Schimbari la conducerea ANP si a unor penitenciare

Schimbari la conducerea ANP si a unor penitenciare
Schimbari la conducerea ANP si a unor penitenciare

Zilele astea aflam de schimbari si posibile schimbari la varful ANP dar si in conducerea unor penitenciare, documentele fiind in diverse stadii. La ANP, Cristi Plesa – seful Serviciului Cooperare Internationala si Programe devine Director general adjunct. La Penitenciarul Giurgiu, Marius Fulga – directorul ratacit in functie, este inlocuit de catre Marian Popescu, fostul sef al ‘spionilor’ ANP.

La Penitenciarul Iasi se pare ca merge Cristina Dumitran, ofiter la Directia de Inspectie Penitenciara, pentru a-l inlocui pe Dima Pompiliu, un alt ‘prieten’ de-al nostru. La Penitenciarul Braila, se incheiei o imputernicire, si incepe alta pentru domnul Cristian Bursuc, actualmente sef la informatii clasificate in ANP. Aparent alegeri inspirate, in perioada urmatoare vedem daca o sa confirme sau nu.

Advertisements

37 Comments

  1. Doamna Iona Serban să îşi ia trabantul să plece acas la Slatina,să ne lase.Să nu mai taie ea capete care sunt mult mai capabile ca ea.

  2. Domnul Dobrică să plece de la conducerea ANP/lui ,împreună cu doamna lui Ioana Şerban. Această doamnă ţinută în brate de ,,prietenul său ,, Dobrică facenumai gafe. Şi cine nu îi face ei plăcere trebuie eliminat. Este în stare să ,,omoare,, ca să îi fieei bine. De asta este capabilă doamna Ioana Serban împreună cu dl Dobrică. Dar aşteptăm răspuns la petiţiile care au fost trimise la ministrul justiţiei..Poate Dobrică nu mai ,,face ce îî cere doamna lui Ioana Serban. Oricum Sorin Dumitrascu închide ochii şi el când este vorba de ,,Ioana Sefban şi Dobrică… vai de noi….

  3. Schimbari la conducerea ANP si la unele penitenciare sau cum ar spune Tudose premierul :”schimb de trabanturi”…

  4. Am primit acum câteva minute observațiile la Proiectul de modificare a statutului nostru, ce vor fi înaintate de FSANP Ministerului Justiției. Consider că ar fi util ca articolul 30 să sufere următoare modificare:
    -Art. 30 – (1) Funcţiile de conducere vacante din poliția penitenciară se pot ocupa prin avansarea ofiţerilor şi agenţilor de poliție penitenciară în activitate, prin concurs. Agenţii de poliție penitenciară pot ocupa prin concurs funcţii de conducere vacante până la nivelul de şef serviciu sau echivalent.
    (2) Condiţiile obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor vacante de director general, director general adjunct, director de direcţie în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi de director de unitate, sunt următoarele:
    a) să fi absolvit cel puţin studii superioare, în domeniul studiilor superioare necesare exercitării funcţiei sau în domeniul managementului;
    b) să îndeplinească condițiile specifice postului;
    c) să aibă minim 10 ani vechime efectivă în poliția penitenciară – pentru functiile de director general, director general adjunct si director de unitate, respectiv să aibă minim 10 ani vechime efectivă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei – pentru directorii de direcție;
    d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie, cu excepţia celor rămaşi neîncadraţi în funcţii din cauze neimputabile;
    e) să fi obţinut în ultimii 3 ani calificativul de cel puţin “Foarte bun” la evaluarea anuală a performanţelor activităţii profesionale;
    f) să aibă minim 4 ani vechime efectivă în funcţii de conducere din poliția penitenciară;
    g) să fie declaraţi “apt medical” şi “apt” la testarea psihologică organizată în acest scop.
    (3) Condiţiile obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de director adjunct din poliția penitenciară sunt următoarele:
    a) să fi absolvit cel puţin studii superioare, în domeniul studiilor superioare necesare exercitării funcţiei sau în domeniul managementului;
    b) să îndeplinească condițiile specifice postului;
    c) să aibă minim 7 ani vechime efectivă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie, cu excepţia celor rămaşi neîncadraţi în funcţii din cauze neimputabile;
    e) să fi obţinut în ultimii 3 ani calificativul de cel puţin “Foarte bun” la evaluarea anuală a performanţelor activităţii profesionale;
    f) să aibă minim 3 ani vechime efectivă în funcţii de conducere din poliția penitenciară;
    g) să fie declaraţi “apt medical” şi “apt” la testarea psihologică organizată în acest scop.
    (4) Condiţiile obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de şef serviciu şi şef secţie exterioară în poliția penitenciară sunt următoarele:
    a) să fi absolvit cel puţin studii superioare, în domeniul studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul managementului;
    b) să îndeplinească condițiile specifice postului;
    c) să aibă minim 3 ani vechime efectivă în domeniul de activitate al compartimentului pentru care se organizează examen/concurs;
    d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie, cu excepţia celor rămaşi neîncadraţi în funcţii din cauze neimputabile;
    e) să fi obţinut în ultimii 2 ani calificativul de cel puţin “Foarte bun” la evaluarea anuală a performanţelor activităţii profesionale;
    f) să fie declaraţi “apt medical” şi “apt” la testarea psihologică organizată în acest scop.
    Solicitările de modificare a art. 30, alin. 2, lit. a alin. 3, lit. a și alin. 4, lit. a, nu sunt în concordanță cu dispozițiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, a HG 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și a OMJ 3826/C/12.12.2017, fiind neconstituționale.
    -În conformitate cu dispozițiile HG 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și a OMJ 3826/C/12.12.2017, raportat la art. 41 din Legea 153/2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nivelul studiilor personalului din Administrația Națională a Penitenciarelor care poate ocupa funcțiile de director de penitenciare, director adjunct de penitenciare, este acela de studii superioare. După cum se poate vedea, din cuprinsul art. 41 din Legea 153/2017, (Echivalarea unor studii ART. 41 Salarizarea absolvenților ciclului I și/sau II (Bologna) se face la nivelul absolvenților cu studii superioare de lungă durată (S), potrivit art. 18 alin. (1) și (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările și completările ulterioare.) studiile ciclului I și/sau II tip Bologna sunt asimilitate studiilor superioare de lungă durată, în consecință, nu poate fi introdusă ca și condiție, pentru candidații la funcțiile de director de penitenciare, director adjunct de penitenciare, să fie absolvenți de studii de masterat sau echivalente, motivat de faptul că nivelul studiilor prevăzute de HG 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și OMJ 3826/C/12.12.2017 sunt studii superioare, fără a indica necesitatea absolvirii unor studii de master, studiile de licență fiind considerate, în același timp studii superioare de lungă durată. Atâta timp cât Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și Hotărârea de Guvern 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și Ordinul Ministrului Justiției 3826/C/12.12.2017 nu impun nivelul de studii de master sau echivalente, ci au ca și nivel de studii cel de studii superioare, nu poate fi introdusă o condiție care să îngrădească accesul unei persoane la ocuparea unei anumite funcții (fapt ce ar fi neconstituțional).
    Dacă în expunerea de motive, pentru instituirea mandatului de 4 ani pentru ocupanții funcțiilor de directori au fost prezentate argumentele care au stat la fundamentarea acestei propuneri (În prezent, persoanele care ocupă funcţii de conducere în cadrul sistemului administraţiei penitenciare sunt numite pe o perioadă nedeterminată. Proiectul urmărește ca, prin instituirea mandatelor pe perioadă limitată (4 ani) pentru o serie de funcţii de conducere din sistemul administrației penitenciare, să se asigure un act de management mai eficient, printr-o mai mare responsabilizare a persoanelor care deţin aceste funcţii, să se încurajeze pregătirea profesională a persoanelor care aspiră la o astfel de funcţie şi să deschidă accesul şi altor persoane din cadrul sistemului la ocuparea acestor funcţii, stimulând astfel competiţia şi asigurând o bază de selecţie obiectivă. Faţă de cele prezentate mai sus, proiectul propune următoarele:
    – introducerea unor dispoziţii referitoare la instituirea mandatelor de 4 ani pentru funcţiile de director general, directori generali adjuncţi ai Administrației Naționale a Penitenciarelor și director de unitate, cu posibilitatea prelungirii mandatului o singură dată;), în ceea ce privește propunerea ca personalul din sistemul administrației naționale a penitenciarelor ce candidează pentru funcțiile de director și director adjunct să fie absolvenți de studii de master nu are un fundament, o argumentare, menționându-se sec, . Se poate observa cu ușurință faptul că propunerea nu este fundamentată, precum și faptul că actele normative menționate mai sus, respectiv Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, Hotărârea de Guvern 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și Ordinul Ministrului Justiției 3826/C/12.12.2017 nu au fost avute în vedere la momentul formulării propunerii.
    -În ultimă instanță, dacă s-ar considera necesar revenirea asupra dispozițiilor HG 0610/23.08.2017 (Anexa 6) și a OMJ 3826/C/12.12.2017, ca și măsură reparatorie este necesară introducerea unei perioade tranzitorii, privind absolvirea studiilor de master, pentru persoanele care ocupă în acest moment funcțiile de director sau director adjunct, precum și pentru candidații la aceste funcții ce vor fi scoase la concurs în următorii 3 ani de la intrarea în vigoare a acestui nou act normativ.
    Ca și motivare a acestei perioade de tranziție este faptul că impunerea nivelului de studii de master ar elimina din rândul candidaților funcționari cu mare experiență, absolvenți de Academie de Poliție sau a facultăților de drept care, urmare a neimpunerilor, în vechiul act normativ, ca și condiție de accedere în funcțiile de director sau director adjunct a absolvirii studiilor de master, s-au concentrat doar pe perfecționarea nivelului de instruire profesională.

        • Zău, fpss? Ia citeste ce mentine
          “supsemnatul” despre cele consemnate si nu numai..
          Niciun specialist,niciun expert , ticalosi autentici,gunoaie morale, performante zero,numai habarnişti semianalfabeţi,gropari de facto de profesie. Vânduți toți.
          Slugi decât.
          Preşuri.
          Asa se intampla cand pupi maini de infractori toata viata!
          O veni si ziua mustatii!

    • Noroc ca avem si ministru. Un om care trebuie sa fie atent la toate. Ati nuitat o cerinta cheie, pe care unii o trateaza ca pe o comicarie “d)Sa nu fi fost colaborator, informator sau cadru activ al fostei politii politice, Securitatea”.

  5. JAP!JAP! ANP câstiga o bătălie de etapâ si ia doua puncte.O data ìnchide gura clevetitorilor nemultumiti de managerii unitatilor si ìnca o data pentru imputernicirea slugoilor! Inteligent jucat ..mecanica fina…nici nu iti dai seama!

  6. Cum poti pune o femeie ca Dumitran director de penitenciar fara sa fi avut inainte nici o functie de conducere? A intrat in sistem in 2003, basculata imediat la DIP pe criterii de tupeu, pe unde a umblat prin tara a creat conflicte fiind omul nepriceput ajuns organ de control, apoi a platit oalele sparte in scandalul (editat admin) din ANP si acum este fugarita in tara ca manager de unitate.
    Or sa puna intr-o zi si femeia de serviciu din ANP director pe undeva.

    • Asa sunt rasplatiti toti cei care au facut numai lucruri “,,BUNE” in Directiile ANP!NU inteleg de ce administratia nu initiaza o procedura legislativa prin care toti “SPECIALISTII” care au batut, o viata intreaga, cuie in talpa sistemului, aflati in prag de pensie sau in “DIFICULTATE”, sa fie lansati in penitenciarele tarii pe functii de director!Sa intram in legalitate o data pentr totdesuna!

    • Winner, pentru ca acele proceduri de concurs au fost viciate. Nu este normal sa alegi prin mana unor instrumente ca SPsP si sa inlaturi toti candidatii cu exceptia imputernicitilor (Dima a luat testarea ce facem continua concursul, Barbu a luat testarea dar la Craiova?) deci se impune reluarea taraseniei care a fost un simulacru. Nu este admisibil ca doua femei fie ele psiholog sa stopeze din cursa candidații la concursul de acest nivel. Avizul trebuia sa fie de recomandare si nu de rezultat, procedura permițând într-un mod netransparent sa înlături din concurs in acest mod ofițeri cu experiența vastă si abilități, fără o posibilitate reala si transparenta de a cunoaște motivele eșecului.
      Cine este fpss detasat la cabinet demnitar ?

      • Doar nea Gigi știe exact! Dacă e delegatĂ (fiind vorba de o doamnă) e și mai urâtă treaba!

    • Domnul manager Iftinca l-a detasatpe harnicul fpss pentru activitati de curatenie in fisetul ministrului! S-a plans daddy ca e mizerie mare!

  7. Stimati colegi, nici o alegere nu e inteleapta deoarece este relizata in acelasi mod invechi si total neeficient. Se pare ca sistemul, desi condus de oameni tineri si necontaminati de comunism, conduc în continuare sistemul imitând stilul anilor 80, dar sub nivelul atins atunci. Motivatia rezida în aceea că la acele vremuri era o rezerva de cadre verificată de politic, de contarinformatii și era formată din ofițeri ce urcau în ierarhie fără să ardă etapele ca în anii de după și în special după demilitarizare. Da o vorbă spune că în ranița oricărui militar se află bastonul de mareșal spunea Napoleon Bonaparte, dar erau în vremuri de război. În era modernă se impun mijloace moderne de selecție și desemnare a managerilor, a celor chemați să elaboreze și să aplice un plan de dezvoltare instituțională. Vorbim de SCM, de obiective, de planuri și ce facem numim ca la loz în plic directori/conducători de unități, aleatoriu fără nici o procedură. Pentru mulți aceste activități sunt SF dar după cum se poate observa unitățile nu sunt la fel din multe privințe deci este de o importanță covârșitoare cine a fost la conducere de-a lungul anilor. Vedem că unele unități au dotări superioare amenajări și auzim vorbind cu stimă de nu știu ce persoană care a dus la acele realizări, deci omul contează.
    Începuse ministru un timid mod de selecție pe care se para că l-am abandonat, probabil informațiile culese din diverse surse sau intervențiile sus puse sunt mai relevante decât o procedură de selecție fie ea și temporară.
    Elaborarea de cursuri de directori este un alt subiect vechi și redeschis, care este abordat totalmente eronat pentru multe considerente. Pornind de la cursanți (directorii în funcție la această dată nu sunt toți numiți în urma unei selecții chiar dacă spunem că unii au rămas singuri în concurs se observă că nu fac față deci sunt dubii în privința testelor (psihologice /interviu/lucrare) pe care le-au trecut) și continuând cu selecția de formatori, locație de desfășurare (formăm continuu directori interimari ca și Dima care era pe listă data trecută, la școala de agenți???). Ideea trebuia să fie un preambul, o premisă la identificarea personalului care are abilități de lider și cunoștințe necesare perfecționării pentru ocuparea funcțiilor de director etc. Dar daca vom forma un corp de manageri care au și diplomă și vom numi ca și acum persoane scoase din joben/naftalină atunci cheltuim banii publici degeaba.
    PS. Presupun că persoanele nou numite au rolul fie de a identifica personalul din unitățile respective care poate îndeplini funcția de director (de a prezenta în lumină clară starea) fie realizare celor 6 luni de pensionare.

  8. Da’ halatu’? Recte iftincul? Asta il bate la popou din mers pe Bruce Willis cu toate grelele lui de ucis…

  9. NU E CORECT! DE CE NU AU SCOS FUNCTIILE LA INTERVIU?CUM AU FACUT DATA TRECUTA?CU INTERVIU LA MJ???DE CE?DE CE?DE CE?

  10. auzi?de ce nu l-a pus pe Domnul Bursuc la Iasi si la Braila pe Dumitran d-nace-a rupt norii la INSPECTIA PENITENCIARA ?? La Iasi macar domnulBursuc stie pe unde sa mearga..

  11. Si la poarta alba … ? Se scufunda barca ? K au început unii șobolani să fugă… ba pe la pspa, ba cică pe la pensie … dar buboiul tot rămâne, nu reușește nimeni sa-l spargă .

  12. Of ofof ..Nu ca sînt misogin dar bate la ochii!D-na Dumitran pensii baros+ 2×50%!Bursuc idem sizob pe deasupra!

  13. Popescu este o alegere total neinspirata la fel și Bursuc, gândire limitată ca pe vremurile comuniste, total ineficienți. Vai mama noastră dacă ăștia ajung directori . Ambii vor pensii mari, anp de kkt .

    • Cred ca la Brăila e nevoie de un astfel de ‘comunist’. Brăila nu e penitenciar, e un circ de Penitenciarul, unde anumiți domni își dau în petec și nu muncesc decât cea ce vor mușchiul lor. Asta dacă vor sa muncească și puținul ala…

  14. La Braila a dat lovitura ANP!Pregatiti popcornul!Incepe diE bine ca avem distractie!

Comments are closed.