Advertisements

fsanp.ro

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

ANP, FSANP, penitenciar, Sindicat

Amendamente finale la Statutul politistului de penitenciare in Camera Deputatilor

In cursul saptamanii trecute am transmis amendamentele FSANP la Statutul politistului de penitenciare aflat in prezent in Camera Deputatilor (Pl-x 723/2018) avand in vedere ca la Senat, o forma deja extrem de slaba propusa de ministrul Toader, a avut cateva modificari  abuzive promovate pe linia ANP – MJ – PSD.

1. Oportunitati egale pentru studii si experienta similara

Propuneri FSANP - proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Propuneri FSANP – proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Respingem categoric o formula legislativa care blocheaza posibilitatea agentilor si fostilor agenti de penitenciare de a promova, si pentru acest motiv propunem ca varianta adopatat de Senat pe linia ANP – MJ – PSD si care ar presupune ca doar ofiterii care au avut prima incadrare ca ofiteri pot promova in functii de conducere si propunem revenirea la formula actuala, care asigura o competitie egala pe acelasi nivel de experienta si calificari.

2. Cerem reintroducerea posibilitatii promovarii in categorie pentru agenti

Propuneri FSANP - proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Propuneri FSANP – proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

O alta modificare trecuta la Senat pe linia ANP – MJ – PSD se refera la un articolas care a trecut cu sintagma parsiva “din cadrul aceleiasi categorii” ceea ce ar presupune ca nici macar pe o functie de executie n-ar mai fi posibila avansarea agentilor, ceea ce din pacate se intampla si in prezent tot din pricina unui articol pus in dunga, fapt ce a determinat ANP sa ne tot respinga solicitarea de a organiza aceste sesiuni de avansare in categorie.

Notam in acest caz ca acest aspect a fost trecut cu vederea de marea majoritatea celor care cer ca agentii si fostii agenti sa fie discriminati la promovare, uitand ca si in prezent dar si pentru viitor la nivel legislativ s-a tolerat respectiv se aproba de catre Senat ca avansarea sa fie doar in categorie, situatie care ar fi absolut exceptionala la modul negativ in sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.

3. Eliminarea limitarii libertatii de asociere pentru ofiteri

Propuneri FSANP - proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018.

Propuneri FSANP – proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Tot pe linia ANP – MJ – PSD a mai fost introdusa o modificare care practic elimina orice posibilitate pentru ofiteri de a mai exercita functii in cadrul organizatiilor sindicale, acestia avand de regula functii de conducere, verificare si control chiar si atunci cand ocupa in fapt functii de executie. O astfel de limitare a dreptului de asociere este total impotriva tratatelor si conventiilor internationale dar si a legislatiei nationale referitoare la dialogul social.

4. Recuperarea grupei de munca pentru personalul civil

Propuneri FSANP - proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018.

Propuneri FSANP – proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Am propus acest amendament si la legea pensiilor impreuna cu sindicalistii din politie si cu sustinerea Cartel Alfa. Consideram ca la dispozitii finale, acolo unde apar de regula si alte prevederi  referitoare la solutionarea unor probleme de natura legislativa mai vechi ori a unor situatii de tranzitie, trebuie sa apara si referirea la echivalarea grupei de munca pentru personalul civil care lucreaza in aceleasi conditii avand in vedere ca Guvernul nu a fost de acord cu un act normativ special in acest sens.

5. Eliminarea unor inconsecvente care limiteaza voit anumite dreputuri

Propuneri FSANP - proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

Propuneri FSANP – proiect statut politist de penitenciare 27.11.2018

In acest context al unui act normativ de slaba calitate care, reamintim ca initial a primit aviz negativ de la Consiliul economic si social, a avut peste 50 de observatii de la Consiliul legislativ si 44 de amendamente, parte preluate in Senat, formulate de catre FSANP, atragem atentia si cu privire la alte posibile inconsecvente legislative care indirect vor duce la limitarea unor drepturi.

Un caz este introducerea conditiei la toate functiile de conducere ca cel in cauza sa aiba vechime in specialitatea studiilor absolvite dar si operatiunea copy-paste in ceea ce privest aspectele criticate la nivel constitutional filiera ANP – MJ – PSD preferand o varianta care reglementeaza prost si excesiv in loc saa respecte exact dispozitiile Curtii Constitutionale care cerea introducerea principiilor esentiale in lege, urmand ca acestea sa fie detaliate la nivel de procedura in acte subsecvente.

Advertisements

40 Comments

  1. Generalul

    Domnule Dumitrascu, haideți peste ei să le facem urări de sărbători, vom veni toți agenții din tara , mai puțin cei aflați în serviciu, altfel va trece așa magaria aceasta de statut si nu va ieși bine!

  2. undecumcine

    art.11 lit. i il corectati sau nu? Nu inteleg ce legatura au serviciile secrete cu statutul nostru, mai ales ca angajatii lor se pot transfera la noi iar angajatii din penitenciare se pot transfera la ei.

    • Am incercat sa-l eliminam, motivat de faptul ca la 29 de ani de la Revolutie nu prea se mai incadra nimeni. Un pesedist a propus in schimb forma aia cu serviciile de informatii si au votat cu totii voios si fara sa gandeasca macar ca-i o aiureala. Pe viitor deci putem incerca.

  3. Sef birou - Penitenciare SRL

    ‘Logica managementului si a promovarii ar trebui sa fie una civila? Pana la urma urmei, noi de ce cerem statutul de politisti, in devafoarea celui de functionar public cu statut special. Statutul, ni-l asumam. Desfiintati scolile si academiile sistemului national de aparare ca in acestea depun multi agenti si ofiteri de cariera JURAMANTUL MILITAR. Iesiti la defilare sa vedeti cum rad de voi ceilalti ce apartin celorlalte sisteme din sectorul de aparare pentru modul in care ne aranjam tinuta, suntem bine instruiti si inspiram RESPECT! Intelegeti ca ne pierdem identitatea, autoritatea si avem o imagine stirbita in fata celorlalti. Ce va inspira cand se aduce vorba de SRI, STS, MAI si MApN? Va zic eu: respect! Va zic si de ce: amintiti-va de ce nu ati fortat sa ne bagam odata cu ei in hora creditelor pentru locuinta? – de frica sa nu starniti reactii din partea celorlalte ministere, nu aveti voie sa stati in aceeasi barca cu marile ministere domnilor politisti de penitenciare? Din atitudinea dumneavoastra! Eu asa vad!

    • Nu prea intelegeti se pare nici ce cerem, nici de ce. Poltistii sunt civili nu militari, iar functionarul public cu statut special este civil nu militar. In toata lumea civilizata se intampla asa.

      Juramatul este de credinta nu juramant militar, chiar daca asa ii spunem in mod conventional. Si functionarii publici si demnitarii depun juramant la numirea in functie. Nu e strict militar.

      E bine asadar ca aveti opinii si personal va multumesc pentru vederi, dar nu trebuie sa cerem nimanui voie sa ne facem treaba si sa fim respectati.

      Asadar, nu va place de noi, vi se pare ca sunteti prea bun, mergeti la institutiile alea magnifice pe care le admirati intr-atat si unde vi se pare ca totul merge bine. Sigur, veti gasi pe cineva care sa va merite.

    • anonim

      D-le sef birou, politistul e tot functionar public cu statut special, deci statutul politistului e tot de functionar public cu statut special nu de militar. Avem cei drept o gramada de obligatii de tip militar, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mai cautam noi cu lumanarea si sa ne mai autoimpunem altele. Iar chestia cu ghidul carierei militare este una dintre chestiile pe care vrem sa ni le autoimpunem gratuit. Daca voi acesti asa zisi militari de cariera ajungeti sa va autimpuneti in ANP si sa ne conduceti veti desfiinta si sindicatele si ajungem sa plecam iarasi acasa dupa schimbul de noapte cel mai devreme la ora 10.00 ca asa o sa vrea muschiului aparent militarului comandant.

  4. iarina

    Felicitari, domnule Dumitrascu, pentru implicare si impartialitate fata de salariatii din sistem: civili, agenti, ofiteri, cu Academie sau cu facultate de alt profil! Va doresc, mult succes, in promovarea amendamentelor propuse, in Camera deputatilor!

  5. Ionut

    Sper sa ramana in prima faza adoptata de Senat. Nu e posibil ca un agent sa ocupe o functie de conducere fara sa fie mai intai ofiter de executie( a fost caz chiar si de functie de director ocupata). Nu e posibil ca un agent care promoveaza un concurs pt un examen de ofiter sa ii se echivaleze gradul in functie de vechime si sa fie facut direct subcomisar sau comisar. Asta este discriminare pt ofiterii de cariera domnilor!!!!

    • Daca ramane in aceasta forma agentii si fostii agenti nu mai pot promova deloc. Ceea ce nu putem accepta, nici acum nici mai tarziu. Competitia nu e discriminare. Nu e deloc complicat, chiar si pentru cineva cu pretentii aristocratice.

      Daca sunteti atat de bun nu vad de ce aveti a va teme dumneavoastra ofiter de cariera de agentii de aceeasi cariera care indeplinesc acelasi conditii de studii si vechime ca si dumneavoastra.

      Cu tot respectul pentru Academia pe care ati finalizat-o, care-i tot o facultate si nici pe departe in top 500 mondial si undeva binisor in afara top 10 romanesc, faceti efortul si intelegeti ca si agentii tot o cariera au si ca merita aceleasi sanse.

    • George

      Ionut, lasă frustrările și hai la competiție .

    • anonim

      Domnule ofiter de cariera, in ANP isi desfasoara activitatea functionari publici cu statut special, nu militari. Voiai cariera militara? Trebuia sa mergi in MAPN, respectiv in structurile militarizate ale MAI – jandarmi, pompieri. Iar un ofiter de cariera – functionar public – se teme sa concureze cot la cot cu un agent pentru o functie de conducere? Mi-ar fi si rusine sa fiu un astfel de ofiter. Avem directori in sistem proveniti direct din agenti si au facut fata onorabil. Si da, isi merita si gradul conform varstei daca au luat cu brio un examen, iar daca nu convine ofiterilor cu “sange albastru” conferit de absolvirea academiei rugam acei ofiteri sa plece din randul functionarilor publici, armata cu regulile ei stricte referitor la cariera ii asteapta (cred).

    • Mai sus e unul cu SRL, matale, dom` șef ești cam Ltd. Ai auzit de egalitatea de șanse? De ăia veniți din MapN ce ne poți spune? Tot de carieră sunt?

  6. fpss

    dar cu agentii care fac sef tura de ani de zile,cum e?de ce accepta ANP-ul asa ceva?sau le convine ca fac treaba unui ofiter cu functie de conducere pe jumate banii?

  7. Florin

    Nu eram de acord cu prima modificare, dar aș fi preferat ca un coleg, agent, să poată avea dreptul de a da concurs ptr o funcție de ofițer de execuție, iar mai apoi să poată accede spre o funcție de conducere. Eu cred ca in felul acesta acumulezi mult mai multa experiență decât un agent care sa zicem că a lucrat doar in post de pază.

    • Asta tot incerc sa explic de ceva timp. Legea existenta blocheaza avansarea in functii de ofiter de executie desi o prevede ca posibilitate. La fel si varianta Senatului. Nimeni nu contesta necesitatea promovarii in functie de experienta, problema e ca prin lege pentru agenti si, mai nou, fostii agenti ar fi total blocata.

  8. Dordea

    Aici este vorba de statutul polițistului de penitenciare … era o portiță discutia despre grupa de muncă a personalului civil … ne încurcăm în socoteli.

    • Da. Suntem constienti de asta. Pentru aceleasi motive am si adaugat la tranzitorii. Trebuie sa reparam si nedreptatea comisa civililor.

    • Antim

      @Dordea Nu ne incurcam deloc. Si ei sunt colegii nostri, si ei lucreaza in aceleasi conditii (este vorba despre cei carora li s-a furat grupa), si ei platesc cotizatia. Sa nu credeti ca nu s-a incercat promovarea unui act normativ separat. Dar se respinge, peste tot, aceasta rezolvare (separata).

      • Dordea

        Pentru ce grupa de muncă ,de exemplu pentru cineva care lucrează la o popota sau serviciul financiar si nu vad deținuții decât la televizor … mai degrabă ati avea grijă să rămână la fel pentru cei care merita si aici ma refer la cei care lucrează în contact direct cu deținuții. Sunt surse care spun ca de la șase luni se vor acorda cinci luni pentru grupa de muncă. Cei care ne fac noua salariile si ne acorda sporurile de risc hiv sida ne “judeca ” la minut activitatea in “contactul” cu deținuții. Asa sa primească grupa de muncă și cei care nu desfășoară activități cu deținuții si aici ma refer la cei din administrativ, IT ,financiar ,si altele

        • Daca cititi articolul propus vedeti ca este vorba despre asimilarea conditiilor pentru personalul care a lucrat in aceleasi conditii indiferent ca-i grupa 1 sau 2. Colegii nostri civili destui care au lucrat si lucreaza direct cu detinuti au pierdut inca din 2001 orice grupa de munca. Sigur ca ne intereseaza in principal ca cei care indeplinesc conditiile de risc sa beneficieze de acest spor.

          • Dordea

            Nu contest di nu am contestat activitatea colegilor noștri care au lucrat si care lucrează în contact cu deținuții… Ma refeream strict la cei care nu au si nu avut in toată activitatea niciun stres , nu au fost scuipati, înjurat și amenințați iar cand cei care nu suferă din pricina celor enumerate mai înainte ne socotesc noua sporurile si stiti bine despre ce vorbesc ! Doar ati fost la spitalul Rahova pentru chestii de genul acesta .! Vi se pare normal ca doamna Belezan sa profite de atatea drepturi in mod egal cu cei care după o tura de muncă ajung acasa cu capul prastie? Eu consider că nu ! Sa i dam doamnei grupa si spor de pericol decât atunci când se întâlnește cu deținuții sa vedem daca isi mai permite sa taie cu pixel roșu în caietul in care se trec la sporurile de risc .

          • Receptionat. Suntem pe aceeasi lungime de unda inseamna.

        • Fpss

          Cel care lucrează la popota “vede” deținuții, colegul de la financiar nu trebuie să vadă deținutul, el a fost școlit și pregătit sa vadă pixul, calculatorul sau softul de finanțe. La fel cum tu nu vezi pixul, calculator și softul de finanțe la fel și el, nu vede deținutul . Suntem pregătiți pentru domenii diferite, lasă capra vecinului sa trăiască, Dordea !

      • Dordea

        O putem considera colega si pe femeia de serviciu care spală scările in ANP . Dacă ea va primi aceeași grup de muncă cu cel care lucrează nonstop cu deținuții cine credeti ca va fi discriminat?

        • Pentru a n-a oara, este vorba de *echivalarea pentru cei care au lucrat in aceleasi conditii*. Asta nu-i afecteaza pe militarii si functionarii publici care au lucrat si lucreaza direct cu detinutii. In plus, fiecare munca are valoarea ei. Nu ii tratati pe cei pe care considerati mai jos asa cum nu va place sa se poarte cu dumneavoastra altii care se considera mai sus.

          • Dordea

            Nu am desconsiderat munca nimănui ,din contra …. era vorba de acei care beneficiază in mod egal cu cei care își desfășoară activitatea în condițiile specifice celor din operativ ,nu mai reiau . .

  9. Antim

    Chiar daca, pana sa ajunga la Senat, am avut critici si la adresa unor amendamente venite din partea FSANP, de data aceasta consideram ca tot ceea ce se propune este de bun simt si un “minim necesar”pentru ca Statutul nostru sa nu se nasca schiop. Mai speram ca masinaria de vot sa reconsidere ceea ce s-a stricat la Senat si ceea ce a venit stramb inca de la MJ. Facem un apel la unitate sindicala, adica la unitatea celor 3 brate sindicale. In mod sigur, fara presiuni din partea noastra, fara unitate, nu vom putea izbandi. Si mai grav, vor aparea probleme in aplicarea legii, aspecte de neconstitutionalitate si, evident, modificari dupa modificari ulterioare. Surprinzator este, intr-adevar, faptul ca in anumite zone, proiectul legislativ detaliaza conditii (ex.: de ocupare a posturilor, de apartenenta la organizatii sindicale etc.) pe cand alte zone sunt lasate in ceata totala, la mana unor viitoare OMJ-uri. Aspectul cu vechimea furata pentru civili, din 2001, este unul strigator la cer, daca nu se introduce in lege. Poate ca e mai bine asa, ca amendament plasat la “dispozitii finale si tranzitorii”. Oricum, nu e rau ca se va naste o alta identitate, dar ar fi de preferat sa nu ne trezim cu mai multe probleme decat sa le clarificam pe cele acumulate in ani. Sa auzim de bine, desi cu masina de vot este extrem de greu de lucrat. Dar nu imposibil. Sa nu renuntati. Pentru ca nici noi, care am fost baci pana la adanci batraneti, nu am renuntat.

    • Aveti dreptate, de aici depinde de masina de vot cum vor trece amendamentele. Am avut grija sa le discutam in prealabil sa ne asiguram ca sunt acceptabile insa nu putem sti ce vine pe linie de partid. Am patit-o la Senat.

  10. Claudiu

    Bună ziua, despre cei care au credite ipotecare contractate în timpul carierei profesionale și care nu au beneficiat de acel drept de ajutor pentru achiziționarea / construirea unei locuințe nu se mai pomeneste nimic. Cum se mai poate rezolva aceasta problema, care până la urmă înseamnă discriminare.

    • Ba se pomeneste si am tot explicat. Daca e inainte de intrarea in vigoare a noului statut au dreptul la acel sprijin pentru achzitia sau construirea unei locuinte. Asta insa depinde, asa cum va depinde si noua prevedere referitoare la transformarea compensatiei de chirie, de un HG de aplicare care momentan zace pe la MJ in asteptarea unei variante aprobate a Statutului.

  11. George

    Felicitări ! Sper ca finalul statutului sa fie pentru crearea unui sistem care sa nu plafoneze angajatul agent sau fost agent, trebuie sa vedem dincolo de “așa e la armata, așa e la Jandarmerie” trebuie sa vedem și alte sisteme gen Sri, poliție, unde oricine dacă își etalează cunoștințele poate promova .
    Sper ca finalul statutului sa nu dea satisfacție putinilor absolvenți de academie care fug de concurenta pentru in sistem am întâlnit colegi absolvenți de academie care gândesc normal, cinstiti, motivați care nu se considera superiori celorlalți colegi care au absolvit o alta facultate
    Doamne ajuta !

    • Multumesc. Cat tine de noi ne vom stradui ca nimeni sa nu fie discriminat la promovare sau furat la salariu. Sper intre timp sa se mai schimbe si din atitudinea noastra si sa nu ne mai consideram unii mai arsitocrati decat altii.

    • Ion Iliescu

      Mai draga mai, la politie nici un agent nu ocupa functie de comanda din agent, doar dupa ce este o perioada ofiter de executie , la sri nu cunosc nici un subofiter care sa fi ajuns ofiter nici macar unul….eu nu zic ca e bine extrema dar trebuie sa fie o ordine a lucrurilor…

      • Nimeni nu neaga asta. Sigur ca trebuie sa existe o ordine a lucrurilor. Doar ca la noi conform legislatiei actuale si a celei viitoare daca ramane asa agentii NU pot promova in categorie pe o functie de executie.

      • Victor

        La poliție agentul poate ocupa o funcție de execuție, la Sri mai mult, din civil devine ofițer cu funcție de execuție după care poate promova in funcție de conducere . Cei de la Sri au o politica de ru foarte buna, ei sunt conștienți ca nu pot școlariza la ani la nivelul altor facultăți de prestigiu cum este politehnica, ASE . Facultățile din sistemul de apărare ( ani, atm, academia de poliție) sunt oarecum depășite de celelalte facultăți .

        • Si la noi ar di de dorit la fel. Din pacate legea in vigoare si cea tocmai aprobata de Senat nu permit acest lucru. E un lucru pe care si noi il sustinem doar ca se pare ca aristocratii se pronunta impotriva avansarii tottale a agentilor (asa e proiectul pe care-l criticam) n-au avut timp sa-l observe. *Repet asadar* e normal ca agentii sa treaca initial prin functie de executie, doar ca trebuie sa aiba aceasta sansa.

          • Subinspector gadget

            Nimeni nu se teme de concurenta agentilor, este o ordine fireasca ca un agent sa ocupe o functie de ofiter de executie, sa stea 3 ani si mai apoi sa concureze pe o functie de conducere.
            Formulati va rog un text in care sa se precizeze acest lucru, daca sustinteti ca este firesc sa ocupi o functie de ofiter de executie iar mai apoi de ofiter de conducere.
            Din ce citesc eu, ceea ce vreti sa modificati in statut face referire la faptul ca domnul subofiter poate candida direct pe functie de conducere. Nu vad sa scrie ca functiile de conducere se pot ocupa din randul ofiterilor de executie sau vreti totul sau nimic?
            Daca gresesc va rog sa ma lamuriti!
            Va rog sa AJUTATI sistemul si sa permiteti agentilor sa devina ofiteri de executie, sa digere si activitatea unui ofiter de executie, sa inteleaga responsabilitatile, sa-si castige experienta in cel mai profesionist mod si mai apoi sa devina SEFI.
            Sunt ofiter de executie, lucrez cot la cot cu agentii, invat cu ei si de la ei si sunt sigur ca sanatos pentru ei este sa vada cum e sa ocupe si o functie de ofiter de executie.
            Ofiterul de executie trebuie sa gandeasca obiectiv, el nu este nici agent nici sef, are toate portitele deschise, de multe ori poarta responsabilitatile intregului compartiment, rezolva probleme, raspunde solicitarilor venite din partea colegilor agenti cat si din partea sefilor, este intermediar intre subofiterii si ofiterii de comanda.

          • Ma mira faptul ce desi toti sunt fara indoiala extrem de instruiti, cei care au o problema cu promovarea agentilor nu inteleg un lucru simplu pe care-l tot repet: asa cum e construita acum legea si cum e cea iesita din Senat agentii nu pot candida nici macar pe functii de executie.

            Altfel, exact asta am facut, daca ati citit amendamentele. Nimic nu ajuta mai mult o organizatie decat competitia libera intre oamenii care dovedesc potential si au calificarile necesare. Si, nu inteleg de ce ar trebui sa va fie teama de aceasta mai ales ca, iata, munciti cot la cot cu agentii si chiar invatati de la dansii.

            Daca vreti ceva firesc, intr-adevar firesc, ar fi ca toti angajatii sa inceapa agenti si dupa vreo 2 ani unii sa promoveze in functie de studii si competente. Dar, banuiesc ca sistemul asta cu aristocratia academicienilor ar accepta cu greu ceva intr-adevar firesc.

            Din pacate nu sunteti dumneavoastra de vina. La Academie inca n-au aflat cu totii ca nu mai suntem sistem militarizat si ca logica managementului si a promovarii ar trebui sa fie una civila. Dar, cu rabdare… o sa se afle ca din 2004 au trecut vreo 14 ani de demilitarizare.

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Theme by Anders Norén

%d bloggers like this: