Cumpărăturile on-line pentru deținuți în stadiu de pilotare
ANP, penitenciar

Cumpărăturile on-line pentru deținuți în stadiu de pilotare

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) are în pilotare activitatea “cumpărături on-line pentru deținuți”. După pilotare, sindicatele vor solicita ANP să facă o analiză comparativă și să stabilească care metodă este mai eficientă și mai puțin solicitantă pentru polițiștii de penitenciare.

Promovare pe site-urile penitenciarelor

Directorul general Dan HALCHIN a transmis organizațiilor sindicale că Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) a informat toate penitenciarele în ceea ce privește promovarea anunțului pentru acest demers, pe site, cu precizarea tuturor condițiilor ce necesită a fi îndeplinite de către firmele interesate.

Avantajele “cumpărăturilor on-line pentru deținuți”

Unul din avantajele acestei inițiative a fost nepremeditat, și anume acela că s-a diminuat foarte mult problema prețurilor exagerate practicate de punctele comerciale, ca urmare a competiției care s-a creat între agenții economici. În cazul penitenciarelor cu ușile închise, prin activitatea de cumpărături on-line se câștigă foarte mult timp.

17 thoughts on “Cumpărăturile on-line pentru deținuți în stadiu de pilotare

    1. un raspuns de la liderul PSD?
      sa ne asiguram ca in camera deputatilor amendamentul celor din invatamant se va aplica pt toti, 1/4 din cele 4 transe pentru toti, nu pentru noi un 1/4 dintr-un 1/4 din cele 2 restante 😉

      1. Nici pana de azi nu ne-a răspuns. Azi am sunat la sediul PSD, la ora 15:30, însă nu a mai răspuns nimeni. Or fi plecat acasă. Mâine voi suna din nou. Eu insist.

  1. Nu e în regulă!
    1.Doi agenți sunt blocați cu aceste activități, în condițiile în care nu ne descurcam în cadrul sectorului PVC, volumul de muncă fiind foarte mare.

    Se știe foarte bine că cetățeanul cu drepturi europene, de la autoagresiuni (cuie în cap, tăieturi, înghițit minuni), refuz de hrană, a trecut la o nouă modă PETIȚIONAREA, reclamarea a orice! Așa că “facem cereri”, răspundem la petiții.

    Acordăm vizite online, are dreptul deținutul, intervine un COVID-19 nu putem acorda în luna respectivă, sigur, acordăm luna viitoare, cu toate că pe situație de alertă are dreptul “până la 4 online/lună”!
    Ce dacă e pedepsit, ce dacă îți spune că îi face gaură raportului, și asa e, îi dăm online!
    Cum? Vrea Măria Sa la magazin cu toate că nu e planificat în tabelul aprobat de director, semnat/contrasemnat de 5 ori?
    “Să fie liniște…”, agentule Superman, fă sa fie liniște, cu toate că tu ai în planificare aprobată doua secții, fă Superman opt secții!
    Vrea Măria Sa vizita online miercuri la ora 18.00, cu toate că Ea are zile de vizită marți și vineri? Facem cum vrea Ea! “Să fie liniște, să nu mai scrie!”!

    Agentul PVC – însoțiri, alt Suprman.
    Preia deținuții de la cameră, îi însoțește în sectorul pentru acordarea vizitei, și retur.
    Supraveghează deținuții pe timpul vizitei (atentie!!!)
    În timp ce supraveghează, merge pe secție pentru:
    -distribuirea corespondenței
    -însoțire la/de la avocat (recent, 7 deținuți, care nu puteau fi amestecați, secții diferite, regimuri diferite, Covid, etc, notar.
    -distribuie cereri ale deținuților, cu aviz PVC, catre financiar, socio, șefi secție, șamd.
    Un final recent… comisia de disciplină, au fost introduse droguri prin o gaură, pentru un fost cablu, în dispozitivul de separare. Pfff… am scăpat de Parchet, sau nu!

    Agentul – programări vizite! Superman.
    Uită să facă pipi, să bea apă! Suna telefonul non stop! Vorbește, negociază, programează, dă indicații, informeaza! Răspunde la mail-uri!
    Sună și colegul de pe secție, “Ce faci? Bate în ușă, de ce nu răspunzi la telefon/mail?”

    Te reclamă aparținătorul. Că așa vrea el! Păi dacă el a vrut vizită la 13.00, și tu i-ai oferit la 11.00. Cum adica?!
    Treci și scrie!
    A, să nu cumva să nu faci cereri, ai în fișa postului! Când? Noroc de echipă, facem sa fie bine!

    Agentul – pachete. Superman. Dă indicații tuturor, este cel mai vechi, cu experiență! Face de toate, știe orice. Nu are voie sa greșească. Coordonează sectorul, face adrese către ANP, unități, moșmoleste să fie bine.
    Atenționare scrisă!

    Apropo, Măria Sa are program de masă afișat pe secții, programul de masă al polițistului de penitenciare este în vreun DZU, sau zace doar în Acordul Colectiv de Muncă, nu am văzut ceva în acest sens!
    Ajungem să ne comparăm…
    2.Deocamdată acordarea acestui drept se face și prin magazinul din incinta unităților, De regulă se ocupă un singur agent. Cum se face însoțirea deținuților, cu un singur agent, când magazinul este în afara sectorului de deținere și agentul trebuie să deblocheze uși de acces, să deschidă lacăte la porți, adică să treacă succesiv din spatele grupului de deținuți, apărând situații de vulnerabilitate și de pericol pentru integritate? Agentul PVC devine Superman, acordă drepturi, supraveghează, însoțește, trei în unul, dar duce…
    3.Agentul care se ocupă de cumpărături online devine și agent financiar – cec deținuți, blochează, rectifică, retrage sume bănești! Are dreptul, pregătirea, este în fișa postului? Nu, dar duce! Întocmește tabele, scriptic și în Exel, trimite mailuri, sună la…
    4.Camere izolate Covid, baga-te agentule în baxuri și sacoșe, du-le la cameră, Măriei Sale!
    Auzi din paturi… “Sclavilor!!!”!
    5.De la SC Magazin SRL se încasează chirie, se realizează venituri proprii, cu magazinul onlineline, toată munca și tevatura se transferă către unitate, către agenții care sunt astfel blocați acolo, cu toate că ar putea desfășura alte activități operative!
    Se merita?
    Minunate sunt ideile DG, să vedem aplicabilitatea! Bineînțeles, facem, doar așa vrea domnia sa, dar cu ce costuri în bani și resursă umană?

    Suntem în genunchi!

    1. Foarte mare adevar.Din pacate la noi se fac niste chestii in mare viteza, cei din anp au pierdut legatura cu realitatea din teren, cam ca parlamentarii, si nimeni nu ia in calcul resursele umane si materiale. Au fost organizate concursuri si inca mai sunt. Au fost angajate tot felul de rude, daca le arunci vreo aluzie doamne feri esti invidios,care au tot felul de posturi unde fac cateva lucruri fara anexe bagate pe gat dar cand fac 1 tabel cu ceva in plus e lucrare de exceptie.Si uite asa nu se vad resursele umane in timp ce pentru resursele materiale se spune ca nu sunt bani alocati. Si baga “fraierul” de toate ca doar are anexa la fisa postului. Vrem digitalizare.Nimeni nu gandeste la nivel mai mare: avem “sculele” ? Daca da atunci sa vedem daca avem si oamenii si sa-i pregatim .Hai sa mai punem la treaba si neamurile si protejatii nu sa aruncam tot in capul prostilor inca ceva.

    2. Ați descris prezentul și viitorul foarte, dar foarte exact. Sectorul operativ va duce lipsă de oameni chiar și cu încadrări de 100%, fug colegii tineri de deținuți ca și ploșnita de apă. Oare analizează cineva cauzele?

  2. Sa nu va suparati de feedback, insa site ul acum este mult mai rau fata de varianta precedenta.
    Parerea mea.

  3. Proiectul în sine are părți bune și părți mai puțin bune. Se pare ca noul D. G. este cumva îndreptat spre digitalizarea sistemului penitenciar, atât în rândul ppl cât și în rândul cadrelor, un lucru bun de altfel, pentru ca ne scoate și pe noi din era dosarului cu șină și a maldarului de hârtii.
    Pentru unitate, desființarea magazinului înseamnă să piardă banii din chirie, adică lipsa venituri proprii din asa ceva.Dar pe de alta parte câștiga spațiu pentru custodiere ppl, un aspect foarte dezbătut și cu mult interes pentru fiecare mp.
    Pentru deținut, e de bine pe de-o parte pentru ca scăpa de preturile mari de la chioșc, pe de alta parte, mai scotea și el capul din celula, asta dacă avea bani.
    Sectorul vizita scăpa în mare de controlul bagajelor apartinatorilor, uneori doua cărucioare de Carrefour, pentru ca ppl cauta sa aibe și el ca orice cetățean produse ieftine,dar cu siguranță contorul se va muta la alte sectoare.
    Una peste alta, pentru ssd cred ca va fi cam același lucru.

  4. Nu, nu este rezistența la schimbare. Metoda nu este fezabilă, dar cui îi pasă de la ANP? Sfârșitul trimestrului I se apropie vertiginos și trebuie justificată cumva acordarea majorării de 50%. Ia să se taie dreptul ăsta și să vezi ce le pier toate ideile. De ce nu luați modelul din Spania, că tot l-ați preluat, chipurile, de acolo?

  5. Se poate digitaliza doar achizitia de bunuri, cu distributia bunurilor la cumparatori vor exista foarte multe probleme… Nu toate penitenciarele sunt in orase, exista si sectii exterioare, iar pentru marfurile perisabile nu pot exista intarzieri, mai ales vara…
    Metoda nu va fi eficienta decat in ( maxim )cateva penitenciare si doar pentru anumite produse…Doar un sistem mixt poate avea sanse mai mari…

    1. “Se poate digitaliza doar achizitia de bunuri”
      Poftim?
      Nu cred ca siti ce vorbiti! Va explic eu cum functioneaza “digitalizarea” in momentul de fata, la mine in unitate!
      Cetateanul cu drepturi europene, primeste tabele cu produsele si formulare de completat cu doleantele (hartie, toner pe banii cui?, usi deschise/inchise de supraveghetor).
      Ajung formularele la PVC, te pui pe verificat, fiecare detinut, (are/nu are bani, este/nu este pedepsit) fiecare doleanta in parte, fiecare produs, deschizi Exel si te pui pe completat produs cu produs, pentru fiecare cetatean. Blchezi banii cetateanului(ai dreptul sa operezi sume banesti Cati cetateni aveti custodiati in unitatea dumneavoastra?!
      Hop, apare DIGITALIZAREA: am trimis mail-ul cu comanda!!! Ura, suntem conectati la tehnologie!
      Vine comanda, proceduri de rigoare, RX in PC1… Hopa, cine trage de minuni din masina, le pune pe banda, verifica, le pregateste pentru a ajunge in sectorul de detinere?
      PC2, normal, procedurile de rigoare.
      Pleaca agentul cu cumparaturile spre sectorul de detinere. Cu un cetatean de la “liber” dupa ce a dat 20 de telefoane pentru a-l obtine (na, e problema, poate e la masa, poate are deja prea multe ore de munca – te mai iei in barca si cu organizarea muncii, poate…)!
      Ajungem al distribuirea cumparaturilor. Super misto!
      Avem doua veriante, sau mai multe:
      1.Distribuim cumparaturile afara, la iesirea din sectorul de detinere. Intervin chestii:
      -agentul pleaca pe sectie sa aduca detinutii in vederea acordarii drepturilor. Ups, cine ramane sa supravegheze cumparaturile? “Liberul”, bravo! De parca am fi in manastire de maici!
      -agentul se “orienteaza”, e de la vizita. Nu mai comentez.
      2.Mergem pe sectie. Cine cara “tz” pachete, baxuri cu apa, suc? Intre timp sunt alte activitati, plimbare, vizita, sociolog, psiholog, trafic in sectorul de detinere!
      Booon, trecem de etapele 1 si 2! Vine un registru, scrii in el numele cetateanului, numaru bonului, cetateanul semneaza dupa ce verifica marfa!
      Gata, cetatenii multumiti!
      Dar, stai asa, ca pentru agentul Superman, nu e gata! Ia registul si se apuca de digitalizat, iar, in calculator! Verifica la banut bonurile, retine, deblocheaza sume (intreb iar, este calificat, are dreptul?).
      Pfff… am terminat! Suna telefonul pleci urgent pe sectie… “Bre, nu am 8 conserve!”!
      Pleci acasa dupa 12 ore.
      A doua zi, liber, suna financiarul… “Nu bate aplicatia cu factura!”!
      Gata! Ne-am digitalizat!
      Un pitic joaca pe creier si repeta ce se auzea din paturile camerelor de detinere: ‘SCLAVILOR!!!”!

  6. O adevărată realitate,,PVC”.Asta se întâmplă la Penitenciarul Galați și după aceste eforturi din ultimii doi ani de dublare a muncii in sector(scoaterea deținuților la magazin de doua ori într-o săptămână și atribuirea de încă 4 vizite online),ne-am ales mulțumită d-lui Cornel Rău cu trei atenționări și patru agenți in comisia de disciplină.

Comments are closed.

Skip to content