Skip to content
  • Facebook
  • Twiter
  • Instagram
  • Youtube
  • Facebook
  • Twiter
  • Instagram
  • Youtube

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

  • Oferte speciale
  • Contact
  • Sindicate
  • Mail
  • Toggle search form
Pensiile polițiștilor, militarilor și polițiștilor de penitenciare se modifică. Baza de calcul: 12 luni consecutive din ultimii 5 ani.

Marius BUDĂI: ”Pensiile militare se vor indexa cu 12,5%.” FSANP rămâne vigilent. O fi adevărat? Nu credem până nu vedem negru pe alb.

Posted on November 28, 2022November 28, 2022 By Cosmin Dorobantu 38 Comments on Marius BUDĂI: ”Pensiile militare se vor indexa cu 12,538.” FSANP rămâne vigilent. O fi adevărat? Nu credem până nu vedem negru pe alb.

Ministrul Muncii, Marius BUDĂI, confirmă un zvon care a circulat în weekend pe rețelele de socializare, potrivit căruia, pensiile militare vor fi indexate cu 12,5% începând cu anul 2023. Ne-am dori să nu fie doar o promisiune. În acest sens, Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) rămâne vigilentă. Ne dorim ca alianța de guvernare să aplice și legea salarizării unitare în integralitatea ei, așa cum a fost votată de Parlament, mai ales că se conturează o nouă lege a salarizării bugetarilor pentru începutul anului 2023.

penitenciar

Post navigation

Previous Post: Direcția Generală Anticorupție (DGA) a dispus polițiștilor de frontieră pelerinaj prin pușcării pentru a pupa Moaștele Sfintei Corupții.
Next Post: Dezechilibre și inechități în salarizarea și pensionarea polițiștilor, militarilor și polițiștilor de penitenciare oferite de Guvern pentru anul 2023

Comments (38) on “Marius BUDĂI: ”Pensiile militare se vor indexa cu 12,5%.” FSANP rămâne vigilent. O fi adevărat? Nu credem până nu vedem negru pe alb.”

  1. Gina says:
    November 28, 2022 at 5:23 pm

    Tot pe surse, pentru cei activi ce se speculeaza a fi acordat cu 1 ianuarie?
    Chiar si neoficial, ne ar ajuta da stim daca mai ramanem pana in 2023 sau nu.?

  2. Nimeni says:
    November 28, 2022 at 5:32 pm

    Unde a confirmat???
    Nu reiese din articol ca și ziar, TV etc

  3. Alice says:
    November 28, 2022 at 6:17 pm

    Bună seara! Și dacă nu se indexează cu 12,5 %, ce putem face? Că dacă aflăm după ce e gata documentul… e cam târziu, nu?! Zic și eu…

  4. Io says:
    November 29, 2022 at 9:40 am

    https://www.capital.ro/pensiile-care-nu-cresc-deloc-marius-budai-a-facut-anuntul-in-direct-la-tv.html

  5. Agent de poliție penitenciară says:
    November 29, 2022 at 11:59 am

    Bună ziua d-le Dorobanțu,
    Ce mai știți de legea salarizării unitare, se va aplica în integralitate anul viitor? Mai primim ceva din ceea ce trebuia să avem deja?
    Știu că vă doriți să se întâmple, la fel și noi ne dorim!

  6. anti says:
    November 29, 2022 at 12:50 pm

    Domnule presedinte,ceva noutati legat de “minunata” posiblia modificare a legii pensiilor,legat de PNRR? Poate ne va ocoli,mai ales ca ne laudam cu reuniunea asta NATO de la noi…….Va multumesc !

  7. Doru says:
    November 29, 2022 at 2:21 pm

    Bancuri

  8. Nesimtiti says:
    November 29, 2022 at 2:28 pm

    https://www.stiripesurse.ro/la-guvern-se-discuta-cresterea-salariilor-bugetarilor-demnitarii-si-alesii-locali-vor-fi-inclusi-surse_2679570.html

    7-10 % la alesi locali si demnitari nu e la fel ca pt noi.
    sa fie 10% dintr o suma pt toata lumea, isi bat joc de noi.

  9. Popescu Ionel says:
    November 29, 2022 at 2:29 pm

    Asteptăm, să ne țineți la curent cu această știre.
    Multumesc anticipat, d-nule Dorobantu!

  10. Cat inseamna? says:
    November 29, 2022 at 4:50 pm

    Cf proiectului cei 10% pt noi la ce se aplica? Cat inseamna dle presedinte?
    https://economedia.ro/breaking-ordonanta-trenulet-salariile-bugetarilor-cresc-cu-10-punctul-de-pensie-creste-cu-125.html#.Y4Yb5dOxXDs

  11. Dinu Elena says:
    November 29, 2022 at 4:57 pm

    https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/salariile-unor-bugetari-cresc-anul-urmator-pana-10-fata-decembrie-depaseasca-nivelurile-prevazute-anul-acesta-legea-salarizarii-salariile-demnitarilor-raman-inghetate-20934972

    Concret pt noi ce inseamna? Ca e alta formulare fata de obicei, eu as intelege ca acesti 10% din salariu ar putea fi mai mult decat ce am primit in septembrie,nu?
    Sau se aplica tot la 2009?
    Cum ar fi la prima vedere dle Dorobantu?

  12. ??? says:
    November 29, 2022 at 5:08 pm

    https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2022-11-29-25933482-0-proiect-ordonanta-trenulet-2022.pdf

    Ordonanta deblocheaza salariul de grad sau nu inteleg eu bine?

    Pacat ca ambele norme raman tot inghetate, era un moment bun acum….

  13. ? says:
    November 29, 2022 at 5:20 pm

    Cat ar insemna aprox actualizarea salariului de grad pt un agent la max dle Dorobantu?

    https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2022-11-29-25933482-0-proiect-ordonanta-trenulet-2022.pdf

  14. Alice says:
    November 29, 2022 at 5:24 pm

    Domnule președinte, câtă bătaie de joc să mai suportăm?! Acum vad la A3 că pensiile militare se măresc (deși vorbim de indexare) diferențiat… Pensiile până la 3000 s-ar indexa cu 12,5 % și, în funcție de cât de mare e pensia, indexarea scade până la 3,3%?!E în afara legii care prevede indexarea cu cel puțin 5,1 % a pensiilor militare… Știți ce vreau să spun! Dar nu ar trebui să dea 12, 5 % cum au dat tuturor… Că nici acest procent nu acoperă rata inflației care este peste 15 %…

    1. GHEORGHE ARISANU says:
      December 5, 2022 at 10:07 am

      “Popor talentat”
      de ce te lasi calcat in piciore?
      De ce tineti musai sa-i dati dreptate lui Petre Tutea. (N-ati auzit de el? Dati un goagale) “inseamna ca am facut 14 ani de puscarie pentru un popor de idioti”
      Nu vreau sa abordez “pensile speciale)
      Mi se pare mult mai rezonabil prpncipiul contributivitatii.
      Stiu. totusi, ca exista o lege de INDEXARE a pensiilor, si nu MARIRE diferentiata, functie de clientele politica.
      Legea este data de Parlamentu Romaniei. Promulgata de Presedintele Romaniei.
      Legile nu este obligatoriu sa se aplice? Sau sunt facultative?
      As prefera sa raman la apelativul initial, nu la cel al lui Petre Tutea.
      O zi frumoasa.

  15. Raul says:
    November 29, 2022 at 5:47 pm

    Buna seara.Iata un posibil răspuns la articolul dvs.publicat azi pe siteul MF, respectiv proiectul OUG privind măsurile fiscale etc.Ramane de văzut dacă rămâne definitiv și după ce se va stabili în ședința de guvern din decembrie (probabil) forma finală a legii pensiilor militare/speciale.Au spus pe jumătate adevărul cealaltă jumătate e bagabonteala.
    Art. IX – (1) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015
    privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare,
    începând cu 1 ianuarie 2023, pensiile militare de stat ale căror cuantumuri brute
    recalculate, stabilite și/sau actualizate, după caz, potrivit prevederilor Legii nr.
    223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 31.12.2017,
    și indexate ulterior, în conformitate cu legislația în vigoare, aflate în plată la 31
    decembrie 2022, se indexează din oficiu, astfel:
    a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 12,5%, fără să depășească
    3.256 lei;
    b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 8,5%, fără să
    depășească 4.687 lei;
    c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 6,5%, fără să
    depășească 6.103 lei;
    d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 5,2%, fără să
    depășească 7.518 lei;
    e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 4,4%, fără să depășească
    8.902 lei;
    f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 3,5%, fără să depășească
    10.000 lei.
    (2) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind
    pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu 1
    ianuarie 2023, pensiile militare de stat stabilite potrivit prevederilor Legii nr.
    223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de
    01.01.2018, și indexate ulterior, în conformitate cu legislația în vigoare, aflate în
    plată la 31 decembrie 2022, se indexează din oficiu, astfel:
    a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 3,8%, fără să depășească
    3.076 lei;
    b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 2,5%, fără să
    depășească 4.485 lei;
    c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 1,9%, fără să
    depășească 5.888 lei;
    d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 1,5%, fără să
    depășească 7.295 lei;
    e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 1,3%, fără să depășească
    8.687 lei;
    f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 1%, fără să depășească
    10.000 lei.
    (3) În cazul indexării cuantumurilor pensiilor militare de stat potrivit alin. (1)
    şi (2) pentru pensiile stabilite conform art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu
    modificările şi completările ulterioare, prevederile art. 60 alin. (2) şi (3) din
    aceeași lege, se aplică în mod corespunzător.
    4) În situaţia în care cuantumul pensiilor militare de stat indexate potrivit
    alin. (1)-(3) este mai mic decât cuantumul pensiilor aflate în plată, se păstrează
    acesta din urmă.

  16. Lucian Cornel says:
    November 29, 2022 at 5:51 pm

    Militarii au contribuit la fondul de pensii, de ce sunt hartuit, că la graniță sunt războaie și va uitați ca nu aveți pe ce vă sprijini.

  17. Lica says:
    November 29, 2022 at 5:56 pm

    Când dai sondajul?E varză?

  18. Pp says:
    November 29, 2022 at 7:12 pm

    Se pare că Nu a fost adevărat… Indexare diferențiată în funcție de data ieșirii la pensie și de cuantumul pensiei militare…

  19. Marius says:
    November 29, 2022 at 7:30 pm

    PSD minte ca de obicei, așa zisa creștere va fi între 1 și 12,5 la sută.

  20. OLD BOY says:
    November 29, 2022 at 7:31 pm

    Cresc și salariile militarilor?

  21. Ugly Kid Joe says:
    November 29, 2022 at 7:48 pm

    Tocmai am aflat din proiectul de OUG cu măsurile fiscale pt anul 2023 că -mi va crește pensia militară cu 1,5% la sută, aproximativ 87 lei după calculele mele,ce știți domnule Dorobanțu de acest proiect de OUG,cu ale sale 29 de pagini,este real sau mai poate suferi modificări?

  22. Costi Muraru says:
    November 29, 2022 at 8:25 pm

    Nu este adevărat!

  23. Cel ce nu uită says:
    November 29, 2022 at 8:50 pm

    Bună seara. Sper să reacționați la aberațiile cretinilor care ne conduc. În proiectul de OUG vor indexarea diferențiată a pensiilor militare. Nu cred că este corect ceea ce vor să facă hoții de la PSD-PNL,trăi-le-ar familiile ca morcovul, că nu-i mai satură DUMNEZEU.

  24. Dan says:
    November 30, 2022 at 6:10 am

    Daca este adevarat este bataia de joc suprema la adresa tuturor militarilor,politistilor si a politistilor de penitenciare, in rezerva sau retragere, si sincer ma gindesc ca statul de la aceasta ora nu mai merita NIMIC

  25. Ionel says:
    November 30, 2022 at 7:53 am

    De mărit se vor mări, dar cum arată ordonanța de urgență nu este normal, adică se vor mări pe trepte, adică până la 2000 – 8.5,%, între 3000- 4000 cu 8.5%. peste 4000 cu 3%, vi se pare normal? Mulțumesc.

  26. Alice says:
    November 30, 2022 at 1:49 pm

    Domnule Președinte, ar trebui să le facem plângere penală pentru abuz în serviciu lui Budai și Caciu, având în vedere ceea ce fac cu pensiile și salariile militarilor! Vă rog să luați în considerare aceste aspecte și, de asemenea, ordonanța asta infectă, trebuie contestată! Multumesc.

    1. Cosmin Dorobantu says:
      November 30, 2022 at 3:18 pm

      I-am mai făcut una anul trecut lui Câciu. Dacă nu ne cheamă nici de data aceasta la dezbatere publică, iar ii facem una.

      1. Daniela says:
        December 5, 2022 at 12:24 am

        Bună seara! Vă rog, domnule Dorobanțu, să-mi spuneti dacă aceste măriri se calculează la pensia brută sau neta. Menționez faptul că soțul meu a ieșit la pensie (militara) în anul 2016, iar eu în anul 2019, tot cu pensie militară. Vă mulțumesc!

  27. Alice says:
    November 30, 2022 at 3:37 pm

    Da! Vă felicit pentru promptitudine și profesionalism! Și vă mulțumesc.

  28. Camaradul says:
    November 30, 2022 at 4:45 pm

    Stimabililor, luați aminte și porniți procese cu casa de pensii având ca repere urmatoarele:
    OUG 59/2017 este neconstituțională, întrucât potrivit art.115 alin.6 din Constitutie, OUG-urile nu pot afecta/reglementa DREPTURILE si libertățile fundamentale. Or, potrivit art.47 alin.2 din Constitutie, pensia este un DREPT fundamental care se exercita în condițiile LEGII. OUG 59/2017, nefiind nici cenzurata/aprobata nici pana în prezent de Parlament (au trecut peste 5ani de la adoptarea ei), asa cum prevăd procedurile constituționale, nu se poate afirma ca este un act juridic de nivelul LEGII, în speță al LEGII organice 223/2015 pe care abuziv o modifica.
    Luați aminte, ca o lege organica poate fi modificata doar de o lege de rang egal, potrivit exigentelor și dispozițiilor art.73 și 118 din Constitutie. LEGEA este exclusiv actul juridic al Parlamentului publicat în Monitorul Oficial și nu un act juridic al Guvernului.
    Procesul intentat este deja pe rol la CCR și aștept sa declare OUG 59 ca neconstituțională, inclusiv Decizia 16/2021 a ICCJ (RIL admis), decizie întemeiată aberant pe OUG 59/2017 necenzurata și neaprobata de Parlament, iar calculul pensiei sa se facă doar în baza Legii 223/2015 în forma ei inițială.
    Exista deja jurisprudenta CCR ca OUG-urile nu pot reglementa libertățile și drepturile fundamentale (a se vedea Decizia CCR 82/15.01.2009, excepție ridicata de Avocatul Poporului și admisa de CCR în acord cu dispozițiile art.115 alin.6 din Constitutie, dar și încă 2 decizii CCR din 2008)
    Va țin la curent

    1. gigi says:
      December 3, 2022 at 1:02 pm

      Binenteles ca ai dreptate. Binenteles ca nu DOAR tu vezi mizeria. Dar cand politicul dicteaza si cand sa dai un partz ce te mira ca sindicatili de zeci de ani au victorii ZERO in fata ministerului. Crezi ca , CCR va judeca VREODATA in SPIRITUL si LITERA CONSTITUTIEI ? Daca imi dati vreun exemplu cand sindicatele au avut vrun succes …. aaa “Iesi afara Grivei … ( scuze Grivei)” si atat un pic de bucurie in tribuna, ca fluturasul la fel a ramas. Poate ca mai livid de inflatie.

  29. Bulgaru says:
    December 1, 2022 at 10:53 am

    Tot aia care au iesit cu pensii de110% iau mai mult la indexare? Rusine budai.

  30. Bulgaru says:
    December 1, 2022 at 7:07 pm

    Cei care au iesit la pensie in 2017 au iesit cu 110% cei care au iesit dupa 2017 au iesit cu 55%,stiu bine ce spun,si tot cei cu 110%primesc procent mai mare?

  31. Preoteasa Costin says:
    December 2, 2022 at 12:41 am

    Dacă se indexează pe procente mi se pare corect,prea mari diferențele între subofițeri și ofițeri.

  32. gigi says:
    December 3, 2022 at 12:53 pm

    Da. Unele vor fi indexate cu 12,5 %. Altele vor fi indexate cu 1 %. Altele vor fi dublate cu 5 %.
    “Cei care au iesit la pensie in 2017 au iesit cu 110% cei care au iesit dupa 2017 au iesit cu 55%,stiu bine ce spun,si tot cei cu 110%primesc procent mai mare? ” Aia sunt foarte putini, cred. Doar sefimia ca le are deasupra. Restul cum ne da buda-i. Sindicatele ar trebui sa negocieze mai agresiv si dupa termeni stabiliti impreuna cu membrii nu negociati cu ministerul, dar de unde indrazneala ?

  33. George TIHON says:
    December 4, 2022 at 2:41 pm

    Trancaneala, sa invart in jurul cozii. Lege exista dar gasesc motive …puierile sa o aplice, in schimb cand e vorba de pericol la granite, la cine apeleaza ?

  34. Frisco says:
    December 5, 2022 at 12:07 pm

    Cei care au în plata mai mult fata de recalcularea din 2015 nu iau nimic

Comments are closed.

Comentarii

  1. Cosmin Dorobantu on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 7, 2025
  2. winteriscoming on Reforma penitenciarelor nu înseamnă relocare și comasare. FSANP cere MJ și ANP să lase „sabia tăierilor” și „buldozerul reformei” și să folosească „bisturiul de șef responsabil”.September 5, 2025
  3. Iliuță on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 5, 2025
  4. Alin on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 4, 2025
  5. Operativ on Domnule ministru Radu Marinescu, deținuții au televizor, șefii au televizor, doar oamenii din prima linie ai pușcăriilor n-au. E dreptate asta?September 4, 2025

Contact

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

str. Maria Ghiculeasa, nr. 47, sect. 2, Bucuresti,

Tel. 023761 | fsanp@fsanp.ro | www.fsanp.ro

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor

Linkuri utile

  • Politica de confidențialitate
  • Termeni de utilizare
  • Contact

Copyright © 2025 .

Powered by PressBook WordPress theme