Statutul politistului de penitenciare, varianta pentru Parlament

Statutul politistului de penitenciare, varianta pentru Parlament
Statutul politistului de penitenciare, varianta pentru Parlament

In cele din urma ministrul Justitiei si-a dat aprobarea pentru forma integrata a proiectului de Statut al personalului din penitenciare. N-am verificat inca daca este forma pe care am agreat-o la toate articolele, dar avem timp in weekend-ul asta prelungit. Imediat dupa ar trebui sa plece in Parlament si sa avem un vot pana la finalul anului.

Tabel Comparativ – Statutul politistilor de penitenciare v 27 11 2017 by FS ANP on Scribd

37 Comments

  1. Dle Dumitrascu,

    Am citit proiectul, pentru care domnul ministru si-a dat aprobarea pentru forma integrata, si nu ne place. Am citit si comentariile, postate de catre cititori, pe care nu ne permitem sa le evaluam ,daca sunt bune sau rele, dar se potrivesc cu ceea ce  gandim noi, astia multi. Avem rugamintea sa luati in calcul, la o viitoate intalnire cu domnul Ministru ToaderTudorel, subiectele dezbatute pe blog si sa-i transmiteti ca , azi,  statutul nostru , cum este prezentat in proiect, este incert si ca ne vom scufunda.. .  cat de curand …..

  2. D-le Dumitraşcu, dumneavoastă spuneți că legea se aplică pentru viitor. Foarte corect… dar nu cred că vă referiți la legea de față care e făcută dupa cum se vede… perfectă pentru a fi aplicată într-un trecut foarte îndepărtat…si neguros…O zi buna!

  3. Am si eu o intrebare pentru domnul ministru:

    Domnia sa declara la data de 8 august 2017 urmatoarele:

    “Cei care ocupă funcții de conducere în penitenciare, directorii de penitenciare în primul rând, au un mandat pe perioadă nedeterminată și prin modificarea statutului vom propune mandat determinat pe patru ani. Pentru ca să știe fiecare —DIRECTORI DE PENITENCIAR SAU DIRECTORI ADJUNCTI — că vine scadența, că trec cei patru ani, că sunt evaluați, ceea ce nu înseamnă că pe parcurs nu poți să îi evaluezi, dar în același timp trebuie lăsată deschisă speranța, posibilitatea și altor lucrători din ANP să acceadă la funcția de director. Că dacă unul ocupă funcția de director nelimitat până iese el la pensie, lipsești pe alții de șansa de a dobândi o funcție de management, ccea ce am convenit că este necesar și corect în același timp”, a declarat Tudorel Toader la Ministerul Justiției

    Ne intoarcem la proiectul de statut si citim :
     Art 30 alin 8
          ”  DIRECTORII GENERALI si DIRECTORII GENERALI ADJUNCTI din politia penitenciara se numesc pentru un mandat de 4 ani cu posibilitatea prelungirii acestuiz o singura data, pentru inca 4 ani, prelungirea mandatului sa face conform competentelor de gestiune a resurselor umane in urma verificarii modului de indeplinire a criteriilor prevazute la art 57 alin 2-5″

    Art 86 ART.III

    Persoanele numite in functii  de DIRECTORI GENERALI si DIRECTORI GENERALI ADJUNCTI precum  si DIRECTORII DE UNITATE  din sistemul administratiei penitenciare se considera investite in functie pe un mandat de 4 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi si le sunt aplivcabile prevederile art 30 alin 8.

    UNDE AU DISPARUT DOMNULE MINISTRU DIRECTORII ADJUNCTI DE PENITENCIARE ??? STITI CEVA?

    • D-le ministru, cum credeti ca veti lasa “speranta oamenilor deschisa si posibilitatea de a accede la functia de director”(din textul dvs citez) daca ati facut mandatele de 4 + 4 ani si atentie!!!! cu evaluare conform conpetentelorde gestiune a resurselor umane intre mandate, adica e 8 ani mandatul..sigur!!Nu uitati d-le ministru ca avem directori pe functii de 10 ani, 7 , 6 ani, etc .. plus mandatele de 8 ani, care urmeaza, ceea ce ar insemna :18 ani!! si 15 ani etc !! pe o functie de director! Si acesti oameni nu au demonstrat nimic in acesti ani, din contra au distrus sistemul! Halucinant! Nu mai vorbim de faptul ca nu se regasesc in proiectul de statut directorii adjuncti, asa cum ati afirmat si multi dintre ei se afla cam in aceeasi situatie !Mi se pare o gluma proasta!

      • mai taticule daca mai pui si imputernicirile alea de 2-3 ani de dinainte de a deveni titulari…te duci la mandate de peste doujde de ani! Astia nici nu te omoara da nicii nute lasa sa traiesti…doar ca te tortureaza … rau ! ii tb doujde de ani incompetentului sa te srunce in aer!

    • Imi explica  cineva ce inseamna” prelungirea mandatului se face conform competentelor de gestiune a resurselor umane in urma verificarii indeplinirii criteriilor… ”  Deci cine face evaluarea in final ca nu se pricepe …?Daca examenul de director are loc la MJ evaluarea ar trebui sa aiba loc tot la MJ?

      • Băi Alert nu stii nimic esti din aia care nu pui mana pe carte..nu citesti da-ti dai cu parerea…
        Competentele de gestiune se refera la numirea în funcție, modificarea, suspendarea și încetarea raportului de serviciu al fpss etc.
        Directorii sunt numiți, în condițiile legii, prin ordin al ministrului justiției, la propunerea directorului general.. Deci evaluarea e la ANP ! Deci vom avea…DIRECTORI DE UNITATI PE VIATA!

    • Dragă ,Antoanela. Am citit ce ai scris si sunt intru totul de acord,oripilata si revoltata  in acelasi timp! Vreau sa-ti spun ca am urmarit toate iesirile publice ale ministrului si pot sa-ti spun ca acesta vorbeste foarte corect si nu minte niciodata! Nu regasim  reglementarea de care zici tu  pentru ca s-au scris niste lucruri in graba probabil  de un functionar, posibil un baiat bun ,care-si trage si el seva din surse alternative de stiri  si sunt convinsa ca nici el nu a omis din convingere DIRECTORII ADJUNCTI ci pur si simplu din ratiuni de calcule gresite. Nu fi mâhnita,cred ca ministrul nici nu a citit proiectul si cred ca …timpul le va rezolva   pe toate! Speram ca ministrul sa-si rezolve mai repede  problemele cu dna-ul si cu averea lui fii-su si sa se ocupe si de noi.. Sa ai o zi frumoasa!

  4. art 40 alin 9 este cu dedicatie! Domnule ministru, sigur ati citit si sunteti de acord cu ce au scris subalternii dvs aflati sub comanda politica , in proiectul nostru la acest articol de lege? Vom dezvalui numele unor capuse, de o crasa incompetenta care au imbolnavit sisyemul penitenciar, precum si conexiunile de rudenie pe care le au cu lumea politica, si cu altii, si carora le este dedicat articolul de lege!!!! RUSINE!!!!

    • Un angajat care a fost de Bună credință și a cumpărat un apartament prin credit bancar fără a sta la mila altora…..Dar care datorita scăderilor de salarii din 2010 a fost executat silit …..Ăsta este un exemplu de motiv neimputabile.
      Va speriați cei care beneficiați de chirie și va construiți vile în același timp. Poate așa crescând bugetul pt acest articol se va ajunge la concluzia ca mai bn ar fi o suma fixa pt toată lumea. Dreptate se va face când vor beneficia de chirie dar cei care activează în alta localitate decât localitatea în care își au domiciliul.

      • Se poate sa existe un caz sau mai multe de acest fel, cu adevarat dramatice, nu zic nu, dar din ce stiu eu cei ce si-au cumparat o locuinta, au trecut-o pe numele neamurilor dupa care au inchiriat-o, si ei beneficiaza in continuare de chirie… de la stat plus chiria apartamentului lor(care nu figureaza in acte) inchiriat..
        Din pacate pentru cei in cauza ,executarea silita este o hotărâre judecătorească care a rămas definitivă sau a devenit irevocabilă! Nu putem sa facem noi legi pentru cei executati silit !Daca sunt intr-adevar cazuri in sistemul nostru, putem cel mult sa particularizam in “proiectul de ajutoare pentru cumpararea unei locuinte”, prin exceptie strict situatia invocata mai sus de orac(in urma unui studiu de impact) si numai daca creditul a fost contractat pentru achizitia de locuinte…Desi e si aici cu cantec…si mult de discutat..Dar, ma rog… de data asta avem ministru!

  5. art. 40 alin 9 spune cam asa
    ….se acorda chirie in cond alin 2 (50% din venit net) fpss care au pierdut dreptul de proprietate din motive neimputabile.
    Stie cineva sa dea un exemplu de motiv neimputabil??

    • ” Beneficiaza de prevederile alin 2 (adica de chirie) si politistul de penitenciare care a avut in proprieyate o locuinta, in localiyatea in care isi desfasoara activitatea , si care, dupa data incadrarii in sistemul administratiei penitenciare, pentru MOTIVE NEIMPUTABILE a pierdut dreptul de proprietate asupra acesteia.
      Dreptul prevăzut de prezentul alineat se acordă în urma efectuării unei anchete sociale, efectuată de către o comisie constituită prin act al conducătorului unităţii în care este încadrat poliţistul de penitenciare”

      MOTIVE NEIMPUTABILE prezent ca si termen inacceptat de generic poate fi interpretat in felul urmator: daca ti a jucat sotul/sotia, poate cu acceptul tau nu stim, casa la loterie si a pierdut-o beneficiezi de chirie, daca ti-a girat sotul casa, care poate e pe numele lui , si ai pierdut-o , pentru afaceri pe care le-ai dat de gard ,beneficiezi de chirie, etc…Sunt foarte multe exemple …Nu mai vorbim de comisia de ancheta care sigur va fi formata din competentii de la resurse umane sub coordonarea cinstita si “profesionista” a domnului Iftinca…

      • Sintagma motive neimputabile trebuiesa fie insotita de urmatoarele : motive neimputabile, in caz de calamitati naturale, dezastre,razboi, incendii etc ..

    • Ca de exemplu la divorț că nu e vina ta ca te lasă fără casa sau la moștenire ca acolo ai cotă dacă sunt mai mulți moștenitori. Zic și eu.

      • Ptr Neneia

        Dupa cum zici tu, vor creste numarul de divorturi, si asa destul de ridicat in prezent pe motiv de chirie “separata” adica practica actuala: divortez de forma dar stau tot cu sotia in acelasi apt si luam chirie separata amandoi.
        In conditiile prezentei legi, in legatura cu ceea ce ai spus , divortez de forma, “sotia ma lasa in curul gol”(ca asa imi cere legea) imi iau o chirie , stau cu sotia si cu copilul si imi inchiriez apartamentul…Tot un drak ii..n-am facut nimic.

        • … ajutorul in acordarea unei locuinte ar trebui sa prevada aspectele legate de divorturi si altele…

        • Extraordinar, adica tu divortezi, in acte esti zero si de fapt tu stai bine merci pe un purcoi de bani…Am mai vazut filme din astea cu “lipiti pamantului”.. Fii serios…romanul e inventiv…

      • e posibil ca in reglementarile privind conditiile de acordare a chiriilor sa ne trezim cu vreun prag… special pentru mostenitori..:):):)

  6. Conditiile obligatorii cumulative , pentru ocuparea unor functii fie prin concurs , fie prin avansare , dependente de sanctiuni si evaluari vor genera anticipat un val masiv de abuzuri ale sefilor incompetenti si frustrati care ii vor vana cu indarjire si disperare pe potentialii candidati la concursuri pentru a le stopa evolutia profesionala…Nu e rea prevederea dar ne confruntam cu o situatie in care avem, dupa cum bine stim, un sistem fara discernamant la nivel de conducere pe toate palierele si total nepregatit pentru astfel de reglementari…

      • la conditiile pentru ocuparea functiilor prin avansare sau concurs lipseste litera f)

        f)obtin autorizatie pentru functiile care implica lucrul cu informatii clasificate, corespunzatoare nivelului de clasificare cerut de legislatie pentru ocuparea functiei…

        • unde sa ma pomeniy ca^ dupace iei* examenul sati dea aviiz de accees la inf /clasif Ca si cum^ pui : caru’ inaintea× boilor÷!noptea minti!

    • In sfarsit s-a apucat si anp-ul de treaba!Face ce stie el cel mai bine… adica …plăti si.. servilism pentru clientela politica.. Cine zicea ca dobrica doarme….?

  7. Cu scuzele de rigoare… intr-un articol anterior spuneți că vor avea nevoie de studii de master doar cei cu studii de licență de 3 ani. Aici văd că a rămas altă forma, respectiv pentru toți directorii cel puțin studii de master, fără a se menționa că e vorba despre cei cu studii de licență de 3 ani…

      • Domnule Presedinte, puteti sa mergeti si la receptie sa nu refuzati (ca Dragnea si Tariceanu care au refuzat desi nu au fost invitati) dar avem rugamintea sa verificati si proiectul pentru a gasi solutii de a opri atacul banditesc al borfasilor din ANP asupra unor modificari legislative!

    • Buna observatie fpss ! prin art 30 alin 2 litera a), “legiuitorul”vrea sa spuna ca niscaiva “palmasi” nu trebuie sa ajunga…directori…Poate si despre tine e vorba…nu stim..

      • art 30 alin2 lit a – Conditii ptr ocuparea functiei de director:

        “Sa fi absolvit cel putin studii de masterat sau echivalente conform legii, in domeniul studiilor superioare necesare exercitarii functiei sau in domeniul managementului”

        Buuuun…intrebare: Cum ramane cu directorii care vor ramane inca 8 ani !!! pe functii si nu au studii de master? Pentru ca nu e normal ca mie sa mi se ceara studii de master la concurs iar celor care ocupa functia sa nu li se ceara…inca 8 ani!!!
        Raspuns: Ramane asa, pentru ca ei ocupand functiile in continuare ,locurile nu se vor vacanta deci nici nu se vor ocupa cu altii…Iar in 8 ani!!!, daca dormim in bocanci, legea se va mai schimba…dar tot in favoarea lor!

  8. Felicitari sincere! Nici nu ne dam seama, acum, ce inseamna acest Statut. Apropo. Nimeni nu ne-a dat nimic de pomana. Puteti sa inchinati si acasa, d-le Dumitrascu, un pahar de sampanie pentru Romania, pentru noi. Imi pare rau, personal, de faptul in sine. MApN ne-a “evitat” din parada. Si la ei exista gasti si razboaie interne, oricat ar parea de curios. Asociatiile rezervistilor sunt foc si para pe activii de la varful ministerului, de exemplu.

Comments are closed.