Mesajul unui fost ofițer către polițiștii de penitenciare (Marius ROMAN): Îndrăzniți mai mult, nu stați în umbra șefuților, debarasați-vă de parveniți, documentați-vă și aplicați-vă și cereți!
ANP, penitenciar

Marius ROMAN vs. ”trestiile” rătăcite-n abulia de pârnaie

Mai jos aveți un comentariu al colegului nostru de la Penitenciarul Iași, comisar șef de poliție penitenciară Marius ROMAN. Un ofițer cu o minte rațională face cât 1000 de trestii cugetătoare din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) și/sau din unitățile subordonate. Este nevoie de schimbare în sistemul penitenciar, iar schimbarea nu o face trestia fricoasă și slugarnică.

Directorul general orientat spre schimbarea mentalității ”de pârnaie”

Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Dan HALCHIN, își dorește schimbarea mentalității de ”pârnaie” din sistemul penitenciar, manifestându-și intenția de a acorda accesul cu telefon mobil în sectorul administrativ TUTUROR polițiștilor de penitenciare.

Pentru a putea acorda accesul tuturor polițiștilor de penitenciare cu telefon mobil personal în penitenciar, directorul general a solicitat inclusiv organizațiilor sindicale să vină cu argumente/motivări în acest sens. Uite că o motivare excelentă ne-a oferit-o domnul Marius ROMAN!

Mesaj pentru șefimea rătăcită-n abulia emblematică  de pârnaie

”Dincolo de precizările avute în regulament, precizări abordate la momentul respectiv pe repede înainte de anumite persoane, implementate și neancorate în realitățile cotidiene, să avem în vedere următoarele aspecte:

– telefonul de serviciu putem spune că funcționează din inerție ca să nu dispară terminologia “sună mă pe tel de serviciu”…probabil că cineva care acum deține 2 telefoane unul la ureche și altul pe masă, unul personal și unul de serviciu dorește să epateze bogăție, superioritate, etc… ele au apărut în contextul în care lucrătorul nu și permitea sau nu dorea să și consume creditele, să i crească suma abonamentul pt a rezolva probleme de serviciu…abonamentele erau limitate la un nr de mesaje și minute, etc;

– telefonul personal are legatură cu serviciul încă din momentul în care îl precizezi la compartimentul resurse umane pt a fi contactat pe diverse probleme și apare și n planul de alarmare cu atât mai mult…acolo nu ești trecut cu tel de serviciu, decât cei care au și i numeri pe degete;

– astăzi dacă pleci la o evadare, oamenii pleacă cu telefonul personal cu care se rezolvă problemele de serviciu; pleacă 50 de lucrători în misiune, unitatea are 50 de tel de serviciu și le oferă? mă îndoiesc
!…am trăit experința de a da relații subordonaților cu privire la aspecte ce țin de itinerarii, poză deținut, contacte cu șeful de post, etc, etc…și ce să vezi?au fost pe telefoanele personale care au legătură cu serviciul!

– tot astăzi, dacă ești chemat la serviciu pt că a intervenit o situație operativă…ți s a schimbat tura, tb să vii la un curs, ai o testare, ai de completat ceva, etc…ia ghiciți!🤔.. apelare se face pe telefonul personal care astfel are legătură cu serviciul!

– în foarte multe unități, cei cu fcț de conducere, cei cu funcție de execuție, ofițerii, agenții…sunt angrenați în fel și fel de grupuri de whatsapp care uimitor sau nu discută foarte multe despre serviciu…informări, precizări, etc

Oare când o să ne depășim condiția să nu ne mai considerăm potențiali infractori? cu ce s eu mai presus decât un alt lucrător agent sau ofițer ca să întărească ideea că eu nu s corupt, dar el poate fi, eu pot avea acces la telefon, el nu poate avea?
Cu ce elemente se demonstrează cinstea, corectitudinea unui lucrător din aparatul central când i se permite accesul cu telefonul în unitate, iar un lucrător din unitate care este apelat uzual pe diverse probleme de serviciu în timpul liber sau chiar în misiuni, nu i se permite accesul cu tel în zona administrativă?…pt că sigur oamenii și ar dori și ei să și demonstreze corectitudinea.

Acolo unde sunt crengi, uscaturi să lucreze cu drag și spor serviciul de prevenire și direct la parchet să se ajungă cu acele elemente…iar acolo unde misiunile sunt periclitate că lucrătorul stă pe telefon, la fel să se ia măsurile corespunzătoare.

– am avut și avem perioadă de natură să restrictioneze libertatea de comunicare, relaționare, învățare….oare cu ce tehnologie s au efectuat cursurile online ce țin de serviciu și în care lucrătorii au fost angrenați?🤔🤔…unii cu telefoanele personale care erau folosite în interes de serviciu!

– un alt aspect ține de îngrădirea dreptului la viața privată, viața de familie…e o temă amplă care poate fi dezbătută pe multe direcții inclusiv din prisma drepturilor omului…cred că o persoană abilitată care să aprofundeze această direcție poate concluziona că nu se respectă niște drepturi fundamentale!

În altă ordine de idei, decât să fie șirul indian în PC1 sufocându i pe colegi din PC, vulnerabilizând activitățile din compartimente, decât unii potențiali infractori și alții îngeri, oamenii trebuie să aibă acces la telefonul personal care poate fi asimilat telefonului de serviciu…unii mai au puțin și se teleportează și noi nu suntem în stare să creăm un minim de confort măcar psihic lucrătorului că acasă e liniște, copilul a ajuns de la școală, că părintele și a luat tratamentul și e mai bine etc.

Argumente și soluții sunt, la fel și măsuri coercitive pt cei care încalcă legea, doar că măsurile trebuie să fie ancorat în aspecte pragmatice și practice.

2 thoughts on “Marius ROMAN vs. ”trestiile” rătăcite-n abulia de pârnaie

  1. Foarte bine punctat ! Felicitari! Angajatilor le sunt ingradite drepturi fundamentale, nu este normal ca ani de zile sa fie angajatii privati de acest drept. De asta multi parasesc sistemul pentru ca sunt multe neajunsuri. Sa fie inasprite pedepsele pentru cei ce introduc telefoane ilegal sau comit infractiuni si sa aiba toti acces! Este telefon declarat cu serie si numar. Au fost cazuri in care membrii de familie au murit in spital si nu au putut sa isi ia adio!! Fiecare sa isi dea acordul sa ii fie verificata lista de apeluri la nevoie.
    Felicitari FSANP !!!

  2. Intradevar este bine punctat !Dar as vrea sa vad o astfel de atitudine si comportament la noile generații de lucrători in cadrul ministerului!Ei pot schimba in bine acest sistem !

Comments are closed.

Skip to content