Skip to content
  • Facebook
  • Twiter
  • Instagram
  • Youtube
  • Facebook
  • Twiter
  • Instagram
  • Youtube

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

  • Oferte speciale
  • Contact
  • Sindicate
  • Mail
  • Toggle search form
ANP despre acordarea dreptului la plata ratelor la credite imobiliare pentru polițiștii de penitenciare

ANP despre acordarea dreptului la plata ratelor la credite imobiliare pentru polițiștii de penitenciare

Posted on July 10, 2020 By Sorin Dumitrascu 78 Comments on ANP despre acordarea dreptului la plata ratelor la credite imobiliare pentru polițiștii de penitenciare

ANP transmite în penitenciare o adresă referitoare la modul de acordare a dreptului la transformarea compensației pentru chirie în plata ratelor la credite imobiliare.

Adresa ANP transformare decont pentru chirie in rata pentru credit
Adresa ANP transformare decont pentru chirie in rata pentru credit

În context

https://www.fsanp.com//2020/06/15/fsanp-sprijinul-la-achizitia-sau-construirea-unei-locuinte-pentru-politistii-de-penitenciare/

https://www.fsanp.com//2020/02/29/proiect-instructiune-pentru-aplicare-a-omj-ului-privind-transformarea-compensatiei-pentru-chirie-in-rate/

https://www.fsanp.com//2020/02/19/omj-482-c-2020-privind-transformarea-compensatiei-pentru-chirie-in-rata-publicat/

penitenciar

Post navigation

Previous Post: Directorul adjunct al Penitenciarului Jilava, demis în urma controalelor ANP
Next Post: Proiect ANP, modificări la examenul de certificare a calificării pentru agenții de penitenciare

Comments (78) on “ANP despre acordarea dreptului la plata ratelor la credite imobiliare pentru polițiștii de penitenciare”

  1. agent says:
    July 10, 2020 at 9:16 am

    MI SE PLATESTE DEJA ACEST DREPT..CASA SI CEVA TEREN ..PRINS IN CONTRACT….CE SE VA INTAMPLA ?

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 9:39 am

      Va trebui sa va refaceti contractul din cate inteleg.

      1. Alin says:
        July 10, 2020 at 10:00 am

        Nu se poate vorbi la MJ sa se modifice legea 145 sau omj-ul care reglementeaza asta,acum dupa atatia anu de asteptare ,ne lovim de aceasta absurditate…..chiar e bataie de joc.
        Poti cere decont pt casa insa nu si teren……

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 10, 2020 at 10:13 am

          Ba da. O sa avem o discutie pe tema asta luni.

          1. Alin says:
            July 10, 2020 at 10:18 am

            E chiar pacat ca dupa atata timp de asteptare sa ne lovim de alte blocaje….
            Am inteles ca si la MAI si MAPN s-au lovit de speta asta insa s a renuntat si se acorda in continuare decont.
            Doar la noi se poate orice..

          2. Sorin Dumitrascu says:
            July 10, 2020 at 10:31 am

            Cineva a abuzat, inteleg ca sunt vreo 2 care au mai adaugat pe langa casa si vreo 2 mii de mp de teren, si asta e din pacate reactia.

          3. Alin says:
            July 10, 2020 at 10:34 am

            Au abuzat de nesimtiti si pentru ca probabil avea decont mare al chiriei si au zis sa nu piarda nimic daca tot se poate deconta o suma mai mare…..sunt putini care pot face asta ,dar cum e vorba ….tot bogatul nu se satura.
            Contam pe suportul dvs in modificarea legii,desi cred ca va fi de mareeeee durata,pacat dupa atata asteptare.
            Multumim!

          4. Sorin Dumitrascu says:
            July 10, 2020 at 10:37 am

            Din pacate aveti dreptate. Unii nu au limite si nici bun simt si asta ne afecteaza pe toti.

          5. Gina says:
            July 10, 2020 at 11:00 am

            a fost solicitat si aprobat grup de lucru la MJ pe teama asta?
            se doreste rezolvarea rapida a acestui aspect sau sunt alte teme de discutat si asta va fi o discutie suplimentara care va fi tinuta la stadiul asta mult timp……

          6. Sorin Dumitrascu says:
            July 10, 2020 at 11:30 am

            Ieri a aparut adresa ANP, luni o discutam. DG a dat-o, DG o modifica. Ce sa cautam la MJ?!

          7. Alin says:
            July 10, 2020 at 11:37 am

            Pai in adresa se cam motiveaza cu punctul de vedere dat de MJ, si cu recomandarea de a se modifica l145 ca sa nu mai existe probleme in interpretare…..
            Credeti ca putem rezolva cu DG?
            Ar fi bine…

          8. Sorin Dumitrascu says:
            July 10, 2020 at 11:56 am

            Nu stiu pana nu avem o prima discutie. Nu pot sa-mi dau cu parerea pe banii altora.

  2. Marius Florin says:
    July 10, 2020 at 10:02 am

    Buna ziua! Detin un teren Si vreau sa ridic o casa, pot beneficia de acest drept ?

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 10:13 am

      Nu

  3. Aagent says:
    July 10, 2020 at 11:09 am

    Buna ziua!adresa ii vizeaza si pe cei care au achiziționat apartament ? Parca nu din cate inteleg…

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:09 pm

      Problema e doar la cei cu case si teren.

  4. Cosmin says:
    July 10, 2020 at 12:04 pm

    Buna ziua. Cei care doresc sa achiziționeze o casa cum ar trebui sa procedeze ? Cred ca, o casa nu se poate vinde fără terenul aferent plus calea de acces pietonala si auto..

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:07 pm

      Problema nu e terenul aferent ci terenul aditional care e inclus in credit. Inteleg ca problema a pornit de la 2 cazuri in care pe langa casa si terenul aferent s-a mai adaugat la decont si o suprafata considerabila de teren.

      1. Razvan says:
        July 10, 2020 at 6:50 pm

        Buna seara!urmeaza sa achizitionez o casa cu teren de 270 de mp din care pe 80mp sunt construiti casa,deci raman 190mp de curte asta e teren aferent sau aditional?cum pot face sa ma incadrez pt decontare pt ca deja am dat avans pt casa si zilele astea urmeaza sa semnez contractul de vanzare-cumparare.multumesc

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 10, 2020 at 8:15 pm

          Cel mai bine ar fi sa discutati asta cu cei de la RU de la dumneavostra din unitate.

          1. Razvan says:
            July 10, 2020 at 9:14 pm

            Nici cei de R.U nu stiu sigur cum pot proceda ca sa fie ok.oricum,multumesc pt raspuns si sper sa se rezolve cat mai repede

          2. Sorin Dumitrascu says:
            July 10, 2020 at 10:06 pm

            Pana la urma la RU trebuie sa fie solutia. Oricat am opina noi, de acolo vine semnatura.

  5. Politist amarat says:
    July 10, 2020 at 5:07 pm

    Pai…peste 5 ani a durat sa gandim, sa promovam, sa aprobam statutul. Au mai durat cam 6 luni sa gandim, sa promovam, sa aprobam ordinul MJ pentru acordarea dreptului la chirie / compensare rata. Dupa a mai durat cam 1 luna sa gandim si sa aprobam instructiunile de aplicare. Si…la sfarsit uite ca nu e bine. Sa ne fie rusine ca sistem! Ne batem singuri joc de noi.
    Acum cei care am incheiat contractele intr-o forma trebuie sa stam si sa ne milogim de vanzatori sa vina si sa semneze un alt act aditional…La mine erau 3 vanzatori (mostenitori), din care unul e in Anglia.
    Eu cand am facut creditul am contat pe banii astia. Am dat avans din buzunar la banca…acum daca nu platesc din cauza ANP si pierd locuinta? Raman si fara locuinta si fara avansul dat si raman si cu datorii la banca – o sa fiu bagat in biroul de credit fara drept de a mai lua un credit 5 ani.

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:08 pm

      Cred ca se poate rezolva mai simplu cu schita locuintei. Vedem luni daca ANP e deschis la o solutie mai simpla.

    2. Agentul devenit ofițer says:
      July 10, 2020 at 8:15 pm

      Dar când ați făcut creditul nu ați luat in calcul și faptul că statul, printr-un HG cum se practica, sa oprească acest drept? Sau daca dintr-un motiv sau altul se dublează rata? Atunci tot ANP este vinovat?
      As zice să gândim și să ne asumăm fiecare acțiune a noastră și nu doar sa acuzam pe unul și pe altul…

      1. Politist amarat says:
        July 11, 2020 at 1:14 am

        Sunt multe la care ne gandim si semnand contractul ne asumam creditul. Dar sa ma gandesc ca o casa sta in aer si nu are pamant sub ea si pe langa ea…ei bine recunosc ca la asta nu m-am gandit. Insa pana una alta greseala este la noi in ograda si in stilul nostru propriu ne dam singuri cu stangul in dreptul. Pana acum statul nu a taiat niciodata dreptul la chirie si foarte putin probabil sa se intample acest lucru. Nu de alta dar si asa nu suntem un sistem atractiv…E un mediu nociv… Sa te trezesti tu tanar oltean la penitenciar la Botosani cu 3500 lei din care trebuie sa platesti si chiria…

  6. P.d.p. says:
    July 10, 2020 at 5:52 pm

    Dar cu cei care avem credite imobiliare ,cum rămâne?

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:09 pm

      Proiectul de HG e la MJ in asteptare. Din pacate presupune un buget, care momentan nu exista.

  7. Alin says:
    July 10, 2020 at 6:22 pm

    Buna ziua!luni am de semnat antecontract si de dat avans la o casa care cuprinde 250mp de teren.am toate actele aprobate de la banca.exista riscul sa nu pot primi decont?sau daca pot gasi o solutie sa mi se deconteze pt ca nu as vrea sa renunt nici la casa si nici la dosarul aprobat.multumesc

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:48 pm

      Cu siguranta veti primi decont pentru locuinta achizitionata prin credit imobiliar daca anterior beneficiati de decontul chiriei.

      Chiar daca indepliniti conditiile legale vor fi insa ceva discutii legate de conditiile tehnice si de procedura de urmat. Despre asta e adresa despre care discutam. Unii au exagerat si ANP innloc sa rezolva problema iu incurca pe cei de buna credinta.

  8. Cornel says:
    July 10, 2020 at 6:36 pm

    Este putin pe lângă subiect dar totusi doresc sa va intreb! Dacă imi desfășor activitatea într-un oraș micut si practic găsești f greu o locuinta se poate deconta rata intr- un oras mai mare la o distanță de aprox. 15 km? Cum se demonstreaza ca e fond locativ într-un oraș? Doar pt ca sunt pe OLX anunturi? Va multumesc!

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 10, 2020 at 6:44 pm

      Am pus pe site nu demult procedura. Se accepta o declaratie pe proprie raspundere ca nu ati gasit.

  9. Cornel says:
    July 10, 2020 at 6:57 pm

    Va multumim mult Domnule Dumitrașcu dar doresc sa trag un semnal de alarmă la faptul că în Tg. Ocna la 2 din 3 unități penitenciare nu se accepta!

  10. Moise Mirel says:
    July 10, 2020 at 10:59 pm

    Am inteles ca totul a plecat de la unii care au abuzat de acest drept si si au luat terenuri de 2000 -3000 mp. insa eu stiu ca dupa ce depui dosarul exista niste verificari de catre cei de la resurse u. de la unitate. ce s a intamplat in cazul lor ?! de ce trebuie sia suferim toti. cel putin sa se vina cu o solutie. pentru ca in prezent nu iti poti lua o casa. fara teren . nu ti se poate acorda creditul

  11. Moise ' says:
    July 12, 2020 at 4:59 pm

    Au abuzat cum??
    Penitenciarul iti deconteaza aceiasi sumă pe care ti o deconta si ptr. chirie…aceast ordin a fost dat in asa fel sa nu aiba impact bugetar..
    Terminati domne cu ”au abuzat”ordinul sau legea.
    Dacă acestea nu au fost făcute bine si nu au prevăzut asemenea situații,cum ar fi spațiu locativ corespunzător sau casa daca are teren lângă…etc
    Repet ,nu au impact bugetar….restul de suma ptr o casa mai mare o pun din buzunar.

    1. Politistul amarat says:
      July 12, 2020 at 8:44 pm

      Perfect adevarat – impact bugetar foarte mic, aproape de zero.
      Si mai e un aspect…Daca iti ei o casa in zona rurala e una si daca ei in zona urbana e alta. In zona rurala sunt mult mai ieftine, dar gospodarul are in spatele casei teren unde isi pune porumb, fasole, etc., in timp ce in zona urbana sunt de 10 ori mai scumpe si terenul de 10 ori mai putin. Asta nu inseamna ca cel care are casa in mediul rural e “nesimtit”. Luati exemplu Poarta Alba vs Constanta.

  12. Ionutz says:
    July 13, 2020 at 8:17 am

    Nici o casă nu se poate vinde fără terenul aferent, este o tâmpenie, din punct de vedere notarial și al cărții funciare, nu există o astfel de posibilitate să dezmembrezi terenul de casă. Am vorbit cu notarul și era uimit de o asemenea inepție din partea Ministerului Justiției. În plus, orice zonă are un Puz și un POT(procentul de ocupare al terenului), astfel că nu poți avea casă fără teren, pentru că ai voie să ai construcția pe 40-50% din totalul suprafeței de teren.

  13. Marius says:
    July 13, 2020 at 10:44 am

    Buna ziua!am citit adresa trimisa catre anp si am luat legatura cu resurse umane de la unitatea in care ma aflu.mi s a spus ca se deconteaza doar pt locuinta,nu si pt terenul de pe langa casa cu toate ca nu e mult.mi s a spus ca sa fac 2 contracte ee vanzare cumparare si 2 imprumuturi,unul pt casa si unul pt teren,ceea ce nu este legal pt ca nicio banca nu ti va acorda credit pt asa ceva pt ca se vand impreuna.deci exista vreo solutie sau singura modalitate este ne achizitionam apartament?

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 1:08 pm

      Nu. Singura modificare este ca in contract valoarea terenului trebuie identificata in clar.

      1. Marius says:
        July 13, 2020 at 1:29 pm

        Am pus aceasta problema la resurse umane.merge sa faci la notar contract prin care sa specifici ca valoarea locuintei este de 50000 si al terenului de 5000.la banca va exista un singur credit pe 53000.banca va calcula rata pe suma totala,nu mi poate face un calcul cat as plati pt teren si cat pt casa(nu stiu din ce motive).am intrebat daca se poate face calculul la financiarul unitatii de care apartinem iar raspunul a fost nu.ar fi bine sa se gaseasca o solutie pt ca unii deja ne am bagat in imprumuturi pt locuinte.o zi buna

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 13, 2020 at 2:13 pm

          V-am raspuns deja la un comentariu similar.

    2. Andrei says:
      July 13, 2020 at 1:14 pm

      Asteptam noutati de la dvs despre ce s a discutat in sedinta de azi pe tema aceasta.sunt cativa care si au achizitionat locuinte la curte iar contractele de vanzare-cumparare nu se pot modifica.eu am luat legatura cu banca si nu se poate dezmembra terenul de casa chiar si pt cei care inca nu si au achizitionat,iar de 2 credite ipotecare unul pt casa unul pt locuinta nici nu poate fi vorba,nu exista asa ceva.oricum,este un pic deplasata aceasta masura in conditiile in care noua ni se plateste o parte din rata si nu toata.pt cei cate stau in chirie la casa nu e aceeasi situatie?daca s a abuzat de acest beneficiu sa suporte consecintele cei care au abuzat de ele,nu oamenii de buna credinta care si au facut rate pe 30 de ani.multumesc

      1. Sorin Dumitrascu says:
        July 13, 2020 at 1:16 pm

        Singura noutate este ca in contract valoarea terenului trebuie identificata in clar. ANP deconteaza pentru locuinta si pentru terenul de sub locuinta (amprenta casei).

        1. Andrei says:
          July 13, 2020 at 1:42 pm

          La banca mi au spus ca nu pot face 2 rate diferite pt casa si teren ca sa putem identifica cat ar veni rata pt casa pt ca la ei pe acte va fi un singur bun comun(casa+teren) cu o valoare totala.singura modalitate este ca eu si vanzatorul sa facem 2 contracte de vanzare cumparare la notar prin care sa dam valoarea terenului cat si a casei(in caz ca se poate face)dar cum stabilim rata aferenta locuintei?

          1. Sorin Dumitrascu says:
            July 13, 2020 at 2:13 pm

            Nici nu se pune problema de 2 rata. Valoarea terenului trebuie identificata in contract distinct. E singura morificare.

  14. Andrei says:
    July 13, 2020 at 2:26 pm

    Multumesc pentru raspunsuri. Eu am vorbit astazi la Resurse Umane si mi s-a spus ca trebuie 2 credite ipotecare ca sa aiba rata doar pentru caaa specificata in documente. Mi s-a spus ca daca este doar pe act notarial nu se poate determina decontul doar pentru casa. De aici dilema.

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 2:48 pm

      Am inteles ca aveti o dilema. V-am comunicat ce am discutat cu directorul general. Daca o sa-mi repetati de 3 – 7 ori ce v-au spus cei de la RU e alegerea dumneavoastra, dar nu ajuta.

  15. Andrei says:
    July 13, 2020 at 2:38 pm

    In afara de asta, de la banca ni s-a spus ca un credit imobiliar se poate acorda pe un singur contract. Ma gandesc ca am putea spevifica valorile separat pe contract insa banca acorda credit pe un singur contract de vanzare cumparare.

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 2:49 pm

      Nici nu va cere nimeni 2 contracte. E vorba ca in contract sa fie specificata distinct valoarea terenului. Legal, rata care se compenseaza e pentru locuinta, nu teren. Ori, pentru a face calculul este nevoie de aceste detalii.

  16. Andrei says:
    July 13, 2020 at 3:05 pm

    Eu va cred pe dvs dar mi se zic chestii diferite din parti diferite.o sa vorbesc cu notarul sa vedem cum poate specifica pe contract valoarea terenului.mie nu mi e clar cine face calculul pt rata locuintei si de asta vreau sa ma asigur ca fac actele corect ca sa nu fie probleme pe urma. Multumesc!

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 3:26 pm

      Va inteleg. E extrem de important sa nu gresiti. E insa absolut ilogic sa va ceara sa faceti 2 contracte.

  17. MARIAN says:
    July 13, 2020 at 3:27 pm

    Cei care am facut deja contracte si am luat cateva luni decont am primit 30 de zile la dispozitie sa aducem acte care sa specifice distinct valoarea terenului si valoarea casei, dar nu se accepta un act aditional la contractul deja facut….ce putem face?

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 3:29 pm

      Momentan actul aditional e singura solutie daca suprafata terenului nu e identificata in concret, pentru cei care deja beneficiaza.

      Altfel, fie vorba intre noi, ma intreb oare de ce nu este deja acest detaliu in contract. Dupa cate cunosc, ar fi trebuit sa fie.

      Atat proprietatea asupra locuintei cat si cea asupra terenului trebuie definita clar. Daca la locuinta scrie, ar trebui sa scrie si la teren.

      Pana si la bloc scrie in contract cat e cota indiviza de teren aferent locuintei.

      1. Gina says:
        July 13, 2020 at 4:07 pm

        sa intelegem ca ramane varianta finala asa, cu specificare in clar preturi imobil si teren?
        nu se incearca modificarea legii / ordinului pentru decontare inclusiv pe terenul de langa casa?
        colegii din MAI s-au lovit de aceeasi problema si pana la urma se deconteaza pentru ambele……

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 13, 2020 at 4:59 pm

          Ma indoiesc ca se deconteaza pana la urma pentru ambele avand in vedere ca dreptul e la locuinta nu la teren, dar banuiesc ca dumneavoastra stiti mai bine.

  18. #politist says:
    July 13, 2020 at 4:12 pm

    Subsemnatul ofer vanzatorului 3000 € avans -prima casa- care reprezinta valoarea terenului de 200 mp . urmand ca banca … sa acorde diferenta de 63.000 € credit. valoarea locuintei cu amprenta la sol de 100 mp.
    Ar putea fi o varianta ?

    1. Andrei says:
      July 13, 2020 at 5:16 pm

      Pt #politist acum am vorbit la banca si nu merge aceasta varianta pt ca si eu m am gandit la ea.pt ca ar trebui sa dezmembrezi terenul de casa si facut cadastre pt ca deja pe ala esti propietar fara imprumut.pt cei care inca nu si au achizitionat casa,dar urmeaza,o solutie este sa treci pe contractul de vanzare-cumparare valoarea terenului,dar banca nu va stabili cat este rata strict pt casa,ea va stabili rata la casa+teren.nu stiu insa cine va stabili cat sa ti deconteze pt ca se pare ca nici cei de la RU si cei de la financiar nu o vor face.raspunsul de la RU a fost,financiarul nu ti va calcula tie rata,acum nu stiu daca e de competenta lor sau nu pt ca sigur i a dat si pe ei peste cap.

  19. #politist says:
    July 13, 2020 at 5:42 pm

    Da clar. conducerea noastra minunata si pana si sindicatele vad, nu inteleg faptul ca e o aberatie cea ce doresc ei si ca este imposibil sa ti se mai acorde credit.
    Domnule Dumitrascu sustineti continuu ca trebuie specificat separat valoarea terenului fata de cea a locuintei. Cine ne calculeaza rata domnule ; avand in vedere ca creditul se acorda per total ?!

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 5:55 pm

      Asta e legea. Nu sustin eu. Nu fac decat sa va transmit ca se deconteaza ratele la locuinta nu la teren si ca trebuie sa va pregatiti sa rezolvati problema. Puteti sa va certati cu mine, dar mai cuminte ar fi sa va rezolvati problema chiar daca asta presupune un oarecare deranj. Altfel, s-ar putea sa va treziti ca nu primiti decontul.

      1. Andrei says:
        July 13, 2020 at 6:08 pm

        Sincer sa va zic,toata ziua am sunat la banca,la notar si la cadre.singura si cea mai buna solutie este cea in care se trece in contractul de vanzare cumparare valoarea terenului in caz ca inca n ai cumparat o,dar cand e vorba de stabilirea decontului pt rata casei toata lumea ridica din umeri.nu e normal sa ni se zica de peste tot descurcati va si cand gasesti solutia sa realizezi defapt ca nu exista solutie la ce ni se cere,cum a fost speta colegului de mai sus cu actul aditional.omul a cumparat locuinta,i se cere act aditional dar defapt nu il primeste.sunt oameni care au dat avansuri de mii de euro si oameni care si au cumparat locuinte,dar nu le zice nimeni ce e de facut si care sunt solutiile,pt ca defapt eu cred ca nimeni nu stie nimic cert.

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 13, 2020 at 6:51 pm

          Cu siguranta va trebui clarificat, insa dreptul trebuie acordat. Asa e la inceput, din pacate. Apar tot felul de chestiuni la care nimeni nu s-a gandit.

      2. Alex says:
        July 13, 2020 at 6:27 pm

        Cu tot respectul, credeti ca ne puteti ajuta cu o discutie cu specialistii ANP pentru o circulara data catre unitati in care sa le explice la DRU sau Financiar cum se va face plata avand in vedere ca terenul costa ….x si casa costa….y ?
        Cred ca in acest sens se referea colegul mea sa ne sustineti?
        E pacat dupa cat am asteptat cu ordinul / legea asta sa ne lovim acum de alte aberatii…..

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 13, 2020 at 6:52 pm

          Am facut asta chiar azi. Tocmai de aceea am transmis ca solutia ANP este ca in contract sa apara in clar valoarea terenului ca sa poata face calculul la compensatie.

          1. Alex says:
            July 13, 2020 at 7:25 pm

            Am inteles,
            Vor mai fi trimise in unitati alte reglementari mai exacte cu privire la acest aspect in urma discutiei de azi?

          2. Sorin Dumitrascu says:
            July 13, 2020 at 7:31 pm

            Da. In zilele urmatoare DEA si Juridicul se vor ocupa de asta.

  20. Adi says:
    July 13, 2020 at 5:56 pm

    Urmeaza sami iau si eu casa la curte.daca a gasit cineva rezolvare pt decontare ne ar fi de ajutor un pont

  21. Ionutz says:
    July 13, 2020 at 6:29 pm

    Eu doar ce am fost la bancă. Nu pot să reproduc ceea ce au spus cei de la bancă despre cei care ne solicită așa ceva. Nu există posibilitatea modificării contractului sau vreunui act adițional la contractul de credit pentru că nu au cadru legal pentru așa ceva. În plus, nu există să poți cumpăra o casă fără terenul aferent, pentru că nu se pot dezmembra. Trebuie să înțeleagă luminații din ANP faptul că nu poate exista casă fără teren, plus că trebuie respectat în fiecare localitate PUZ-ul și POT-ul(procentul de ocupare al terenului), adică este clar că trebuie să ai și teren în jurul casei

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 6:55 pm

      Nici nu va inchipuiti ca cei de la banca sunt prietenii nostri si ca sunt mult mai flexibili decat cei pe care-i injuram frecvent la ANP. Mai ales ca pe dansii nu-i incurca cu nimic chestiunea legata de prevederea in clar in contract a valorii terenului.

      In ceea ce priveste ce e clar si ce nu, problema e ca in lege dreptul e la locuinta nu la teren asa cum au facut cei care si-au luat 1000 – 2000 de mp pe langa casa si de la care a plecat toata discutia. Asta e motivul pentru care ANP deconteaza locuinta si terenul de sub locuinta (amprenta casei/spatiu in devalmasie.)

      1. Ionutz says:
        July 13, 2020 at 9:06 pm

        Despre cei care și-au luat mii de metri, știu că angajații de la resurse trebuiau să facă verificări și nu este normal să fie afectați și cei de bună credință. În altă ordine de idei domnule Dumitrașcu, cu tot respectul pe care vi-l port, legat de termenii tehnici, construcții, PUZ, POT, nu aveți de unde să aveți cunoștiințe, dar dacă a-ți aprofunda problema o să ajungeți să ne dați dreptate nouă, și nu celor din ANP. Iar consultând un notar, vă va lămuri că nu ai cum să desparți un teren de casă, ba mai mult, terenul absoarbe construcția. La case, terenul face parte integrantă din locuință. Și vă las definiția juridică a locuinței: LOCUINȚĂ – suprafaţă locativă cu destinaţia de locuinţă care cuprinde suprafaţa locuibilă, dependinţele şi locurile împrejmuite ce ţin de aceasta. Pătrunderea fără drept, în orice mod, într-o locuinţă, încăpere, dependinţă sau loc împrejmuit ţinând de acestea, fară consimţământul persoanei care le foloseşte sau refuzul de a le părăsi la cererea acesteia constituie infracţiunea de violare de domiciliu.

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 13, 2020 at 9:24 pm

          Asa e. Nu trebuie sa sufere cei de buna credinta. Asta e si scopul. Dar, repet, puteti sa va contraziceti cu mine pentru ca v-am informat despre ce decizii a luat ANP, sau puteti sa va rezolvati problema.

          1. Ionutz says:
            July 13, 2020 at 9:32 pm

            Domnule Dumitrașcu, vă mai las o dată definiția juridică a locuinței, poate îi lămuriți și pe cei din ANP. LOCUINȚĂ – suprafaţă locativă cu destinaţia de locuinţă care cuprinde suprafaţa locuibilă, dependinţele şi LOCURILE ÎMPREJMUITE CE ȚIN DE ACEASTA. Pătrunderea fără drept, în orice mod, într-o locuinţă, încăpere, dependinţă sau loc împrejmuit ţinând de acestea, fară consimţământul persoanei care le foloseşte sau refuzul de a le părăsi la cererea acesteia constituie infracţiunea de violare de domiciliu.

          2. Sorin Dumitrascu says:
            July 13, 2020 at 9:36 pm

            Multumesc. Avem definitia din legea locuintei (114/1996), daca insistati, desi nu e cazul, si nici nu ajuta la un schimb util de argumente. Nu e nevoie să căutați în doctrină.

            Art. 2 lit. a. “Locuință – Construcție alcătuită din una sau mai multe camere de locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii.” NU scrie nimic de teren.

            Dacă coroborați și cu art. 111 din legea 145/2019 (Statutul nostru) veți vedea că dreptul pe care legea îl acordă este la locuință nu la teren. E clar și fără echivoc. Sigur, locuința stă pe pământ – am tot auzit argumentul – dar statul nu plătește teren. Nu e complicat.

            Cred că lăcomia ne va cauza în situația asta și nu doar pentru că sunt vreo câțiva care și-au luat și mii de metri de teren ci pentru că nu înțelegem că, dacă abuzăm de acest drept, îl vom pierde. Și, cei de bună credință (care s-au mulțumit poate cu un apartament plătit de stat) vor pierde.

            PS. Dacă e să aleg între guralivii care încearcă să justifice pro causa abuzul de acest drept si cei de bună credință care riscă să piardă pentru lăcomia unora, n-am nicio problemă să mă cert cu cei dintâi. Asta vă explic dumneavoastră, înainte să le explic una alta celor de la ANP.

          3. Adi says:
            July 14, 2020 at 12:49 am

            Domnule Dumitrascu,imi cer scuze ca scriu asa de tarziu dar sper sa vedeti comentariul meu.referitor la raspunsul pe care i l ati dat colegului meu ionut.aveti dreptate,din cauza caliceniei unora putem pierde toti,dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne luam apartament.sunt unele zone din provincie in care nu prea e rentabil sa ti iei apartament,ori e departe ori sunt vechi.eu vreau sa optez pt o casa care are 150 de mp utili,ca sa va faceti o idee,n am loc sa plantez un pom,atat loc am in jurul casei.mai corect ar fi sa ni se spuna clar ce e de facut,nu rezolvati va problema sau treceti pe contract pretul terenului…..si mai departe mai stie cineva ce e de facut?pt ca se pare ca ne impotmolim aici.e ft normal ce spuneti dvs ca statul nu trebuie sa plateasca terenul si sunt de acord.dar aici vorbim de oameni de buna credinta care si au achizitionat case cu un minim de teren necesar unei locuinte,pt ca si duplex sau casa insiruita daca ti cumperi tot ai un minim de teren.cei care s au sesizat in legatura cu colegii care si au luat mii de mp de teren pe langa casa,bine au facut,dar cineva trebuie sa vina si cu solutii pt oamenii corecti.faceti ceva pt noi ca pana la urma dvs ne reprezentati in fata celor de la anp,iar dansii ar trebui sa stie nemultumirile noastre

  22. Andrei says:
    July 13, 2020 at 7:29 pm

    Ar fi normal pt cei care si au facut sa se gaseasca o solutie pt ca nu e corect fata de ei.iar cei ce ne vom face,probabil ne vom face toti contractul de vanzare cumparare in care se va specifica valoarea terenului,pt ca asta e maxim ce poti face,iar stabilirea decontului nu cred ca ar fi chiar asa greu,merge si o socoteala de scoala generala.daca valoarea casei este de 50000 din care 5000 este terenul asta inseamna 10%din valoarea totala.ceea ce inseamna ca daca de ex ai o rata de 1500 de lei,scazi 10% si ramai cu 1350 din care primesti decontul in care te incadrezi.multumim domnule Dumitrascu pt sustinere si speram sa se rezolve cat mai repede pt ca e stresanta situatia si putin penibila.o seara buna

    1. Sorin Dumitrascu says:
      July 13, 2020 at 7:33 pm

      Am discutat azi destul de mult pe tema asta la ANP. Vor trimite in perioada urmatoare noi instructiuni. Nu e prima data cand mai sunt si reglaje de facut.

      1. Anadrei says:
        July 22, 2020 at 7:48 pm

        Bună seara! Aveti ceva formații despre stadiul acestor noi instrucțiuni? Din câte am înțeles nu a sosit nimic deocamdată în unități.

        1. Sorin Dumitrascu says:
          July 22, 2020 at 7:51 pm

          Nu am informatii. O sa intreb zilele astea.

          1. Andrei says:
            July 22, 2020 at 8:51 pm

            Multumesc!

Comments are closed.

Comentarii

  1. 50% la biroiași on Majorarea salarială de 50% – banii mai puțini, criteriile mai grele. Avertismentul directorului general Bogdan BURCU…September 14, 2025
  2. Un oarecare on Polițiștii de penitenciare, campioni ai României la rugby. Mihai DICO și Andrei IUREA în echipa CSM Știința Baia Mare.September 11, 2025
  3. DIP este prezent? on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 11, 2025
  4. Cristi on Polițiștii de penitenciare, campioni ai României la rugby. Mihai DICO și Andrei IUREA în echipa CSM Știința Baia Mare.September 11, 2025
  5. Sorin on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 10, 2025

Contact

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

str. Maria Ghiculeasa, nr. 47, sect. 2, Bucuresti,

Tel. 023761 | fsanp@fsanp.ro | www.fsanp.ro

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

Linkuri utile

  • Politica de confidențialitate
  • Termeni de utilizare
  • Contact

Copyright © 2025 .

Powered by PressBook WordPress theme