Advertisements

fsanp.ro

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

ANP, FSANP, penitenciar, Sindicat

Statutul politistului de penitenciare discriminat

Statutul politistului de penitenciare discriminat

Statutul politistului de penitenciare discriminat

Raportul final si votul din plen explica de ce n-am putut participa la ultima sedinta in care se discutau amendamentele noastre. Erau altele care blocheaza posibilitatea de a avansa pentru agentii de penitenciare si care elimina ofiterii din  sindicalismul activ, care trebuiau promovate.

Ieri la votul in plen am avut si explicatia motivului pentru care pesedeii nu ne-au vrut in sala la momentul votului amendamentelor la proiectul Toader. In ultima zi, apar tot felul de propuneri despre care nu s-a stiut pe perioada celor 60 de zile de amanari succesive pe te miri ce motive. Dar, sa le luam pe rand.

Functii de conducere, doar pentru ofiteri cu prima numire ca ofiter

La capitolul amendamente admise impotriva noastra, primul este cel legat de posibilitatea ocuparii de functii de conducere. Pesedistul Brailoiu, cel impotriva caruia si facem o plangere penala pentru ca a avut un comportament abuziv si injurios, in calitatea de presedinte al Comisiei de aparare, ordine publica si siguranta nationala a trecut un amendament prin care functiile de conducere pot fi ocupate doar de ofiteri care intra in sistem ca ofiteri.

Ocupare functii de conducere - ofiteri care la prima numire au fost ofiteri

Ocupare functii de conducere – ofiteri care la prima numire au fost ofiteri

Daca aceste functii nu se ocupa din interior prin concurs de catre ofiteri care au avut prima incadrare pe functia de ofiter, acestea vor fi scoase la sursa externa ori ocupate prin transfer. Ceea ce inseamna ca agentii dar si agentii avansati in categoria ofiterilor avansati din funcții de agenti nu mai pot ocupa functii de conducere daca acest amendament se pastreaza in aceasta forma si la Camera Deputatilor. Detalii la pct. 16 admise.

Mandatul de 4 ani – eliminat

Mandatul de 4 ani pentru directori s-a eliminat. Iata ca durerea ministrului in acest caz n-a fost chiar atat de luata in serios desi acesta a insistat si ne-a tot explicat ceea ce explicam noi acum vreo 8 ani in legatura cu cei care de prea mult timp sunt in functie. Am acceptat propunerea ministrului cu precizarea ca nu suntem de acord ca cei care sunt pe functie prin concurs sa fie maziliti prin lege, ceea ce n-a mai fost cazul propunerea lui Tudorel fiind respinsa.

Mandatul de 4 ani - eliminat

Mandatul de 4 ani – eliminat

Iata, deci, ca atunci cand se doreste a se lua in calcul si dreptul cuiva care a luat un concurs pana la urma, se poate mai ales ca Dobrica se pregateste de domnie lunga acum c-a scapat Tudorel de remaniere si ne asteptam la organizarea unor ‘concursuri’ rapide si netransparente, asa cum ne-a obisnuit ANP – MJ cu imputernicirile alea pe mana scurta despre care nu mai afla nimeni pana cand nu se intampla.

Atac direct la sindicate

Fara vreo explicatie, si fara vreo argumentatie in tabelul cu amendamentele admise apare prevederea ca nu poti avea si functie de conducere in sistemul penitenciar si alte functii in sindicat – de conducere fiind tinta, ceea ce e o limitare serioasa a dreptului de asociere si in teorie ar trebui sa cada la Curtea Constitutionala, dar care loveste direct o parte din liderii de sindicate si ii pune in situatia de a alege intre sindicat si cariera.

Functiile de conducere si cele de verificare si control incompatibile cu cele de conducere din sindicat

Functiile de conducere si cele de verificare si control incompatibile cu cele de conducere din sindicat

Un atac direct si nejustificat la organizatiile sindicale, o astfel de masura legala fiind de natura a afecta structurile sindicale care au personalitate juridica la nivel de penitenciar si sistem penitenciar si care sunt conduse de ofiteri cu atributii de conducere, verificare si control, deci majoritatea. In ceea ce priveste sintagma alte functii, o scamatorie jurdica, include nu doar functiile de conducere ci orice implicare semnificativa care va putea fi imputata ofiterilor care ar intentiona sa faca sindicalism.

Modificari si la capitolul decontari pentru chirie

In acest caz se elimia referirea stricta la localitatea in care ar trebui sa fie locuinta pentru a se beneficia de drepturile de decontare a chiriei si de transformare a acestora in rata pentru plata creditului ipotecar asa cum s-a intamplat deja pentru toti colegii din sistemul de aparare ordine publica si siguranta nationala, amendamentul pentru angajatii din penitenciare fiind respins inintial de acelasi care acum si l-a asumat, dupa ce fusese depus de senatorul liberal Vela.

Modificari si la capitolul decontari pentru chirie

Modificari si la capitolul decontari pentru chirie

Lista amendamentelor admise e ceva mai lunga. O puteti parcurge AICI. Lista amendamentelor respinse, pe langa unele mai marunte, le include practic pe toate cele care ar fi permis agentilor sa promoveze si chiar si pe cel depus de opozitie referitor la numirea pe functii cu doua grade mai mare si adoptat dupa un copy-paste si reasumare de catre senatorul pesedist Brailoiu.

Nu e singura situatie de acest gen. Si pe acestea le puteti gasi AICI. Sigur, vom vedea si prezentari glorioase si cu dungi galbene ale evenimentelor de la Senat, dar realitatea e ca am fost furati si ca va trebui s-o reparam cat mai rapid posibil chiar daca pe unii care nu-si doresc sa promoveze sau nu sunt in situatia de a fi discriminati n-o sa-i deranjeze prea tare.

***

Sigur, forul decizional este Camera Deputatilor si acolo se stabileste forma finala a legii. Mai este si Curtea Constitutionala pe filiera si mai dureaza, daca nu e interes politic ca proiectul sa fie trecut in viteza. Noi, o sa continuam sa promovam amendamentele care sa elimine discriminarile introduse si de proiectul Tudorel Toader, dar si cele introduse recent de catre senatorii pesedei.

Advertisements

40 Comments

  1. Fpss

    ART 96 este cea mai mare aberație. Sa presupunea ca la 19 ani intru la snpap, la 23 sunt absolvent de facultate și la de 25 ani ocup un post de ofițer de execuție . Aici sunt “executat”, in sensul ca sistemul ma plafoneaza pana la sfârșitul carierei . Sau altfel, am intrat in sistem acum 18 ani, in 2000, am fost agent pana in 2008, după care am ocupat o funcție de conducere, sa zicem șef birou. Am experiența in sistem 18 ani dintre care 10 ani ofițer cu funcție de conducere. Se scoate la concurs un post de șef serviciu sau director adjunct și nu pot participa la concurs, însă absolventul de academie poate după 3 ani vechime .
    Acest sistem va avea o resursa umană foarte “motivata” dacă se va aproba aceasta aberatie !
    Sa ne înțelegem, n-am nimic cu nimeni, nimeni nu este mai presus ca altul, a fi absolvent de academie nu înseamnă ca ești mai pregătit ca colegul tău absolvent de drept, politehnica, etc, și nici invers, concurenta aduce plus valoare, personalul trebuie da fie motivat . Trebuie sa ne respectam reciproc și sa demonstram ca suntem mai pregătiți la concursuri nu din vorbe .

  2. Raul

    Domnule Dumitrascu sunt un membru cotizant al FSANP, despre modul de apreciere profesionala al DPCT care apare in acest statut, ce puteti sa ne spuneti ?
    Ierarhia functionala nu este incalcata ? Este normal ca ofiteri cu functii de conducere sa fie apreciati profesional de ofiteri de executie/ coordonatori teritoriali ?
    Nu se incalca inclusiv OMJ de infintare al DPCT ?

    • A aparut in ultima zi, probabil pe mana ANP – MJ. Nu vad de ce s-ar institui o procedura exceptionala in sensul in care apare in lege.

  3. Ofițerul de serviciu

    Domnul Dumitrascu, se pare ca pe acest site se aduc în mod curent (de către agenți absolventi de ”Hyperioane”) jigniri la adresa ofițerilor de cariera, cu predilecție a celor absolvenți de academie de politie. Uităm că suntem un sistem asimilat militarilor și că provenim din sistem 100% militar? Sau am ajuns să ne ”tragem de chiloți” pentru că ne ascundem în spatele unui nickname? Asta au adus bun sindicatele, anarhie generalizată? Dvs. încurajați așa ceva?

    • Nu incurajez niciun fel de jignire nici macar aprecierile licentioase precum cele pe care dumneavoastra le faceti in legatura cu chilotii. Sindicatele nu conduc sistemul penitenciar, nu sunt deci responsabile pentru starea de anarhie. Sistemul penitenciar este condus de catre un ofiter cu academie sef de promotie. Sindicatele nu au niciun drept de decizie manageriala. Va rog, deci, fiti un exemplu pozitiv si nu intrati intr-o falsa disputa.

      • Ofițerul de serviciu

        Vă mulțumesc pentru sugestie. Și să știți că și pe mine mă intrigă forma ciopârțito-adăugată a art. 96, așa cum a ajuns acesta să meargă către Camera Deputaților. Totuși cel mai mult mă deranjează faptul că proba scrisă a examenelor pentru funcțiile de conducere continuă să departajeze în mod incorect (în opinia mea) o persoană care știe mai multe d.p.d.v. profesional și are capacitate de decizie … de una care ”tocește” mai mult … Voi abandona acest subiect pentru a nu mai alimenta alte opinii contrare. Succese nebănuite!

      • Ofiter cu academie

        De ce nu acceptati o ierarhie corecta si simpla care exista si la MAI…: Agent>dupa minim 3 ani sa poti candida pe ofiter executie> apoi sa ai aceleasi conditii ca si un absolvent de academie. Ce nu vi se pare normal? Grad de Subinspector ca deh treci in alt corp….daca vrei sa mai avansezi stai o perioada pt sef serviciu…si asa mai departe. La ora asta absolventii de academii sunt cei mai dezavantajati de lege…chiar nu vedeti asta?? Este o ierarhie simpla Agent>Ofiter de executie> Functii de conducere. Iar toate functiile de executie de ofiteri ramase vacante dupa incadrarea academiilor sa se scoata doar pt agenti, nu pe sursa externa! Varianta asta am expus-o si la MJ…si toata lumea a fost de acord…nu inteleg de ce nu ati facut legea asa de la inceput…asa e corect si normal!!! Va salut!

        • Cred ca m-ati inteles gresit. Accept orice ierarhie completa si simpla cata vreme permite promovarea. In prezent este blocata din motive de lege promovarea agentilor pe functii de executie de ofiter asa cum ar fi normal. In viitor va fi orice fel de promovare daca pastram lisnia asta, si vad ca e un filon viguros din partea ofiterilor cu academie care se opune.

    • Ion

      Intotdeauna au fost aceste contre in cele doua corpuri.
      Pana la urma trebuie diferentiat putin acest drum spre accederea in functii importante pentru ca, dupa cum au spus in ultimii 5-6 ani importante personalitati care au participat la festivitati de absolvire a Academiilor : ” ne bucuram ca si anul acesta am pregatit o serie de ofiteri profesionisti de cariera pentru penitenciare”. In concluzie, ei trebuie sa aiba prima sansa sa demonstreze anumite abilitati si capacitati.

  4. Ionut

    Este foarte corect ca un agent sa ocupe mai intai un post de executie ca si absolventii de academii. Discriminare este faptul ca dupa 3 ani de scoala si inca 3 in activitate, se va putea inscrie la examenul pt un post de conducere, in timp ce agentii cu un an de scoala sau mai rau si fara ala, cu o facultate la Spiru Haret sau cine stie unde, dupa 3 ani de activitate isi pot incerca norocul. Si poate unul de pe foisor cu putin noroc ajunge la scris, avand si timp sa invete mai mult in detrimentul ofiterilor de executie care tin functii de conducere si poate au un program mai incarcat si cu ore state peste program!

    • Asa e corect. Doar ca de vreo 7 – 8 ani ANP n-a mai organizat astfel de sesiuni. Nu e vina agentilor care-si doresc sa promoveze ca n-au optiuni de avansare pe functii de ofiter de executie.

    • ZAINEA IONUT

      IONUT: ce ai de spus atunci cand atunci au fost agenti care prin DZU au efectuat atributii de sef tura( Tichilesti, Galati, Braila, etc)t, sau sef birou resurse umane( Giurgiu), etc? Ce a avut oare in vedere direcvtorul de penitenciar cand a emis aceasta decizie?

    • Romeo

      Este același lucru și la agent, după 1 an de școala sau nu și după încă 3 de facultate se poate înscrie. Ca e spiru Haret sau alta facultate nu contează, nici academia de poliție nu este Oxford stai liniștit . Sunt facultăți mult mai bune ca academia, se vede din nivelul de pregătire al absolvenților de academie .

  5. Giurgiu

    Consider amendamentul de la art.96 unul excelent 🙂
    O avansare treptata in cariera este o abordare corecta. Nu vad unde este discriminarea daca pana la urma un agent POATE da un concurs pe functie de ofiter executie, iar mai apoi POATE da concurs pentru o functie de conducere 🙂 este perfect normal.
    Eu unul m-am cam saturat de ofiteri făcuți dupa 1 an de SNPAP cu studii la facultati fantoma sau fosti lucrători pe la mina, petrol, etc ! Viitorul in materia functiilor de conducere este STUDIUL IN PROFUNZIME AL ACESTEI SPECIALITATI IN ACADEMII ! Astfel cu o pregatire buna si cu ajutorul unui specialist pentru debutul in cariera o sa avem ofiteri pregatiti din Academii care vor putea ocupa cu brio functii importante.

    Pentru agenti, cei care doresc pot accede spre alte functii de executie sau conducere treptate, trecand prin toate etapele prevazute in amendament.

    Seara buna !

    • Eu

      Domnule, sa îți spun cum e treaba! După cum se vede ești absolvent de Academie, felicitări pt asta! Însă, pana in anul 2016, nu au mai fost scoase posturi de execuție la concurs din anul 2009. De unde și întrebarea mea, ți se pare normal ca un agent sa aștepte 8-10 ca o funcție de execuție sa fie scoasă la concurs? Practic, acel agent nu poate accede in corpul ofițerilor oricât de bine pregătit ar fi. Reflectează puțin la cele prezentate!

      • Giurgiu

        Hai sa vorbim despre prezent. Oricum lucrurile nu au fost in regula nici atunci si posibil sa nu fie nici acum.
        Este strict o parere a mea legata de prezent si de ceea ce s-a discutat legat de aceste articole ale statutului.

        • Voi, cei ce le știți pe toate

          Bravo ție, cel ce ai studiat în profunzime … doar că ai învățat să citești printre rânduri … conform proiectului trecut de Camera deputaților, un ofițer provenit din rândul agenților nu va putea niciodată să candideze pentru o funcție de conducere. Învață să și înțelegi ce scrie.

    • ME

      Un lucru rau este ocuparea postului de director “for ever”.De altfel ,functiile de director,si director adjunct au ajuns o bagatela,ocuparea facandu-se politic

    • Trietu

      Agentul nu mai poate participa la concursuri pentru funcții de conducere niciodată . Nici măcar după ce ajunge ofițer de execuție . Încă o dovada ca tu, absolvent de academie nu sti sa citești și sa analizezi un text . Probabil ești un frustrat, superficial, absolvent de academie ! :)))

  6. Vișinescu Jr

    Cei care deja au contractat un credit imobiliar prima casa deja nu vor putea beneficia de compensație?

    • Ba da. Beneficiaza de acel sprijin de pana la 1/2 din salariul minim brut pe economie. Proiectul de HG este la MJ. Din pacate inca nu se misca.

      • Dan

        Buna seara d.le Dumitrascu
        nu am avut chirie si nu am nici in prezent, dar mi-am facut credit pentru apartament.Pot beneficia de acest ajutor?mentionez ca este prima locuinta pe numele meu.

        • De acel sprijin da (avem HG la MJ pentru punerea in aplicare), de transformarea compensatiei pentru chirie doar cei care fac achizitia dupa intrarea in vigoare a legii fiind un drept nou.

          • Jean

            Va hotărâți la un răspuns clar va rog, pt că la aceeași întrebare ați dat două raspunsuri. FPSS cu credit Prima Casa in derulare care s-ar încadra la chirie, va primi sau nu compensație pt rată?

          • Transformarea compensatiei pentru chirie in rata se aplica numai pentru viitor, cei care au deja credit pot beneficia doar de sprijin pentru achizitie sau construire. Sunt doua raspunsuri diferite pentru ca sunt doua situatii diferite. Multumesc pentru intelegere.

  7. Marius

    Bună ziua,
    Dar noi cei ce nu am beneficiat niciodată de bani de chirie sau de locuință și care ne-am făcut credit la banca pentru a ne achiziționat o locuinta Cum rămâne cu noi?
    Noi care nu am stat în carca statului ce facem ne descurcam singuri ca și pana acum?
    Tot asistații social au beneficii?
    Noi ăstia care muncim de ce nu avem aceleași drepturi ca ceilalți ” care muncesc la fel “?

  8. No face/no name

    O propunere de genul ,,functiile de conducere se ocupa de către ofițeri aflați pe funcție de executie” considerați a fi tot discriminatorie? Iar funcțiile de execuție sa se ocupe de către absolvenții academiilor si de către agenți in urma promovării examenului de trecere a agenților in corpul/categoria ofițerilor. Eu asta consider a fi egalitate de sanse

  9. Iuliu

    Avem o victorie mare in ceea ce privește sprijinul pentru locuința. Va Multumesc dle președinte,și de o vrea Domnul , vor trece și celelalte amendamente.sunt de 16 ani in sistem și nu credeam vreodată acest lucru, dar sa nu fie doar un foc de paie pentru ca și statutul militar și statutul fpss prevedea acest lucru și niciodată nu a fost pus in aplicare!!

  10. step by step

    dl Dumitrascu adica dreptul de plata a ratelor pentru o locuinta este valabil doar pe perioada activitatii si inceteaza odata cu iesirea la pensie? De ce cei care au primit o locuinta de serviciu beneficiaza de aceasta si pe perioada de pensie?

  11. Iuliu

    Când se preconizează sa între totuși in vigoare statutul?

  12. gabriel

    Speta privind discriminarea: 2 functii de ofiter economist la o unitate oarecare scoase la concurs din sursa externa. Acestea sunt ocupate in urma examenului de către un agent din sistem si un civil din sursa externa. După 3-5-8-etc ani este scos la concurs postul de contabil sef la care va putea participa doar fostul civil, că de PRIMA NUMIRE A FOST DE OFITER!!! Discriminare si motiv de atac la CC!

  13. agent

    o intrebare ,,,an 20 de ani vechime ,contractez la anul un credit ipotecar pe 10 ani si dupa 3 ani ies la pensie…se va intrerupe si acordarea compensatiei ?

Comments are Closed

Theme by Anders Norén

%d bloggers like this: