost calculat impactul financiar si transmis la ministerul muncii.

      1. Bună ziua.și cam când ar trebui sa ajungă pe masa presedintelui pentru promulgare?după promulgare se vor da retroactiv începând cu luna aprilie?
        Va mulțumesc frumos

          1. Asta am inteles. Dar care e perioada sau data când ar trebui sa ajungă la presedinte pentru promulgare?

Comments are closed.