Moțiunea a trecut. Dezastrul rămâne
FSANP

Moțiunea a trecut. Dezastrul rămâne

Guvernul a cazut. În ceea ce ne privește, Birchall e si demisă o dată cu Guvernul după ce-a fost revocată separat. Un scenariu ar fi c-ar schimba barca și c-o s-o mai vedem. N-ar fi de mirare. Va trebui, deci, s-o luam de la capat, inclusiv cu modificarea Statutului vărzuit de tripleta Iordache, Birchall dimpreună cu aplaudacii. 

Proces verbal sedinta Comisie mixta 3 oct 2019
Proces verbal sedinta Comisie mixta 3 oct 2019

Ana Birchall – poze multe, rezultate zero, potențial traseism

Vom vedea desigur ce se întâmplă în perioada următoare. Dacă tragem linie, în materie de drepturi pentru personal, am recuperat cu greu și către sfârșitul anului cea mai mare parte din ceea ce trebuia să se plătească încă din ianuarie. Încă n-avem un răspuns pe datoria istorică cu milionul de ore suplimentare nerecuperate și neplătite, iar actualizările normelor de hrană și de echipament sunt în continuare în aer.

https://www.fsanp.com//2019/08/26/mostenirea-mandatelor-toader-birchall-pentru-penitenciare/

Am văzut, e drept, multe întâlniri de poză pentru Ana Birchall și promisiuni cât să facem din penitenciare, aeronave spațiale. Singura problemă, și una mare e că după ce s-a întors la birou și-a mai făcut și alte poze și a uitat să se țină de cuvânt. Sigur, n-avem nicio garanție că ce urmează e mai bine, dar avem certitudinea că Ana Birchall a fost la fel de inutilă pentru sistemul penitenciar pe cât a fost Tudorel Toader.

OUG-ul pentru deblocarea concursurilor, pus în așteptare

Sigur, aplaudacii acum se dezic după ce-au lăudat cu sârg faptul c-au fost băgați în seamă la actul final al fabricării unui Statut pe care-o să ne tot chinuim să-l reparăm în perioada următoare. Până una alta, mai jos, detalii despre dezbaterea de săptămâna trecută de la Minister. Pe ordinea zi proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare.

În deschidere, FSANP a precizat că în ultimele trei luni FSANP a solicitat de trei ori întrunirea Comisiei mixte și a făcut și propuneri, însă nu regăsește aceste propuneri pe ordinea de zi. Am solicitat să se noteze faptul că dna ministru Ana Birchall a promis că acest proiect de ordonanță de urgență va fi lucrat împreună cu sindicatele din sistemul penitenciar, fapt ce nu s-a întâmplat.

Fiind adepții unui dialog, am precizat că proiectul propus este unul bun, însă anumite aspecte discutate de-a lungul timpului ar fi fost de dorit să se regăsească în acest proiect. De asemenea, am menționat că timpul avut la dispoziție pentru a aduce propuneri de modificare/completare a proiectului de act normativ a fost unul scurt, dat fiind că are loc o consultare internă la nivelul organizației sindicale, iar trei zile nu sunt suficiente pentru consultare internă.

Propuneri FSANP pentru modificarea Statutului

Pe fond, am prezentat propunerile și observațiile FSANP la proiectul prezentat, acestea fiind sintetizate de către Ministerul Justiției astfel:

În ceea ce privește art. I, pct.1, lit. f) din proiectul de ordonanță de urgență, FSANP a considerat prevederea ca fiind redundantă, aceasta regăsindu-se și la art. 2031 din statutul polițiștilor de penitenciare, astfel că art. 11, lit. f) nu mai necesită modificare. În ceea ce privește pct.3, art. 981, alin. (2), de la același articol, FSANP a propus, în măsura în care se apreciază util, simplificarea formulării prin trimiterea la competența de gestiune a resurselor umane;

– în ceea ce privește art. 982, alin (1) de la același punct, FSANP a propus folosirea sintagmei “condiții generale și specifice” așa cum s-a folosit până în prezent, în locul sintagmei ”condiții obligatorii cumulative”, asigurându-se astfel claritate textului.

Modificări privind aptitudinea medicală și psihologică

De asemenea, cu privire la alin. (2) de la același articol, FSANP a propus introducerea sintagmei ”de regulă” astfel: ”îndeplinirea de către candidați a condiției de a fi apt din punct de vedere psihologic și medical pentru exercitarea funcției se constată, de regulă, de structurile de specialitate ale poliției penitenciare, potrivit reglementărilor specifice în domeniu” sau identificarea unei alte formulări juridice, astfel încât să se evite situațiile în care șeful structurii este evaluat de către subordonat.

Observația FSANP a fost susținută și de FSSP. ANP a precizat că profilul psihologic este realizat de către persoane care cunosc sistemul penitenciar astfel încât cel mai potrivit ar fi ca constatarea îndeplinirii condiției să se facă de specialiști din interiorul sistemului penitenciar. SNLP a semnalat faptul că în text se menționează două tipuri de aptitudini, respectiv aptitudinea medicală și aptitudinea psihologică. FSANP a reiterat că este necesară identificarea unei formulări juridice astfel încât să se evite  situațiile în care șeful structurii este evaluat de către subordonat.

Cu privire la alin. (3), FSANP a propus simplificarea formulării prin trimitere la competențele legale, respectiv  ”pentru participarea la concurs/examen, candidații din sursă externă care au fost declarați apt medical și psihologic plătesc o taxă al cărei cuantum se stabilește conform competențelor legale”. ANP a explicat necesitatea păstrării textului în forma în care a fost supus dezbaterii.

Propuneri privind cariera și promovarea polițiștilor de penitenciare

În ceea ce privește art. 983, alin. (1), FSANP a propus să fie eliminată posibilitatea ca în aparatul de lucru al Ministerului Justiției să fie angajați polițiști de penitenciare, care la nevoie pot fi detașați. În ceea ce privește art. 984, alin. (1), FSANP a propus detalierea prin prevederi mai clare a literei b) în sensul organizării probei practice ca probă practică și nu ca interviu, așa cum se întâmplă în practică.

De asemenea, cu privire la alin. (2), același articol, FSANP a argumentat că în cazul unei probe practice și a unui interviu, bibliografia și interviu devin inutile și a propus eliminarea tematicii și bibliografiei pentru proba practică. În ceea ce privește alin. (4) din același articol, FSANP a solicitat eliminarea obligativității candidatului de a-și da acordul pentru înregistrarea audio-video pentru a putea face contestație la probele de concurs.

Referitor la alin. (5) din același articol, FSANP a propus ca, la rezultate egale, departajarea candidaților să se facă la vechimea în funcții de conducere ca și un criteriu principal pentru aceste cazuri, iar pentru situațiile când un criteriu de departajare nu este suficient (în special în cazul colegiilor de generație) să fie avut în vedere un al doilea criteriu de departajare.

Măsuri privind transparența și eficiența procedurilor de concurs

În ceea ce privește art. 985, alin. (3), FSANP a propus ca înregistrarea probelor să se facă prin mijloace audio-video, nu numai audio. În urma dezbaterilor s-a propus formularea ”audio sau audio-video”. MJ a subliniat că în cadrul aceluiași concurs trebuie folosit același mijloc de înregistrare, astfel că din textul de lege ar trebui să se înțeleagă acest lucru.

Cu privire la alin. (5) din cadrul aceluiași articol, FSANP a propus stabilirea unei experiențe minime de 3 ani vechime în specialitatea probei de concurs pentru a fi membru în aceste comisii de concurs. Membrii Comisiei au agreat această propunere.

Cu privire la alin. (7) din cadrul aceluiași articol, FSANP a susținut că au fost cazuri când au fost constatate nereguli tehnice și de organizare și nu s-au putut lua măsuri de contestare a probelor eliminatorii propunând ca aceste probe să poată fi reluate/refăcute pentru situații de acest fel. În urma dezbaterilor s-a agreat ca în perioada următoare să fie identificate soluții și să fie susținute ca amendament la legea de aprobare a ordonanței de urgență.

Referitor la alin. (9) din cadrul aceluiași articol, FSANP a propus să fie prevăzut clar ca rezultatele să fie afișate și pe pagina de internet a instituției, nu numai la avizier, propunere care a fost agreată de membrii Comisiei.

Măsuri pentru personalul civil care a pierdut grupa de muncă

Cu privire la art. 986, alin. (1), FSANP a propus clarificarea motivelor care țin exclusiv de persoana candidatului. ANP a dat exemplu unei situații de la Tg. Ocna unde candidatul a dat declarații că nu are probleme legale, iar ulterior a venit mandat din Spania.

– referitor la art. II, alin. (2), FSANP a atras atenția că se face referire la același articol din vechiul statut al funcționarilor publici din sistemul penitenciar care a fost declarat neconstituțional. MJ a explicat că acel articol nu a fost declarat neconstituțional pentru modul în care a fost formulat, ci pentru că nu era reglementată la nivel de lege procedura de organizare a concursurilor, aspect ce este corectat prin acest proiect de act normativ.

De asemenea, FSANP a pus în discuție faptul că statutul polițiștilor de penitenciare face referire la celelalte categorii de personal din sistem și a făcut propunerea de a soluționa chestiunea personalului civil din sistemul penitenciar care a pierdut grupa de muncă, la stabilirea vârstei de ieșire la pensie, deși lucrează în aceleași condiții ca și polițiștii de penitenciare.  Membrii Comisiei au fost de acord ca această problemă să fie soluționată, dar s-a agreat ca subiectul să fie analizat în ședința următoare a Comisiei mixte.

În context

https://www.fsanp.com//2019/10/04/modificarile-la-statutul-politistilor-de-penitenciare-in-dezbatere-la-ministerul-justitiei/

https://www.fsanp.com//2019/06/13/statutul-politistilor-de-penitenciare-promovat-prin-metoda-florin-iordache/

https://www.fsanp.com//2019/09/19/ana-birchall-indepartata-de-la-justitie/

https://www.fsanp.com//2019/08/07/birchall-si-teodorovici-nu-si-onoreaza-promisiunea-de-suplimentare-a-bugetului-penitenciarelor_/

https://www.fsanp.com//2019/07/31/ana-birchall-nu-se-impun-sanctiuni-mai-grave-pentru-ultrajele-asupra-personalului-din-penitenciare/

8 thoughts on “Moțiunea a trecut. Dezastrul rămâne

  1. Eu sper sa nu o mai vad. Eu sper sa dispara, impreuna cu Bejan cel ce lingea posterioruri PSD. Sper sa dispara rusnacul Dobrica, mare lingau de dosuri sindicale si taietor de legi dupa chip si asemanare cabalina.

    1. Lasa ca vine pnl-ul la guvernaresi o sa va dea la BOTIC tot ce doriti voi…si iesirea la pensie la 47 de ani, formula de calcul super “ok” pt iesirea la pensie,drepturile pe care le meritați …etc.etc o sa vedeti anul viitor….FRATILOR spălați putina anul acesta cat puteti…. SUCCES.

  2. Frumos numele . Asa barim se zbateau pt norme , acum cu noul guvern ram ca in 2018 :)) . Multumim celor cu 50% ca dupa pensionare tot pe plantatii de paza si taximetre or sa lucrezi . Batranilor . Asa am fost condusi si vom fi , de oameni lacomi ce au buzunare rupte .

  3. Nu rămâne pe drumuri. Se mai face o navă școală, Bricul Mircea va fi pentru băieți, iar pentru fete se va numi mai simplu…Birchall. Cu Mircea (Geoană) comisar, pardon căpitan, și Ana sub. Comisar, pardon secundă, că așa e ea mai degrabă efemeră decât inefabilă.

  4. Cum e posibil ca tocmai la data motiunii din parlament sa se primeasca in unitati si majorarile pentru lucrari de exceptie? Sa intelegem ca in ceasul al 12 lea guvernul raposat isi rasplateste slugile de prin ANP si unitatile subordonate. Moral si echitabil ar fi fost sa plateasca restantele la drepturi pentru toti angajatii. Dar de unde moralitate la politicieni si la unii aflati sub obladuirea acestora.

  5. Au trecut 3 luni de la aparitia legii 145/2019. Pana acum nu a intrat in vigoare nici un act subsecvent … desii s-a promis marea cu sarea. Acum cu toata instabilitatea asta politica o sa ramanem de caruta. Parca intentionat au tras de timp !

  6. Legea 145 este reflexia cabalina a esecului galben, al manevrelor de culise Ricadob, 2dorel si Troctronc. Se apropie momentul in care 12000 de angajati, treziti la realitatea de a fi scosi din sistemul de aparare, vor injura in cor pe cei care s-au luptat sa ii transforme in ceva, cu vrajeli de rate pentru casa, de denumire, de drepturi multe si comisii de disciplina si mai multe. Chipul cabalin in cauza va iesi la pensie cu functie de lider sindical asimilata functiei de director general adjunct, cu 6 luni castigati la fiecare an de suspendare sindicala si cu rinjetul crispat. Pacat de galbeni, au tapetat covoarele cu ploconeli, au manipulat dobrici labili psihic ca in final nimic bun pentru noi. Concursuri ioc, mutari schimbari ioc, sanctiuni din plin, drepturi zero. Galbenii, baieti simnpatici dar pina la urma doar o masa de manevra urnita de niste cocote sindicale. Pentru prostia lor si interesele ascunse ale fetelor de cal vom plati toti.

Comments are closed.

Skip to content